Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680178 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8610 Dátum: 2013.06.06 21:35:24 »
Bocs mindenkitől a helyesírásért, nem olvastam el.. :eek:

Előfordul mindenkivel, tudsz küldés után is javítani a modositás -ra kattintva

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8611 Dátum: 2013.06.06 21:43:00 »
Előfordul mindenkivel, tudsz küldés után is javítani a modositás -ra kattintva

Tudom, köszi, de nem olvastam, csak 1 órával később, nem tudtam már szerkeszteni.
Régen mindig néztem Grétsy Tanár úr műsorát.. :lol:
Eléggé zavar, de már mindegy..
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.06 22:00:57 írta rip74 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8612 Dátum: 2013.06.06 21:55:38 »
Tudom, köszi, de nem olvastam, csak 1 órával később, nem tudtam már szerkeszteni.
Régen mindig néztam Grétsy Tanár úr műsorát.. :lol:
Eléggé zavar, de már mindegy..
Akkor ezt most gyorsan javítsd ki  :D

OFF
Egyébként néha feltűnnek érdekes "helyesírások", már csak ritkán reagálok rájuk.

A közrádióban is ami megy...pl. "emberiesség elleni bűntett", hiába írtam, hogy ez inkább "emberiség elleni", Molnár Géza válaszra sem méltatott, helyette esténként poénkodtak hetekig mindenféle csip-csup dologgal. Már nem is érdekel, a véleményem persze megvan róla.
ON

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8613 Dátum: 2013.06.06 21:58:13 »
"Kezdőtől nem rossz - és fogott egy szívószálat."  :D
:D
"Ford Fairlane kalandjai"
alapfilm!  :yes:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8614 Dátum: 2013.06.06 22:01:51 »
Akkor ezt most gyorsan javítsd ki  :D

 :lol: :lol:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8615 Dátum: 2013.06.06 23:12:09 »
Üdv!

Akit kicsit érdekel az előgyújtás témája, ajánlom a legutóbbi ismertté vált gyújtásállítási sztorit, szerintem tanulságos egy kicsit. Honnan hová lehet eljutni  ;)

Itt indul, és ma lett meg a megoldása :)

Ez meg a tapasztalat utána.

Na jah nálam is ez oldotta meg a csörgés dolgot, az a durva, hogy végig a kipufogó-ra gondoltam, hogy ott lehet valami a rugós toldatnál leömlő után, de kipufogóshoz mikor elvittem megmutatni mondta nincs ezzel semmi baj, gyújtásállítás kell, és igen utána minden jó lett, rángatás is megszűnt ami alacsony sebességnél volt gázelvételkor.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8616 Dátum: 2013.06.07 07:01:14 »
"Kezdőtől nem rossz - és fogott egy szívószálat."  :D
Nem tudom a tipust.Unixból rendelte a haverom.4 ezer volt a kettő.De csak az alsót tudtam eddig betenni.Esős időben még mindig nagyon párásodik a szélvédő.De ha rányomom a klímát rögtön lefújja.
Persze fújtam a csövekbe tisztítót és illatosítót is.

hzx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8617 Dátum: 2013.06.07 22:34:01 »
Sziasztok,

97-es Carina E-m lett.

Kuplungtárcsát kellene benne cserélni, vettem egy Unix szettet,

kérlek, ajánljatok egy szerelőt (Dél-Pesten), aki meg tudja csinálni!

Köszönöm!!!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8618 Dátum: 2013.06.09 18:44:10 »
A közrádióban is ami megy...pl. "emberiesség elleni bűntett", hiába írtam, hogy ez inkább "emberiség elleni", Molnár Géza válaszra sem méltatott, helyette esténként poénkodtak hetekig mindenféle csip-csup dologgal. Már nem is érdekel, a véleményem persze megvan róla.
ON

És ez egy félrefordítás ismét (majmoljuk az angolt, lásd az orosz nevek helyesírása, átvettük az angolszász írásmódot, holott a magyar megfeleltetés sokkal jobban visszaadja az eredetit, és számunkra könnyebben emészthető is: Tschakov=Csakov, Tatiana=Tatjana, Tschaia=csája stb)

