Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351588 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9210 Dátum: 2013.08.15 08:46:00 »
Csak egy állása van a kapcsolónak?
Igen. Csak folyamatosan tud törölni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9211 Dátum: 2013.08.15 22:28:04 »
Az első szélvédőt alig éri el az ablakmosó folyadék olyan gyengén spriccel rá, hátulra meg csak úgy nyomatja hogy bentre hallom hogy mekkora nyomás van... van valakinek ötlete? Lehet ki kéne csak tisztítani a fúvókákat vagy gyenge a tartályban lévő motor, bár akkor hátra is nagyon gyengén nyomatná és késéssel nem??
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9212 Dátum: 2013.08.15 22:30:10 »
Az első szélvédőt alig éri el az ablakmosó folyadék olyan gyengén spriccel rá, hátulra meg csak úgy nyomatja hogy bentre hallom hogy mekkora nyomás van... van valakinek ötlete? Lehet ki kéne csak tisztítani a fúvókákat vagy gyenge a tartályban lévő motor, bár akkor hátra is nagyon gyengén nyomatná és késéssel nem??
Nem lehet, hogy rossz motorra kötötték őket, és meg kellene cserélni a kettőt?

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9213 Dátum: 2013.08.15 22:48:17 »
Beemelem ide is, hátha több sikerrel járok, mint a Corolla topicban. Szóval:

Sziasztok

Segítségeteket kérném némi technikai kérdésben. Adott az alábbi képen látható féknyereg, ami egy (majd)nem Toyotáról (Daihatsu) származik. A kérdés az lenne, hogy a rajta látható jelek alapján vajon melyik gyártó készíthette. (feltehetően japán gyártóról van szó, az autó is eredetileg onnan származik J -s alvázszámmal)

Segítséget jelenthet a hozzáértők számára a három db háromszögből álló jellegzetes "embléma" sajnos más egyéb gyártóra utaló felirat vagy ábra nincs rajta.

A segítséget előre is köszönöm, várom az ötleteket.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9214 Dátum: 2013.08.16 00:47:21 »
Beemelem ide is, hátha több sikerrel járok, mint a Corolla topicban. Szóval:

Sziasztok

Segítségeteket kérném némi technikai kérdésben. Adott az alábbi képen látható féknyereg, ami egy (majd)nem Toyotáról (Daihatsu) származik. A kérdés az lenne, hogy a rajta látható jelek alapján vajon melyik gyártó készíthette. (feltehetően japán gyártóról van szó, az autó is eredetileg onnan származik J -s alvázszámmal)

Segítséget jelenthet a hozzáértők számára a három db háromszögből álló jellegzetes "embléma" sajnos más egyéb gyártóra utaló felirat vagy ábra nincs rajta.

A segítséget előre is köszönöm, várom az ötleteket.

Mitsubishi mennyire esélyes?!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9215 Dátum: 2013.08.16 00:53:24 »
Nem lehet, hogy rossz motorra kötötték őket, és meg kellene cserélni a kettőt?

Mármint a motorból kijövő két vízvezetéket cseréljem meg azt mondod? Én úgy tudom egy motor van a tartályban amúgy, nem csináltam se nem hallottam még ilyenről, de lehet, sőt remélem vmi rosszul van bekötve. Le tudnád írni nagyjából, hogyan nézzem meg és cseréljük át? Köszönöm!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9216 Dátum: 2013.08.16 08:39:57 »
Az E10-ben egy motor van a tartályon és utána van egy váltószelep, hogy előre/hátra menjen a lötyi, szerintem ezt a szelepet is nézd meg, ha van ilyen.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9217 Dátum: 2013.08.16 08:49:57 »
Mármint a motorból kijövő két vízvezetéket cseréljem meg azt mondod? Én úgy tudom egy motor van a tartályban amúgy, nem csináltam se nem hallottam még ilyenről, de lehet, sőt remélem vmi rosszul van bekötve. Le tudnád írni nagyjából, hogyan nézzem meg és cseréljük át? Köszönöm!
Csak ötletet próbáltam adni, arra gondoltam, hogy az egyik tömlőnek hátra, a másiknak előre kell menni, és ha az a jelenség van, amit írtál, akkor logikusnak tűnik felcserélni a két tömlőt.
Ahogy Kalmi írja, akkor nem két motor (szivattyú) van, hanem egy motor és egy váltószelep, de ott is két tömlő kell legyen fizikailag: a két tömlőt szerintem a szelepen cseréld fel. Ha nem jön be, akkor valami eltömődés lehet, de ha eddig nem volt, most mitől lenne? Hacsak nem sérült valami ott is, de azt látni lehetne szerintem.

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9218 Dátum: 2013.08.16 09:27:08 »
Mitsubishi mennyire esélyes?!

Valóban hasonlít rá, de sajnos ez nem Mitsubishi embléma, bár megkönnyíteni a dolgot, de nem ennyire egyszerű, ezért is tettem fel ide, hátha valakinek ismerős lesz.  :yes:

