Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351601 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

botond187

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7875 Dátum: 2011.09.15 16:17:03 »
Szombaton megyek hozzá, rátölti amennyi kell. Mennyit változik hideg-meleg hatására kb? Mármint a tartályba hány cm-t megy fel-le kb?
Gondolom nem sokat, ha a max jelet nézem hogy hol van. Köszi az infókat.
2004 Toyota corolla 1,4 VVTI HB

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7876 Dátum: 2011.09.15 16:40:13 »
Szombaton megyek hozzá, rátölti amennyi kell. Mennyit változik hideg-meleg hatására kb? Mármint a tartályba hány cm-t megy fel-le kb?
Gondolom nem sokat, ha a max jelet nézem hogy hol van. Köszi az infókat.

A max-tól akár több centivel is lehet magasabban, annyit tágul a víz.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7877 Dátum: 2011.09.15 20:21:17 »
A folyadékok hőtágulása nem lett belekalkulálva a feltöltésbe. A kiegyenlítőben a folyadékszintnek melegen a max jelzés felett kell / lehet lennie, így mikor kihűl, az visszacsökken a normál szintre. Ha melegen maxig töltjük, akkor természetes, hogy hidegen lemehet az alá.
Na de nem ennyire!
music     

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7878 Dátum: 2011.09.16 16:07:25 »
Az ennyire nálad mit jelent? Konkrétumot nem irt botond187...
2-3 centi is lehet és ez tapasztalat, nem egy autónál...

botond187

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7879 Dátum: 2011.09.16 18:59:01 »
Sztem érthető amit írtál a változásról. Azt írtam hogy min jelzés alatt van a folyadék szint kihűlt állapotban(több nap állás után, tehát biztos h nem menet után 1-2 órával).
A min meg a max jelzés között sacc / kb 15 cm különbség van.
2004 Toyota corolla 1,4 VVTI HB

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7880 Dátum: 2011.09.16 20:24:03 »
Az ennyire nálad mit jelent? Konkrétumot nem irt botond187...
2-3 centi is lehet és ez tapasztalat, nem egy autónál...
Dehogynem, azt írta, hogy a minimum alatt 1 centivel. Az ki van csukva, hogy a hőtágulás nagyobb lehessen, mint a min-max közti különbség.
music     

dimage

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7881 Dátum: 2011.09.18 08:09:27 »
Sziasztok!
Kérnék ötletet COV D-Cat (2006, 160e km) diagnosztikával normálisan foglalkozó szervízre (inkább ügyes kéne mint márkakereskedő). A jelenség egy ronda csörgő hang (mosóbenzines Wartburg) 1500-1800 fordulatszám között. Meleg motornál jobban. A csörgés ellenére az autó megy, bár a "turbó alatt" nem rakéta, 1800 felett igen. A csörgés régi (kb 100000km), csak már szeretném kinyomozni. A gari vége felé sok csere volt (légtömegmérö, 5 injector, turbo, komputer, EGR szelep, lendkerék, kuplung) hasonló (akkor nem is ment ebben a tartományban) probléma miatt, ezért most nem szeretném ezt a sort vakon újrakezdeni. Olyan szerelöt keresnék aki nem csak ráteszi a diagnosztikát és kijelenti, hogy nincs hibaüzi (mert ilyen az elmúlt évben volt 5x, pl. EGR szelep tisztitáskor 140ekm-nél), hanem adott esetben menet közben a csörgéskor meg tudja mondani élőparaméterből, hogy mondjuk melyik (kopogás érzékelő?) szenzor rossz.
Köszönöm

aircom

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7882 Dátum: 2011.09.28 19:44:43 »
Ha gondolod megkérdezem neked hogy németböl tudnak-e ilyet rendelni és mennyiért.Nekem egy befecskendezöm halt meg 82500-ft ért és igaz egy hetet vártam de fele annyiért jött meg. :)

Igen, légyszíves kérdezz rá az árára,  A száma 89467-06060, vagy 89467-60110. Köszi  :clap:

Bár ahogy bodo szaktárs is írja, neki kicserélték és ugyanúgy hibát ad.

Az eddigi folyamatos "CHECK" lámpám 4 nappal ezelőtt magától kialudt. Már majdnem írtam, hogy megjavult az oxigén-szenzor? Erre ma megint "CHECK"  :censored:
Ilyen létezik, hogy egyszer jó, egyszer "rossz", vagy az ECU fog megnyuvadni? Semmi nem változott, nem tankoltam új benzint, még a levegő hőfoka is ugyanaz hetek óta...  :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7883 Dátum: 2011.09.28 20:38:31 »
Ilyen létezik, hogy egyszer jó, egyszer "rossz"...?
Igen, létezik sajnos.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

aircom

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7884 Dátum: 2011.09.28 21:29:14 »
Ilyen létezik, hogy egyszer jó, egyszer "rossz"...?
Igen, létezik sajnos.
Köszi  :helpsmilie: akkor szerinted, szerintetek mi lehet a teendő ilyenkor? Lehet, hogy a motorból jön rossz összetételű kipufogógáz és azt jelzi, vagy a szenzor a hibás időnként?
Feleslegesen nem szeretném kicseréltetni, ha nem feltétlenül kell. A szervíz ha kicseréli és újra jelez, akkor úgysem veszi vissza, hanem újabb dolgokat cseréltetnek. Olyan ez is mint az "egészségügy", csak ezt a kis pici gyógyszert vedd be valamiért és a többi jön magától...