http://mandiner.hu/cikk/20101107_emberiesseg_vs_emberiseg_elleni_buncselekmeny
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8619 Dátum: 2013.06.11 21:48:53 »
FUBA!
Leírom Neked megnyugtatásul, másoknak tanulságul, mi volt a szíjcsúszás sztorija. Jelenség: elinduláskor, kormány kitekerésére szervó nem dolgozik, szíj sivít – tiszta sor, megnyúlt, meg kell feszíteni. :hug: Megtörtént, generátorszíjat megnyomkodtam, olyan 1-2 centire lehetett benyomni, oké, úgyis csere lesz, a szerelő a múltkor szólt, hogy repedezettek már a szíjak, most megnéztem, valóban. Azonban ezek után is teljes kitekerésre nyikkanások megmaradtak – újrafeszítem, már attól féltem, eltörik a szevótartály, de semmi siker. Oké, kibírom ezt a pár napot. Aztán már fordulatszámesésre is (váltáskor, üresben) sivítás megint, végül kanyarodásnál alultöltés-jelző is kivillan: generátorszíj feszesség a gond. Megnéztem, és még jobban lóg. Mi a????  :eek: Oké, megynyúlhatott kicsit, de ez így nem oké. Magától továbbnyúlna? cccc!  :nono: Jön a generátor, nem találtam az állítócsavart, Dani segített ki(:clap:)
Átmentem nőgyógyászba, és meglett az állítócsavar -ott volt takarában a hűtő felé nézve. Ekkor jött az igazi meglepi, mert hogy kiderült, miért lazult a szíj teljesen le: egyik alsó csavar sem volt meghúzva, csak lötyögtek a likban.  :wacko: Szerintem az történhetett, hogy a múltkor a szerelő megnézte az állapotukat, és elfelejtette visszacsavarni (vagy nem tudta az alsó rögzítő csavart meghúzni, mert nem lehet bontás nélkül rendesen odaférni, és a terhelésre lelazult? :hmmmm:) 12-es krovával szépen meg lehetett feszíteni az állítócsavart, de az alsó rögzítő csavart egyelőre én is csak kézzel tudtam meghúzni. Utána indítás, az összes fogyasztót ráadtam, tekergettem koppig a kormányt, és teljes csönd a motortérből, minden simán jár.

Ennek végül jó vége lett, de belegondolva nem az a legrosszabb, hogy lemerül az aksi, mert nem tölt a generátor, hanem pl. egy hosszabb úton így simán fölforr a vizem, mert a vízpumpa is a generátorszíjon van, és ha az csúszik, akkor a szervórásegítés sem úgy működik, a meg-megcsúszások miatt akadozik, tehát egy könnyed megszokott mozdulattal esetleg már nem térek vissza a saját sávba időben egy előzés után… :eek:
S mi a tanulság? Ha gondod van a Carinával, húzd meg a csavarokat! ;)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8620 Dátum: 2013.06.11 22:15:32 »
FUBA!
Leírom Neked megnyugtatásul, másoknak tanulságul, mi volt a szíjcsúszás sztorija. Jelenség: elinduláskor, kormány kitekerésére szervó nem dolgozik, szíj sivít – tiszta sor, megnyúlt, meg kell feszíteni. :hug: Megtörtént, generátorszíjat megnyomkodtam, olyan 1-2 centire lehetett benyomni, oké, úgyis csere lesz, a szerelő a múltkor szólt, hogy repedezettek már a szíjak, most megnéztem, valóban. Azonban ezek után is teljes kitekerésre nyikkanások megmaradtak – újrafeszítem, már attól féltem, eltörik a szevótartály, de semmi siker. Oké, kibírom ezt a pár napot. Aztán már fordulatszámesésre is (váltáskor, üresben) sivítás megint, végül kanyarodásnál alultöltés-jelző is kivillan: generátorszíj feszesség a gond. Megnéztem, és még jobban lóg. Mi a????  :eek: Oké, megynyúlhatott kicsit, de ez így nem oké. Magától továbbnyúlna? cccc!  :nono: Jön a generátor, nem találtam az állítócsavart, Dani segített ki(:clap:)
Átmentem nőgyógyászba, és meglett az állítócsavar -ott volt takarában a hűtő felé nézve. Ekkor jött az igazi meglepi, mert hogy kiderült, miért lazult a szíj teljesen le: egyik alsó csavar sem volt meghúzva, csak lötyögtek a likban.  :wacko: Szerintem az történhetett, hogy a múltkor a szerelő megnézte az állapotukat, és elfelejtette visszacsavarni (vagy nem tudta az alsó rögzítő csavart meghúzni, mert nem lehet bontás nélkül rendesen odaférni, és a terhelésre lelazult? :hmmmm:) 12-es krovával szépen meg lehetett feszíteni az állítócsavart, de az alsó rögzítő csavart egyelőre én is csak kézzel tudtam meghúzni. Utána indítás, az összes fogyasztót ráadtam, tekergettem koppig a kormányt, és teljes csönd a motortérből, minden simán jár.

Ennek végül jó vége lett, de belegondolva nem az a legrosszabb, hogy lemerül az aksi, mert nem tölt a generátor, hanem pl. egy hosszabb úton így simán fölforr a vizem, mert a vízpumpa is a generátorszíjon van, és ha az csúszik, akkor a szervórásegítés sem úgy működik, a meg-megcsúszások miatt akadozik, tehát egy könnyed megszokott mozdulattal esetleg már nem térek vissza a saját sávba időben egy előzés után… :eek:
S mi a tanulság? Ha gondod van a Carinával, húzd meg a csavarokat! ;)
:clap: Éljen!

