Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2356969 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6000 Dátum: 2009.11.17 22:28:37 »
Na az ECU egyik föld lábánál 12 helyett 6 volt van.
Riogatót kikötöttük,és a helyzet semmit nem változott.
Mil vagy Chek Engine lámpa továbbra se világít. :(

Ha annak valóban földnek kellene lennie, akkor ott leszakadt a földvezeték.

BEadtam a gépet villanyásznak.2 napja matekolnak rajta hogy hol a szakadás a kötegbe. :(
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6001 Dátum: 2009.11.18 11:34:19 »
Tegnap elakadtam a Corona hátsó lengéscsillapítóinak a kiszerelésével  ::) ... Átforog a csavar, a fölső (alul a futómű már le van szedve róla; de ha rögzítem a teleszkóp alját, akkor is átforog fent a csavar). Mi ennek a trükkje :?: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6002 Dátum: 2009.11.18 13:06:56 »
Tegnap elakadtam a Corona hátsó lengéscsillapítóinak a kiszerelésével  ::) ... Átforog a csavar, a fölső (alul a futómű már le van szedve róla; de ha rögzítem a teleszkóp alját, akkor is átforog fent a csavar). Mi ennek a trükkje :?: ?

Ha tudod kicsit feszísd meg vagy egy fogóval érdemes a szárat megfogni.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6003 Dátum: 2009.11.18 13:58:11 »
Utóbbi nekem is eszembe jutott, de nem mertem megpróbálni, nehogy kárt tegyek a szárban  :wacko: ... De időközben szerelőm is ezt tanácsolta, úgyhogy meg fogom próbálni.

Azért arra kíváncsi lennék, hogy ennek mi a "hivatalos", rutin megoldása?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6004 Dátum: 2009.11.18 21:04:49 »
1 Hogy néz ki az, amikor az indítómotor miatt nem indul a kocsi, és hogy néz ki, amikor már nincs annyi az akksiban, hogy az indítómotort kellőképpen át tudja forgatni? (értsd: mik a "tünetei")
2 van-e még egyéb lehetőség?
3 szabad-e egy másfél éves akksinak 8 napi állás után idejutnia? (A riasztó be volt kapcsolva, tehát az folyamatosan szívta le.)
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6005 Dátum: 2009.11.18 21:40:18 »
1 Hogy néz ki az, amikor az indítómotor miatt nem indul a kocsi, és hogy néz ki, amikor már nincs annyi az akksiban, hogy az indítómotort kellőképpen át tudja forgatni? (értsd: mik a "tünetei")
2 van-e még egyéb lehetőség?
3 szabad-e egy másfél éves akksinak 8 napi állás után idejutnia? (A riasztó be volt kapcsolva, tehát az folyamatosan szívta le.)
Ha az akksi annyira döglött, hogy egyáltalán meg sem forgatja az önindítót (egyszer sem), akkor annak már vannak egyéb jelei is: pl. láthatóan haloványabb az utastérlámpa fénye meg ilyenek. Nomeg ha indítózni próbálsz, akkor végképp "elmegy az áram", elhalványulnak a visszajelző lámpák a műszerfalon stb. Ez esetben az önindító-hiba kizárható.

Még inkább kizárható akkor, ha még nagy nehezen megforgatja egyszer-kétszer a motort - ez esetben is egyértelmű, hogy az akksi merült le.

Ha ellenben minden (fények stb.) rendben lévőnek tűnik, de a kulcs elfordítására nem történik semmi, akkor sanszos, hogy önindító, vagy akár gyújtáskapcsoló...

Normál esetben egy másfél éves akksinak 8 nap állás után nem lenne szabad így lemerülnie, de nem tudom, hogy volt előtte használva az autó... Ha csak ritkásan, és akkor is rövid utakon, akkor bizony lemerülhet ennyi állástól; pláne, ha az autó ún. nyugalmi áramfelvétele elég magas - ezt nem ártana megméretni egy autóvillamossági műhelyben; ugyanúgy, ahogy a töltést és az akkumulátort is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6006 Dátum: 2009.11.18 21:41:34 »
Idézet
Átforog a csavar, a fölső (alul a futómű már le van szedve róla; de ha rögzítem a teleszkóp alját, akkor is átforog fent a csavar). Mi ennek a trükkje

Szokott lenni a lengéscsillapító szárának tetején valami ellentartási lehetőség... Pl csillagkulcs rá az anyára, és a közepébe meg imbusszal ellentart! Nem ismerem a Coronát, de szerintem valaminek lennie kell. Vagy légkulcs... Az ugyebár hirtelen üt egy nagyot!
Xanyi

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6007 Dátum: 2009.11.18 21:46:09 »
1 Hogy néz ki az, amikor az indítómotor miatt nem indul a kocsi, és hogy néz ki, amikor már nincs annyi az akksiban, hogy az indítómotort kellőképpen át tudja forgatni? (értsd: mik a "tünetei")
2 van-e még egyéb lehetőség?
3 szabad-e egy másfél éves akksinak 8 napi állás után idejutnia? (A riasztó be volt kapcsolva, tehát az folyamatosan szívta le.)
Ha csak ritkásan, és akkor is rövid utakon, akkor bizony lemerülhet ennyi állástól; pláne, ha az autó ún. nyugalmi áramfelvétele elég magas - ezt nem ártana megméretni egy autóvillamossági műhelyben; ugyanúgy, ahogy a töltést és az akkumulátort is.
Vagy vesz egy 300 forintos multimétert, ami mindig hasznos, és leméri az akksi feszültségét. A nyugalmi áramfelvételt meg úgy kell, hogy a testet leveszi, és a test kábel, és az akksi - pontja közötti áramot leméri. Így megspórol 2000forintot minimum. És a multiméter a lakás tartozéka is ;)
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6008 Dátum: 2009.11.18 21:50:09 »
Szokott lenni a lengéscsillapító szárának tetején valami ellentartási lehetőség... Pl csillagkulcs rá az anyára, és a közepébe meg imbusszal ellentart! Nem ismerem a Coronát, de szerintem valaminek lennie kell. Vagy légkulcs... Az ugyebár hirtelen üt egy nagyot!
Be van vágva a szár teteje - tehát olyan, mint azok a csavarok, amiket normál (lapos) csavarhúzóval lehet tekerni. De nem hinném, hogy egy csavarhúzóval annyira ellen tudnék tartani, hogy közben le lehessen lazítani az anyát  :wacko: ... Csak lestem, hogy ez meg miféle megoldás?

Légkulcsom sajnos nincs.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6009 Dátum: 2009.11.18 22:04:57 »
Ha az akksi annyira döglött, hogy egyáltalán meg sem forgatja az önindítót (egyszer sem), akkor annak már vannak egyéb jelei is: pl. láthatóan haloványabb az utastérlámpa fénye meg ilyenek. Nomeg ha indítózni próbálsz, akkor végképp "elmegy az áram", elhalványulnak a visszajelző lámpák a műszerfalon stb. Ez esetben az önindító-hiba kizárható.

Még inkább kizárható akkor, ha még nagy nehezen megforgatja egyszer-kétszer a motort - ez esetben is egyértelmű, hogy az akksi merült le.

Ha ellenben minden (fények stb.) rendben lévőnek tűnik, de a kulcs elfordítására nem történik semmi, akkor sanszos, hogy önindító, vagy akár gyújtáskapcsoló...