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9219 Dátum: 2013.08.16 20:59:23 »
Valóban hasonlít rá, de sajnos ez nem Mitsubishi embléma, bár megkönnyíteni a dolgot, de nem ennyire egyszerű, ezért is tettem fel ide, hátha valakinek ismerős lesz.  :yes:
Hát hallod, akkor ha Szentendrén jársz, nézz be a Jap-ker Kft-hez(bontó) elég okos szerelők vannak ott, vidd be nézzétek meg, Jászai Bélát keresd és mond meg neki hogy a legjobb szerelőjének szóljon asszem Zoli az, kopasz csávó, ő nagyba ismeri a japán autókat. Egy próbát megér hátha összehozzátok ki a gyártó, vagy ha nem jársz arra mostanság küldj egy emailt nekik bár arra nem nagyon jön válasz, max ha árajánlatot kérsz.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9220 Dátum: 2013.08.16 21:16:44 »
Csak ötletet próbáltam adni, arra gondoltam, hogy az egyik tömlőnek hátra, a másiknak előre kell menni, és ha az a jelenség van, amit írtál, akkor logikusnak tűnik felcserélni a két tömlőt.
Ahogy Kalmi írja, akkor nem két motor (szivattyú) van, hanem egy motor és egy váltószelep, de ott is két tömlő kell legyen fizikailag: a két tömlőt szerintem a szelepen cseréld fel. Ha nem jön be, akkor valami eltömődés lehet, de ha eddig nem volt, most mitől lenne? Hacsak nem sérült valami ott is, de azt látni lehetne szerintem.

Rájöttem estefelé mire hazaértünk mi lehet a baj, és az lett. A drágalátos okos ügyes szerelő/k annyira jól behúzták nekem a csövet a motorháztetőnél/zsanérnál hogy mikor lecsukom a cső behajlik és jóhogy nem tud átjönni rajta a lé... :@
Pár kép felteszem, az elsőn látni hogy van most a másodikon pedig a lukat belül ahol sztem kéne jönnie kifelé, asszem ott kellett volna kihúzniuk a sárvédő felé lent belül a dobnyúlványtól előre... trógerek, most ezt hogy csináljam meg hogy ott hozzam el, nincs kapacitásom lebontani a kocsi jobb elejét, meg nem láttam/csináltam ilyet. Max ha megy fényezésre megmondom még mit kéne csinálni a srácnak, addig meg eligazgattam úgy hogy lecsukásnál ne hajoljon össze a cső.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9221 Dátum: 2013.08.16 21:27:27 »
Rájöttem estefelé mire hazaértünk mi lehet a baj, és az lett. A drágalátos okos ügyes szerelő/k annyira jól behúzták nekem a csövet a motorháztetőnél/zsanérnál hogy mikor lecsukom a cső behajlik és jóhogy nem tud átjönni rajta a lé... :@
Pár kép felteszem, az elsőn látni hogy van most a másodikon pedig a lukat belül ahol sztem kéne jönnie kifelé, asszem ott kellett volna kihúzniuk a sárvédő felé lent belül a dobnyúlványtól előre... trógerek, most ezt hogy csináljam meg hogy ott hozzam el, nincs kapacitásom lebontani a kocsi jobb elejét, meg nem láttam/csináltam ilyet. Max ha megy fényezésre megmondom még mit kéne csinálni a srácnak, addig meg eligazgattam úgy hogy lecsukásnál ne hajoljon össze a cső.
Ehh. Nem tudod megnézni egy másiknál, hogy pontosan hol kell mennie?
Villanyszerelők szoktak használni vékony kábelbehúzót. Hasonló, mint egy ún. csőgörény, csak annál vékonyabb. Szerintem azzal könnyen menne, lebontás nélkül, talán még a festéket sem bántaná.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9222 Dátum: 2013.08.16 21:32:44 »
Ehh. Nem tudod megnézni egy másiknál, hogy pontosan hol kell mennie?
Villanyszerelők szoktak használni vékony kábelbehúzót. Hasonló, mint egy ún. csőgörény, csak annál vékonyabb. Szerintem azzal könnyen menne, lebontás nélkül, talán még a festéket sem bántaná.

Hát az lesz, ha lemegyek Pécsre az ABS fékcsövekért kiszedni az ottani verso-ból jól megnézem és lefotózom mi merre hogy megy. Kösz az ötletet!
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.16 21:35:30 írta djbogy »
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9223 Dátum: 2013.08.22 07:36:33 »
Hűtővizem kb. 750km alatt eltűnt a tartályból. Észre is vettem még időben, szerencsére pár csepp még volt a tartályban kb 7 deci ioncserélt vizet öntöttem utána mire elérte a full szintet. Aztán látni hol folyik el, a tartály bal oldalán ha szemben állunk a kocsival a legszélén vizes a legalján. Néztem ami pont ott van csatlakozást, a csövet ami rámegy a hűtőre és nem ott szivárog. Szerintetek érdemes ezt a hűtőragasztót kipróbálni amit beleöntve a hűtővízbe megköt a luk helyén? Most mivel van ez a luk a rendszerben kisebb a nyomás, okozhatja ez azt hogy rosszabb a hűtés? Mert a venti mintha kicsit hamarabb kapcsolna.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9224 Dátum: 2013.08.22 14:04:03 »
Hűtővizem kb. 750km alatt eltűnt a tartályból. Észre is vettem még időben, szerencsére pár csepp még volt a tartályban kb 7 deci ioncserélt vizet öntöttem utána mire elérte a full szintet. Aztán látni hol folyik el, a tartály bal oldalán ha szemben állunk a kocsival a legszélén vizes a legalján. Néztem ami pont ott van csatlakozást, a csövet ami rámegy a hűtőre és nem ott szivárog. Szerintetek érdemes ezt a hűtőragasztót kipróbálni amit beleöntve a hűtővízbe megköt a luk helyén? Most mivel van ez a luk a rendszerben kisebb a nyomás, okozhatja ez azt hogy rosszabb a hűtés? Mert a venti mintha kicsit hamarabb kapcsolna.
Hát a rendszer így nyilván nem működik tökéletesen.

A hűtőtömítőt én nagyon hanyagolnám a helyedben - olyan helyekre is lerakódik, ahová nem kéne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )