Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351726 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9690 Dátum: 2014.07.30 07:14:44 »
Mester... én az illető helyében biztos nem örülnék ennek a fogadtatásnak. Kicsit olyan volt ez, mint amit Prego írt nekem... azzal a különbséggel, hogy neki ez lesz az első benyomása a Toyotaklub fórumáról.  ::)
Mester!

Ezen soraid meglepőek, különösképpen azért, mert a másik helyütt éppen elhűlsz ugyanezért...  :surrender:
Fogadtatás:  Zölddel írtam? Kitöröltem? Kiosztottam figyelmeztetést? Nem adtam tanácsot??? 

Szerintem itt hagyjuk abba az OFF-ot.  :surrender: :surrender:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9691 Dátum: 2014.07.30 18:48:31 »
Mára is jutott egy melegedős kocsi ( Citroen 1.4Hdi) normál, nyugodt vezetési stílusban semmi baja. Ha dinamikusan elkezdtem küldeni, gyorsítgatások és 130-140 körüli tempónál elkezdett kúszni a hőmérő a pirosba, majd visszaállva nyugis tempóra újra normális hőfokon volt a motor.

Termosztát volt a hibás. Egybe van egy házzal, amiről kiáll 3 csonk és még egy jeladó is lapul benne.  De legalább jó drága :D

http://kephost.com/image/Mgr
http://kephost.com/image/Mg4

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9692 Dátum: 2014.07.30 19:10:50 »
Mára is jutott egy melegedős kocsi ( Citroen 1.4Hdi) normál, nyugodt vezetési stílusban semmi baja. Ha dinamikusan elkezdtem küldeni, gyorsítgatások és 130-140 körüli tempónál elkezdett kúszni a hőmérő a pirosba, majd visszaállva nyugis tempóra újra normális hőfokon volt a motor.

Termosztát volt a hibás. Egybe van egy házzal, amiről kiáll 3 csonk és még egy jeladó is lapul benne.  De legalább jó drága :D

http://kephost.com/image/Mgr
http://kephost.com/image/Mg4

Ez jellegét tekintve azonos a Renaultokban lévővel. Egyben minden xar. Amikor a Scenicben lett cserélve nem volt olyan drága dolog. 20E alatt volt emlékeim szerint.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9693 Dátum: 2014.07.31 19:19:20 »
Tegnap kipróbáltam: Cucu már üzemmeleg motorját nem állítottam le azonnal, hanem tovább járattam alapjáraton.

A hőmérő mutatója megálláskor kb. középen volt - ahogy kell. A ventillátor nem járt. Alapjáraton viszont a mutató lassan elindult fölfelé. Kb. két perc múlva már a skála háromnegyedénél járt - és ekkor bekapcsolt a ventillátor is. Ez megállította a hőmérséklet emelkedését - majd további három-négy perc elteltével vissza is fordította; aztán, összesen kb. 5 perc után, leállt a ventillátor is. A motort ezt követően leállítottam, és ekkor már nem tapasztaltam a bugyogós-melegedős jelenséget.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9694 Dátum: 2014.08.02 08:55:15 »
Érdemes lehet próbálkozni vezérműláncból nem gyárit, hanem utángyártottat berakatni? (márkaszerviz árajánlat 290e Ft, utángyártott 100e + munkadíj...) Ha igen, milyet? Nem Toyotáról van szó...

Honnan lehet kitalálni, hol fogy el az olaj? Konkrétan 5l/4e km-ről van szó...  :eek:  :eek:  Kék/erős füst nagyon-nagyon ritkán, olajtócsa illetve erővesztés nincs... esetleg pl. injektor.hu oldalon felsorolt vizsgálatok (kompresszió viszony/végnyomás, stb. a lényeg, hogy nem egyből szétkapva a motor csavarokra)

...vagy gyorsan szabadulni az autótól?...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9695 Dátum: 2014.08.02 10:54:15 »
Szerintem szabadulni tőle, ha csak nincs valami extra kötődés, és van lehetőség váltani másra.

Amúgy ha csak ritkán van kék füst, akkor lehet pl szelepszár szimm. Ha pl hosszas alapjáraton járatás után felpörgetve köp füstöt, vagy motorfékezés utáni gyorsítás közben.

De ilyen mértékű fogyasztás elég extrém, van ott más bajság is sztem...

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9696 Dátum: 2014.08.02 11:16:22 »
Igen, a szelepszár szimmeringet már javasolta szerelő, hogy kicsi bontással ki tudja cserélni, de most ez a vezérműtörténet... utána olvastam neten, hogy ez a korai Micráknál "típushiba", kis túlzással, van olyan, akinek 105e-nél már a 3.-at rakták be, már peren gondolkozik (ha lehet hinni a fórumoknak, de külföldin is találni hasonlókat, sajnos... :( )
Megy a számolgatás... :cry:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9697 Dátum: 2014.08.02 12:18:13 »
Vezérműláncból teljesen megfelelő az utángyártott is.

