Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2357015 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7665 Dátum: 2011.07.29 22:28:54 »
Már csak azt nem tudom, hogy ha én intézem az alkatrészt, akkor kérjek egy szettet, és egy tárcsát is külön, aztán majd vissza viszem ami nem kellett???
Hogy mennek az ilyen dolgok? :wacko:
Én megkérném a szerelőt, hogy szétszerelés után döntse el, hogy valóban szükséges-e mindent cserélni, vagy elég csak a tárcsát. Aztán ennek megfelelően szerezze be akár ő a szükséges alkatrészt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7666 Dátum: 2011.07.29 22:40:11 »
Palaczk!

Ha csak csúszik egy kuplung, és szétszedéskor egyértelműen látszik, hogy az bizony szegecsik van kopva, akkor oké, legyen csak az cserélve.
Na de itt rángatásról van szó, amit szerkezet épp úgy okozhat!
Én is azt mondom, hogy szett kell bele...
Ne érts félre, ti vagytok a szakemberek, nem vitatkozni szeretnék. De pl. a Carinánk kuplungja is rángatott, és ott is kiderült, hogy a tárcsa volt tükrös, elég volt azt cserélni.

Annyi biztos, hogy szétszedés után lehet ezt eldönteni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7667 Dátum: 2011.07.29 23:47:52 »
Palaczk!

Ha csak csúszik egy kuplung, és szétszedéskor egyértelműen látszik, hogy az bizony szegecsik van kopva, akkor oké, legyen csak az cserélve.
Na de itt rángatásról van szó, amit szerkezet épp úgy okozhat!
Én is azt mondom, hogy szett kell bele...
Ne érts félre, ti vagytok a szakemberek, nem vitatkozni szeretnék. De pl. a Carinánk kuplungja is rángatott, és ott is kiderült, hogy a tárcsa volt tükrös, elég volt azt cserélni.

Annyi biztos, hogy szétszedés után lehet ezt eldönteni.

Képzeld el ezt az egészet egy maszek szerelő szemszögéből...
Megveszi előre a kuplungszettet, autó jön, pár óra mulva megy, és tuti nem jön vissza a kuncsaft fél év múlva, hogy szól a kinyomócsapágy, vagy rángat...

Amit Te írsz az pedig úgy működik, hogy autó jön, szétszed, megállapítja mi a rossz... Alkatrészt megrendeli, de ugye az csak másnapra jön meg, addig az autó áll az 1 db csápos emelőn (mert mozgatni nem lehet váltó nélkül) ami rengeteg kiesés mind időben mind pénzben, hiszen így nem tud dolgozni! Aztán másnap összeszereli mondjuk az új tárcsával, fél év múlva meg jön a kuncsaft, hogy szól a kinyomócsapágy, pedig most lett kuplungozva. És hiába mondod neki hogy akkor az még jó volt, ő akkor is követelni fogja hogy az újabb váltólevétel neki ne kerüljön pénzébe, hiszen jövő kellett volna látni...

Igazad van mindenbe amit írsz, csak próbálom elmagyarázni hogy miért szeretik komplett szettbe cserélni...

És hogy én miért? Munkaidőbe annyiszor szedek le egy váltót ahányszor mondják. Ha havonta hát havonta... De ha egyszer a sajátom kuplungproblémás lesz 100% hogy komplett szettet fogok cserélni, sőt még a főtengelyszimmeringet is ki fogom cserélni, hogy ne kelljen mégegyszer megbontani azt a részt, utálom ha az autóm meg van bontva  :D Tudom hogy jó lesz, de mégis  a tudat... [rohog]
Teszem azt 200-nál kuplungos lesz, akkor a fentieket megcsinálom, akkor tuti nem kell levenni róla még1x a váltót az életben  [rohog]
Xanyi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7668 Dátum: 2011.07.30 00:16:02 »
Nem unjuk :)

Én csak annyit mondanék, hogy a Camrym 28 éves, van benne 383 ezer km. Úgy kb. 60 ezer km-el és négy évvel ezelőtt elkezdett csúszni a kuplung. Szétbontáskor kiderült, hogy MÉG GYÁRI minden. Csak a tárcsa lett cserélve, szerelőm tanácsa alapján. Azóta is minden frankó  :yes: ... Mondom még 1x: 28 év, 383 ezer km.



