Nekem 50000km után a bal hátsó féknél volt hasonló zaj. A féktárcsa és már a felni is melegedett. A hiba az volt - a szervíz ezt meg is erősítette -, hogy a fékbetét valamilyen ok folytán fekézés után nem ment vissza a helyére, hanem hozzáért a tárcsához és enyhén súrlódott. A kocsi teljesítményén nem éreztem (2000 köbös dízel). A hangot a feleségem vette észre, aki a bal hátsó ülésen ült. Fékezéskor mindig elhallgatott, mert akkor a betétek teljes felülettel simultak a tárcsához. Nem biztos, hogy az előbbiekben tárgyalt esetekben is erről van szó, de ez "csikorgást okozó szemcsék" duma szerintem kormolás, még akkor is ha a szervízben mondták.
Na igen és a happy end? Tanulság?
Elvittem a kocsit a szervízbe és megjavították. Azt mondták, hogy a betét elkoszolódás, vagy rozsdásodás miatt megszorult és nem ment vissza a helyére. Az end meg attól volt happy, hogy a kocsi még garanciális és a javítás nem került egy fillérembe sem. A tanulság pedig - bár nem az én konkrét esetemhez kapcsolódik - talán az lehet, hogy a szervíztől, még ha korrekt is mint az enyém, ne fogadjuk el túl hamar, hogy egy észlelt jelenség nem hibára utal, ha az egyébként nem olvasható az adott tipushoz mellékelt, ma már kisebb regény méretűre duzzadt leírásban.