Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351590 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8685 Dátum: 2012.12.20 17:08:42 »
vagy a gyújtáskapcsoló...

Tehát összefoglalva:
   vagy önindító kezd fáradni,
   vagy akkumulátor
   vagy gyújtáskapcsoló
Tegyék meg tétjeiket. Indul a pörgetés!

A Verso gombos!
Xanyi

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8686 Dátum: 2012.12.20 18:06:35 »
A Verso gombos!
Jaj, ezekkel a fiatal 2000 utáni autókkal mindig bajban vagyok.  :)
Akkor nem szóltam!  :no:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8687 Dátum: 2012.12.20 18:21:36 »
Jaj, ezekkel a fiatal 2000 utáni autókkal mindig bajban vagyok.  :)
Akkor nem szóltam!  :no:
Pedig kontaktus van mindenhol. Szerintem legalábbis.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8688 Dátum: 2012.12.20 18:30:42 »
Nem nyomtad be eléggé a kuplungot, vagy kopóban vannak a kefék az önindítóban.
Én első körben akku-hibára tippeltem volna, a leírás azon része alapján, hogy előtte pár nappal is nehezen indult már  :hmmmm: ... Miért tartod esélyesebbnek az önindítót? Amiatt, mert utána aztán mégis beindult?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8689 Dátum: 2012.12.20 21:22:21 »
vagy a gyújtáskapcsoló...

Tehát összefoglalva:
   vagy önindító kezd fáradni,
   vagy akkumulátor
   vagy gyújtáskapcsoló
Tegyék meg tétjeiket. Indul a pörgetés!

Megjelölném az akku vagy kábelkontakt problémát!  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8690 Dátum: 2012.12.20 21:25:15 »
Megjelölném az akku vagy kábelkontakt problémát!  :yes:
Hát ja.
Pár napja bevittem melegedni a Maruti akkuját. Mikor beszereltem, minden ment, csak indításkor katt- és más semmi. Ez nem igaz - gondoltam -  tegnap még full jó volt!
Húztam a sarukon, és lőn csoda, minden rendben ment, meg megy is hála Istennek :yes:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8691 Dátum: 2012.12.20 21:52:59 »
Itt a hölgy esetében az nem világos, hogy átforgott-e az indítómotor, vagy nem.
music     

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8692 Dátum: 2012.12.20 23:21:22 »
Én első körben akku-hibára tippeltem volna, a leírás azon része alapján, hogy előtte pár nappal is nehezen indult már  :hmmmm: ... Miért tartod esélyesebbnek az önindítót? Amiatt, mert utána aztán mégis beindult?

Igen.
Egy kalapáccsal kideríthető  :lol:
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8693 Dátum: 2012.12.20 23:52:03 »
Igen.
Egy kalapáccsal kideríthető  :lol:
Jaja  :D ... Anno egyik Moszkvicsomnak volt ilyen baja... hol forgott az önindító, hol nem. Ebben az időszakban egy félkilós (?) kalapács a standard fedélzeti felszerelés részét képezte  :cool2: ... Szerencsére a Moszkva önindítója felülről prímán elérhető - úgyhogy adott esetben egy jól irányzott, erőteljes koppintás, és voilááá - már működött is újra  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8694 Dátum: 2012.12.28 12:18:54 »
Na SOSben kéne tanács.
Szóval Honda Civic, most lett véve, fűtés gyenge. Langyosat fúj csak. Gondoltam kilégtelenítem rendesen a rendszert. A probléma az, hogy nincs keringés a radiátorban. Fűtéscsapos rendszerű, a fűtéscsapos cső melegebb mint a másik, gondoltam akkor ez a bemenője neki. A másikat vettem le légteleníteni.
Viszont egyvalami nem értek, lehet én vagyok hülye  :wacko: SZóval egyenként levéve a fűtés csöveit, egyiknél sincs a radiátor felől áramlás. Mindkettőnél a gumicsőből jön a víz, radiátor irányba.. Az biztos, hogy a bemenőcsöve nem a fűtéscsapos, mert a másikon határozottan jött a víz gázadáskor radiátor irányba. Mostmár erős a gyanúm, hogy el lehet tömődve a radiátor  :wacko: Ja és ha levettem azt a csövet, akkor a hütőnél jött felfelé a víz, és buborékok. Tehát akkor a csapos csövön szív a rendszer. A fűtéscsap átjárható, bár nem tudtam belenézni, de beledugtam egy csavarhúzót, ás átment, zárt állapotban meg nem.
Tehát el van tömődve, vagy légtelenítsem megint, most a másik csövet levéve? Rossz csövet vettem le ezek szerint, a radiátor bemenő csövét vettem le a blokknál. Azt hittem az a kimenő. De mondom, amikor a kimenőt vettem le, akkor sem jött a radiátor felől víz.

