Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351552 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9075 Dátum: 2013.07.03 09:58:31 »
Jó Reggelt.

A motor elvileg bevizsgált és garantálták a hibamentességet.
drasztikus olajfolyás szemrevételezésem szerint nem láttam.
5w40 az olaj.

Első sorban azért gondoltunk arra az elméletre amit írtam. mert a két motor nem egyezik , de viszont a réginek az elektronikája van és lehet ez nem jó ennek a motornak.
Üdv!

Most könnyen p*fázok, de akkor állják a garanciát.
Elektronika miatt el tudom képzelni pl. a nagy fogyasztást, a gyenge motort, a csörgést, de az olajevést nagyon nehezen  :no:

Egy előírt, jó minőségű  5w30 olajjal próbálkoznék (nem mindegy, milyen előírásoknak kell megfelelnie, tehát nem elég, hogy 5w30 azt' kész), hátha. Ha ezután is fennáll a probléma, akkor a motor olajevős volt, amikor megvetted. Szerintem.

Pa7r1k

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9076 Dátum: 2013.07.03 10:04:25 »
hát reméljük nem olaj etető. a olajmentességet azzal tudom magyarázni. hogy ezt a motort is szét kapták és tiszta volt a motor. ez egy törött corollából lett kiszedve(hátúlja tört) és direkt azért választottunk 2003 fölötti évjáratból mert elvileg innentől a toyota kijavította az olajfogyasztást. mert elvileg a 99-02 közötti motorokban volt olajzabálos motor. amúgy ebben a motorban 88000 kilóméter volt megvételkor.

Pa7r1k

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9077 Dátum: 2013.07.03 10:07:49 »
azt is néztük hogy lehet a szimeringek kikeményedtek az állásban. és lehet ennyit kell csak csinálni. probálunk rájönni a problémára

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9078 Dátum: 2013.07.03 10:11:55 »
Talán láma a kérdés, de az olajleeresztő csavarod megvan?

Ha javított a motor, akkor gyárilag 4,3 liter olaj kell bele. Ha nem javított, akkor 3,7. Ha fűzött blokkod van, akkor a nívópálcán kell lenni egy zöld pötty jelölésnek és csak motorkódnak, motorszám helyett.

Gyárilag javított blokkokat 2004-től (2003. szept.) adtak ki, addig csak ún. fűzött blokkot cseréltek garanciában.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Pa7r1k

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9079 Dátum: 2013.07.03 10:18:43 »
Megvan persze :DDDDD az volt az első dolgom megnézni xD

nincs zöld pötty a nívon. a motoron van egy ilyen vonalkódos matrica hogy e4z e32r

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9080 Dátum: 2013.07.03 10:37:14 »
Elvileg 2003 szeptemberi gyártásig volt olajevős a széria.
         

Pa7r1k

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9081 Dátum: 2013.07.03 10:41:12 »
igen igen, és ez már egy 2004 es motor :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9082 Dátum: 2013.07.03 10:58:32 »
igen igen, és ez már egy 2004 es motor :)
Ne legyen igazam, de attól még eheti. Esetleg mentek vele 10w40-nel, akármi megtörténhet  :?:
Tegyetek bele normális olajat, hátha használ.

Nekem is először szelepszárszimering csere volt, elég ramatyok is voltak, mégsem ott ette, hanem a dugattyúknál  :wacko: Ha meg valós a 88.000 km, akkor ennyitől még simán jók kell legyenek a szimeringek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9083 Dátum: 2013.07.03 11:04:54 »
azt is néztük hogy lehet a szimeringek kikeményedtek az állásban. és lehet ennyit kell csak csinálni. probálunk rájönni a problémára
Elég nehéz így kívülről rájönni, hogy a dugattyúnál, vagy a szimmeringnél eszi.
Mondjuk nagy gáznál füstöl egyfolytában, akkor valószínűleg dugattyú, de ha annyira odavannak a szimeringek, akkor is csinálhatja, bár ilyet még nem hallottam. Ha viszont az előző nincs, csak hosszú motorfék után gázadásnál megy a füst, akkor szimering. Ahogy én tudom.
Ha viszont indulás előtt az állásban lefolyik a szimeringektől az olaj, akkor megérné belenézni egy hosszabb (min. fél napos) állás után a hengerbe, akkor olajnak kellene ott lennie  :hmmmm:

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9084 Dátum: 2013.07.03 12:11:53 »
Sziasztok!

Egy nagy segítségre lenne szükségem. remélem tud valaki valamit :)

Nos kezdem az elején. Az autónkban (E11 es corolla) volt egy motor csere (egy 2004 es vagy 05 os corollából került bele motor) minden működik ahogy kell egy a baki  múlt hónapban volt olajcsere és az olaj eltűnt 1100 kiló méter után. (jelenleg a lámpa még nem gyulladt ki és még egyenlőre a lánc se zörög szóval nem fogyott ki még teljesen) és oda jutottunk elvileg hogy az elektronikus "szívató" eteti meg az olajat, ugyan is amikor a motor eléri az üzemi hőt egy deka füst nem jön ki belőle (füst színe kék)  csak a "szívató" ideje alatt. És olaj folyás sincs. A kérdés fő célja az lenne hogy az elektronikát lehet e programozni hogy a hideg üzemmòd dùsitàsa ne legyen olyan sok. Mivel elvileg így mossa az olajat a henger falról és eleszi az olajat.

Ha valami nem érthető illetve rosszul írtam kérlek javítsatok ki. És a segítségeteket előre is köszönöm.
És remélem nem rossz topicba írtam :)

Sztem szelepszárszimmeringes. A "szívatónak" semmi köze az olajfogyihoz. Nézzétek meg, hogy hosszabb alapjárat utáni nagy gáznál füstöl e. Ill indításkor füstöl e(melegen). Ezek a szelepszárszimmering tünetei.

Pa7r1k

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9085 Dátum: 2013.07.03 21:48:44 »
Köszönöm nektek a tanácsokat! Ezeket mind meg is fogadom, most már mi is arra hajlunk hogy a szimering lesz a probléma.
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítséget. és amint ki derül a valós probléma mindenféle képen megírom, hogy mindannyian okosabbak legyünk :) 

Icebird

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9086 Dátum: 2013.07.04 08:54:56 »
Sziasztok!

Avensisnél egyenletes tempónál változó időközönként kidobálta az 5.-et, most már bent sem marad egyből kilöki.
Recsegő hang nincs, és nem nehézkes a váltás sem.
A motor bemozdulása normálisnak mondható,  a motortartó gumibak esetleges hibája ettől független okozhat-e ilyen problémát, vagy ez kizárható és a váltó a ludas?

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9087 Dátum: 2013.07.04 09:25:22 »
Sziasztok!

Avensisnél egyenletes tempónál változó időközönként kidobálta az 5.-et, most már bent sem marad egyből kilöki.
Recsegő hang nincs, és nem nehézkes a váltás sem.
A motor bemozdulása normálisnak mondható,  a motortartó gumibak esetleges hibája ettől független okozhat-e ilyen problémát, vagy ez kizárható és a váltó a ludas?

Üdv! Váltó a ludas! Ugyanez volt nekem Carina E-nél nemrég, 5. fokozat fogaskerék és az ehhez kapcsolódó agy cseréje oldotta meg a problémát. Mennyi km-nél jött elő?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Icebird

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9088 Dátum: 2013.07.04 10:15:05 »
Üdv! Váltó a ludas! Ugyanez volt nekem Carina E-nél nemrég, 5. fokozat fogaskerék és az ehhez kapcsolódó agy cseréje oldotta meg a problémát. Mennyi km-nél jött elő?

Köszönöm a gyors választ!

132000km-nél jött elő, de csak 129000-től van meg az autó. A fogaskerék/agy csere gondolom csak váltó szétszedésével megoldható?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9089 Dátum: 2013.07.04 10:32:44 »
Köszönöm a gyors választ!

132000km-nél jött elő, de csak 129000-től van meg az autó. A fogaskerék/agy csere gondolom csak váltó szétszedésével megoldható?
Tehát, tekert órás autót vettetek?  :hmmmm: Az enyémben 212.000km van, és még csak nem is kotyog a váltóbot semelyik irányban, olyan fixel tartja a fokozatot, hogy csak na. Kizárt, hogy 130.000km alatt bárki is tönkretette volna.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i