Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 363013 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1590 Dátum: 2014.09.23 10:11:52 »
Vagy nem, mert ez itt Mo.  :censored:
Csak pénz kérdése és átrugdosnak bármilyen bontószökevényt. Ezért kellene rendszeresen ellenőrizni az utakon is és ha lebukik egy, a vizsgáztató állomás engedélyét bevonni.
Álom, édes álom ...
Azért ez erős. Honnan kéne tudnia egy vizsgaállomásnak, hogy nem kölcsönalkatrészekkel rendbehozott gépet tolnak oda? És azt, hogy az utána következő mondjuk 18-ik hónapban milyen állapotban lesz az autó? Azt gondolom, akkor lehetne vizsgaállomást elmarasztalni, ha bizonyíthatóan vacak állapotban lévő autót engedtek át.
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1591 Dátum: 2014.09.23 10:18:56 »
Azért ez erős. Honnan kéne tudnia egy vizsgaállomásnak, hogy nem kölcsönalkatrészekkel rendbehozott gépet tolnak oda? És azt, hogy az utána következő mondjuk 18-ik hónapban milyen állapotban lesz az autó? Azt gondolom, akkor lehetne vizsgaállomást elmarasztalni, ha bizonyíthatóan vacak állapotban lévő autót engedtek át.
Épp erről beszél nagycitrom. Persze, abban neked is igazad van, hogy a kölcsön alkatrészes autókat szinte képtelenség kiszűrni, de éppen erre lehetnének valók az út menti mobil ellenőrző egységek (KPM-ellenőrzés).  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1592 Dátum: 2014.09.23 10:30:07 »
Ezért mondom: nem elég a vizsgaállomásokon periodikusan vizsgáztatni. Folyamatosan szükség lenne az út menti szúró próbás ellenérzőre, pont, mint a traffipaxokra. Nem csak a műszakilag rossz állapotú járművek kiszűrésére, hanem számos más (amúgy jelentős számú) műszakilag nem megfelelő járművek kiszűrésére:
- agyontuningolt motrok
- tuning fényforrások (utólagos xenon és egyéb vakító megoldások melyek még mindig túlzóan sokan vannak)
- tuningolt kipufogó dobok - első sorban motoroknál
Csak ez a három példa sokkal fontosabb lenne mint az üvegfólia ellenőrzése szerintem, mert miközben a fólia maximum a járműt vezetőre nézve van hatással, az említett egyéb szempontok úgy a járműt vezetőre, mint a körülötte lévő többiekre van hatással, az esetek döntő többségében károsan, baleset kockázatát jelentősen növelve.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1593 Dátum: 2014.09.23 11:22:06 »
A negyedik bekezdés lehetne a gumik állapota, az 5. pedig a lengéscsillapítók...  :whistling: :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1594 Dátum: 2014.09.23 21:43:07 »
ja:

" de még keresztmotoros Passatot a 90 lóerős TDI-vel. Az idő megmutatta, mennyire masszív darabok, öt-hat literrel megelégszenek, tizenöt éves korukhoz képest nem szoktak gyakran tönkremenni, ha pedig igen, gombokért lehet hozzájuk alkatrészt kapni"

az biztos: ha előttem megáll egy TDI vagy TDCI autó azonnal menekülök mögüle, mert köpi ki a kormot és ömlik ki belőle a mocskos fekete füst!
ajánlgassa csak!
A 90 lovas TDI csak akkor fog kormos füstöt okádni, ha a halálán van. Ha NAGYON a halálán van. Rettentően szívós motor, a cikkírónak teljesen igaza volt. Nem fog nagyobb eséllyel kormos füstöt okádni, mint bármilyen benzines az olajos kéket  :)

Más kérdés, hogy magát a 15 éves Passatot az életben nem venném meg  :nonono: ! Annyi egyéb baja lehet, hogy az bőven semlegesíti a tartós motor előnyeit.  Golf III kombi, vagy régi Octavia lehet jó (értsd: a Passatnál jobb) választás, ezzel a motorral.
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.23 21:46:40 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1595 Dátum: 2014.09.23 21:48:42 »
Kb. idáig vettem komoly a levélírót: "... dízel kupém van..."
Miért? Ha jól értettem, Peugeot 406 kupéja lehet, dízellel. Mi a gond ezzel?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1596 Dátum: 2014.09.23 21:56:56 »
Elég nagy túlzás, amit írtál, amelyik annyira füstöt köp, annak már kellene egy kis generál. Egy jól karban tartott dízel elől nem kell menekülni. Ez olyan, mint egy olajzabáló, füstöt köpő benzines.
Azért ez is kissé szépítő általánosítás ;) ... SOKKAL több a füstölő, kormozó dízel személyautó az utakon, mint a füstölő benzines. Szimplán a működési elvükből adódóan, hajlamosabbak rá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1597 Dátum: 2014.09.23 22:06:05 »
Azért azok a látszólag prémium diesel 15 éves járgányok már mind elhasználódtak- jogos az elítélésük :D
Nem is értem miért nem korlátozzák legalább a behozatalt EURO akárhányra vagy évjárat szerint.
Na, az kéne még, hogy megint nekiálljanak korlátozni  :nonono: !

