Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351623 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Greg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 175
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8445 Dátum: 2012.08.19 20:53:38 »
Üdv!

Bár korábban már írtam a Yaris topikba, itt nagyobb a mozgás, hátha több ötletet kapok... Nos, a problémám, hogy nem m,űxik a kocsimban a visszapillantó tükör állítás. Megnéztem a biztosítékot (azt az infót kaptam h az ACC jelű az), rendben van. Kipróbáltam mindkét oldalt, semmi. Szétszedtem, megmozgattam a vezetékeket, lehúztam majd visszaraktam a csatlakozót, továbbra sincs semmi. Egyszer-egyszer mintha megmozdulna  az állítómotor, de aztán megint semmi.... Mi lehet a gond, egyáltalán merre keresgéljek? Elektronikában nem vagyok jártas, egyelőre azt kéne tudnom hogy van-e olyan hibalehetőség, amit házilag lehet orvosolni, vagy mindenképpen szakembert fog igényelni.   


Greg

Sziasztok! 
Pár nappal korábbi ügyben kérnék ismét segítséget! Annyival vagyok jelenleg előrébb, h megnéztem a biztosítékot, rendben van, és a kapcsoló is kap áramot. Ezek szerint magával a kapcsolóval lehet gond? Vagy előfordulhat esetleg , hogy comp. zavarodott meg és tiltja le?

Greg

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8446 Dátum: 2012.08.19 20:57:54 »
A gyertyakép tökéletes, nem is voltak elöregedettek, sztem tutira nem miattuk csörgött a motor... Valszeg a kopogásérzékelő nem működik tökéletesen. Carinánk is ilyen volt... Nem foglalkoztunk vele, nem lett tőle semmi baja, azóta sem.

Kicsit előrébb vagyok a csörgéssel kapcsolatban, csak üzemmelegen hallani, hidegen ha odalépek nem csinálja, csak akkor, amikor a vízhőfok mutató szépen beállt vízszintesbe, onnan is először csak nagy gáznál, szinte padlón koppanó pedálnál, aztán szépen egyre jobban, 3-4km után már feles gázpedál álláson is hallani, ami azt jelenti, hogy csak intenzív gyorsításnál, pl ha lámpánál nagyon sietni akarok, vagy előzésnél, ha jobban odalépek. Ez akkor kopásérzékelő lenne? (amúgy az mi a pöts?)

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8447 Dátum: 2012.08.19 21:01:09 »
Szerintem az ECU-nak ehhez semmi koze. Valoszinuleg a tukrot allito motor doglott meg. Legalabbis joval valoszinubb, mint hogy a vezerlo gombok adjak meg magukat.
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8448 Dátum: 2012.08.19 21:17:39 »
Ez akkor kopásérzékelő lenne? (amúgy az mi a pöts?)
Kopaserzekelo? Szerintem a kopogaserzekelore gondoltal. Igen, egyebkent igen valoszinu, hogy a problema oka itt keresendo.
A kopogast az okozza, hogy az elogyujtas szoge mar nem optimalis, es igy az eges nem tokeletes. Ezt sokfele dolog okozhatja: nem jo minosegu benzin (a kompresszio hatasara elobb robban be, mint kellene), nem jo hoerteku gyertyat hasznalsz, a motor hutesevel valami problema van (pl. doglodik a vizpumpa vagy a hutoradiator reszben el van dugulva) emiatt a motor nagy terhelesnel tulmelegedik, kokszos a gyujtogyertya vagy az egester, es nem utolso sorban a kopogaserzekelo hiabaja.
A kopogaserzekelo folyamatosan meri az eges milyenseget, es szukseg eseten automatikusan tud az ECU allitani az elogyujtason. Egyebkent ezt altalaban nem maganak az egesnek a lefolyasaval merik, hanem egyszeruen detektaljak, ha a motor "kopogni kezd". Ilyenkor az egesz motor apro, utemes rezgesbe jon, amit a kopogaserzekelo detektal. Ennek jelere tud az ECU allitani az elogyujtason.

