Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385086 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2715 Dátum: 2014.12.31 15:03:36 »
Kösz a választ, valóban nem müködik a kipörgésgátló sem és a megcsúszás visszajelzője sem jelez amikor csúszik az autó.
Direkt próbáltam

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2716 Dátum: 2014.12.31 15:53:32 »
Kedves D-4D & D-CAT közösség!

A segítségeteket/tanácsotokat szeretném kérni.
Egy Lexus IS220d tulajdonosa vagyok, mely az utóbbi időben időnként erősen fehér, ködszerű, szúrós szagú füstöt ereget.
Mivel korábban már voltam Avensis D-4D D-CAT tulajdonos is, tisztában vagyok vele, hogy ez télen sajnos előfordul, illetve hogy összefüggésben van a városi használattal.
Mivel az utóbbi időben túlsúlyban voltak a rövid városi használatok, a mai napon miután már bemelegedett, mentem vele egy kört az M0-son az M7-estől az M5-ösig, 2000/3000 között tartott fordulaton, melynek eredményeként az említett szakasz megtétele közben többet füstölt, mint nem, így az M5-östől megtettem visszafelé is az utat az M7-es felé, mely alatt visszafelé már némileg kevesebbet,  de mégis többet füstölt, mint nem, és még a Budaörsi úton sem hagyta abba, tehát gyanítom, ha tovább megyek, tovább is csinálta volna.
(A külső hőmérséklet -4 fok volt)
Az autó 110 ezer km környékén jár, végig márkaszervizben szervizelt, a kötelező szervizelések során szoktam kérni az EGR szelep tisztítását, hidegen nem hajtom, a turbóval várok leállításkor, kinyomott kuplunggal állítom le a motort, és OMV prémium üzemanyagot tankolok.
Mivel korábban ekkora mennyiségű füstöt (ennyire hosszan) sohasem tapasztaltam, szeretném a segítségeteket tanácsotokat kérni, hogy mit javasolt tennem?
(+info, hogy az út után a kipufogó végének utolsó 1-2 centije sötétebb színűvé vált, mint a kipufogócsonk többi része, kép: https://dl.dropboxusercontent.com/u/60006380/IMG_3012.JPG )
Illetve:
- Mekkora táv alatt mondható biztosan, hogy kitisztította magát? (Létezik egyáltalán olyan táv, aminél ez kijelenthető? Előfordulhat, hogy egy M0-son oda-vissza (!) megtett út az M7-es és az M5-ös között nem volt elegendő a tisztuláshoz?
- A leírtak alapján javasolt-e a Reálszisztéma szervizét felkeresnem, illetve ha igen, akkor minek/miknek a vizsgálatát kellene kérnem?
(Ha létezne bármennyire is egyszerű módja a vizsgálatnak/javításnak, akkor is inkább szakértő szemekre bíznám az autót, nem vagyok műszaki zseni)
Borzasztó szégyen és kellemetlen, hogy bár egy jó karban lévő, modern autóban ülök, mégis a füstöléskor a mögöttem lévők vagy lemaradnak, vagy mindenképp meg akarnak előzni, sőt...egyenes mikor elhaladnak mellettem, hibát feltételeznek és jeleznek, hogy nagyon füstöl az autó.
Tanácsaitokat, előre is köszönöm, és B.U.É.K.,

Mr. Moon

Ui.: Nem tudom, hogy bármit is számít-e, lehet-e összefüggésben a fent leírtakkal mi hol helyezkedik el az autó alatt, de leírom: sajnos december elején hátulról belém jöttek, január közepén kezdi majd el a márkaszerviz a javítást, amíg egyelőre annyit tudok, hogy: a hátsó lökhárítón kívül más szabad szemmel látható elemen nem keletkezett sérülés, de egészen biztosan sérült a fenéklemez és a hátfal is, a kipufogó résznél - szabad szemmel - nem látható sérülés. 

Szia,

Sajnos az a probléma a Te gépeddel is, ami sok, ezzel a katalizátorral (DPNR) szerelt tulajt el ér. Sokat foglalkoztam a D-CAT rendszerrel, és ilyen esetekben, amikor a füst nagyon nagy méreteket ölt két alapvető dolog kerül előtérbe. Az egyik az, ami ritkább, de azért megesik, hogy az 5. befecskendező rosszalkodik. Rossz a porlasztási képe, esetleg "bepisil" vezélrés nélkül is. A másik, hogy a katalizátorban lévő NOx tároló katalizátor aktív felülete vagy nagyon be van rakodva valami égéstermékkel (ami lehet a kéntartalom miatti, vagy akár egy kis bekapkodott motorolaj miatt is, de simán lehet nem megfelelő minőségű, rosszul adalékolt gázolaj miatt), vagy egyszerűen termikusan degradálódott az aktív felület. Ezek bármelyike azt hozza magával, hogy a kipufogóba befecskedezett gázolaj a katalizátorban nem tud reakcióba lépni az aktív felülettel, illetve nem tudja hatékonyan megemelni a katalizátor hőmérsékletét. Gyakorlatilag tökéletlenül elégve, vagy akár el sem égve egyszerűen csak átszalad a katalizátoron.
Tehát itt nem az eltömődés a probléma a tévhittel ellentétben, de reakció és magas hőmérséklet hiányában az is eljön idővel.
Próbálj valami DPF tisztító/regeneráló adalékot beleönteni a tankba, és azzal járni. A Toyota/Lexus rendszereken ez akár működhet is, mert el tud jutni az adalék a rendeltetési helyére az 5. befecskendezőn keresztül.
Ilyen hidegben nagyon nehéz felmelegíteni a katalizátort, szóval egy ledegradálódott, kevéssé hatékony katalizátor jóval hajlamosabb a füstölésre.
Megérne egy analízist a Toyota teszterrel, hogy mik az értékek, abból lehet következtetni.
Ha érdekel írj bátran privátot, ebben segíthetek.

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2717 Dátum: 2014.12.31 17:17:24 »
Köszönöm a választ, küldtem :)

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2718 Dátum: 2014.12.31 17:50:11 »
Szia,

Sajnos az a probléma a Te gépeddel is, ami sok, ezzel a katalizátorral (DPNR) szerelt tulajt el ér. Sokat foglalkoztam a D-CAT rendszerrel, és ilyen esetekben, amikor a füst nagyon nagy méreteket ölt két alapvető dolog kerül előtérbe. Az egyik az, ami ritkább, de azért megesik, hogy az 5. befecskendező rosszalkodik. Rossz a porlasztási képe, esetleg "bepisil" vezélrés nélkül is. A másik, hogy a katalizátorban lévő NOx tároló katalizátor aktív felülete vagy nagyon be van rakodva valami égéstermékkel (ami lehet a kéntartalom miatti, vagy akár egy kis bekapkodott motorolaj miatt is, de simán lehet nem megfelelő minőségű, rosszul adalékolt gázolaj miatt), vagy egyszerűen termikusan degradálódott az aktív felület. Ezek bármelyike azt hozza magával, hogy a kipufogóba befecskedezett gázolaj a katalizátorban nem tud reakcióba lépni az aktív felülettel, illetve nem tudja hatékonyan megemelni a katalizátor hőmérsékletét. Gyakorlatilag tökéletlenül elégve, vagy akár el sem égve egyszerűen csak átszalad a katalizátoron.
Tehát itt nem az eltömődés a probléma a tévhittel ellentétben, de reakció és magas hőmérséklet hiányában az is eljön idővel.
Próbálj valami DPF tisztító/regeneráló adalékot beleönteni a tankba, és azzal járni. A Toyota/Lexus rendszereken ez akár működhet is, mert el tud jutni az adalék a rendeltetési helyére az 5. befecskendezőn keresztül.
Ilyen hidegben nagyon nehéz felmelegíteni a katalizátort, szóval egy ledegradálódott, kevéssé hatékony katalizátor jóval hajlamosabb a füstölésre.
Megérne egy analízist a Toyota teszterrel, hogy mik az értékek, abból lehet következtetni.
Ha érdekel írj bátran privátot, ebben segíthetek.
Üdv!

Érdekes amit írsz,mert amióta hidegebb az idő,bizony nálam is néha,igaz minimális füsttel jár a dolog.Menet közben észre sem vehető,inkább csak álló helyzetben a szaga. Az ötödik befecskendező az ami a katalizátorba tolja a cuccot? Bocs ha hülyeséget kérdezek... ez az általad említett esetben tönkrement,vagy tisztítható,esetleg hosszabb távon hajtva kitisztul,és továbbra is frankón végzi a dolgát?

BUÉK!!!

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2719 Dátum: 2015.01.01 12:34:39 »
Addig, amíg nem látható a füst, addig nem szabad foglalkozni a dologgal. A szag kellemetlen, de azt gondolom, hogy ha nincs hibalámpa, magas fogyasztás, vagy érezhető teljesítménycsökkenés, nem kell aggódni.
A befecskendezőt nem lehet szétszedni, tisztítani sem nagyon lehet, esetleg kezdeti stádiumban, de szerintem akkor sem nagyon. Ha kopott, akkor meg úgyis csak a csere segít. Korai modelleken erősen kokszosodásra hajlamos volt, de később volt egy módosítás, ami a szoftvert és a befecskendezőt is érintette.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2720 Dátum: 2015.01.01 19:20:33 »
Addig, amíg nem látható a füst, addig nem szabad foglalkozni a dologgal. A szag kellemetlen, de azt gondolom, hogy ha nincs hibalámpa, magas fogyasztás, vagy érezhető teljesítménycsökkenés, nem kell aggódni.
A befecskendezőt nem lehet szétszedni, tisztítani sem nagyon lehet, esetleg kezdeti stádiumban, de szerintem akkor sem nagyon. Ha kopott, akkor meg úgyis csak a csere segít. Korai modelleken erősen kokszosodásra hajlamos volt, de később volt egy módosítás, ami a szoftvert és a befecskendezőt is érintette.
Köszi szépen!! Az enyém 2006/8 évjáratú,tehát elképzelhető,hogy itt már módosították....

deus861006

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
D-4D & D-CAT
« Válasz #2721 Dátum: 2015.01.05 10:01:58 »
Sziasztok
Azt szeretném meg tudni valakitől, hogy T25 2.0 D4D (110Le) avensisnek hány kilométerenként esedékes a vezérlését cserélni?
Gondolom vízpumpát is érdemes ha már csinálja az ember.
Mennyire bonyolult és milyen célszerszámok kellenek nyomaték kulcson meg szíjtárcsa lehúzzon kívül.

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2722 Dátum: 2015.01.05 16:01:15 »
Üdv!
Úgy tudom 6 év vagy 90 000km-t esedékes a vezérlés csere.Én 80-90 között cseréltetem vízpumpával együtt mikor alkalom van rá, na meg pénz! :yes: azt gondolom a tiéd is 1cd-ftv motorkódos,erre a típusra van  egy elég jó kis videó  a youtub-on vezérlés és vízpumpa csere lépésről -lépésre:           
     
SUTA :-)

deus861006

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2723 Dátum: 2015.01.05 16:58:09 »
Ez remek
köszi

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2724 Dátum: 2015.01.05 17:54:04 »
Sziasztok
Azt szeretném meg tudni valakitől, hogy T25 2.0 D4D (110Le) avensisnek hány kilométerenként esedékes a vezérlését cserélni?
Gondolom vízpumpát is érdemes ha már csinálja az ember.
Mennyire bonyolult és milyen célszerszámok kellenek nyomaték kulcson meg szíjtárcsa lehúzzon kívül.
Szervizkönyv szerint ezek a csereperiódusok:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=342.msg617059#msg617059
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=342.msg617060#msg617060

deus861006

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2725 Dátum: 2015.01.07 09:14:20 »
Nagyon köszi. Szerintetek hogyan lehet a legegyszerűbben megállapítani hogy volt e cserélve vagy sem. 2003 12. havi a kocsi 161000 km akkor elvileg volt már cserélve.
Nem tudom hogy most cseréljem e vagy ne mivel nem túl olcsó játék. Mit javasoltok?
motor olajat, szűrőt, légszűrőt, üzemanyagszűrőt, hosszbordás szíjakat cseréltem. EGRt tisztítottam.
Váltó olajat is akarom meg a vezérléssel nem tudom mi legyen.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2726 Dátum: 2015.01.07 09:30:52 »
Vezérlést, úgy tudom, 105.000 km-ként kell cserélni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2727 Dátum: 2015.01.07 12:32:38 »
Nagyon köszi. Szerintetek hogyan lehet a legegyszerűbben megállapítani hogy volt e cserélve vagy sem. 2003 12. havi a kocsi 161000 km akkor elvileg volt már cserélve.
Nem tudom hogy most cseréljem e vagy ne mivel nem túl olcsó játék. Mit javasoltok?
motor olajat, szűrőt, légszűrőt, üzemanyagszűrőt, hosszbordás szíjakat cseréltem. EGRt tisztítottam.
Váltó olajat is akarom meg a vezérléssel nem tudom mi legyen.

Ha rám hallgatsz cseréled. 161000 km, ha valós amit az órában látsz. Ha azonban volt tekergetve, lehet már több van benn és már rég esedékes a csere. Persze ha megbízható forrásból tudod hogy a km állás valós, akkor van még időd. De természetesen a 105000 km-ti csere is eredeti Toyota alkatrészekre vonatkozik. Én tavasszal cseréltem. Pl a Toyotában érdeklődtem az árak iránt. Azt monták az eredeti vízpumpa kibír 2 vezérlés cserét is. Mivel a tiéd már egyen átesett lehet kellene azt is . Nem olcsó a vezérlés csere, de ha elszakad az lesz csak drága. Meg azóta én is nyugodtabban lépek a gázra.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2728 Dátum: 2015.01.07 13:39:22 »
Kedves D-4D & D-CAT közösség!

A segítségeteket/tanácsotokat szeretném kérni.
Egy Lexus IS220d tulajdonosa vagyok, mely az utóbbi időben időnként erősen fehér, ködszerű, szúrós szagú füstöt ereget.
Mivel korábban már voltam Avensis D-4D D-CAT tulajdonos is, tisztában vagyok vele, hogy ez télen sajnos előfordul, illetve hogy összefüggésben van a városi használattal.
Mivel az utóbbi időben túlsúlyban voltak a rövid városi használatok, a mai napon miután már bemelegedett, mentem vele egy kört az M0-son az M7-estől az M5-ösig, 2000/3000 között tartott fordulaton, melynek ...............................


Nekem volt ilyen autóm, ilyen futás után, szedesd le a szívocsonkot, ott fogsz még csodát látni.....
Ez a kupac annak idején onnan jött ki 110 volt akkor az autóba.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.07 13:43:14 írta Egükém »

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2729 Dátum: 2015.01.07 13:46:00 »
Ez is szarúl nézett ki. És ilyen lett.

Ha kellenek még képek tudok küldeni lásd mitől van is szó.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.07 13:48:21 írta Egükém »