Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351552 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7920 Dátum: 2011.11.08 22:50:30 »
Szervízbe vele!

EGR szelep vagy DPNR katalizátor eltömődés lesz az.
Xanyi

winamax69

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7921 Dátum: 2011.11.09 15:47:00 »
Köszönöm szépen a gyors válaszokat!

Beszéltem ma a magyarországi  Toyota szervizzel. Ismerős nekik a probléma. Ők is ezeket az eshetőségeket mondták. Sajnos mindenféleképpen haza kell vinni az autót.


Mindenkinek balesetmentes utazást kívánok kedvenc Toyotájával.


vizdi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7922 Dátum: 2011.11.16 21:51:47 »
Üdv mindenkinek!

Most tettem szert egy toyota 4 runner  első szériás vasra. Ami kora ellenére egészen egyben van, viszont erőtlen. HA nagyon finoman adagolom a gázt akkor még megy rendben de ha odalépek neki akkor hörög és erőtlenné válik. Ez gyakorlatilag fordulatszám független. Ha bemelegszik kicsit jobb lesz a szitu. Kicsit puffog is illetve kormol. Mi arra a következtetésre jutottunk hogy a légtömegmérő a leggyanúsabb, de ha bárkinek van valmi jobb ötlete ( ami nem csak légből kapott) akkor ne tartsa magába:) Cseréltünk már gyújtás elosztó fedelet és rotort, állítottunk gyújtást, tisztogattunk mindent.
Ha pedig ti is a légtömegmérőre tippeltek akkor az volna a kérdés hogy tudom-e valamivel pótolni a gyárit amihez nem is nagyon lehet idehaza hozzá jutni és ha lenne is arany áron lenne?

Köszönet előre is a szakértő segítségetekért:)

vizdi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7923 Dátum: 2011.11.16 21:59:21 »
Lemaradt:
2,4 benzines SR5 hengerenkénti befecskendezéssel
a gyári cikkszám:
22250-35020

Most egy mazda légtömegérő van benne ami szerintem csont ugyanaz csak a száma más!
B 37613 210

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7924 Dátum: 2011.11.17 08:15:03 »
Üdv mindenkinek!

Most tettem szert egy toyota 4 runner  első szériás vasra. Ami kora ellenére egészen egyben van, viszont erőtlen. HA nagyon finoman adagolom a gázt akkor még megy rendben de ha odalépek neki akkor hörög és erőtlenné válik. Ez gyakorlatilag fordulatszám független. Ha bemelegszik kicsit jobb lesz a szitu. Kicsit puffog is illetve kormol. Mi arra a következtetésre jutottunk hogy a légtömegmérő a leggyanúsabb, de ha bárkinek van valmi jobb ötlete ( ami nem csak légből kapott) akkor ne tartsa magába:) Cseréltünk már gyújtás elosztó fedelet és rotort, állítottunk gyújtást, tisztogattunk mindent.
Ha pedig ti is a légtömegmérőre tippeltek akkor az volna a kérdés hogy tudom-e valamivel pótolni a gyárit amihez nem is nagyon lehet idehaza hozzá jutni és ha lenne is arany áron lenne?

Köszönet előre is a szakértő segítségetekért:)
Légtömegmérő is lehet, igen. Abból viszont valahogy mégis a gyárira lenne szükség. Én amúgy körülnéznék pl. a fojtószelep környékén is: megtisztítanám (a házát is beleértve), és ellenőrizném a TPS-t (Throttle Position Sensor) is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vizdi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7925 Dátum: 2011.11.17 08:55:40 »
Köszi

megnézzük azt is:)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7926 Dátum: 2011.11.17 19:24:12 »
És ha mondjuk nem flepnis a légtömegmérőd hanem egy vékony fűtőszálas, akkor óvatosan kiszedném a szívóoldalból és kinyomnám féktisztítóval. Ez nagyon sokat segített a napokban egy 88 kocka gti-n.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7927 Dátum: 2011.11.17 19:32:07 »
Már biztosan kérdeztem, és kaptam is ötleteket, amiket köszönök is, de most újra a régi nóta...
Szóval, van az én kis '93-as, 4E-FE, 1332 cm3-es Corollám. Fel lett újítva a motorja, jelentős olajfogyasztás miatt. Mindenből új, gyári került bele, induljunk ki abból, hogy jól van összerakva (csak amiatt, mert szét nem lesz szedve még 1x).
A probléma az, hogy nagyon sokat fogyaszt (8,5 l/100 km), cserébe nem megy (bármilyen autó legyorsul, hidegen még babakocsit toló nagymamák is, legkisebb emelkedőn sem tud felmenni pl. 5., 90-nel; lásd Batta és Érd között, 6-os főút, ha fel is megy, gyorsulni abszolúte nem hajlandó)
Kaptam pár tippet, ha valaki távsegítséggel tudna mondani jónak tűnőt, hálás lennék!
Előre is köszönöm!
(szerelőhöz nem akarok menni, bár biztos egyszerűbb lenne, de útba esik a bontó :D )

vizdi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7928 Dátum: 2011.11.17 19:46:45 »
Köszi,
nem tudom melyik milyen, ez ilyen mechanikus régi, de kinyitottuk ezt is, és tisztítottuk is de semmi siker. Illetve mértük is milyen ellenállási értékeket mutat de csak ingadozott. nem pedig egyenletesen növekedett.Szóval gyanus hogy kuka. A sharanomban ujabb tips van azon valóban segített már többször is a féktisztító!