A legolcsobb elobb kiprobalni jobb minosegu benzint, pl. mikor teljesen kiurult a regi, venni bele egy dragabb fajtat (OMV MaxxMotion). Ha tovabbra is kopog, akkor a gyertyakat ellenorizni, ha azok ugy tunnek rendben vannak, akkor valoszinuleg a kopogaserzekelo fekudt meg. En legalabbis igy szukitenem le a kort. Apropo, mivel irtad, hogy foleg meleg motornal jon elo, erdemes lenne megnezni, hogy a termosztatod rendesen mukodik-e, illetve nem melegszik-e tul a motor.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 21:19:50 írta NeoXon »
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8449 Dátum: 2012.08.19 21:33:55 »
Kopaserzekelo? Szerintem a kopogaserzekelore gondoltal. Igen, egyebkent igen valoszinu, hogy a problema oka itt keresendo.
A kopogast az okozza, hogy az elogyujtas szoge mar nem optimalis, es igy az eges nem tokeletes. Ezt sokfele dolog okozhatja: nem jo minosegu benzin (a kompresszio hatasara elobb robban be, mint kellene), nem jo hoerteku gyertyat hasznalsz, a motor hutesevel valami problema van (pl. doglodik a vizpumpa vagy a hutoradiator reszben el van dugulva) emiatt a motor nagy terhelesnel tulmelegedik, kokszos a gyujtogyertya vagy az egester, es nem utolso sorban a kopogaserzekelo hiabaja.
A kopogaserzekelo folyamatosan meri az eges milyenseget, es szukseg eseten automatikusan tud az ECU allitani az elogyujtason. Egyebkent ezt altalaban nem maganak az egesnek a lefolyasaval merik, hanem egyszeruen detektaljak, ha a motor "kopogni kezd". Ilyenkor az egesz motor apro, utemes rezgesbe jon, amit a kopogaserzekelo detektal. Ennek jelere tud az ECU allitani az elogyujtason.

A legolcsobb elobb kiprobalni jobb minosegu benzint, pl. mikor teljesen kiurult a regi, venni bele egy dragabb fajtat (OMV MaxxMotion). Ha tovabbra is kopog, akkor a gyertyakat ellenorizni, ha azok ugy tunnek rendben vannak, akkor valoszinuleg a kopogaserzekelo fekudt meg. En legalabbis igy szukitenem le a kort. Apropo, mivel irtad, hogy foleg meleg motornal jon elo, erdemes lenne megnezni, hogy a termosztatod rendesen mukodik-e, illetve nem melegszik-e tul a motor.

Igen arra, csak már gondolkodni sem tudok, kicsit megviseltek a közelmúlt dolgai. Nos termosztátot 1 éve cseréltem, kinyílt állapotban halt meg, gyertyákat 1 hete cseréltem, a hang kb 2 hónapja jött elő, május vége és júli24 között nem használtam az autót (fateré), előtte nem hallottam, 24.-én meg már igen. Benzint szinte mindig Avia kúton tankolok bele.

A motor túlmelegedést a vízhőfok mutatón kívül hogyan tudom kizárni? Az konkrétan beáll vízszintesre 3-4 km után és onnan el sem mozdul, tavaly nem ment fel eddig, akkor cseréltem a termosztátot, utána már rendesen ment a dolog.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 21:40:01 írta diegho »

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8450 Dátum: 2012.08.20 00:03:48 »
Kopaserzekelo? Szerintem a kopogaserzekelore gondoltal. Igen, egyebkent igen valoszinu, hogy a problema oka itt keresendo.
A kopogast az okozza, hogy az elogyujtas szoge mar nem optimalis, es igy az eges nem tokeletes. Ezt sokfele dolog okozhatja: nem jo minosegu benzin (a kompresszio hatasara elobb robban be, mint kellene), nem jo hoerteku gyertyat hasznalsz, a motor hutesevel valami problema van (pl. doglodik a vizpumpa vagy a hutoradiator reszben el van dugulva) emiatt a motor nagy terhelesnel tulmelegedik, kokszos a gyujtogyertya vagy az egester, es nem utolso sorban a kopogaserzekelo hiabaja.
A kopogaserzekelo folyamatosan meri az eges milyenseget, es szukseg eseten automatikusan tud az ECU allitani az elogyujtason. Egyebkent ezt altalaban nem maganak az egesnek a lefolyasaval merik, hanem egyszeruen detektaljak, ha a motor "kopogni kezd". Ilyenkor az egesz motor apro, utemes rezgesbe jon, amit a kopogaserzekelo detektal. Ennek jelere tud az ECU allitani az elogyujtason.
Tavaly nekem hidegen, melegen is kopogott a motor, szgépes diagnosztikával is kimutatták, hogy a kopogásérzékelő ment tönkre.
Aztán kicseréltettem a kopogásérzékelőt (nem is drága), azóta jó...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8451 Dátum: 2012.08.20 00:36:43 »
Szerintem az ECU-nak ehhez semmi koze. Valoszinuleg a tukrot allito motor doglott meg. Legalabbis joval valoszinubb, mint hogy a vezerlo gombok adjak meg magukat.

