Szabad az autóban lévő akkumulátort úgy tölteni, hogy a kábelek a helyükön maradnak?
Én ezt eddig mindig úgy csináltam, hogy lekötöttem őket. De ez egyrészt macera, másrészt további macera utána pl. mindig újra beállítgatni a rádiót... A Yarisban a fedkomp is nullázza magát... Idegesítő.
Én mindig lekötöm a negativ sarut és javaslom mindenkinek!
Az óra beállitás, rádióprogramozás és az ECU reset ellen azt szoktam csinálni sarulevételkor, hogy mivel csak a negativ sarut kötöm le, van itthon tartalék "próba" akku, ezt a kocsi mellé teszem, egy bikakábellel (ide elég vékony kábel is, DE CSAK A TÖLTÉSRE
) a negativot tetszőleges, biztos helyre kötöm a motortérben, a pozítivot pedig a pozitv sarura csiptetem, vagy akár a generátor pozitivra (ha jobban hozzáférhető), ugyis direktbe van köve.
Igy a 2 akkumulátor nincs villamos kapcsolatban, mehet a töltés és a tárolók sem törlődnek.
Persze nyugodt hely kell hozzá, nem ahol a gyerekek futkároznak
A villanyaidat cseréld LED-re, nem lesz ilyen problémád. Bár ha 3 órát nem bír ki nyitott ajtókkal ott vagy a töltéssel van baj vagy az akkuval...