Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2356892 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9510 Dátum: 2014.04.02 15:14:32 »
Egy érdekes hibával kapcsolatban érdekelne a véleményetek/ötletetek:
Fékezés után sípoló hangot hallok, ami szépen utána lassan elhallgat. Eleninte ez csak egy roved pillanat volt, de mostmár néha perceking is sípol. Kb hasonló, mint az égve felejtett lámpára figyelmeztető hang, de nem az - meghallgattam a kettőt egyszerre.
Jellemzően minnél többet megyek az autóval, annál jobban előjön. Ha csak egy picit rálépek a fékre - úgy, hogy a féklámpa még nem gyullad ki - akkor elhallgat.
Nem tudom van-e ehhez bármi köze, de motsanában a kézifék visszajelzője se világít behúzott kéziféknél - ellenőrzéskor ég, tehát az izzó jó.
Előfordult, hogy gyujtás ráadásakor rögtön megszólalt.
Fékbetétek, tárcsák rendben vannak, nem kopottak - fékezésnél sem érzek semi különbséget, nem fog gyengébben.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.02 15:42:07 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9511 Dátum: 2014.04.07 22:29:11 »
sziasztok,

adott a kocsimban a 2.2-es 5S-FE motor, LPG is van benne. Van egy olyan enyhe hibajelenségem, hogy leginkább reggel hidegen, kizárólag benzin üzemben gyenge a motor alacsony fordulaton. Mikor már üzemmeleg, és le kell állnom vele, beindításkor ismét 25 másodpercig benzinen megy, csak utána vált át LPG-re. Néha ilyenkor is gyenge a benzines 25 másodperces üzem alatt, de úgy 2200-ra pörgetve meglódul. Amikor átkapcsol LPG-re, szintén megindul a kocsi, szóval elég erőtlen benzinen kis gázra.
Mi lehet ez?
MIL lámpa nincs, élőadat olvasással még nem értem tetten, de lehet, hogy azt kellene. Nekem tippem a benzines injektorok (eddig két adag injektortísztító lecsurgott már a benzintankba és eltelt 4-5 hét is, de ettől nem változott), vagy a benzines gyári MAP szenzor hibája, mivel az LPG üzemnek külön injektor sora és MAP-ja van, egyedül a TPS közös. MAP előtt a gázszűrőt újra cseréltem. Hibajel nélkül biztos tippetek van? Köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.07 22:31:53 írta peetii »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9512 Dátum: 2014.04.07 22:32:26 »
sziasztok,

adott a kocsimban a 2.2-es 5S-FE motor, LPG is van benne. Van egy olyan enyhe hibajelenségem, hogy leginkább reggel hidegen, kizárólag benzin üzemben gyenge a motor alacsony fordulaton. Mikor már üzemmeleg, és le kell állnom vele, beindításkor ismét 25 másodpercig benzinen megy, csak utána vált át LPG-re. Néha ilyenkor is gyenge a benzines 25 másodperces üzem alatt, de úgy 2200-ra pörgetve meglódul. Amikor átkapcsol LPG-re, szintén megindul a kocsi, szóval elég erőtlen benzinen kis gázra.
Mi lehet ez?
MIL lámpa nincs, élőadat olvasással még nem értem tetten, de lehet, hogy azt kellene. Nekem tippem a benzines injektorok, vagy a benzines gyári MAP szenzor hibája, mivel az LPG üzemnek külön injektor sora és MAP-ja van, egyedül a TPS közös. Hibajel nélkül biztos tippetek van? Köszönöm!
Üdv!

Elsőre javaslom a gyújtás átnézését: rotor, elosztófedél (szerintem ez még ilyen), gyújtókábelek, gyertyák. Viszonylag gyorsan megvan, általában az alkatrészek sem túl drágák. Gázhoz milyen gyertyát használsz?

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9513 Dátum: 2014.04.07 22:43:15 »
Nem rotoros. ECUs. Van alapjárati motorja is és gázon atomstabil. Melegen is jó. Nem injektor inkàbb? Elkoszosodva, ráégve??