Mindkettő egyszerre?
Amúgy tényleg nem tiltja le ezt semmi.
Xanyi

eli76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8452 Dátum: 2012.08.21 15:35:42 »
Sziasztok!

 

Segítségeteket szeretném kérni a következőkben:

 

Édesapám Toyota Hilux 4x4-es pickupjának (2000-es évjárat, még a kocka típus) eleje kanyarodáskor szorul, "nyomot hagy a gumi az aszfalton". Bekapcsolt 4x4 esetén a tünet még erősebb.

 

Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatosan, hogy esetleg mi lehet a gond? Difi? Kormánymű?

Esetleg egy olyan lelkiismeretes, lehetőleg Pest/Nógrád megyei szerelőt tudna-e valaki, aki ért is hozzá, és azt javítja meg rajta, amit meg kell javítani.

 

Nagyon szépen köszönöm.

 

Eli

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8453 Dátum: 2012.09.01 23:16:59 »
Jobb topikot nem találtam, így ide tenném fel a kérdéstt: az indító kulcsnak ugye nem árt a mágnesesség?
Immobilizer van az autóban. Mivel egy új kulcs nem túl olcsó kipróbálni nem szeretném. :)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8454 Dátum: 2012.09.02 11:55:51 »
Jobb topikot nem találtam, így ide tenném fel a kérdéstt: az indító kulcsnak ugye nem árt a mágnesesség?
Immobilizer van az autóban. Mivel egy új kulcs nem túl olcsó kipróbálni nem szeretném. :)
Nem bankkártya az...   De hogyan jutottál idáig, hogy megkérdezd?  Csak nem állandó mágnesek között dolgozol?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8455 Dátum: 2012.09.02 18:40:47 »
Akkor jó. :D Nem dolgozom mágnesek között. Csak vettünk egy mágneses kulcstartó - amit felszerelünk a falra és csak rárakjuk a kulcsokat. És ezek szerint az autó kulcsát is nyugdtan tárolhatjuk ott.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8456 Dátum: 2012.09.02 23:11:26 »
Sziasztok!

 

Segítségeteket szeretném kérni a következőkben:

 

Édesapám Toyota Hilux 4x4-es pickupjának (2000-es évjárat, még a kocka típus) eleje kanyarodáskor szorul, "nyomot hagy a gumi az aszfalton". Bekapcsolt 4x4 esetén a tünet még erősebb.

 

Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatosan, hogy esetleg mi lehet a gond? Difi? Kormánymű?

Esetleg egy olyan lelkiismeretes, lehetőleg Pest/Nógrád megyei szerelőt tudna-e valaki, aki ért is hozzá, és azt javítja meg rajta, amit meg kell javítani.

 

Nagyon szépen köszönöm.

 

Eli

- Ez még szerintem kézi kapcsolású első aggyal van, lehet, hogy nem kapcsolt szét???
- kerékösszetartás rendben van?
- mióta van nálatok a kocsi? nem lehet benne első difizár, ami be van kapcsolva?

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8457 Dátum: 2012.09.24 17:06:30 »
Kuplungszettből melyiket ajánljátok és miért?

Aisin
Japanparts
Nipparts
Valeo

Aisin-ről hallottam olyat, hogy 50% esetben nem tökéletes (csúsztatásnál beremeg)
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.24 17:16:40 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8458 Dátum: 2012.09.24 19:55:44 »
Kuplungszettből melyiket ajánljátok és miért?

Aisin
Japanparts
Nipparts
Valeo

Aisin-ről hallottam olyat, hogy 50% esetben nem tökéletes (csúsztatásnál beremeg)

Aisint vegyed, mert az jó ;) Az aisin több gyártó beszállítója, szerintem így garantáltabb a komolyabb minőség ellenőrzés. A másik kettő viszont nem hiszem, hogy hasonló lenne az aisinhoz, a valeo meg francia fos amire panaszkodnak az ave1 tulajok, többek között anno én is.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8459 Dátum: 2012.09.24 20:13:46 »
Anyagminőséggel biztos nem is lenne baj. Egyébként Nipparts.com-on ez van:

"In the extensive Nipparts clutch range we carry
complete kits, produced by OE manufacturers
like Aisin (owned by Toyota), Exedy (Supplier to
Suzuki etc.) and even Valeo from Korea for the
Korean brands like Hyundai and Kia."


http://www.nipparts.com/downloads/companyprofile09.pdf
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -