Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351741 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9060 Dátum: 2013.06.27 12:44:07 »
No megnézettem a csörgést. Azt mondta a szerelő, hogy a benzin oktánszáma miatt van ez a halk csörgés. A gyújtás jól van belőve, de, ha szeretném visszavehet az előgyújtáson, viszont akkor csökkenni fog a teljesítmény, tankoljak 98-ast, ha nagyon zavar a hang, de leginkább ne foglalkozzak vele.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9061 Dátum: 2013.06.27 13:43:26 »
No megnézettem a csörgést. Azt mondta a szerelő, hogy a benzin oktánszáma miatt van ez a halk csörgés. A gyújtás jól van belőve, de, ha szeretném visszavehet az előgyújtáson, viszont akkor csökkenni fog a teljesítmény, tankoljak 98-ast, ha nagyon zavar a hang, de leginkább ne foglalkozzak vele.

Visszavenni a gyújtást? Gyári érték elállítása? Benzin oktánszám stb. Miért nem azt mondta, hogy nem tudja miért van a csörgés. Találgatás. Ezek szerint új kora óta csörög?
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.27 13:48:52 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9062 Dátum: 2013.06.27 13:58:25 »
Bár Oriza tudna mondani pár jótanácsot üzemanyag ügyben, de sajnos régóta nincs a fórumon, azért egy privátot megérne, hátha olvassa az e-maileket.

Rámértél / rámért a szerelő a koppszenzorra? Ha nem, akkor is ki lehetne próbálni nagyobb oktánszámú benzinnel (ha akkor is csörög, mindenképpen koppszenzor-gyanús, mert szelepeket elvileg kizártad, ha jól emlékszem), esetleg max. 1/3 rész etanolt tankolni a 95-öshöz (emeli az oktánszámot), de inkább 1/4részt, mert az meg kipucolt minden trutymót, és eltömhet ezt-azt, ha nem túl jó a szűrő.
De csörgés lehet még hajtókarcsapágy vagy csapszegkopástól is, lásd Offday "krrrrrr" projektjét. De talán nálad nem az van, ahogy emlékszem a jelenségre.
Koppszenzoros kocsik meg eleve képesek lehetnek ráállni a különböző oktánszámú üzemanyagokra  :otlet: Én viszont örülök, hogy az enyémben nincs  ;)

« Utoljára szerkesztve: 2013.06.27 14:01:12 írta vd1234 »

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9063 Dátum: 2013.06.27 15:55:07 »
Ebben sincs kopogásérzékelő, ha arra gondolsz. Nem mért rá semmire, beült, ment vele egy kört és rögtön mondta, hogy ez az oktánszám miatt van. (alig hallani, apósom nem is hallja pl, de én igen) Mindenesetre az autó jól viselkedik a gyújtás állítás óta, sokkal jobban harap, jobban megy, a hang is sokkal halkabban lett, most már olyan helyen, ahol eddig nem tudtam elmenni csörgés nélkül, simán csörgés nélkül közlekedek. Úgy döntöttem nem foglalkozok ezzel tovább, ha a szerelő, aki rengeteg autót javított már azt mondja, hogy szarni bele, hiszek neki. (ez régen egy Karg autó volt, azóta megszűnt, most már független szerviz, előző autóinkat is ide hordtuk, ha valami olyan volt, amit a gumis ismerős nem tudott megcsinálni)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9064 Dátum: 2013.06.27 16:25:08 »
Ebben sincs kopogásérzékelő, ha arra gondolsz. Nem mért rá semmire, beült, ment vele egy kört és rögtön mondta, hogy ez az oktánszám miatt van. (alig hallani, apósom nem is hallja pl, de én igen) Mindenesetre az autó jól viselkedik a gyújtás állítás óta, sokkal jobban harap, jobban megy, a hang is sokkal halkabban lett, most már olyan helyen, ahol eddig nem tudtam elmenni csörgés nélkül, simán csörgés nélkül közlekedek. Úgy döntöttem nem foglalkozok ezzel tovább, ha a szerelő, aki rengeteg autót javított már azt mondja, hogy szarni bele, hiszek neki. (ez régen egy Karg autó volt, azóta megszűnt, most már független szerviz, előző autóinkat is ide hordtuk, ha valami olyan volt, amit a gumis ismerős nem tudott megcsinálni)
Bocs, összekevertem egy másik esettel  :flowers:
Szerintem is így kell hagyni, lehetséges, hogy idővel ennyi hangja sem lesz  :)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9065 Dátum: 2013.06.27 16:29:59 »
Ebben sincs kopogásérzékelő, ha arra gondolsz. Nem mért rá semmire, beült, ment vele egy kört és rögtön mondta, hogy ez az oktánszám miatt van. (alig hallani, apósom nem is hallja pl, de én igen) Mindenesetre az autó jól viselkedik a gyújtás állítás óta, sokkal jobban harap, jobban megy, a hang is sokkal halkabban lett, most már olyan helyen, ahol eddig nem tudtam elmenni csörgés nélkül, simán csörgés nélkül közlekedek. Úgy döntöttem nem foglalkozok ezzel tovább, ha a szerelő, aki rengeteg autót javított már azt mondja, hogy szarni bele, hiszek neki. (ez régen egy Karg autó volt, azóta megszűnt, most már független szerviz, előző autóinkat is ide hordtuk, ha valami olyan volt, amit a gumis ismerős nem tudott megcsinálni)

Csörgés nekem is volt gyújtásállítás előtt, eléggé el volt mászva az alapelőgyújtásom. Neked most így állítás után mikor csörren be pontosan? Ha üresben vagy alapjáraton és hirtelen adsz egy nagyobb gázt akkor csörren?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9066 Dátum: 2013.06.27 17:29:47 »
Csörgés nekem is volt gyújtásállítás előtt, eléggé el volt mászva az alapelőgyújtásom. Neked most így állítás után mikor csörren be pontosan? Ha üresben vagy alapjáraton és hirtelen adsz egy nagyobb gázt akkor csörren?
Üdv! Nem akarok beleugatni, hisz nekem kopogásérzékelős a gyújtásom, de ilyenkor nekem is becsörren egy pillanatra, igaz, hogy csak nyitott motorháztetőnél hallom, ha kézzel megrántom a gázkart.

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9067 Dátum: 2013.06.27 17:42:53 »
Csörgés nekem is volt gyújtásállítás előtt, eléggé el volt mászva az alapelőgyújtásom. Neked most így állítás után mikor csörren be pontosan? Ha üresben vagy alapjáraton és hirtelen adsz egy nagyobb gázt akkor csörren?

Csak menet közben meleg motornál padlógáznál.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9068 Dátum: 2013.06.27 21:47:34 »
Üdv! Nem akarok beleugatni, hisz nekem kopogásérzékelős a gyújtásom, de ilyenkor nekem is becsörren egy pillanatra, igaz, hogy csak nyitott motorháztetőnél hallom, ha kézzel megrántom a gázkart.

Igen ezért is kérdeztem rá, mert akkor valószínű, hogy csak az előgyújtással volt a baj diegho-nál.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9069 Dátum: 2013.06.30 23:52:39 »
Első szélvédőnél egy oldalon arra lettem figyelmes hogy két féle típus számon fut párszáz ft különbséggel az autómhoz. Honnan lehet tudni, hogy nekem melyik való? Egy sima szélvédőt akarok csak amilyen volt, semmi extra, vagy is nem emlékszem hogy lett volna benne (a hátsó a fűthető )... ez az az oldal: http://www.autoszelvedo.hu/szelvedo/toyota/corolla-verso.html (vd1234 linkelte nekem).
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Pa7r1k

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9070 Dátum: 2013.07.02 22:19:38 »
Sziasztok!

Egy nagy segítségre lenne szükségem. remélem tud valaki valamit :)

Nos kezdem az elején. Az autónkban (E11 es corolla) volt egy motor csere (egy 2004 es vagy 05 os corollából került bele motor) minden működik ahogy kell egy a baki  múlt hónapban volt olajcsere és az olaj eltűnt 1100 kiló méter után. (jelenleg a lámpa még nem gyulladt ki és még egyenlőre a lánc se zörög szóval nem fogyott ki még teljesen) és oda jutottunk elvileg hogy az elektronikus "szívató" eteti meg az olajat, ugyan is amikor a motor eléri az üzemi hőt egy deka füst nem jön ki belőle (füst színe kék)  csak a "szívató" ideje alatt. És olaj folyás sincs. A kérdés fő célja az lenne hogy az elektronikát lehet e programozni hogy a hideg üzemmòd dùsitàsa ne legyen olyan sok. Mivel elvileg így mossa az olajat a henger falról és eleszi az olajat.

Ha valami nem érthető illetve rosszul írtam kérlek javítsatok ki. És a segítségeteket előre is köszönöm.
És remélem nem rossz topicba írtam :)

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9071 Dátum: 2013.07.02 22:24:10 »
Hát én szkeptikus vagyok, hogy a hideg járat ekkora olaj fogyasztást okozna. 4 liter / 10e km-nél bemelegdett motornál semmi nem látszika kipugó gázon.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9072 Dátum: 2013.07.02 22:50:16 »
Sziasztok!

Egy nagy segítségre lenne szükségem. remélem tud valaki valamit :)

Nos kezdem az elején. Az autónkban (E11 es corolla) volt egy motor csere (egy 2004 es vagy 05 os corollából került bele motor) minden működik ahogy kell egy a baki  múlt hónapban volt olajcsere és az olaj eltűnt 1100 kiló méter után. (jelenleg a lámpa még nem gyulladt ki és még egyenlőre a lánc se zörög szóval nem fogyott ki még teljesen) és oda jutottunk elvileg hogy az elektronikus "szívató" eteti meg az olajat, ugyan is amikor a motor eléri az üzemi hőt egy deka füst nem jön ki belőle (füst színe kék)  csak a "szívató" ideje alatt. És olaj folyás sincs. A kérdés fő célja az lenne hogy az elektronikát lehet e programozni hogy a hideg üzemmòd dùsitàsa ne legyen olyan sok. Mivel elvileg így mossa az olajat a henger falról és eleszi az olajat.

Ha valami nem érthető illetve rosszul írtam kérlek javítsatok ki. És a segítségeteket előre is köszönöm.
És remélem nem rossz topicba írtam :)

Üdv!
Ez elég jelentős olajfogyás, főleg, hogy indításkor, hidegen fogyjon el. Volna pár pontosítást célzó kérdésem:
1. A beépített motor biztos nem ette az olajat?
2. Megfelelő motorolajat használsz a motorhoz?
3. Biztos, hogy nem folyik el, illetve a kartergázszellőztetőn (PCV szelep, ahogy tetszik) nem megy vissza a szívórészre?

Szerintem ha egy motor nem eszi az olajat, az hidegen sem eszi igazán, mert az olajat a hengerfalról lehúzzák a gyűrűk. Akkor tudom elképzelni, hogy nem, ha eleve ette az olajat már (1), illetve nem tud visszafolyni a túl vastag olaj a lehúzás során (2) - de csak nem került bele valami motorhoz képest túl vastag, esetleg hamisított olaj (vagy akár túl vékony olaj).  De mondom, ez a "hidegen eszi meg" dolog nekem gyanús  :hmmmm:
A második esetben szerencséd van, akkor egy előírt, tiszta motorolajjal megszüntethető a probléma. Első esetben sajnos gond van  :surrender:

A PCV szelep nem tudom, hogy milyen/hol van a kocsidon (3), az enyémen egyszerű ellenőrizni, de nem nagyon szoktak (Carinán) tönkremenni. Ha meg jó a szelep, akkor szép nagy kartergáz lehet, ami visszaviszi az olajat, akkor meg kopott a motor, és eleve eheti az olajat  :excl:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.02 22:55:32 írta vd1234 »

Pa7r1k

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9073 Dátum: 2013.07.03 09:30:11 »
Jó Reggelt.

A motor elvileg bevizsgált és garantálták a hibamentességet.
drasztikus olajfolyás szemrevételezésem szerint nem láttam.
5w40 az olaj.

Első sorban azért gondoltunk arra az elméletre amit írtam. mert a két motor nem egyezik , de viszont a réginek az elektronikája van és lehet ez nem jó ennek a motornak.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9074 Dátum: 2013.07.03 09:43:57 »
Az E11-nek én úgy tudom, hogy eleve nem frissíthető az ECU-ja, ha erre gondolsz. Csak a későbbi, gyanítom, a már gyárilag javított vvt-i motorké mókolható utólag. Nekem is van egy faceliftes E11-em, de azon biztosan nem állítható semmi ECU-programozással.

Amúgy, hogyan garantálják azt, mi alapján, hogy nem olajfogyasztós motort adnak el neked? (segítek: objetíven SEHOGY!) Én is inkább arra gondolok, hogy belefutottál egy olajzabálós vvt-i -be. Jó esetben valószínűleg egy dugattyú furat tisztítás és egy szett új gyári gyűrű megoldja a problémádat. A vvt-i motor pedig szigorúan 5W-30 olajat igényel.
Ez csak egy - erős - sejtés, nem biztos... ::)
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.03 09:46:28 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i