Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351940 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5640 Dátum: 2008.11.13 19:38:50 »
Egyébként magát a jelenség okozhat hőtőrendszeri vándorló dugulás, rossz szenzor.
Abban nem vagyok még biztos (bár mondták már itt páran), hogy ha től akar hevülni, direkt emeli a fordulatot, hogy jobban hűtse magát. Lehet, hogy neked is azért emelte a meleg alapjáratot.
Szal azt kellene kiböngészni, hogy amikor gond van akkor tényleg melegszik, vagy csak valami átveri szegényt az meg össze-vissza szabályozgat, hogy rendbehozza magát. 


Felesleges hosszú idézetet töröltem.
Misi
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.13 19:42:16 írta Misi »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5641 Dátum: 2008.11.14 21:26:10 »
Azt hiszem az egészet érdemes lenne azzal kezdeni, hogy keresni egy olyan szervízt, amelyik egy indikátor folyadékot tartalmazó műszerrel képes kimutatni a tágulási tartályban lévő gázt, hogy nem az égéstérből való-e. Ezzel egycsapásra kizárható, hogy hengerfejes, vagy sem.

WOW  :eek: ... nem is tudtam, hogy létezik ilyen. Mindenesetre okos dolog  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5642 Dátum: 2008.11.15 10:46:49 »
Na beírom ide is, mert talán jobb itt:
Na megvolt a nagyszervíz: olajok, szűrők, ékszíj, hátsó fékbetét. A fék beszívatott, nem tudtam visszanyomni, csak célszerszámmal, ami miatt ótóztam majd 100 km-ert a camryvel, majd az avéval is. (és b.c. nem vette fel a telefont :wacko: )
Hűtőfolyadék csere után cépen kilevegőztettem, majd 1. út alkalmával fűtés ohne, víz szépen mászik fel, a közepen túl, 3/4 nél megálltam, ronggyal lecsavartam a kupakot, kb 1 lityit rátöltöttem (járó motor mellett lassan) s jó lett, csak nem értem miért nem szívta vissza a kiegyenlítő tartályból, most visszaszívja magát reggelre :1eye:  :wacko: sőt azóta a picit túltöltött helyzetből majdnem a min.-re visszament.
megszűnt a nyekergés is reggelente, viszont cserébe vmi fura ütemes halk hangot hallottam az ékszíj felől, létezik, hogy még megjegyezte a behajtogatását, és az kattogott, míg be nem melegedett? :wacko: v csak eddig nem hallottam a nyekergéstől
Ja köszönöm a telefonos segítséget Profynak és B.C.-nek
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5643 Dátum: 2008.11.15 20:34:24 »
gyerekek moindjatok már lécci pesten vhol egy izzó boltot ahol tudok venni rizsszem izzót a muszerfalba
a tunsgram márkabolt mintha nem is lenne a neten  :ph34r:
köszi
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5644 Dátum: 2008.11.15 20:38:31 »
gyerekek moindjatok már lécci pesten vhol egy izzó boltot ahol tudok venni rizsszem izzót a muszerfalba
a tunsgram márkabolt mintha nem is lenne a neten  :ph34r:
köszi

Király utcában van a Tungi, a volt Gólya áruházzal szemben.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5645 Dátum: 2008.11.16 07:13:28 »
az egy tunsgram bolt? merre van az pontosan? nemtom hol a golya áruhaz.. :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

pmajor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
  • Toyota Avensis 2.0 D4-D Wagon Executive GPS
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5646 Dátum: 2008.11.16 08:22:54 »
az egy tunsgram bolt? merre van az pontosan? nemtom hol a golya áruhaz.. :surrender:

TUNGSRAM Márkabolt
1073 Budapest, Király u. 43-45.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5647 Dátum: 2008.11.16 12:50:04 »
az egy tunsgram bolt? merre van az pontosan? nemtom hol a golya áruhaz.. :surrender:

TUNGSRAM Márkabolt
1073 Budapest, Király u. 43-45.


örök hála.
sehol nem tudok kiguglizni rizsszem izzókat. a comrad.hu-n sincs
kegfyetlenül idegesit h a futéspanel nincs kivilágitva :censored:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Peti

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5648 Dátum: 2008.11.16 13:29:01 »
gyerekek moindjatok már lécci pesten vhol egy izzó boltot ahol tudok venni rizsszem izzót a muszerfalba
a tunsgram márkabolt mintha nem is lenne a neten  :ph34r:
köszi


Vagy ha közelebb van/jobban útba esik, akkor Lomex, én 2éve 180 forintért vettem 4db rizsszemet...

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5649 Dátum: 2008.11.19 22:49:17 »
Sziasztok.
A mostani helyzet.
Lassan fogy a víz. Mutató pont középen. Semmi probléma. Mondjuk nem is mentem vele 80 felett azóta ;)
Azóta nem volt fordulatszám ingadozás.

Hol végeznek olyan hűtő gáz izé vizsgálatot?

Andrishoz azért nem vittem, mert ő kicsit drágán dolgozik ;)
Laco 73 :D

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5650 Dátum: 2008.11.21 13:06:29 »
Sziasztok.
A mostani helyzet.
Lassan fogy a víz. Mutató pont középen. Semmi probléma. Mondjuk nem is mentem vele 80 felett azóta ;)
Azóta nem volt fordulatszám ingadozás.

Hol végeznek olyan hűtő gáz izé vizsgálatot?

Andrishoz azért nem vittem, mert ő kicsit drágán dolgozik ;)
Én egy helyen fordulok meg hivatalból, nem saját, hanem céges javíttatás miatt. Ez egy BOSCH service, nekik van. De, ahogy kivettem a szavaikból az ilyen eszközöket maguk döntik el, hogy beszerzik-e, vagy sem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5651 Dátum: 2008.11.21 23:12:42 »
Sziasztok.
A mostani helyzet.
Lassan fogy a víz. Mutató pont középen. Semmi probléma. Mondjuk nem is mentem vele 80 felett azóta ;)
Azóta nem volt fordulatszám ingadozás.

Hol végeznek olyan hűtő gáz izé vizsgálatot?

Andrishoz azért nem vittem, mert ő kicsit drágán dolgozik ;)

A víznek nem lenne szabad fogynia. Ha nem valamerre kifelé folyik el, akkor sajnos szinte biztosan hengerfejes az autód. Ilyen megfőzések után tipikusan elő szokott fordulni. Elvileg egy kompresszió-mérés is közelebb vihet a válaszhoz. Sokat ne várj a dologgal!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5652 Dátum: 2008.11.21 23:43:43 »
A víznek nem lenne szabad fogynia. Ha nem valamerre kifelé folyik el, akkor sajnos szinte biztosan hengerfejes az autód. Ilyen megfőzések után tipikusan elő szokott fordulni. Elvileg egy kompresszió-mérés is közelebb vihet a válaszhoz. Sokat ne várj a dologgal!
Csöpögni nem valószínű, hogy csöpög, mert amikor átadták, előtte mondták, hogy garázsban állt, és direkt nézték, hogy lesz -e pötty alatta, de nem volt. Közben járatták is.
Mit jelent ez a sokat ne várj a dologgal? Mi történhet? Mi mehet még tönkre ettől? Most nézem tovább a vizet, de most az elmúlt 2 futás eredménye látszólag 0 fogyasztás.
Mennyibe fáj 1 ilyen történet amúgy? Mennyi az alkatrész, és hány óra munka? Utángyártott van ilyenből? Rá lehet ezt bízni nem Toyota specifikus szerelőre? Mit érdemes ilyenkor kicseréltetni, ha már úgyis nyitva van a moci?
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5653 Dátum: 2008.11.22 00:10:25 »
A víznek nem lenne szabad fogynia. Ha nem valamerre kifelé folyik el, akkor sajnos szinte biztosan hengerfejes az autód. Ilyen megfőzések után tipikusan elő szokott fordulni. Elvileg egy kompresszió-mérés is közelebb vihet a válaszhoz. Sokat ne várj a dologgal!
Csöpögni nem valószínű, hogy csöpög, mert amikor átadták, előtte mondták, hogy garázsban állt, és direkt nézték, hogy lesz -e pötty alatta, de nem volt. Közben járatták is.
Mit jelent ez a sokat ne várj a dologgal? Mi történhet? Mi mehet még tönkre ettől? Most nézem tovább a vizet, de most az elmúlt 2 futás eredménye látszólag 0 fogyasztás.
Mennyibe fáj 1 ilyen történet amúgy? Mennyi az alkatrész, és hány óra munka? Utángyártott van ilyenből? Rá lehet ezt bízni nem Toyota specifikus szerelőre? Mit érdemes ilyenkor kicseréltetni, ha már úgyis nyitva van a moci?

