A legkisebb kb. 44Ah. Az autókat városban használjuk rövidebb távokra (nem Budapest).
Kb. 7 éves gyári 55-ös akksi az enyém.... a műszerek szerint rossz már. ....
64Ah-s a legnagyobb akksi itthon.
44-64(/55)Ah két különböző kategória, ezért nagyon sokat lehet vitatkozni,mi lenne a legoptimálisabb. A helyzetet tovább bonyolítja a leromlott állapot,és a sok rövid távú használat,aminélcsak1 van rosszabb,a nem mindennapos rövid távú használatok(pl.a két kocsi felváltva használata 1-4 km-es távokon).
Papírforma szerint , és a kapacitás/10 = max. töltő áramerősség ökölszabálya szerint a
CTEK MSX 3.6 lenne a megfelelő, kiegészítve
vmilyen szulfátalanítóval.Nekem ilyen töltőm is volt régebben, megváltam tőle, mert sokat dolgozott 13,8V felett,amit nem kedvelek a gázképződés miatt (nem Ca-s aksi volt).
Most egy
Aldis és egy
Optimate 4 (DUAL) van (+ 1 használaton kívüli
Lidlis). A kisebb A-rel töltés kárt nem okoz, csak tovább tart. 0,8A-es töltővel is lehet nagykapacítású akkut tölteni, a türelmen kívül csak a töltő újraindítása szükséges, illetve időnként a hűlés miatti pihentetése. A kisebb töltő ráadásul olcsóbb, és kevesebb áramot eszik (kb.90Ft/hó).
Szulfátlanítók közül a leghatásosabbnak a
Megapulse tűnik a mérési jegyzőkönyvek alapján. Szándékomban áll kipróbálni, de előtte szeretnék venni egy oszcilloszkópot otthonra .
A
Waeco Mobitronicot a magas fogyasztása miatt biztosan kihagyom.
A gyengélkedő akkunál javasolom a folyadékszint ellenőrzését/feltöltését. A matrica vagy egy vékony műanyag lemez alatt többségében a celladugók hozzáférhetőek.