bodo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7885 Dátum: 2011.09.29 08:14:22 »

Én is hasonló hibával küzdök, átmérték az autót, a kábeleket az szenzorra menő áram is 2A altt van és szépen csökken ahogy melegszik a szenzor, mégis világít a Check lámpa. A szerelő azt mondta, hogy lehet egy teljesen más érzékelő hiba adja be a rossz kódot. Egyébként széria hiba.
Ilyen létezik, hogy egyszer jó, egyszer "rossz"...?
Igen, létezik sajnos.
Köszi  :helpsmilie: akkor szerinted, szerintetek mi lehet a teendő ilyenkor? Lehet, hogy a motorból jön rossz összetételű kipufogógáz és azt jelzi, vagy a szenzor a hibás időnként?
Feleslegesen nem szeretném kicseréltetni, ha nem feltétlenül kell. A szervíz ha kicseréli és újra jelez, akkor úgysem veszi vissza, hanem újabb dolgokat cseréltetnek. Olyan ez is mint az "egészségügy", csak ezt a kis pici gyógyszert vedd be valamiért és a többi jön magától...

aircom

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7886 Dátum: 2011.09.29 10:41:19 »

Én is hasonló hibával küzdök, átmérték az autót, a kábeleket az szenzorra menő áram is 2A altt van és szépen csökken ahogy melegszik a szenzor, mégis világít a Check lámpa. A szerelő azt mondta, hogy lehet egy teljesen más érzékelő hiba adja be a rossz kódot. Egyébként széria hiba.

Igazából nem zavar, hogy ég a CHECK lámpa, az érdekelne, hogy ettől lehet-e baja az autónak? Kihat-e a hibrid rendszer működésére ez? Nem szeretném, ha lassan más problémákat is okozna, hogy az ECU így járt. A legfurcsább, hogy magától eltűnt 4 napra az ezek szerint nem is létező hiba  :censored:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7887 Dátum: 2011.09.29 14:19:40 »
Van az a gumi, ami az ajtót kinyitva látszik az ajtónyílásnál körbe, ha egy helyen elengedett a ragasztása, mivel és hogyan lehet visszaragasztani? Sajnos pont ott áll el, ahol saját rugalmassága a leginkább visszahúzza: az egyik hátsó ajtó csücskénél, tehát ha meg is ragasztom, ha nem fogom oda, visszajön. Pillanatragasztó esetleg?
music     

aircom

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7888 Dátum: 2011.09.29 16:29:22 »
Van az a gumi, ami az ajtót kinyitva látszik az ajtónyílásnál körbe, ha egy helyen elengedett a ragasztása, mivel és hogyan lehet visszaragasztani? Sajnos pont ott áll el, ahol saját rugalmassága a leginkább visszahúzza: az egyik hátsó ajtó csücskénél, tehát ha meg is ragasztom, ha nem fogom oda, visszajön. Pillanatragasztó esetleg?
3M kétoldalas ragasztószalag?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7889 Dátum: 2011.09.30 20:04:12 »
Nem tudnám megmondani, hogy korábban már hallottam-e, de ma délelőtt és délután is határozottan észlelhető volt egy új hang a Corsából. Nem volt egyszerű behatárolni a forrás feltételezett helyét, ebből gondolom, hogy kezdődő jelenségről, de legalábbis a hallható fázisának kezdődő részéről lehet szó.
Amit tudok, hogy elölről jön, és mintha a jobb első kerék irányából jönne, kb. 40-70 km/h közt lehet jól hallani - lehet, hogy alatta-felette is, de itt a legerősebb - csak sebességtől függ, motorfordulattól nem, attól sem, hogy sebességben van a váltó, vagy üresben, és a sebesség növekedésével-csökkenésével arányosan emelkedik, vagy mélyül a hang. Maga a hang talán egy terepjárógumi hangjára, vagy egy elektromotor hangjára is emlékeztet, valahol a kettő között. Ha lehúztam az ablakot, nem lett hangosabb, sőt a külső zajok miatt kevésbé hallottam.

Ha jól gyanítom, akkor emiatt a gumi kevésbé sanszos, a féltengely esetleg gyanús, bár nem volt egyértelmű, hogy egyik irányú kanyarban erősebb lett volna, mint a másikban, inkább úgy tűnt, hogy egyenesben erősebb, forduláskor kevésbé. Vagy valami egész más, esetleg csapágyas?
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.30 21:42:56 írta music »
music