Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385090 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1620 Dátum: 2012.02.19 08:57:42 »
Nem, nem értetted meg. De mind1 is. Elbeszélünk egymás mellett.

De nagyon!

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1621 Dátum: 2012.02.19 20:17:40 »
Az autó 2006-ban Magyarországon vásárolt,végig márkaszervízben szervizelt. Az első években rengeteget jártam külföldre autópálya hegyén hátán,nem szépítem igen gyakran a 200-as skála feletti sebességgel. 2 éve télen befejeztem a külföldi munkát és sokat tötyörögtem vele Budapest belvárosában.Akkor szembesültem először a jelenséggel.Tavaly télen megint rengeteg autópálya,nem volt látványos füstölés.Idén nagyon ritkán járok autópályán,füstölés bődületes.A jelenség EGYÉRTELMŰEN városi használat mellett jelentkezik,mint azt rengeteg kolléga megtudja itt erősíteni.Szervízben sokadszor gépre tesz,kezet széttár,majd mondja nem látok semmit.Hajtsd meg utasítás! Nekem ez nem elfogadható.Ez az autó nem városi használatra való,huzamos városi használat mellett belátható időn belül sok 100 ezres javítási költsége lesz a tulajdonosnak!!De ezt nem láttam leírva sehol.Nekem nem mondta senki.Városi használat mellett egyszerűen nem képes kiégetni normálisan a részecskeszűrőt.És akkor bemegyek sokadszorra és van pofájuk azt mondani,hogy 10,000+Áfa-ért szoftvert frissítenek.
Nekem nem anyagi vagy erkölcsi kártérítés kell,hanem a megoldás,ami egy bődületes konstrukciós hiba miatt az autóm jövőbeni élettartamát meghosszabbítja.
És nem akarom méltányosságból az alkatrész felét sem kifizetni.Én hittem a technikában és a reklámokban.Csak azt kérem amiért 8.5 milliót anno kifizettem.

Vazzee :yawn:

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1622 Dátum: 2012.02.19 20:31:22 »
Az autó 2006-ban Magyarországon vásárolt,végig márkaszervízben szervizelt. Az első években rengeteget jártam külföldre autópálya hegyén hátán,nem szépítem igen gyakran a 200-as skála feletti sebességgel. 2 éve télen befejeztem a külföldi munkát és sokat tötyörögtem vele Budapest belvárosában.Akkor szembesültem először a jelenséggel.Tavaly télen megint rengeteg autópálya,nem volt látványos füstölés.Idén nagyon ritkán járok autópályán,füstölés bődületes.A jelenség EGYÉRTELMŰEN városi használat mellett jelentkezik,mint azt rengeteg kolléga megtudja itt erősíteni.Szervízben sokadszor gépre tesz,kezet széttár,majd mondja nem látok semmit.Hajtsd meg utasítás! Nekem ez nem elfogadható.Ez az autó nem városi használatra való,huzamos városi használat mellett belátható időn belül sok 100 ezres javítási költsége lesz a tulajdonosnak!!De ezt nem láttam leírva sehol.Nekem nem mondta senki.Városi használat mellett egyszerűen nem képes kiégetni normálisan a részecskeszűrőt.És akkor bemegyek sokadszorra és van pofájuk azt mondani,hogy 10,000+Áfa-ért szoftvert frissítenek.
Nekem nem anyagi vagy erkölcsi kártérítés kell,hanem a megoldás,ami egy bődületes konstrukciós hiba miatt az autóm jövőbeni élettartamát meghosszabbítja.
És nem akarom méltányosságból az alkatrész felét sem kifizetni.Én hittem a technikában és a reklámokban.Csak azt kérem amiért 8.5 milliót anno kifizettem.

Vazzee :yawn:

Hát ha nekem végetérnek az autópályázások, akkor eladom fájó szívvel az autót. Ezek után asszem.
'08 RX400h
'09 Prius 3

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1623 Dátum: 2012.02.19 20:53:36 »
Az autó 2006-ban Magyarországon vásárolt,végig márkaszervízben szervizelt. Az első években rengeteget jártam külföldre autópálya hegyén hátán,nem szépítem igen gyakran a 200-as skála feletti sebességgel. 2 éve télen befejeztem a külföldi munkát és sokat tötyörögtem vele Budapest belvárosában.Akkor szembesültem először a jelenséggel.Tavaly télen megint rengeteg autópálya,nem volt látványos füstölés.Idén nagyon ritkán járok autópályán,füstölés bődületes.A jelenség EGYÉRTELMŰEN városi használat mellett jelentkezik,mint azt rengeteg kolléga megtudja itt erősíteni.Szervízben sokadszor gépre tesz,kezet széttár,majd mondja nem látok semmit.Hajtsd meg utasítás! Nekem ez nem elfogadható.Ez az autó nem városi használatra való,huzamos városi használat mellett belátható időn belül sok 100 ezres javítási költsége lesz a tulajdonosnak!!De ezt nem láttam leírva sehol.Nekem nem mondta senki.Városi használat mellett egyszerűen nem képes kiégetni normálisan a részecskeszűrőt.És akkor bemegyek sokadszorra és van pofájuk azt mondani,hogy 10,000+Áfa-ért szoftvert frissítenek.
Nekem nem anyagi vagy erkölcsi kártérítés kell,hanem a megoldás,ami egy bődületes konstrukciós hiba miatt az autóm jövőbeni élettartamát meghosszabbítja.
És nem akarom méltányosságból az alkatrész felét sem kifizetni.Én hittem a technikában és a reklámokban.Csak azt kérem amiért 8.5 milliót anno kifizettem.

Vazzee :yawn:
Az én autom 5 éves, igaz nem részecskeszűrős és 1,4 d4d, de semmi problémám nem volt még. Én is sokat használom autópályán. DE eddig mindig volt mellette (kis) másik autom is amit a városban, környéken használtam. Ráadásul a városban sokat robogoztam.
 Szoval egy kis városi autó jó megoldás.Nem szégyen a kisautó-(dúsgazdag külföldi barátom mindig kisautót bérel és balhézik ha nagyot akarnak adni neki)

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1624 Dátum: 2012.02.19 22:22:12 »
Nálam is ez a helyzet!

1.2es benzines Kangoot  tartok városi célra,
melynek értéke egy  DPNR katalizátoréval =   [rohog] [rohog]

(jóidőbe meg 125ccm 4T Kymco)

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1625 Dátum: 2012.02.20 10:35:16 »
Nálam is ez a helyzet!

1.2es benzines Kangoot  tartok városi célra,
melynek értéke egy  DPNR katalizátoréval =   [rohog] [rohog]

(jóidőbe meg 125ccm 4T Kymco)

Nekem is nagyon jó barátom lett a második autónk, a HR-V...
Egyébként itt a tavasz, adieu hideg, adieu füstölés!
Nyárra meg 125ccm lesz nekem is, csak még nem tudom, hogy milyet vegyek... motorokhoz nem értek...

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1626 Dátum: 2012.02.20 12:04:13 »
2.2 D-CAT részecskeszűrőt szerelet már ki valaki? Csak azért kérdezem, hogy mennyire bonyolult illetve mit kell még leszerelni ahoz, hogy ez lejöjjön.

Köszi.
T180

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1627 Dátum: 2012.02.20 17:00:21 »
2.2 D-CAT részecskeszűrőt szerelet már ki valaki? Csak azért kérdezem, hogy mennyire bonyolult illetve mit kell még leszerelni ahoz, hogy ez lejöjjön.

Köszi.

Avensisen?
Konkrétan a nagykönyv szerint ki kell venni a motort, mert az a hatalmas bödön amúgy szerintük nem fér ki. Mi már kifejlesztettünk egy technikát, amivel a motor kiszedése nélkül is megoldható, de így is jelentős bontással jár. A fölső cullangok és a 3 db merevítő levételén kívül le kell venni a komplett bölcsőt futóművestül, és 2 db motortartó bakot. Így gyakorlatilag helyén marad a motor és a két szélső bakon tud annyit billegni, hogy cipőskanállal pont kifér.
Viszont felesleges kérdés volt, hiszen úgyis márkaszervízre kell bízni. Egyrészről kell hozzá csáposemelő (aknán esélytelen), ami tudom hogy van a sarki szervízbe is, viszont csere után nullázni kell a computerbe egy értéket...
Xanyi

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1628 Dátum: 2012.02.20 17:27:34 »
Ekkor ez pofon egyszerű  :clap: Csak a fél autót kell szétbombázni darabokra  :wacko:
Jobban jársz Feri, ha egy szál meggyújtott dinamitot teszel alá és elsétálsz onnan jó messzire!  :D  [rohog]

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1629 Dátum: 2012.02.20 18:11:37 »
Avensisen?
Konkrétan a nagykönyv szerint ki kell venni a motort, mert az a hatalmas bödön amúgy szerintük nem fér ki. Mi már kifejlesztettünk egy technikát, amivel a motor kiszedése nélkül is megoldható, de így is jelentős bontással jár. A fölső cullangok és a 3 db merevítő levételén kívül le kell venni a komplett bölcsőt futóművestül, és 2 db motortartó bakot. Így gyakorlatilag helyén marad a motor és a két szélső bakon tud annyit billegni, hogy cipőskanállal pont kifér.
Viszont felesleges kérdés volt, hiszen úgyis márkaszervízre kell bízni. Egyrészről kell hozzá csáposemelő (aknán esélytelen), ami tudom hogy van a sarki szervízbe is, viszont csere után nullázni kell a computerbe egy értéket...

Köszi szépen Xanyi a választ.
Igen, az avem lenne de még nem 100%. Holnap este derül ki, most épp a szervízben csicsikál a holnap reggeli fagyos teszthez  [rohog]
Hát nem egyszerű a leszerelése tényleg, de azért megjegyzem amit írtál, hátha  :lol:
Néztem DPF tisztító céget 26e forintért tisztítják garanciával ha viszem. Ha ők szerelik le, akkor az még 26 forint.
Elgondolkodtató, viszont írtad azt az értéket, hogy nullázni kell. Hmm, azt nem tudom meg csinálják-e. Gondolom ahol méri és tárolja a telítettségi értéket, hogy az új szűrővel ne kezdje a folyamatot újra.
Ha nem így van, akkor írd meg légyszi, mert érdekel.

Köszi köszi köszi

Apaszive:   [rohog] a vége az lesz  [rohog]
T180

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1630 Dátum: 2012.02.20 18:59:58 »
Köszi szépen Xanyi a választ.
Igen, az avem lenne de még nem 100%. Holnap este derül ki, most épp a szervízben csicsikál a holnap reggeli fagyos teszthez  [rohog]
Hát nem egyszerű a leszerelése tényleg, de azért megjegyzem amit írtál, hátha  :lol:

No, de félre a tréfával..... én is hívtam ma Mrs.T és időpontot kértem. Március 5. hétfő. Azon gondolkodtam ma, hogy ha továbbra is ilyen szép idő lesz (+10 fok) akkor leszerelném a két fémcsövet, ami a DPF-től megy fel a motortérbe a differenciál szenzorhoz, eldugulás kitisztítása végett (az bemeneteli oldalon lévő alig, de inkább nem járja a levegő ... a kimeneteli oldalon lévő könnyen átfújható)...... remélem ehhez nem kell szétszedni a fél autót?  :hmmmm:

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1631 Dátum: 2012.02.20 20:38:29 »
No, de félre a tréfával..... én is hívtam ma Mrs.T és időpontot kértem. Március 5. hétfő. Azon gondolkodtam ma, hogy ha továbbra is ilyen szép idő lesz (+10 fok) akkor leszerelném a két fémcsövet, ami a DPF-től megy fel a motortérbe a differenciál szenzorhoz, eldugulás kitisztítása végett (az bemeneteli oldalon lévő alig, de inkább nem járja a levegő ... a kimeneteli oldalon lévő könnyen átfújható)...... remélem ehhez nem kell szétszedni a fél autót?  :hmmmm:

Én biztos csókos vagyok itt már, mert aznapra, vagy másnap reggelre mindig kapok időpontot  [rohog]
Lehet, mert sok pénzt hagyok ott?  [rohog]
T180

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1632 Dátum: 2012.02.20 21:16:12 »
Én biztos csókos vagyok itt már, mert aznapra, vagy másnap reggelre mindig kapok időpontot  [rohog]
Lehet, mert sok pénzt hagyok ott?  [rohog]

Könnyen lehet!  :D
A legutóbbi szerviznél csak egy sima motorolaj + olajszűrő csere és egy EGR szelep tisztítás volt. Mikor leadtam a kocsi "kulcsát", direkt rákérdeztem, hogy mennyi idő ez? Nagyjából másfél-két óra mondta a munkafelvevő hölgy. Négy óra lett belőle. A vége felé már igen mérgesen nézhettem, mert nem győzött nyugtatgatni, hogy mindjárt-mindjárt kész.
Lehet, hogy most beugrott neki, hogy én vagyok az a türelmetlen fazon és két hetet várat.  No, de nem érdekes.....errefelé az idő nem számít, abból van bőven!  :lol:

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1633 Dátum: 2012.02.22 20:09:34 »
Az én autom 5 éves, igaz nem részecskeszűrős és 1,4 d4d, de semmi problémám nem volt még. Én is sokat használom autópályán. DE eddig mindig volt mellette (kis) másik autom is amit a városban, környéken használtam. Ráadásul a városban sokat robogoztam.
 Szoval egy kis városi autó jó megoldás.Nem szégyen a kisautó-(dúsgazdag külföldi barátom mindig kisautót bérel és balhézik ha nagyot akarnak adni neki)
Nekem a sima D4D van. Hosszabb tötymörgős városi használat után (~200-300 km) az első erőteljesebb gyorsításnál kidob egy marék kormot, de utána nyomhatom akárhogy a pedált, már nem füstöl.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1634 Dátum: 2012.02.22 21:11:33 »
Uraim!

A kisebb városi autó jó ötlet,van is.De ez nem megoldás arra a problémára,amelyet Toyotáék félreterveztek.Ismétlem,nekem senki nem mondta,hogy a csak városi használat nem rendeltetésszerű :no: