Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351919 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7905 Dátum: 2011.11.01 21:12:08 »
Érdekes!
Melegben nem csinálja?
Légtelenítést próbálj meg, akár visszafelé is!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7906 Dátum: 2011.11.02 00:58:21 »
Lehet hülyeség. de mivel hidrauliks a kuplungot nem lehet, hogy a folyadék már nincs teljesen rendben?
Én is erre gondoltam. Hogy tán még sosem cseréltek benne (96-os a kocsi), s emiatt a hidegben kvázi elkezdett befagyni, besűrűsödni. Előtte, s azóta is mindvégig kifogástalanul működött/működik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7907 Dátum: 2011.11.02 10:38:57 »
Biztos a kuplung fog lejjebb? Nem lehet, hogy a váltóolajjal van gond a mínuszokban? Aztán ha melegszik, jobb lesz.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7908 Dátum: 2011.11.02 12:22:57 »
Mégis hogyan lehetne ezt a kettőt összekeverni  :?: ? A lábammal éreztem, hogy alig pár mm-t engedek fel a kuplungpedálon (a szokásos jópár centi helyett), és már indul is az autó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7909 Dátum: 2011.11.02 13:10:31 »
Azt nem mondtad, milyen vasról van szó!
Lehet  munkahenger, de akár szerkezet, lendkerék is.
Olajcsere a legegyszerűbb.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7910 Dátum: 2011.11.02 18:38:52 »
Azt nem mondtad, milyen vasról van szó!
Lehet  munkahenger, de akár szerkezet, lendkerék is.
Olajcsere a legegyszerűbb.

Szerkezet, lendkerék???? :eek: :eek:  Ami megjavul magától?  Olyat még nem láttam, de mesélj.

Szerintem le kellene a folyadékot cserélni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7911 Dátum: 2011.11.02 19:49:12 »
Az, hogy a hiba csak fagypont alatt jelentkezett, számomra már igen erőssé tette a gyanút, hogy magában a hidraulikában, azon belül is logikusan a folyadékban lehet a gond; ezt most ti is megerősítettétek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7912 Dátum: 2011.11.02 22:45:31 »
Szerkezet, lendkerék???? :eek: :eek:  Ami megjavul magától?  Olyat még nem láttam, de mesélj.

Szerintem le kellene a folyadékot cserélni.
Seat Alhambra 2000 valahányas. 2tömegű lend-rossebbel.
Kinyomott kuplungal elindult az autó. Többször csinálta, és rá kellett kuplungolni, hogy megálljon.
Sok kisérletezés után (munkahengerek - olaj - csövek - kuplungozás stb...) kiderült, a lendkerékkel volt valami ***, mert kitámasztott a szerkezet, oly módon, hogy benyomott kuplungnál kiemelt ugyan, de a nyelestengelyen megszorult és később csúszott össze, mármint a motor (lendkerék) irányába és ekkor összezárt és ment a kocsi, holott a pedál be volt nyomva. Lényeg az, hogy a lendkerék cseréje oldotta meg.
Ezért irtam, hogy akár...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7913 Dátum: 2011.11.02 23:06:12 »
Ez egy '96-os Corolla.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7914 Dátum: 2011.11.03 19:06:42 »
Idézet
Idézetet írta: Trotter66 - 2011.11.02 18:38:52
Szerkezet, lendkerék?    Ami megjavul magától?  Olyat még nem láttam, de mesélj.

Szerintem le kellene a folyadékot cserélni.

Seat Alhambra 2000 valahányas. 2tömegű lend-rossebbel.
Kinyomott kuplungal elindult az autó. Többször csinálta, és rá kellett kuplungolni, hogy megálljon.
Sok kisérletezés után (munkahengerek - olaj - csövek - kuplungozás stb...) kiderült, a lendkerékkel volt valami ***, mert kitámasztott a szerkezet, oly módon, hogy benyomott kuplungnál kiemelt ugyan, de a nyelestengelyen megszorult és később csúszott össze, mármint a motor (lendkerék) irányába és ekkor összezárt és ment a kocsi, holott a pedál be volt nyomva. Lényeg az, hogy a lendkerék cseréje oldotta meg.
Ezért irtam, hogy akár...

Ja, hogy kettőstömegű lendkerék.  Értem, hogy mire céloztál, de ez sem önjavulós kategória.  Sajnos ez a feneség ebben a kostrukcióban.  Nade a diesel vajpuha járása jelen technikai állapot szerint csak így oldható meg.  Habár manapság van egytömegű átalakító is sok-sok típushoz féláron, de ezzel nem lesz tökéletes a "simajárás". Itt megspórol az ember egy százast, de később a gatyáját ráfizeti a káros rezonancia miatt a többi, széteső alkatrészre...

"Önjavulást" egyedül a (fék/tengelykapcsoló)folyadékban lévő víz gőz-folyékony halmazállapotának változása okozhat.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7915 Dátum: 2011.11.04 14:19:12 »
Még a múltkoriban akartam kérdezni, hogy a csapágyasságot mi váltja ki, pontosabban mi segíti elő a csapágyak elhasználódását (fekvőrendőr, forszírozott kanyarvétel, stb.)?
music     

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7916 Dátum: 2011.11.05 13:04:59 »
Én egyszer belementem egy mélyedésbe, de nem kátyú volt, hanem süppedés, a jobb oldali első kerékkel éreztem is mert k*va nagyot ütött, aztán egyre jobban jött a csapágyhang.
A rossz utak, erős padkázás, kátyúktól mind lehet!
Kanyarodástól kevésbé tudom elképzelni..

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7917 Dátum: 2011.11.05 14:02:08 »
Még a múltkoriban akartam kérdezni, hogy a csapágyasságot mi váltja ki, pontosabban mi segíti elő a csapágyak elhasználódását (fekvőrendőr, forszírozott kanyarvétel, stb.)?
Igazából minden ütés, ami a kereket éri, igénybe veszi a csapágyakat is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

winamax69

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7918 Dátum: 2011.11.08 20:42:51 »
Sziasztok!

Van egy 2006 decemberi 2.2 D4D D-Cat (177LE) Corolla Verso-m. Külföldön dolgozom és Karácsonykor tudok csak hazamenni Magyarországra.

Kb. 1 hónapja kigyulladt a műszerfalon 3 sárga lámpa ( VSC, TRC OFF, és a motor hiba lámpa). Ha reggel indulok néha semmilyen jelzés nincs, de előzés, vagy partra felmenetelkor kigyullad, a teljesítmény teljesen visszaesik ( mintha egy Trabantban ülnék). Ilyenkor a fogyasztás is megnő. Vezetés közben általában erősebb gáz adásánál gyulladnak ki a lámpák (egyszerre mind a három) és magától visszajön a teljesítmény és megy az autó, de akkor sem az igazi (a 3 lámpa égve marad), majd leállás, pihentetés után (nem mindig) a hibajelzések eltűnnek. Ez ismétlődik szinte minden nap.
Olvastam máshol, hogy egy embernek a közös nyomócsöves üzemanyag befecskendezőnek(Common rail) a szenzorai(jobb ill. bal oldali) hibásodtak meg és produkáltak ilyen tüneteket és hibajelzéseket. Az illetőnek programfrissítést is csináltak és az autó majdnem 1L-el kevesebbet fogyaszt.

Ha valakinek van ilyen tapasztalata, vagy épkézláb ötlete, hogy mi okozhatja, kérem írjon!

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7919 Dátum: 2011.11.08 21:41:53 »
Szerintem ha nem a commonrail akkor valami eltömődhetett. Olvastam még anno, hogy az ilyen dízeleknék akkora korom rakódik le egy-két helyen, hogy egyszerűen fullad a motor gázadásra, a többi hibalámpa ennek következtében gyullad már ki. Én vagy elvinném szervízbe (így nem indulnék haza), vagy megpróbálkoznék valami tisztító adalékkal.