Jól hangzik!  :)

Már csak azt nem tudom, hogy ha én intézem az alkatrészt, akkor kérjek egy szettet, és egy tárcsát is külön, aztán majd vissza viszem ami nem kellett???
Hogy mennek az ilyen dolgok? :wacko:
Figyu, én is a teljes szett csere pártján vagyok. Magam is így cseréltem, és egy magára valamit is adó szerelő külön nem is cserél kuplungalkatrészeket. Világos, hogy egyszeri kiadásnak ez a legnagyobb összeg, ez tény, de a legbiztosabb is egyúttal, hogy EZZEL több gondod nem lesz az elkövetkező hónapokban, években.
Nekem speciel egy AISIN ASKO szett került az autómba, ami a LUK márkával együtt a Toyota gyári beszállítója, és ráadásul ez volt a legolcsóbb is az ajánlatok közül. Gyári(val megegyező) minőség, a legkevesebbért. Az anyag 25e Ft volt, a munkadíj 15e. Tökéletes eredmény.
A gond a csak tárcsa cserével az, hogy, mivel a kuplung egy több részegységből álló alkatrész, amely egységek fizikai kapcsolatban vannak egymással, a használat során összekopnak. Ha ezek közül egyet kicserélsz, akkor az új nem fog teljesen passzolni (illetve meg van ennek az esélye, hogy nem fog passzolni) a többi bennmaradóval, így az új idő előtt elkopik, tönkremegy a helytelen illeszkedésekből fakadó hatásoktól. Ekkor számodra újra jelentkezik egy 15-20e Ft-os munkadíj, amit mindenképpen meg kell, hogy fizess, és egy újabb szett anyagdíj...
Azt hiszem, xanyival többek között ezért is ajánljuk inkább az elsőre költségesebb, de jobb eredményt hozó szettcserét.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7669 Dátum: 2011.07.30 00:23:29 »
Nem unjuk :)

Én csak annyit mondanék, hogy a Camrym 28 éves, van benne 383 ezer km. Úgy kb. 60 ezer km-el és négy évvel ezelőtt elkezdett csúszni a kuplung. Szétbontáskor kiderült, hogy MÉG GYÁRI minden. Csak a tárcsa lett cserélve, szerelőm tanácsa alapján. Azóta is minden frankó  :yes: ... Mondom még 1x: 28 év, 383 ezer km.
Mennyibe került volna a teljes szett cseréd, és mennyit ér az autód? (arány a kérdés)  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7670 Dátum: 2011.07.30 01:56:42 »
Inkább rászánok most pár ezerrel többet, szeretem ha rendbe van az autó! Ráadásul ahogy írjátok, valószínüleg ilyen gond már nem nagyon lehet a teljes szett csere után! Nagyon sokat segítettetek! Köszönöm! Máskor is kikérném majd a véleményeteket, ha nem gond! Remélem azért mostanába nem lesz rá szükség! ;) majd írok, hogy mi lett a vége!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7671 Dátum: 2011.07.30 09:36:34 »
Én is szettet vettem, mert a különbség elhanyagolható szinte árban, viszont a munkadíj brutális az én Corollámnál (mivel váltó le, váltó fel, na ezt kétszer véletlen se szeretném megfizetni, több a munkadíj mint az egész kuplungszett...). Legyen szett és tuti biztos, jól alszik majd Szilvi is. :)
         

TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7672 Dátum: 2011.07.30 10:30:01 »
Xanyi!

Én erre a mondatodra még reagálnék, nem rosszból, csak hogy tudjál róla.

"Alkatrészt megrendeli, de ugye az csak másnapra jön meg, addig az autó áll az 1 db csápos emelőn"

Én a Unixnál és a Meteornál vásárolok, 1 nap 3X!! van kiszállítás a Bp-i raktárközpontból ide Vácra.
Ha valaki előre bejelentkezik annak lekérem az autó adatait és amíg elhozza az autót az új kuplungszett már itt figyel.

Hozott anyagból viszont ezért nem dolgozok pont!! amit írsz, mert már többször megszívtam hogy a tulaj hozta az anyagot és nem volt jó (tudod tipikus eset amikor okoskodnak, hogy az ismerősnek van kedvezménye és majd ő megveszi, félelmetes mit tudnak ilyen mezei halőrök okoskodni)
A munkahelyéről ugye meg nem fog kijönni azonnal ha rosszat hozott hogy kicseréltesse, ebben az esetben tuti szívok egy napot.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7673 Dátum: 2011.07.30 15:35:21 »
Gyerekek... Én ezt az egészet nem magamtól találtam ki; pont hogy a szerelőm (több mint 20 éve Toyotákat szerel, korábban 10 évig márkaszervízben, az utolsó években vezető szerelőként) ajánlotta, és eddig kettőből kétszer bejött. Lehetne erre mondani, hogy 2-ből 2 véletlen szerencse - de talán mégsem az, ha eleve így ajánlotta? Nyilván ő sem akar magával kiszúrni, nyilván tapasztalatból beszélt.