folytatás: Szóval ugye az volt, hogy volt benne azért valami fűtés. Alapjáraton nagyon gyenge, de fordulaton volt. Unokatesóm azóta elvitte a kocsit, kiértek németbe, előtte voltak dunántúlon rokonoknál. Azt mondta, akkor tűrhető volt a fűtés, országúton, meg a városban rohangálva, pólóban vezetett. Aztán amikor nekiindultak németnek pályán, akkor már xar volt megint. gyenge. 140-150 körül mentek szinte végig. Állítása szerint hol jó volt hol nem, kellett menni vagy 100-200 km-t, hogy valamennyire befűtse az utasteret.
Sztetek mi okozhatja azt, hogy nagy sebességnél gyenge a fűtés? Most vagy megint lelevegősödött a pályán, de akkor az kezdődő hengerfejtömítés mi? Na most azóta nem beszéltem vele, hogy ott kint városban rohangálva milyen a fűtés. Vagy el van dugulva a radiátor.
Víz nem fogyott belőle egyébként amíg lehoztuk győrből, meg itt volt. Meg buborékokat sem láttam a hűtőben, bár nem üzemmelegen néztem. De egy darab sem volt. Vízhőfok meg OK mutató szerint.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8695 Dátum: 2012.12.28 12:29:09 »
üdv!

Termosztát gyanús! Vizsgálat itt

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8696 Dátum: 2012.12.28 19:24:50 »
én ma cseréltem termosztátot és nekem is olyan "nagyjából " volt fűtés de csere után mint az atom fújja a meleget. nektek is eztet ajánlom.  :flowers:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8697 Dátum: 2012.12.28 20:05:14 »
én ma cseréltem termosztátot és nekem is olyan "nagyjából " volt fűtés de csere után mint az atom fújja a meleget. nektek is eztet ajánlom.  :flowers:

Ne de egyéb tünete volt? MErt itt látszólag jó a termosztát: a vízhőfok mutató szerint OK-s, és a vízcsöveknél sem látszik termosztát hiba, tehát nem melegszik egyből az alsó cső. Bár olyat már láttam, hogy városban meg nyáron kint jó volt a vízhőfok, télen meg országúton lement, de ez a mutatón is látszott.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8698 Dátum: 2012.12.28 21:06:15 »
nekem össze vissza ugrált a mutató.  sztem legalább nézzétek meg hogy jó-e.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8699 Dátum: 2012.12.29 03:42:34 »
Ne de egyéb tünete volt? MErt itt látszólag jó a termosztát: a vízhőfok mutató szerint OK-s, és a vízcsöveknél sem látszik termosztát hiba, tehát nem melegszik egyből az alsó cső. Bár olyat már láttam, hogy városban meg nyáron kint jó volt a vízhőfok, télen meg országúton lement, de ez a mutatón is látszott.

üdv!

Mutatóra ne hagyatkozz!!!
Nekem van olajhőmérőm és ilyen időben a vízmutató mikor beáll a középállásba, az olaj kb 18-20°C-os...  :wacko:
Jelzésképpen: üzemmelegen az olaj és a viz  ~ egyforma hőmérsékletű... a vizmutató mindvégig a középállásban van, tehát nem túl informatív!