Az én sztorim sem volt egyszerű a mikrobordás szíjjal. Kb. egy éve nekem is induláskor nyekergő, élesen sivító hangokat adott ki. Na mondom csúszik a szíj, nem baj, majd húzok utána! Meg is történt, megfeszítettem jobban, de néha csak-csak hallatszott egy-egy sikoly induláskor. Na még egy picit feszítettem rajta. Igen ám de öreg volt már szegény szíj és megyek a szokásos nyugodt tempómban egy reggel a munkába, hát éktelen csapkodásra lettem figyelmes a motortérben mondom valami elszabadult. Félreállok, hát a mikrobordás szíjból az 5 sávból leszakadt 3 sáv és a cafatok csapkodtak össze-vissza. Késsel levágtam a cafatkákat és bementem dolgozni 2 sávú mikrobordás szíjjal sűrűn imádkozva, hogy csak bírja ki valahogyan. Hát bizony kibírta, rohantam vettem egy új szíjat, de röhögtem magamban, hogy a Carina még 2 mikrobordával is kimenne a világból!  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8621 Dátum: 2013.06.12 23:41:03 »
Futómű lengőkar szerelés után. Pedig még fékpróba is volt. Hangok jönnek a futóműből, Párom egy hete jár vele azt mondja egyre hangosabb. Aláfekszem, támasztó gömbfej mindkét anyája hiányzott, a középcső csavaron még egy fél centit lehetett húzni. És még így is ment.
 (Azóta töprengek, hogy nem húztam meg a csavarokat, vagy fel sem tettem, vagy mi a fene. Mondjuk a csavarok nem voltak meg, tehát rajta kellett legyenek) :banging: :banging: :banging:

nmhu77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8622 Dátum: 2013.06.13 10:41:01 »
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.
Szegénykeverékes carina E, 1.6-os 4A-FE motor.
check engine lámpa égett, hibakód 21.
Rendeletem egy új lambdaszondát. (cikkszám:89463-29045 RUF utángyártott)
Az előző lambdaszonda cikkszáma ez volt: 89463-20070
 
Most már nem ég állandóan a motorhiba lámpa, de indítás után 10-20 másodperccel kigyullad. hibakód még mindig 21.
ECU reset megvolt, 30 percre levettem az akusarut.
Szervizben voltam vele, kimérték, és a lambda szonda teszi a dolgát szépen méreget 0.2-0.7 V között.
de a végén CO2 magas.

mi lehet a probléma? esetleg nem jó a szonda típusa, és 89463-29055 kellene? vagy az csak a kábel hosszában különbözik?
vagy valami más hiba is felmerülhet 21-es hibakódnál?

Tudnátok segíteni bármilyen ötlettel, vagy egy hozzáértő (és nem lenyúlós márka-) szervíz ajánlásával?

Előre is köszönöm a segítséget!
Márió
m.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8623 Dátum: 2013.06.13 11:00:36 »
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.
Szegénykeverékes carina E, 1.6-os 4A-FE motor.
check engine lámpa égett, hibakód 21.
Rendeletem egy új lambdaszondát. (cikkszám:89463-29045 RUF utángyártott)
Az előző lambdaszonda cikkszáma ez volt: 89463-20070
 
Most már nem ég állandóan a motorhiba lámpa, de indítás után 10-20 másodperccel kigyullad. hibakód még mindig 21.
ECU reset megvolt, 30 percre levettem az akusarut.
Szervizben voltam vele, kimérték, és a lambda szonda teszi a dolgát szépen méreget 0.2-0.7 V között.
de a végén CO2 magas.

mi lehet a probléma? esetleg nem jó a szonda típusa, és 89463-29055 kellene? vagy az csak a kábel hosszában különbözik?
vagy valami más hiba is felmerülhet 21-es hibakódnál?

Tudnátok segíteni bármilyen ötlettel, vagy egy hozzáértő (és nem lenyúlós márka-) szervíz ajánlásával?

Előre is köszönöm a segítséget!
Márió
Üdv!

Először is ki kellene deríteni, hogy a motor biztosan szegénykeverékes-e? Jó lenne egy kép a motorról szerintem.

Ha az, akkor 99%, hogy nem ez a lambdaszonda jó hozzá, mert az értékek alapján ez normál motorhoz való, nem lehet jó bele.

Fityo kolléga szerintem meg tudja mondani, milyen lambdaszonda jó bele, hol lehet kapni és mennyiért.

nmhu77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8624 Dátum: 2013.06.13 11:24:19 »
Először is ki kellene deríteni, hogy a motor biztosan szegénykeverékes-e? Jó lenne egy kép a motorról szerintem.
Köszönöm a gyors választ!

2009-ben is volt lambdaszonda problémám, akkor itt ezen a fóruman találtam képet ami alapján szegénykeverékes.
akkor szintén itteni segítséggel (köszönöm mégegyszer FLInt!) találtam megfelelő lamda szondát.
ennek volt a cikkszáma  89463-20070. tökéletes volt.

szóval biztosan  szegénykeverékes

ahonnan rendeltem, ott azt mondták, hogy ez is szegénykéhez való: 89463-29045
ezek is azt mondják, hogy vagy 89463-29045 vagy 89463-29055.
hogy mi a különbség az nem derül ki.
http://toyodiy.com/parts/p_E_199408_TOYOTA_CARINA+E_AT190L-DWMDKW_8401.html?hl=89463
http://toyota-europe.epc-data.com/carina_e/at190r/4080/electric/8401/89463/?color=3L3&trim


m.