És meg tudta oldani, hogy a szétszedett autó ne blokkolja a műhelyt, amihez nyilván csak egy megfelelő alkatrészes kapcsolat kell.

Mindegy  :) ... Szilvi a drágább megoldás mellett döntött, ő dolga, ő pénze.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7674 Dátum: 2011.07.30 15:37:43 »
Mennyibe került volna a teljes szett cseréd, és mennyit ér az autód? (arány a kérdés)  :szemez:
Ezzel most mit akarsz mondani? Ha így nézném a Camry esetében a javításokat, már rég bontóba kellett volna adnom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7675 Dátum: 2011.07.30 15:49:00 »
Sziasztok! Lenne még egy kérdésem!  :) Még mindig a 2000-es Yarisról lenne szó!  ::)
Exedy, vagy Nipparts kuplung szettet vegyek???  Alig van árkülönbség, mind a kettő japán. Valaki ismeri őket?
A neten mind a kettőt megtaláltam sokkal drágábban is, ez valami nagyon akciós ár lehet, mert az egyik 27350.- a másik 25000.-!
Egyébként meg 60-70 ezerért is láttam!!! Hogy lehet ez? Remélem nem valami hamisítványokról van szó!?
Két külön helyen lehet őket beszerezni, neten kell rendelni, de személyesen is át lehet venni. Mind kettő autósbolt!  :wacko:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7676 Dátum: 2011.07.30 16:24:49 »
Én Nippartsot vennék, mivel az Exedyt nem ismerem. Amúgy a Nipparts csomagolásban néha tényleg eredeti (a gyári beszállítóval megegyező) japán alkatrész leledzik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7677 Dátum: 2011.07.30 16:30:19 »
Én Nippartsot vennék, mivel az Exedyt nem ismerem. Amúgy a Nipparts csomagolásban néha tényleg eredeti (a gyári beszállítóval megegyező) japán alkatrész leledzik.


Köszönöm!  :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7678 Dátum: 2011.07.30 17:08:37 »
Én Nippartsot vennék, mivel az Exedyt nem ismerem. Amúgy a Nipparts csomagolásban néha tényleg eredeti (a gyári beszállítóval megegyező) japán alkatrész leledzik.

Az Exedy is japán termék, az Unix forgalmazza, de erre nem is adtam árat Szilvinek, sokkal jobb is van a piacon.

Én továbbra sem venném meg külön a cuccokat, hanem a szerelőre bíznám. Neki biztosan nagyobb kedvezménye van, mintha az user venné meg, higgyétek el, és a szerelő azt veszi meg, ami éppen abba biztosan kell, nincsen utólagos lóti-futi, mert egy pöcök másutt van, ebben vastagon igaza van TZolinak.

Az egy másik kérdés, hogy egy vájtfülű tulaj némi nagykerkapcsolattal meg tudja venni olcsóban, de most nem erről van szó.
Neten keresztül kiszállítással meg nem veszünk autóalkatrészt. Nagy bukta lehet belőle, ha másért nem, akkor az utólagos lótás-futás miatt, ha valami mégsem olyan, mint kellene.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7679 Dátum: 2011.07.30 17:19:30 »
Én Nippartsot vennék, mivel az Exedyt nem ismerem. Amúgy a Nipparts csomagolásban néha tényleg eredeti (a gyári beszállítóval megegyező) japán alkatrész leledzik.

Az Exedy is japán termék, az Unix forgalmazza, de erre nem is adtam árat Szilvinek, sokkal jobb is van a piacon.

Én továbbra sem venném meg külön a cuccokat, hanem a szerelőre bíznám. Neki biztosan nagyobb kedvezménye van, mintha az user venné meg, higgyétek el, és a szerelő azt veszi meg, ami éppen abba biztosan kell, nincsen utólagos lóti-futi, mert egy pöcök másutt van, ebben vastagon igaza van TZolinak.

Az egy másik kérdés, hogy egy vájtfülű tulaj némi nagykerkapcsolattal meg tudja venni olcsóban, de most nem erről van szó.
Neten keresztül kiszállítással meg nem veszünk autóalkatrészt. Nagy bukta lehet belőle, ha másért nem, akkor az utólagos lótás-futás miatt, ha valami mégsem olyan, mint kellene.



Mindegy,  arra jó volt a keresgélés hogy legalább tisztába vagyok az árakkal! Egyébként az a szerelő akivel tegnap találkoztam, Nipparts-ot szerelne be.
Na, nem fárasztalak tovább titeket.... :) jó hétvégét mindenkinek!