Ez akkor kopásérzékelő lenne? (amúgy az mi a pöts?)
Kopaserzekelo? Szerintem a kopogaserzekelore gondoltal. Igen, egyebkent igen valoszinu, hogy a problema oka itt keresendo.
A kopogast az okozza, hogy az elogyujtas szoge mar nem optimalis, es igy az eges nem tokeletes. Ezt sokfele dolog okozhatja: nem jo minosegu benzin (a kompresszio hatasara elobb robban be, mint kellene), nem jo hoerteku gyertyat hasznalsz, a motor hutesevel valami problema van (pl. doglodik a vizpumpa vagy a hutoradiator reszben el van dugulva) emiatt a motor nagy terhelesnel tulmelegedik, kokszos a gyujtogyertya vagy az egester, es nem utolso sorban a kopogaserzekelo hiabaja.
A kopogaserzekelo folyamatosan meri az eges milyenseget, es szukseg eseten automatikusan tud az ECU allitani az elogyujtason. Egyebkent ezt altalaban nem maganak az egesnek a lefolyasaval merik, hanem egyszeruen detektaljak, ha a motor "kopogni kezd". Ilyenkor az egesz motor apro, utemes rezgesbe jon, amit a kopogaserzekelo detektal. Ennek jelere tud az ECU allitani az elogyujtason.
A legolcsobb elobb kiprobalni jobb minosegu benzint, pl. mikor teljesen kiurult a regi, venni bele egy dragabb fajtat (OMV MaxxMotion). Ha tovabbra is kopog, akkor a gyertyakat ellenorizni, ha azok ugy tunnek rendben vannak, akkor valoszinuleg a kopogaserzekelo fekudt meg. En legalabbis igy szukitenem le a kort. Apropo, mivel irtad, hogy foleg meleg motornal jon elo, erdemes lenne megnezni, hogy a termosztatod rendesen mukodik-e, illetve nem melegszik-e tul a motor.