Köszönöm a gyors választ Kedves Misi!
Nemrég megtörték az autómat és a biztosító kárszakértője a kárfelmérésnél felvilágosított, hogy az AYGO-n számos helyen 270-300 mikron a festékvastagság. A tetején is elképesztő értékeket mért.. nem ám a legvéknyabb ott a festékréteg Kérdezte, hogy volt e törve az autó… nos, első tulajként elmondhatom, hogy tudtommal nem. Akkor mi történt?
Olvasgattam egy blogot a szállítási sérült autókról, mely témához te is hozzászóltál Misi. Ott is hasonló volt az alaptörténet: első tulaj, új de valószínűsíthetően szállítási sérült autó, a vevő erről nem lett tájékoztatva a vásárláskor.
„Misi 2008.01.22. 19:15:32
300 mikron vastagságig újnak minősül, az autó. A legtöbb gyártó 100 körül fúj, tehát ha még 2x fényeznek rá, akkor is jó. A szállítási sérülésről meg nagyon sok helyen tájékoztatnak, a Toyotánál pl. kötelező(!), ha nem így történik nagyon komoly büntetést kap a szalon a márkaimportőrtől. Arról nem is beszélve, hogy ilyen esetben plusz kedvezmény adnak (amit a márkaimportőr ad), de ehhez az kell, hogy a vevő írásban nyilatkozzon, hogy tudomásul veszi a dolgot. Ez szintén Toyota rendszer. „ Valahol olyasmit is olvastam a témával kapcsolatban, hogy a szakszerűen és gyári technológiával javított karosszériáról csak a festékréteg vastagságának mérésénél derül ki, hogy forgalomba helyezés előtt javították: a tulajdonos többnyire néhány év múlva, egy biztosítási ügy kapcsán vagy eladás előtti állapotfelmérésnél tudja meg, hogy javított kocsit kapott, új áron. A szállítási sérült kocsik előírt technológiával történt javítása után 200-300 mikront lehet mérni. Teljesen jogosan adják el új autóként ezeket az autókat és tájékoztatási kötelezettségük sincs. Ezt tudomásul is vettem.
......de mivel nekem Toyotám van és a véleményed szerint a Toyotánál kötelező informálni a vevőt arról, hogy szállítási sérült az autó, kissé bosszús vagyok.
A korábbi bejegyzéseimben panaszkodtam az autómra, hogy felhólyagzott majd lepattogzott a lakkréteg a hátsó lökhárítón. A szalon garancia keretében kijavította ugyan, de pár hónap múltán ismét lejött a lakkréteg ugyancsak a hátsó lökhárítón, ismételten megjavították garanciában. Közben nem kicsit beázott a kocsi 3 ajtónál egyszerre, garanciába cserélték a kédergumikat. Már akkor gyanakodhattam volna. A központi zár 1 évig volt jó, aztán többször visszavittem garanciális javításra. Most sem jó. Egy autószerelő, aki legutóbb javította a zárat, felvilágosított, hogy annyira minőségen aluli a központi zár, hogy ők nem is javasolják senkinek ezt a típust. Szóval a legalja.
Az autó eredetileg tesztautó volt, 9 km volt benne a papír szerint. Az utólagos központi zárat nem én kértem, maguktól adták így minőség választási lehetőséget sem adtak. Az AYGO-t olcsóbban kaptam meg, arra tekintettel, hogy tesztautó volt. Amennyiben tájékoztatnak arról, hogy szállítási sérült az autó, akkor azonnal elállok a vételtől és inkább a pénzemhez mérten szerényebb felszereltségű AYGO-t választok. Szóval a legkevésbé sem vettem tudomásul azt, hogy szállítási sérült Toyotát veszek, főleg nem nyilatkoztam írásban a tudomásulvételről.
Mi a véleményetek a tájékoztatás elmulasztásáról? Akkor most kötelező a Toyotánál ez a tájékoztatás, vagy nem?
Köszönök minden választ, véleményt!