Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351583 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9000 Dátum: 2013.06.20 15:38:18 »
Biztos, hogy csörgés az? Öcsém is jött, hogy csörög a motorja, alig hallottam valamit, azt a vájt fületeket  ;) :D  :flowers:
Nagy előgyújtásnál a felfelé haladó dugattyút forgásirányban szembe nyomja a gáz, amíg el nem éri a felső holtpontot, vagyis önmaga ellen dolgozik  motor, ezért csörög, kevésbé megy és többet fogyaszt a gép. Ha beállítják, akkor ezek eltűnnek nagyjából. Nálad is bejött hála Istennek  :clap:
Arra tudok még gondolni, mint szintén Öcsémnél volt, hogy elmászott az előgyújtása állandó jellegel, és az volt az oka, hogy az elosztó tengelyén eltörött a jeladó tartója, és mindig máshol adta a jelet  :wacko: Esetleg rá lehet mérni, hogy most is jó-e még az előgyújtásod, és ha igen, akkor meg nem amiatt csörög.
Reméljük, hogy nem azért, mert a visszafelé dolgozás miatti terhelés betett volna egy-két csapágynak, talán olyan sokat nem mentél vele így.

Fogalmam sincs mi az. Beültetem majd jövő héten a szerelőt és meghallgatja, de előtte méretek vele egyet, hátha az van, amit mondasz. Az autóba összesen kb 3-4 ezer ment csörgő motorral, de ebből nem volt szerintem 500, de lehet 50 se az, amikor valóban csörgött is.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9001 Dátum: 2013.06.20 17:43:37 »
Igen, ennyi olajfogyás még elmehet. A kérdés pl. az, hogy mennyire nő majd?
De jól írja netferry is, mert ha jó lenne javítás után, akkor jobb kedvvel használja az ember, és lehet, hogy még tovább megtartja a tervezettnél  ;)

Igen emiatt lenne jó megcsináltatni, hogy legalább úgy használjam az autót, hogy egészséges. Természetesen figyelembe veszem azt is, hogy megérné e anyagilag (ezért nem kapkodok és már megyek is a szerelőhöz), de már tényleg ott tartok, hogy rég nem éri meg semmi amit ráköltök, ha csak azt nézzük, hogy mi a piaci értéke az autónak. Miért is kéne, hogy megérje? (4-5 év múlva eladni már úgysem lehet annyiért amennyit megérne nekem).
Meg az is ott van, hogy nem szeretem, ha tudok a hibáról, de halogatom a javítását. Ahogy a Tokyo drift-ben is elhangzott a japán mondás: "A kiálló szöget be kell verni". Na valamiért én is ezt érzem :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9002 Dátum: 2013.06.20 18:03:39 »
Ha meg biztosan nem lesz meg 5 év múlva már, akkor ezt rá szokták hagyni a következő tulajra, ami nem is olyan nagy baj, ha az ár is tükrözi ezt, és tájékoztatják róla - na ez meg nem így megy  :censored:

Sajnos ez így van, ezért is utálok használt dolgokat venni, ha tehetném emiatt autót is újonnan vennék, nekem megérné.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9003 Dátum: 2013.06.20 21:21:32 »
netferry!
Neked nem a gyűrűhibás szériából van a gép ugye?
Ha igy van, akkor egy 20-asból megoldható a szelepszár-szimeringezés, és valószinű csak az a gond...  :hug:  ;)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9004 Dátum: 2013.06.21 16:46:30 »
Nem tudom, hogy pontosan hol fogy az olaj, 1995 augusztusi gyártású alvázszám alapján toyodiy-en nézve. Lehet még épp beleesett.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9005 Dátum: 2013.06.22 00:30:13 »
netferry!
Neked nem a gyűrűhibás szériából van a gép ugye?
Ha igy van, akkor egy 20-asból megoldható a szelepszár-szimeringezés, és valószinű csak az a gond...  :hug:  ;)

Üdv!

Ha a szelepszárszimering cseréjéhez leveszik a hengerfejet (amit ugye azért meg lehet oldani levétel nélkül is), akkor be lehet csiszolni a csere előtt a szelepeket, csere után be lehet állítani a szelephézagokat, és ha lennt a hengerfej, akkor már nem olyan nagy meló kifűzni a dugattyút is (kb. az olajteknőt és a szűrőkosarat kell levenni), és ránézni.

Nekem 94-es, szelepszárszimeringet cseréltünk rajta 2011 november körül (hengerfej a helyén maradt), ha jól rémlik (és sajnos semmit sem használt, mert mégsem ott ette), aztán 2012 nyáron megint, mert a szelepek becsiszolását annyira nem szeretik a szimeringek. Idő és pénz kérdése a dolog  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.22 00:31:57 írta vd1234 »

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9006 Dátum: 2013.06.22 12:16:10 »
Akkor a 250-nel nagyon nem is lőttem mellé  :) ... szélvédő is benne van a 200-ban? Mert nyilván az az egyik leghúzósabb tétel.

Trélerezés: ha béreltek egy autószállító utánfutót, és tudsz szerezni egy kocsit, ami vontatni tudja, akkor üzemanyagból plusz kábé egy tízesből kijön. Nem drága egy ilyennek a bérlése.

