Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1389033 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

FMSound

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2985 Dátum: 2015.04.29 20:01:01 »
Sziasztok, D-4D problémám  van: beindul a motor  de amint elakarok indulni, kuplung fel ( terhelve lesz a motor), kigyullad a chek lámpa, motor ereje elmegy. Rémes hangot ad, kopog, ingadozik a fordulatszám. Olyan mintha egy benzines autónál  szándékosan megváltoztatnánk az előgyújtást...... Találkoztatok már hasonló hibával?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2986 Dátum: 2015.04.30 07:21:39 »
Sziasztok, D-4D problémám  van: beindul a motor  de amint elakarok indulni, kuplung fel ( terhelve lesz a motor), kigyullad a chek lámpa, motor ereje elmegy. Rémes hangot ad, kopog, ingadozik a fordulatszám. Olyan mintha egy benzines autónál  szándékosan megváltoztatnánk az előgyújtást...... Találkoztatok már hasonló hibával?

Szia,
Milyen évjáratú a géped? A jelenség lehet kettős-tömegű lendkerék, de az nem nagyon szokott Check-lámpát gyújtani. Így aztán első körben a szokásos EGR-szelep-, légtömegmérő tisztítást javaslok. Utána nézelődnék az SCV-szelep környékén.

FMSound

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2987 Dátum: 2015.04.30 10:25:18 »
Szia,
Milyen évjáratú a géped? A jelenség lehet kettős-tömegű lendkerék, de az nem nagyon szokott Check-lámpát gyújtani. Így aztán első körben a szokásos EGR-szelep-, légtömegmérő tisztítást javaslok. Utána nézelődnék az SCV-szelep környékén.

T22-es, 2001 decemberi. A hiba jellege amint mondtam, egy benzines autó, rossz helyen lévő gyújtásához hasonló. Beindítom az autót beindul, üresben pörgetem a motort minden ok, beteszem sebességbe, indulni akarok kuplung fel. Ahogy terhelődik a motor chek lámpa kigyullad, mintha nem tudná terhelés hatására a vezérlés(ECU), hogy hol tart a forgás..... ezután csak dadog, ingadozik a fordulatszám, kopogva jár a motor.... Ezután leállítom, be sem akar indulni, hiába indítózok akár 1 percig is ....

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2988 Dátum: 2015.04.30 19:45:49 »
Tisztítsd meg, amiket leírtam, az nem egy nagy mutatvány. Azonban azt gondolom, hogy a nagynyomású szivattyúd környékén lehet a probléma: kicsi a rail-nyomás, ami lehet jobb esetben SCV, de akár a nagynyomású szivattyú is. A kopogás a kis nyomás miatti rossz keverékképzés miatt lehet, de még a porlasztók "fáradtsága" is okozhatja. Rá kellene kötni egy diagnosztikai műszert (de csak Toyota specifikusat) és megvizsgálni. Ha segítség kell ebben, akkor írj privátban.

FMSound

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2989 Dátum: 2015.04.30 20:36:25 »
Tisztítsd meg, amiket leírtam, az nem egy nagy mutatvány. Azonban azt gondolom, hogy a nagynyomású szivattyúd környékén lehet a probléma: kicsi a rail-nyomás, ami lehet jobb esetben SCV, de akár a nagynyomású szivattyú is. A kopogás a kis nyomás miatti rossz keverékképzés miatt lehet, de még a porlasztók "fáradtsága" is okozhatja. Rá kellene kötni egy diagnosztikai műszert (de csak Toyota specifikusat) és megvizsgálni. Ha segítség kell ebben, akkor írj privátban.

Köszi, igen azt tapasztaltuk, hogy bosch kts 750-s műszerrel kommunikál ugyan, de elég sok zagyvaságot ír ki:) hiba kód 1226 volt. Ami általános hiba, üzem anyag rendszerrel kapcsolatban. Hétfőn elvisszük egy szerelőhöz, aki rendelkezik toyotás műszerrel. Különben úgy tűnik az scv jó, mivel próbára ereiéig kicseréltük a zöldet és a pirosat is. De nem hozott javulást :(  Így félő, hogy a porlasztó csúcsokkal lesz a baj:(  Remélem ezek után kirajzolódik már az irányvonal....

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2990 Dátum: 2015.05.03 07:32:35 »
Az ékszíjnál csak a gyári jó,mert az utángyártott(Dayco) 2 mm-rel hosszabb mint a gyári és bizonyos fordulaton berezonál....

kvihar22

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2991 Dátum: 2015.05.03 19:04:28 »
Szia!

Néha nekem is ilyeneket művel az autó,és akkor feltettem ugyanezt a kérdést. Akkor a "kettős tömegű döglődik" volt a válasz,tehát ki tudja.Lehet,hogy nálam van ennek alapja,mert ha egyből váltani akarok,akkor a kuplung benyomásakor.gáz visszavételekor  ad egy olyan érdekes morgó hangot.Néha kettesből váltáskor is,de a többi sebesség fokozatnál nem. Egyelőre tanácstalan vagyok.

Szia

Nem tudok a kettős tömegűre gyanakodni mert még csak 140ezer km van az autóba és egyébként ismerem a kuplung előjeleit de nem jelentkezik semmi ami erre utalna. Ezért is vagyok tanácstalan...

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2992 Dátum: 2015.05.03 20:39:31 »
Akkor passz! Légtömegmérő tisztításnál mire kell odafigyelni? Aksiról a sarut mindenképpen le kell húzni,nem elég csak lekötni a mérőt? Féktisztító megfelel,vagy speckó hozzávalót használjon inkább az ember fia?? :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2993 Dátum: 2015.05.03 22:46:21 »
Féktisztító elég, de csak a borostyánsárga kis fejet kell jól megtisztítani, a mélyedésbe rejtett 2 fémszálat ne bántsátok!
Én akkusarut sem húztam le. Kellett volna?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2994 Dátum: 2015.05.04 07:02:20 »
Jó reggelt!
Ezt már egyszer megtárgyaltuk, hogy amit bepi ír, az csak a hőmérséklet-érzékelő. Amit bepi nem javasol tisztítani, na az a légtömegmérő huzala, és azt is meg kell tisztítani! Lehet kapni kifejezetten légtömegmérő tisztító spray-t, azzal célszerű csinálni, de 96%-os alkohol is megteszi. Féktisztítót végső esetben, mert van, amelyik "nyomot hagy" bizonyos felületeken.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2995 Dátum: 2015.05.04 08:06:05 »
Itt videón bemutatják egy légtömegmérő tisztítását. Az említett két fémszálat is megpucolja,de miért is nem szabadna hozzányúlni?

http://racingbazar.hu/jokerdes/toyota_vvti_motor_legtomegmero_tisztitasa

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2996 Dátum: 2015.05.04 08:08:23 »
Sprayvel lehet fújni a szálat is, de mechanikusan nem szabad hozzányúlni, mert nagyon vékony és könnyen szakadhat!

Saját véleményem, hogy ha nem látszik a huzalokon szennyeződés, nem kell piszkálni.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2997 Dátum: 2015.05.04 08:29:29 »
Sprayvel lehet fújni a szálat is, de mechanikusan nem szabad hozzányúlni, mert nagyon vékony és könnyen szakadhat!

Saját véleményem, hogy ha nem látszik a huzalokon szennyeződés, nem kell piszkálni.  :surrender:
Értem,köszi a választ!! Gondolom a kis üvegre szintén ez a helyzet,mert a videón igen csak gyengének látszik,igaz mechanikusan ott sem ér hozzá egyikhez sem...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2998 Dátum: 2015.05.04 08:34:55 »
Mivel az egész légtömegmérő egy vacak fröccsentett műanyag elem, vigyázni kell vele, igen. A kis üveget azért fültisztítóval, vagy rongyal meg lehet óvatosan törölgetni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2999 Dátum: 2015.05.04 20:57:26 »
Mivel az egész légtömegmérő egy vacak fröccsentett műanyag elem, vigyázni kell vele, igen. A kis üveget azért fültisztítóval, vagy rongyal meg lehet óvatosan törölgetni.
Köszi az infókat.Azt hiszem megejtem,bár nem biztos,hogy szükséges.Minden estere nem ártok vele....