Normál esetben egy másfél éves akksinak 8 nap állás után nem lenne szabad így lemerülnie, de nem tudom, hogy volt előtte használva az autó... Ha csak ritkásan, és akkor is rövid utakon, akkor bizony lemerülhet ennyi állástól; pláne, ha az autó ún. nyugalmi áramfelvétele elég magas - ezt nem ártana megméretni egy autóvillamossági műhelyben; ugyanúgy, ahogy a töltést és az akkumulátort is.
Valami történt forgás címén, egyszer-egyszer már majdnem elkapta, csak nem volt elég lendület. De egymás után többször tudtam ezt megcsinálni, szóval nem merült le teljesen, ha lemerült. Holnap reggel megpróbálom újra, addig mindenesetre nem tettem rá a riasztót.
Fények nem halványultak, és sajnos az utóbbi időben elég rövid utak voltak (kórház közel van), és mivel csak én használtam autót az elmúlt 6 hétben, mindkét kocsi elég sokat állt. De a Corsával nem volt eddig ilyen gond.
Ha bármelyik hiba áll is fenn, elvileg az autó betolható? (Tudom, katalizátorosnál nem javallott, de most még töltőre se tudom tenni, mert nincs konnektor a közelben).
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6010 Dátum: 2009.11.18 22:23:14 »
Valami történt forgás címén, egyszer-egyszer már majdnem elkapta, csak nem volt elég lendület. De egymás után többször tudtam ezt megcsinálni, szóval nem merült le teljesen, ha lemerült. Holnap reggel megpróbálom újra, addig mindenesetre nem tettem rá a riasztót.
Fények nem halványultak, és sajnos az utóbbi időben elég rövid utak voltak (kórház közel van), és mivel csak én használtam autót az elmúlt 6 hétben, mindkét kocsi elég sokat állt. De a Corsával nem volt eddig ilyen gond.
Ha bármelyik hiba áll is fenn, elvileg az autó betolható? (Tudom, katalizátorosnál nem javallott, de most még töltőre se tudom tenni, mert nincs konnektor a közelben).
Na, ez így jobban hangzik  :yes: ... 99.9999 %, hogy az akksi merült le. Rövid utakkal, közte sok állással simán előfordulhat, másfél éves akksinál is, pláne, ha az a bizonyos nyugalmi áramfelvétel nagy. Ezt amúgy tényleg nem ártana lecheckolni! A villanyász majd megmondja, mi számít nagynak és mi nem.

Az autó betolható, ha muszáj. Néhány alkalomtól még nem lesz semmi baja a katalizátornak. De majd vagy menjetek vmi hosszú utat az autóval, vagy (még inkább) töltsd fel az akksit, mert különben megint megszivathat majd. Tudom, a Camryvel épp eleget játszottam ezt. Volt olyan, hogy levittem jóbarátnémhoz eleve nem igazán feltöltött akksival, aztán nála napi használat közben (!) lemerült! Na ja, a napi használat úgy nézett ki, hogy reggel autóba be, minden (szó szerint minden: fényszóró, ventillátor nagy fokozat, ablaktörlő elöl-hátul, rádió, hátsóablak-fűtés) bekapcs, 500 m-t megy, leáll... Aztán 3 km-t megy, leáll... Délután ugyanez... Kb. egy hét ilyen használat után bekapcsolva találta felejteni a világítást fél órára (!), és az akksi, a másfél éves akksi (!) úgy megdöglött, hogy még a riasztó is elkezdett nyivákolni (mert az üvöltéshez már nem volt elég áram)  :ph34r:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6011 Dátum: 2009.11.18 22:28:28 »
Csak annyit tennék hozzá, hogy én inkább bikáznám az autót...Főleg, a kéznél egy másik, működő.
Gabe 254.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6012 Dátum: 2009.11.18 22:49:26 »
Délután a kicsit melegebb aksival a majdnem, az már indulás lett volna, de így, hogy sokat próbálgattad, töltés, vayg bikázás nélkül esélytelen. - de betolni, vagy behúzni még lehet, ha nem automata!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6013 Dátum: 2009.11.19 08:18:00 »
ez így már nem fog beindulni. nincs is hideg. nekem 2004es akksi 2 hét -15 utcai állás után 2dikra röffent.
akksi ki, egy éccaka a töltön reggel le. ha legkozelebb csinálja akkor sajnos másik kell.
bár lehet h az autó szívja..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6014 Dátum: 2009.11.19 10:53:45 »
Pont ugyanaz volt, mint tegnap délben. Ebben az a pozitívum, hogy legalább nem lett rosszabb. nincs nagyon lemerülve, mert kb. 10mp-ig simán tudtam "indítózni", csak nincs már benne annyi erő, hogy a kellő lendületet felvegye a motor. A betolás kilőve, mert pont úgy álltam meg, hogy a bal eslő egy betonlapról épp lemászott, szóval egy pár centis hupli alján van, szóval egyedül nem megy, akkor már megvárom a bika-segítséget. Végül is van másik autó...
Az egészben az a bosszantó, hogy tavaly direkt gyári akksit vettem bele aranyáron, mert az sokáig bírja :wacko:
music