És ha mondjuk nem flepnis a légtömegmérőd hanem egy vékony fűtőszálas, akkor óvatosan kiszedném a szívóoldalból és kinyomnám féktisztítóval. Ez nagyon sokat segített a napokban egy 88 kocka gti-n.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7929 Dátum: 2011.11.17 20:19:14 »
Már biztosan kérdeztem, és kaptam is ötleteket, amiket köszönök is, de most újra a régi nóta...
Szóval, van az én kis '93-as, 4E-FE, 1332 cm3-es Corollám. Fel lett újítva a motorja, jelentős olajfogyasztás miatt. Mindenből új, gyári került bele, induljunk ki abból, hogy jól van összerakva (csak amiatt, mert szét nem lesz szedve még 1x).
A probléma az, hogy nagyon sokat fogyaszt (8,5 l/100 km), cserébe nem megy (bármilyen autó legyorsul, hidegen még babakocsit toló nagymamák is, legkisebb emelkedőn sem tud felmenni pl. 5., 90-nel; lásd Batta és Érd között, 6-os főút, ha fel is megy, gyorsulni abszolúte nem hajlandó)
Kaptam pár tippet, ha valaki távsegítséggel tudna mondani jónak tűnőt, hálás lennék!
Előre is köszönöm!
(szerelőhöz nem akarok menni, bár biztos egyszerűbb lenne, de útba esik a bontó :D )
Pedig csak szerelőhöz kéne menni  :yes: ... A fogyasztás relatív, egy ilyen kocsi megehet 8.5-öt, mondjuk folyamatos sűrű városi forgalomban használva; viszont jól kéne mennie, nem is kicsit. Időközben megtapasztaltam, hogy ezek a kocsik bizony bitang jól mennek  :D ... Szal ha a tiéd gyenge, az egyértelműen jelzi, hogy vmi nem stimmel vele. És ez alapján azért valszeg a fogyasztás is lehetne jóval kevesebb. Magyarul jelenleg épp szórod ki a pénzt az ablakon, és közben még szenvedsz is az erő hiánya miatt  :szemez:

Könnyen lehet pl, hogy el van fogazva a vezérlés. Ha az autó amúgy indul meg minden, akkor -figyelembe véve a nemrég zajlott motorfelújítást- nagyon is elképzelhető, hogy ez a baja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7930 Dátum: 2011.11.17 20:28:25 »
Na, ez a vezérlés hiba, ezt még senki nem javasolta :D Azért mondom, hogy sok a fogyi, mert a motorfelújítás előtt benzinből (20e km átlagát véve) ~6,5-öt evett, olajból sokat, most viszont egy-egy tanknál megy le 8 alá, olajból jelentéktelen. Mondjuk, ha leszedem a vezérmű műanyagát, én is meg tudom nézni, nincs-e elrakva, van róla egy konténernyi leírásom. Talán...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7931 Dátum: 2011.11.17 20:44:21 »
Én ezzel folytatnám a helyedben, igen.

Lám-lám, az Össznépi Magyar Rettegés Az Olajfogyasztástól  :nonono: ... Hogy ez hol gyökeredzik, én nem tudom megérteni, tényleg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7932 Dátum: 2011.11.17 20:58:40 »
Nekem azért két olajcsere közt volt, hogy másfél kannával is megevett... erőlködésnél csörgött, mint egy babacsörgő stb...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7933 Dátum: 2011.11.17 21:45:23 »
A "kanna", az 4 liter? Szal megevett 6 litert, mondjuk... Milyen távon? 10 ezer km? Az tényleg nem olyan kevés, egy ilyen 4E-FE motor 200 ezer km-rel sem eszik kvázi semmi olajat, ha kapott végig rendes karbantartást.

De ettől függetlenül, egy ilyen motorgenerál erősen meggondolandó dolog... Te is láthatod, hogy miért. Én ekkora olajfogyasztásnál még aligha vágtam volna bele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7934 Dátum: 2011.11.17 23:29:06 »
Kaptam pár tippet, ha valaki távsegítséggel tudna mondani jónak tűnőt, hálás lennék!

csak közhelyet tudok írni. meg lett bontva a motor és rosszul rakták össze. ennyi. ez kész.
nézzél másikat.  :flowers:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002