Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 322084 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Trash

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #435 Dátum: 2006.06.29 15:40:54 »
Benzinnel dinamikusabban pörgösebben gyorsul klima nélkül is.

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #436 Dátum: 2006.06.29 22:05:01 »
Na, ezzel megint újat mondtál. Két okból is.
Egyrészt meg voltam győződve róla, hogy a hengerenkénti befecskendezős rendszerek teljesítményben alig észrevehető különbséget mutatnak a benzinhez képest. (A fogyasztásbeli illúzióimat már leromboltad :) .) Azt tudom, hogy a gáz fűtőértéke kisebb, ezért van a többletfogyasztás, de cserébe a teljesítmény legalább maradhatna. A saját autómon pedig azt látom, hogy pont ugyanannyira megy benzinnel, mint gázzal, magyarán semmiféle gyengülést nem vettem észre.  :vezetes:
Másrészt a párom gépében (1,4 vvti) én még egyszer sem tapasztaltam, hogy a klíma visszafogná az autót (fogyasztásnövekedésről itt is hallottam már), ezért meglep, hogy a tiedben ennyire érezni a hatását. Az enyémben sajnos nincs, ezért gázos-klímás tapasztalatokról nem tudok mesélni  :cry:

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #437 Dátum: 2006.06.30 09:22:00 »
Idézetet írta: "xeri"
Hírek-érdekességek kategóriába tartozik, hogy nemrég szereltek gázt egy 350 lovas V8-as Infinitybe, és remekül működik - más kérdés, hogy akinek ennyi pénze van autóra, az minek spórol a benzinen, bár a 20l-es fogyasztásnál hamar megtérül a befektetés.

Környezettudatosság? Jó lenne, ha ez vette volna rá a tulajt a beszerelésre.

Trash

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #438 Dátum: 2006.06.30 13:45:57 »
Elszöszöltem az időt ma 13.00-ra kellet beérnem 12.34-kor indultam a kúttól, és 13.20-kor voltam bent na ma nem vettem észre teljesítmény különbséget de klimát sem használtam.Igazából ha gázzal megyek oda kell figyelnem, és ha gyorsítanom kell visszaváltok.Az Aviensis szerintem nehéz kocsi és az 1.6-os motor kicsi hozzá, mert haladni lehet de, ha előzni kell akkor már kevés az ereje.Amit iszonyatosan tisztelek, hogy 16hónap alatt mentem vele 75000km-et gond nélkül.Minden reggel mikor bele ülök megy és teszi a dolgát vagyis elvisz munkába és haza hozzzz gond nélkül.
Érdekes, hogy a Corolla 1.4-es vvvti nekem is dinamikusabbnak tűnik.Amit beválalnék egy 2.0-es vagy 2.4-es Avensis gázzal automataváltóval vagy egy 2.4-es Camry szintén gázzal, de ezek csak álmok.2éves 4 ajtós Corolla gázzal már reálisabbnak tűnik.

Trash

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #439 Dátum: 2006.07.14 09:39:15 »
Jelentem 575km menten egy tank gázzal.Új rekord :lol:

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #440 Dátum: 2006.07.17 10:09:38 »
Jól számolom, akkor 8,34-es fogyid lett? Mennyire jön ki így egy km megtett út? 15 Ft körül?

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #441 Dátum: 2006.07.17 16:29:42 »
Távol álljon tõlem, hogy ünneprontó legyek, de komoly különbségeket okozhat az is, hogy gáznál nem mindig ugyanazt jelenti a kutaknál a "tele". Nekem papír szerint kb. 34l fér a tankomba (42l-es pótkeréktartály), de volt már, hogy 36l-t sikerült beletankolni úgy, hogy nem is volt totál üres elõtte. Az sem mindegy, hogy a szelep lezárása után mennyi idõvel állítják le a kutat, mert olyankor még szivárog a gáz a tartályba - így lehet a megengedettnél többet is tankolni bele, csak gyõzze kivárni az ember. Még ugyanannál a kútnál is elõfordulhat 1-2l különbség egy teli tankra, ez pedig azzal jár, hogy a következõ tankoláskor nagyon kedvezõ fogyasztást kapsz (ennél meg egy kicsit rosszabbat).
Eddig én sem találtam jó módszert erre, az egyetlen lehetõség, ha több tankolást összeadva számolsz átlagot - csak az macerás.

Mindez persze nem jelenti azt, hogy a 8l-es fogyasztás elérhetetlen lenne, szerintem ez csak láb kérdése  :vag2:  Legalábbis bízom benne, hogy nekem csak ezért nem sikerült még sosem  :nagymosoly:

Trash

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #442 Dátum: 2006.07.18 10:38:14 »
Ebben van igazság 60literes tartályom van elméletileg 48litert lehet bele tankolni,de majdnem mindig 49vagy 50 litert töltenek bele.Szóval én mindig a megtett kilométereknek örülök most is 540km környékén járok,de már megint elkezdet rángatni Így vihetem szervÍzbe megint.

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #443 Dátum: 2006.07.21 12:04:45 »
Idézetet írta: "Trash"
Ebben van igazság 60literes tartályom van elméletileg 48litert lehet bele tankolni,de majdnem mindig 49vagy 50 litert töltenek bele.Szóval én mindig a megtett kilométereknek örülök most is 540km környékén járok,de már megint elkezdet rángatni Így vihetem szervÍzbe megint.

Tegnapi rekord: 38,84l ment a névleg 34l-es tartályba, ami nem is volt üres elõtte  :hmm: . Ráadásul siettem, tehát eléggé nyomtam a gázt a kút felé is, de még csak nem is éreztem, hogy ki fog fogyni, nem kezdett gyengülni magasabb fordulaton sem, tehát 1-2 liter még biztosan volt benne.
Valószínûleg az volt a dolog hátterében, hogy még tankolás közben bementem a shopba, és közben jött egy saab-os, akinek a kutas rögtön segített kereket fújni (gondolom, nagyobb jattot remélt tõle  :evil: ), és valószínûleg nem állította le a kutat a multiszelep lezárása után rögtön, csak amikor már fényesre nyalta /akarom mondani fújta a másik összes gumiját  :nyelv:

Trash

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #444 Dátum: 2006.07.24 15:08:54 »
575km menten vele és 51,8liter gázt tankoltam bele.A rángatás megszûnt ismét szépen gyorsul fogalmam sincs mi baja volt, tegnap fejeztük be a festést lehet, hogy kipihente magát.

eszelos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #445 Dátum: 2006.07.25 19:22:59 »
Sziasztok Mindenkinek!
Az elmult ev augusztusaban szereltettem Landi Renzo tip. gazrendszert az utoba. November kornyeken arra lettem figyelmes, hogy alacsony fordulaton erdekes hangot hallat az auto, kozel olyat minta fals levegeot szivna. Majd kisvartatva erezni lehetett a bizonytalan alapjaratot a teljesitmeny csokkeneset es hasonlo kellemetlen dolgokat. Rovid idon belul vilagitani kezdett a motor kontoll lampa. Elvittem a szervizbe ahol hivatalbol kijelentettek, hogy a gaz tonkreteta az autot. Ettol fuggetlenul kertem, hogy javitsag meg. Ket harom nap javitast koveteoen (szakszerviz) visszakaptam az autot, hogy minden rendben, csak tisztitani kellett stb. Amint kiertem a kapun kontroll lampa megint vilagit... masik szakszerviz, nem ragozom pestre kellett menem, hogy valami hozzaerto szakszervizt talljak. Itt szinten harom napot volt az auto de magtalaltak a hibat, Annak ellenere, hogy hidrotoke vagy mi van  benne a szelephezag nott meg akkorara, hogy a rendszer nem tudott utanna szabalyozni.
Az elmult napokig semmi gond nem volt az autovel. most megint az ismeros tunetek majd kontroll lampa szerviz......
A beepiteskor beszereltettem a Flashloube rendszert ez azota is folyamtosan megy az olajzas.
Egybekent nagyon oda kell figyeljek, hogy eszrevegyem a benzin-gaz kozotti teljesitmeny kulonbseget. A rendszer a fentiektol eltekintve telen nyaron jol mukodik.
A beszereles elott gey feleveig turtam a nenet es lattam, hogy a nemeteknel sokkal dragabb Toyotaba is szerlen gazt tomegevel. Nem beszelve a lengyelekrol. ezen felbatorodva szereltttem be En is a gazt. Egyebkent 10l kornyeken fogyaszt az auto emi realis az En nehez labamhozkepest.
Amikor beszereltem a gazt 60E km volt az autoban most 110E felett van.
Az erdekel igazabol, hogy van -e valakinek vvti motoros gazuzemmel kapcsolatban valami hasonlo rossz tapasztalata vagy csak egyedi eset vagyok?
Udv mindenkinek:Eszelos
ar megint megjartam!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #446 Dátum: 2006.07.26 08:39:26 »
1 éves autóba tavaly gázt rakattál? De hisz akkor ugrik a grai, nem? :idea:
szerk: szóval gari, nem grai :)