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9514 Dátum: 2014.04.07 23:56:31 »
Nem rotoros. ECUs. Van alapjárati motorja is és gázon atomstabil. Melegen is jó. Nem injektor inkàbb? Elkoszosodva, ráégve??
Carina is ECU-s, meg van alapjárati léptetőmotorja is, mégsem hengerenkénti gyújtótrafós, hanem rotoros.
Ez a hirdetés szerint az 5SFE sem, legalábbis ránézésre:
http://www.ebay.com/itm/1997-2001-TOYOTA-Camry-4cyl-5S-FE-Engine-JDM-2-2L-5SFE-Motors-/261442117621

Természetesen lehet az is a hiba, amit írtál, de azt nehezebb behatárolni, és a javítása is költségesebb. Azért javasoltam első körben a gyújtást, mert az is okozhat szerintem ilyent, könnyebb behatárolni a hibát és jóval olcsóbb is javítani, ha valóban az volt.
Ha pedig nem tévednék, és mégis rotoros lenne a kocsid, de nem is tudsz róla, akkor elég valószínűtlen, hogy mostanában lett volna ellenőrizve, mi van arrafelé, szóval nem ártana megnézni már csak ezért sem :hmmmm:

Szerk.:
Ahogy itt nézem, valószínűleg mégsem rotoros lesz ez:
http://www.partsbase.org/toyota/camry-sxv20l-aemnkw-2-2l-16-valve-dohc-efi-mtm-1996-2001-eu-1-ignition-coil-spark-plug/

A kábeleken kívül az lenne fontos, hogy megfelelő gyertyák vannak-e megfelelő hézaggal, illetve mennyi idősek?
Remélhetőleg a trafók jók.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.08 00:10:21 írta vd1234 »

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9515 Dátum: 2014.04.08 07:06:16 »
Gyújtást hogy ellenőrizzem? Nagyfesz kábeleket egyesével ellenállásméréssel, és gyertyáknál? Vagy csináljak gyertyacserét vadul? Valami Bosch Platinum van benne, gy.kábelek már utángyártottak... Szóval volt már vele gond. Tartok a trafóktól is, de jobb lenne stabilabb hiba mellett keresgélni a forrást, mert hidegen is az első nagyobb gázfröccsre helyrejön a motor ereje még hidegen. Ja, cseréltem emiatt motortéri üzemanyag szűrőt is, attól 2napig jóvolt. Lehet, hogy a benzinpumpa gyenge? Az tény h minden uzemkorulmenyben LPGvel megy jobban most. Igen és a motor járása tök egyenletes mindig, benzinen hidegen is. De amikor erőtlen, akkor kis gázra torpan, de csak fokozatban. Üresben felporgetve ugrik, nem dadog. Ez nem v6, itt ha 1 henger hianyzik, azt hallanom kellene azonnal.... Nem?
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.08 07:09:50 írta peetii »

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9516 Dátum: 2014.04.08 09:54:44 »
Hát azért az árakkal nem vagyok annyira boldog, csak úgy cserélgetni nem szeretnék. A Bosch Platina LPG gyerta 4800Ft/db, a gyújtáskábelkészlet 19000Ft, a trafó pedig szintén 16500Ft/db.

Az nem lehet, hogy az LPG gyertya hézaga túl kicsi a benzinüzemhez? 0,7mm (egyszer kivettem még januárban, és annyi is volt), a benzines üzemre javasolt gyertyák mind 1,0-1,2mm-esek... Csak tipp. Pont olyan is a tapasztalatom egyébként, mintha a reggeli vagy friss indítás utáni dús keverék eloltaná a túl kicsi szikrát. Persze ha nagyobb ereje lenne a szikrának, nem lenne gond. Úgyhogy igazad lehet, és tényleg okozhatja a gyújtókábel is akár... Mit javasolsz? Köszi!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9517 Dátum: 2014.04.08 17:56:58 »
Üdv!

Nem gondoltam, hogy neki kellene állni cserélgetni alkatrészeket. Azt max. akkor, ha van lehetőséged áttenni egy jóból egy próba erejéig.
Azért érdemes megnézni, milyen gyertya való a motorba a Denso-k közül szerintem:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-plug.cgi?action=search&filename=4w-93.txt&name=&FF=50

A kábeleket repedésre/kopásra nézném át, ha nem elgyötört sehol, akkor általában az jó szokott lenni.
A gyertyáknál fontos lenne, milyen a színe, hátha gázos üzemnél is mond valamit, de ezt gázos tulajok tudnák. Én benzinnel megyek csak. Benzinnél lehet látni a dús keveréket például, de ahhoz kellene többet menni benzinnel.

Az a baj, hogy nem ismerem a motort/típust. De van leírásom 5S-FE motorhoz, ha gondolod, szívesen elküldöm, érdemes megnézni benne a keverékképzést (EFI), a gyújtást, van benne hibakeresési leírás ezekhez.

Nem ártana mérni talán üzemanyagnyomást, Carinán pl. egy vákuumos membrán vezérli, mennyit enged vissza a tankba, de annak nem szokott baja lenni. Elvileg a leírásban ez is benne van, de én csak a 4A-FE-hez néztem ezeket.

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9518 Dátum: 2014.04.08 19:20:35 »
Köszönöm. Szívesen fogadom a doksit. Gyertyakra ma kapok jobb árat. De ki is vettem, kettőnek nagyobb volt a hezaga, es szőrös őzbarna cucc volt ráégve. Lazábban is voltak a hengerfejben, itt nincs tökéletes robbanás.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9519 Dátum: 2014.04.08 20:46:50 »
Köszönöm. Szívesen fogadom a doksit. Gyertyakra ma kapok jobb árat. De ki is vettem, kettőnek nagyobb volt a hezaga, es szőrös őzbarna cucc volt ráégve. Lazábban is voltak a hengerfejben, itt nincs tökéletes robbanás.
Ok, pü ment.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9520 Dátum: 2014.04.08 22:43:18 »
A kisautó rángat néha. Csak hideg motornál csinálja, azon belül is vagy amikor leveszem a lábam a gázról és motorfékre vált, vagy amikor motorfékkel megy és gázt adok. Jól sejtem, hogy vizes benzint kaphatott, vagy akkor mindig kéne rángatnia?
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.08 22:45:51 írta music »
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9521 Dátum: 2014.04.09 12:37:29 »
A kisautó rángat néha. Csak hideg motornál csinálja, azon belül is vagy amikor leveszem a lábam a gázról és motorfékre vált, vagy amikor motorfékkel megy és gázt adok. Jól sejtem, hogy vizes benzint kaphatott, vagy akkor mindig kéne rángatnia?
Üdv!

Bocs, de pontosan milyen kis autó ez? A Corolla Verso, vagy van mellette egy másik autód is?
Amúgy szerintem nem vizes a benzin, hanem magasabb etanoltartalmú, de erre még a Carina is tud lépni bizonyos határig (1/3 etanol 2/3 benzin melegebb időben), mivel koppszenzoros, tudja variálni az előgyújtást. COV meg csak tudja legalább ugyanezt.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.09 12:40:10 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9522 Dátum: 2014.04.09 12:53:06 »
B Corsa. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9523 Dátum: 2014.04.09 15:02:08 »
B Corsa. ;)
Köszi ;)
Gyanús volt, csak nem mertem mondani  ;)
Abban főleg kell legyen koppszenzor (hogy egy dologgal több legyen, ami tönkremehet benne   :whistling: ), de nem ismerem a típust.

Viszont pvivien79 nemrég cserélt valamilyen Corsában gyertyákat Denso TT gyertyákra, azt mondja, hogy azóta doxa.
Tőle érdemes lenne rákérdezni, de szerintem valami hasonló hiba lehetett előtte  :hmmmm:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9524 Dátum: 2014.04.09 16:39:49 »
Vagy csak szimplán kiszopósodott a motortartó bak(ok).  ::)