Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351581 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7050 Dátum: 2011.02.16 14:47:21 »
Fogalmam sincs, hogy rakják be a gyárban... Mi ez, Ave II? Gondolom, a bölcső miatt...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7051 Dátum: 2011.02.16 17:15:56 »
Idézet
Hátsó stabilizátor rúd középső szilent néven rendeltem de megadtam az autó adatait.
Nem hagyott nyugodni a dolog, előszedtem a csomagtartóból a rosszat és mégis jót küldtek.
Na ugye hogy ugye?  ;) :D

Idézet
Vagy te tudsz ennél egyszerűbb megoldást?
Nem cseréltem még ilyet, de a kollégám pont a múltkor. Nem kell nagyon szétszedni, de a "bölcső" csavarokat valóban ki kell venni és kicsit leengedni azt, úgy már hozzáférni a csavarokhoz. Csak bele ne szakadjanak  :helpsmilie:

Idézet
Apropó, a gyárban is úgy rakják be a szilentet, hogy hosszirányban kettévágják a furat mentén?
Az ilyesmik be szoktak lenni eleve hasítva. Passz...

Idézet
Mi ez, Ave II? Gondolom, a bölcső miatt...
Ave I. Nem konkrétan bölcső, de van a hátsó futóműnek egy segédkeretje, arról van szó!
Xanyi

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7052 Dátum: 2011.02.16 19:16:01 »
Nem cseréltem még ilyet, de a kollégám pont a múltkor. Nem kell nagyon szétszedni, de a "bölcső" csavarokat valóban ki kell venni és kicsit leengedni azt, úgy már hozzáférni a csavarokhoz. Csak bele ne szakadjanak  :helpsmilie:
Nem konkrétan bölcső, de van a hátsó futóműnek egy segédkeretje, arról van szó!
A bölcső segédkeretén vagy hogy a rákba mondjam, nincs furat a szilentet rögzítőcsavar alatt. Bezzeg ha ott lenne, túl egyszerű lenne az élet :D
Szóval a segédkeretet le kell venni meg még bontani kell egy kicsit mást is ahogy néztem, de ha a csavarok beszakadnak ( 12 éves autónál előfordulhat ) akkor jön a fúrás faragás és sírás...  :whistling: :censored: :cry:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7053 Dátum: 2011.02.16 21:18:55 »
Szerintem Xanyi leírta, hogy hogy kell csinálni  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7054 Dátum: 2011.02.17 08:26:26 »
...
Érezni lehet, ha nyomod, akkor egy kicsit "súlytalannak" kell lennie a pedálnak, ez jellemzően 1-2 cm a pedálguminál mérve.
Üdv!
Ma gondolkodtam, hogy én a rúd hosszát valószínűleg csökkentettem: így a dugattyú is kijjebb került, tehát jobban be kell nyomni ahhoz, hogy oldjon a kuplung, ezért lejjebb old és lejjebb is fog a kuplungom. A "súlytalan" játék, tehát mielőtt erőt fejtene ki a hidraulika, a pedál alsó részén nézve olyan 2 cm körül van, de min. 1,5 cm. Ezért holtjátékom is van hála Istennek. Szerintem amikor feljebb fogott, inkább akkor nem volt rendes holtjátékom, de akkor nem is néztem. De csúszni sem csúszik a kuplung, majd meglátjuk.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7055 Dátum: 2011.02.17 09:00:34 »
Nekem a Carinában ilyen van, az utastérben benéztem a pedálhoz, ahol rúd hozzá van erősítve a kuplungpedálhoz, ott lehet állítani, növelni kellett a rúd hosszán - nálam is eléggé fennt fogott. Ez az állítás után hála Istennek rendbejött. Hozzáteszem, autószerelő szerint az ilyen kuplungon nem lehet állítani...hát pedig lehet. Mellékelek képet, nálam hogy néz ki ez.
"Push rod play adjust point" -nél  kontraanyát lazítottam, rudat kézzel tekertem, kontraanya vissza (na ezt a végén is elég, mert először valószínűleg nem lesz jó, de ne felejtsd el akkor visszahúzni), próba, amíg jó nem lett. Pár perc az egész elvileg.
Az első generációs 4AFE motoros avensisben is ugyanilyen a kuplungpedál elrendezése?
Mert ha igen, akkor azonos magasságra lehetne állitani a pedálokat.

VLina33

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7056 Dátum: 2011.02.17 12:15:01 »
Sziasztok ismét!
Gondban vagyok segítség kéne.Rav4 1996os 2.0benzines gyertyáihoz víz folyik az autó rángat. Két megbízható szakértő vizsgálta a hengerfejet, egymástó függetlenül megállapították ,hogy jó.Tömítéseknél nem látszik hiba. Kérnék  ötleteket mi lehet a gond.
A segítséget előre is köszönöm.
Üdv.Lina

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7057 Dátum: 2011.02.17 13:52:35 »
Úgy érted, hogy a gyertyák elektródáin, tehát a hengerek égésterében van víz? Ha igen, akkor biztos, hogy mégiscsak gond lesz a hengerfejjel. Ha viszont felülről, a gyújtáskábelek irányából jut víz a gyertyákra, az persze más eset.

Fogyasztja a kocsi a hűtőfolyadékot?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7058 Dátum: 2011.02.17 15:10:36 »
Pedig az sajnos - ahogy Palaczk is írja - hengerfej lesz  :excl:
Ha kívül vizes, az meg aligha okoz gondot.
music     

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7059 Dátum: 2011.02.17 15:43:15 »
De okoz! A miatáknál típushiba pl és szerintem a 96os ravnégynek is sima elosztós. Benedvesedik és áthúz a hengerfejre a szikra. Nálunk a megoldás mindenkinek egy nem gyári gyújtáskábel volt! Ha belül vizes az sucks....

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7060 Dátum: 2011.02.17 16:19:41 »
Ha kívül vizes, az meg aligha okoz gondot.
Dehogynem. Ha a gyertyapipa nem tömít jól, és bejut a nedvesség, az a hengerek kihagyásához, leállásához, a motor nehéz indíthatóságához, gázadásra "lehörgéséhez" vezethet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7061 Dátum: 2011.02.17 17:29:34 »
Ez utóbbinál, tehát, ha kivülről vizes, akkor csak annyit a teendő, hogy sűrített levegővel alaposan ki kell fújni és annyi.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7062 Dátum: 2011.02.17 17:36:38 »
Ez utóbbinál, tehát, ha kivülről vizes, akkor csak annyit a teendő, hogy sűrített levegővel alaposan ki kell fújni és annyi.

Najó... de az csak félmegoldás... attól még ugyanúgy megint beázhat...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7063 Dátum: 2011.02.17 17:38:08 »
Te, a gyertyapipák nem a motor tetején vannak ennél a típusnál?  Vagy gázlómélység próbán volt a kocsi?  :D :flowers:


Nem tudjuk igazán, hogy mi történt, én ajánlottam egy elhárítási módot. :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7064 Dátum: 2011.02.17 23:33:16 »
A régi Mininél elöl voltak, ezért ha szembejött egy autó, és lespriccelt téged, akkor leállt a motor...
music