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #447 Dátum: 2006.07.26 14:40:41 »
Idézetet írta: "squiddy"
1 éves autóba tavaly gázt rakattál? De hisz akkor ugrik a grai, nem? :idea:

Hogy a grai ugrik, az egy dolog, de még a garit is elveszti :twisted: :) Nem tudom pontosan, hogy van a toyotánál, de másik márkáról hallottam, hogy még a gázzal semmilyen összefüggésben nem levõ részek (pl. váltó) garanciája is elvész ilyen átalakításnál :( Így fordulhat elõ az, hogy ebben a topicban fõleg idõsebb autók vannak, míg pl. az autóhifinél egy csomó új járgány között úgy kell keresni a régebbi típusokat  :hmm:
eszelos: a kérdésre sajnos nem tudok válaszolni, mert a vvti-s corollánkat nem gázosítottuk el (soha nem térült volna meg, olyan keveset megyünk vele). Német/lengyel fórumokban nem találkoztál hasonló hibával?
A tippem egyébként az, hogy egyedileg vagy peches. Még a flashlube nélkül sem lenne indokolt, hogy a gáz miatt a szelephézagod elmásszon  :nene:  (akartam is kérdezni, hogy bevált-e a flashlube, de nem teszem - végsõ esetben még az sem kizárt, hogy az okozza a bajt?)

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #448 Dátum: 2006.07.26 18:17:26 »
Gari ügyben 1 kis off. Most vettem egy 12 éves Corollát, aminek megvan a vezetett szervízkönyve, ennek tanulsága szerint minden szervízét az OMSZ mármint a mentõszolgálat szervíze végezte, ennek ellenére 2 évesen gariba kicserélték a vízpumpát Monoron. Én azt hittem, hogy a gari ugrik, ha nem márkaszervízbe viszed kötelezõre, nem tom, ez a 90-es évek elején is így volt -e.
Laco 73 :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #449 Dátum: 2006.07.26 19:37:02 »
Idézetet írta: "KLaco"
Gari ügyben 1 kis off. Most vettem egy 12 éves Corollát, aminek megvan a vezetett szervízkönyve, ennek tanulsága szerint minden szervízét az OMSZ mármint a mentõszolgálat szervíze végezte, ennek ellenére 2 évesen gariba kicserélték a vízpumpát Monoron. Én azt hittem, hogy a gari ugrik, ha nem márkaszervízbe viszed kötelezõre, nem tom, ez a 90-es évek elején is így volt -e.


És szerinted a jelzett idõben melyik nem volt Toyota márkaszervíz??? (Vagy Monoron nem a Toyotához vitték????) :kacsint:  :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.