Olaj: milyet tesznek bele jelenleg?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9698 Dátum: 2014.08.02 12:22:01 »
Igen, a szelepszár szimmeringet már javasolta szerelő, hogy kicsi bontással ki tudja cserélni, de most ez a vezérműtörténet... utána olvastam neten, hogy ez a korai Micráknál "típushiba", kis túlzással, van olyan, akinek 105e-nél már a 3.-at rakták be, már peren gondolkozik (ha lehet hinni a fórumoknak, de külföldin is találni hasonlókat, sajnos... :( )
Megy a számolgatás... :cry:

Ha indítás/hosszabb alapjára után elindulva is füstöl, akk szimmering. Ha nagyobb fordulaton, akkor gyűrű.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9699 Dátum: 2014.08.02 13:15:54 »
Utoljára 5W 40-es ment bele, elvileg megbízható forrásból (ha lehet ilyet mondani...), én is azzal töltöttem utána.

A füstölés inkább indítás után látszott (amikor én láttam), illetve egyszer-egyszer erőteljes gyorsítás közben (pld. autópályára felhajtva)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9700 Dátum: 2014.08.02 14:04:23 »
Honnan lehet kitalálni, hol fogy el az olaj? Konkrétan 5l/4e km-ről van szó... 

ez nagyon durva a ladám volt ilyen. el kell adni. és télen meleg motorral hátra nem nézve a vevőnek.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9701 Dátum: 2014.08.02 14:16:26 »
Utoljára 5W 40-es ment bele, elvileg megbízható forrásból (ha lehet ilyet mondani...), én is azzal töltöttem utána.

A füstölés inkább indítás után látszott (amikor én láttam), illetve egyszer-egyszer erőteljes gyorsítás közben (pld. autópályára felhajtva)

Alapvetően én is azt mondom, amit Kisfiatal:
Ha motorfékezés (vagy pár perces alapjárat után) hirtelen rálépsz a gázra, és nagy füstöt dob, akkor szelepszárszimering. Ha magas fordulaton füstöl (minél magasabb, annál jobban), akkor gyűrű.
Múltkor itt volt szó róla valahol, hogy pl. Opel Corsáknál ha nem az ajánlott 5w30-cal megy a motor, akkor vezérműlánccsere van 70-80000 km alatt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9702 Dátum: 2014.08.02 14:17:03 »
ez nagyon durva a ladám volt ilyen. el kell adni. és télen meleg motorral hátra nem nézve a vevőnek.
Az enyém is ennyit evett 2 éve  :excl: Gyűrű.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9703 Dátum: 2014.08.02 14:18:23 »
...vmi ilyesmi lesz... index fórumon vkinek hasonló volt a problémája, beraktak utángyártott vezérművet, 25e után kinyúlt a lánc... köszönöm, a Corollával már eljátszotta mindenféle pénzszórást, soha többet még 1x  :nonono:

Köszi vd1234, de kb megvan az elhatározás, a Micra megy, így vagy úgy, már nem foglalkozok javítgatással, elég jól elvagyok autó nélkül...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9704 Dátum: 2014.08.02 14:27:21 »
...vmi ilyesmi lesz... index fórumon vkinek hasonló volt a problémája, beraktak utángyártott vezérművet, 25e után kinyúlt a lánc... köszönöm, a Corollával már eljátszotta mindenféle pénzszórást, soha többet még 1x  :nonono:

Köszi vd1234, de kb megvan az elhatározás, a Micra megy, így vagy úgy, már nem foglalkozok javítgatással, elég jól elvagyok autó nélkül...
Ja a Micráról van szó? Azt hittem egy másik autóról...
Szerintem gyűrű lesz.

Szóval ha jól értem, eladod.
Persze, érthető.
Nem tudom, mi a jó megoldás. Aki nekem eladta, jól átverte a fejemet, nem szólt a dologról, sőt, tett is róla, hogy ne derüljön ki. Szerintem néhányszor csuklott, ilyen megoldást inkább nem javasolnék senkinek.
Ha veszel egy használtat, ugyanúgy belenyúlhatsz Te is egy ilyenbe. Ha meg megcsináltatod normálisan, akkor megfelelő kezeléssel nem mostanában lesz gondod vele. De az igaz, hogy felesleges, ha nem kell autó.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.02 14:35:33 írta vd1234 »