Hát ha 2 hosszabb út nem eredményezett látható vízfogyást, akkor viszont nem lehet nagy baj (ha van egyáltalán). De akkor miért írod, hogy fogy a víz ;) ?

Ha viszont gyaníthatóan hengerfejes a kocsi, akkor azért nem érdemes várni, mert más is károsodhat a hengerfej-tömítésen kívül. Pl. megrepedhet a hengerfej. A hűtőfolyadékba jutó buborékok károsíthatják a hűtőt. Ha a hűtőfolyadék bejut az olajtérbe is (és előbb-utóbb bejut), akkor gyorsan romlik a kenés, ennek minden veszélyével. Stb.

De ha két hosszabb út során nem láttál vízfogyást, akkor ezektől a dolgoktól (még?) elég messze vagy.

A javítás, nem márkaszervízben, valami 30-50 ezer körüli nagyságrend. Nemtom pontosan, típusfüggő a dolog, de ilyesmi. Alapesetben csak a hengerfej-tömítést kell cserélni, meg még pár apróságot (pl. szelepfedél-tömítés). Mindenképpen olyannal csináltatnám, aki látott már ilyen motort darabokban. Mást elvileg nem kell egyidejűleg cserélni - esetleg a szelepszár-szimeringeket lehet, ahhoz elvileg úgyis le kéne a hengerfejet venni; de ha a motor eddig nem fogyasztott olajat, akkor tök fölösleges. Vezérlés-csere is megejthető egyidejűleg, ha amúgy is esedékes lenne, lévén azt is szét kell szedni a művelethez...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5654 Dátum: 2008.11.22 08:52:52 »
A víznek nem lenne szabad fogynia. Ha nem valamerre kifelé folyik el, akkor sajnos szinte biztosan hengerfejes az autód. Ilyen megfőzések után tipikusan elő szokott fordulni. Elvileg egy kompresszió-mérés is közelebb vihet a válaszhoz. Sokat ne várj a dologgal!
Csöpögni nem valószínű, hogy csöpög, mert amikor átadták, előtte mondták, hogy garázsban állt, és direkt nézték, hogy lesz -e pötty alatta, de nem volt. Közben járatták is.
Mit jelent ez a sokat ne várj a dologgal? Mi történhet? Mi mehet még tönkre ettől? Most nézem tovább a vizet, de most az elmúlt 2 futás eredménye látszólag 0 fogyasztás.
Mennyibe fáj 1 ilyen történet amúgy? Mennyi az alkatrész, és hány óra munka? Utángyártott van ilyenből? Rá lehet ezt bízni nem Toyota specifikus szerelőre? Mit érdemes ilyenkor kicseréltetni, ha már úgyis nyitva van a moci?

Én a Skoda Pickuppal jártam így, ha úgy gondolta, elkezdett fogyni a víz, aztán egy hónapig semmi, aztán megint tűnt el belőle. Rendszerint 5-600km alatt a kiegyenlítő maxról minre ment a szint, ha fogyott.

Hosszas keresés után, az egyik csatlakozás lett gyanús, ugyanis rendellenes színe volt a közvetlen környékének. - alapesetben nem szivárgott a csatlakozás, de ha épp úgy gondolta, elkezdett szivárogni, merthogy melegen ezek nyomásos rendszerek, álló helyzetben sose csöppent, viszont a meleg csövekről meg azonnal elpárolgott ami kiszivárgott. a gyári rugós bilincset megfelelően meghúzhatóra kicserélve nem volt több gon vele.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!