Felhívtam a telszámot amit adtál,(06-1-383-1550) nem volt nekik semmi... :excl: Igen a szélvédő is benne van, viszont valószínű a jobb első sárvédő nem lesz bontva, csak utángyártottan az meg 42ezer, szélvédő meg utángyártva és bontva egyarán 24e.körül van.
Fater nemhiszem hogy Pécsezett volna 12km-re van egy javítócég, jó híre van...
Kedden elvitték az autót amúgy, tegnap lett teljesen szétszedve és felmérve mi kell, hosszú a lista nagyon.... :( keddre lesz egy elég jól bemért ár, beszéltem a sráccal akié a cég, normális... megmondtam hogy legolcsóbban akarunk kijönni, mi legyen, én vagy ő szerzi be a bontott alkatrészeket? Nyíltan megmondta hogy ő ha 20ért tud szerezni lököst akkor nem fogja 30ért eladni, és ismerjük is a srácot, egy suliba jártunk annó :) Rokonunknak is haverja... asszem jó helyre került az autó!
Viszont lesznek elemek amiket bontva nem lehet megszerezni, nemtudom érdekel e valakit a lista, ha igen bemásolom.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.22 12:27:42 írta djbogy »
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9007 Dátum: 2013.06.22 12:35:05 »
Felhívtam a telszámot amit adtál,(06-1-383-1550) nem volt nekik semmi... :excl: Igen a szélvédő is benne van, viszont valószínű a jobb első sárvédő nem lesz bontva, csak utángyártottan az meg 42ezer, szélvédő meg utángyártva és bontva egyarán 24e.körül van.
Fater nemhiszem hogy Pécsezett volna 12km-re van egy javítócég, jó híre van...
Kedden elvitték az autót amúgy, tegnap lett teljesen szétszedve és felmérve mi kell, hosszú a lista nagyon.... :( keddre lesz egy elég jól bemért ár, beszéltem a sráccal akié a cég, normális... megmondtam hogy legolcsóbban akarunk kijönni, mi legyen, én vagy ő szerzi be a bontott alkatrészeket? Nyíltan megmondta hogy ő ha 20ért tud szerezni lököst akkor nem fogja 30ért eladni, és ismerjük is a srácot, egy suliba jártunk annó :) Rokonunknak is haverja... asszem jó helyre került az autó!
Viszont lesznek elemek amiket bontva nem lehet megszerezni, nemtudom érdekel e valakit a lista, ha igen bemásolom.
Ha valóban 20E-ért megveszi, akkor neked az 30E-be lesz munkadííjastól.  :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9008 Dátum: 2013.06.22 13:14:56 »
Ha valóban 20E-ért megveszi, akkor neked az 30E-be lesz munkadííjastól.  :1eye:

Nyilván minden egyes elemre rájön a munkadíj...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9009 Dátum: 2013.06.22 15:44:00 »
Felhívtam a telszámot amit adtál,(06-1-383-1550) nem volt nekik semmi... :excl: Igen a szélvédő is benne van, viszont valószínű a jobb első sárvédő nem lesz bontva, csak utángyártottan az meg 42ezer, szélvédő meg utángyártva és bontva egyarán 24e.körül van.
...

Üdv!

Csak kíváncsiságból rákerestem:
http://toyota.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__toyota__corolla__corolla_verso_e12j_2001_09_2004_05__16514/karosszeria_komplett_elemek_1__sarvedo__sarvedo__jobb_elso?gyakori=I

http://www.autoszelvedo.hu/szelvedo/toyota/corolla-verso.html

Vagy ezek valamiért nem jók?
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.22 15:51:22 írta vd1234 »


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9011 Dátum: 2013.06.22 15:52:05 »

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9012 Dátum: 2013.06.22 15:57:16 »
Üdv!

Csak kíváncsiságból rákerestem:
http://toyota.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__toyota__corolla__corolla_verso_e12j_2001_09_2004_05__16514/karosszeria_komplett_elemek_1__sarvedo__sarvedo__jobb_elso?gyakori=I

http://www.autoszelvedo.hu/szelvedo/toyota/corolla-verso.html

Vagy ezek valamiért nem jók?

Remélem jók, 32e körül a grando-n délfelé én is találtam jobb sárvédőt, írtam is hozzászólásban, hogy milyen a színe, új és sérülésmentes, de nemjött még válasz, szélvédő 15 ért nagyon jó ár lenne.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9013 Dátum: 2013.06.22 16:32:47 »
Remélem jók, 32e körül a grando-n délfelé én is találtam jobb sárvédőt, írtam is hozzászólásban, hogy milyen a színe, új és sérülésmentes, de nemjött még válasz, szélvédő 15 ért nagyon jó ár lenne.
A szélvédőset nem, de a szegedi céget ismerem, azok korrektek.
Fékkel (ABS blokk) mi a fejlemény?

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9014 Dátum: 2013.06.22 19:26:20 »
Az jó, akkor ezt elteszem könyvjelzőbe!
ABS nek a csövek sérültek, valamint a tartója. Az hogy maga az ABS hogy van az a végén fog kiderülni, mikor a futómű meglesz javítva és fekpadon lelehet tesztelni.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J