A kintről behozott autók, szinte minden esetben, SOKKAL jobbak, mint a több/sok éve itthon használt példányok. Ha manapság, 0.5...2.0 millió között szeretnél venni valami tisztességes autót, szinte minden esetben jobban jársz (állapot szempontjából), ha kintről hozod!

A dízeleket is itthon teszik tönkre  ::) ... a xar üzemanyaggal, hitvány olajokkal, hiányos karbantartással, gondatlan bánásmóddal.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1598 Dátum: 2014.09.23 22:12:53 »
de mijafaxnak? egy dízel télen alapjáraton sose melegszik be  :eek:
Ősöreg, rég idejétmúlt beidegződés. A régi (NAGYON régi) szívódízeleket volt valóban jó ötlet, nagy hidegben, indítás után fél...két percig (nem tovább!) alapjáraton melegíteni. Kb. a 80-as évek közepe-vége óta nem nagyon árulnak olyan autót újonnan, amelynél erre szükség lenne. Sőt. A direkt befecskendezéses turbóknak csak árt - ahogy te is írod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1599 Dátum: 2014.09.23 23:03:06 »
hát hidegen pörgetni tuti nem szabad..se a szívót gondolom se a TDi-t.  úgy tudom pont a benzinessel indulhatsz el egyből annak jobb. persze nem padlót annak sem
SEMMILYEN motort nem jó hidegen pörgetni. Se dízelt, se benzinest. És nem lehetne azt mondani, hogy melyikkel jobb egyből elindulni. Az viszont biztos, hogy terhelés alatt, fordulaton (mármint, alapjárat fölött) a motor nagyságrendekkel hamarabb bemelegszik, ez pedig jó neki. Mindegyiknek  :yes:

Én kb. azt raktam össze, hogy ha erős hidegek (fagyok) vannak, akkor az ember ne RÖGTÖN induljon el a csonttá hűlt motorjával. Hanem mondjuk járassa maximum... fél percet, indulás előtt. Hogy beinduljon szépen a kenés. És utána go. Először finoman (mondjuk, maximális fordulatszám legfeljebb feléig pörgetve, DE a nagyon alacsony fordulatot is kerülve!!!) - de menni. És aztán szép fokozatosan növelni a terhelést, ahogy melegszik a motor. Szvsz ez a legjobb.

RÉGI motoroknál (pl. 30 éves dízel Merci) nem árthat kicsit hosszabb melegítés (pl. mert azokba muszáj sűrűbb olajat tölteni).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1600 Dátum: 2014.09.23 23:12:23 »
Akarcsak a vatta uj TSI-k. Olyan koromfelhoket eregetnek, h sima ledizeleznem oket ha nem lenne TSI felirat rajtuk.
Az nem a turbótól van, hanem attól, hogy közvetlen befecskendezésesek. A mi Avénk (2.0 D-4 benzines) is tud kormolni (nem is kicsit), ha padlógázzal max fordulatszám közelébe pörgetem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1601 Dátum: 2014.09.23 23:19:36 »
láttam ma egy TDI kabrió golf 3-at talán.  helyes autó volt kéne. egyet nem értek most nem dizel ügyileg.. nekem bármikor (szedán toyota, kombi skoda) ha a hátsó csomitartóm akár csak szállításkor résnyire nyitva volt őrült módon jött előre a kipugáz.. kabrióknál ezt hogy oldják meg?  :hmmmm:
Máshogy áramlik a levegő a (nyitott tetős) kabrió-karosszéria körül... nem örvénylik úgy vissza a kipufogógáz. Amúgy tudom, mire gondolsz, és ez tényleg így van  :yes: ... vittem egyszer le egy nagy szekrényt Balatonra, kombi Moszkviccsal, úgy, hogy az ötödik ajtó nyitva volt - hát bakker, majdnem meghaltam a 120 km végére  :wacko: ! De a kabrióknál nincs ez a dolog  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1602 Dátum: 2014.09.23 23:25:01 »
Nem akarok vitát kreálni, de a cikk szerint az angol főváros egyik kerületében mostantól tilos parkoló dízel autóban álló helyzetben járatni a motort . :hmmmm:
Ez a tendencia az egyik oka annak, amiért továbbra is erősen kérdéses, hogy én legközelebb dízelt veszek-e oktatóautónak (pedig az egy 1.4-es Toyota dízel lenne). Szvsz csak idő kérdése, és mindenhol "megölik" a dízel személyautókat, hasonló eszközökkel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1603 Dátum: 2014.09.23 23:29:06 »
Igen, ez minden motortípusra vonatkozik nagyon helyesen  :yes:
Alapvetően én is helyeslem. De azért betojnék, ha holnaptól alkalmaznom kellene, oktatás közben is  :wacko: ::) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1604 Dátum: 2014.09.23 23:32:06 »
rengeteg dízeles percekig nem állítja le az autót , múltkor egy futárral 10 percig molyoltam addig kint kerregett neki. sztem alapon szinte nullát eszik, és az izzitásos nyűglődést nem akarják.
Mester, te milyen dízelt vezettél utoljára :) ?

A mai modernekkel (mondjuk úgy: kb. az utóbbi 15 évből származókkal) már nincs semmiféle izzításos nyűglődés. Még hidegen is maximum pár mp-t kell várni indítózás előtt, mert lángizzítóval vannak szerelve. Meleg motornál pedig semmit nem kell várni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )