Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2669136 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7695 Dátum: 2012.11.16 23:09:54 »
Alapban a rugó ha jól rémlik 4cm hosszú lehet nyugalomban, ha nyúlott, akkor csere. ...
Nem hiszem, hogy meg van nyúlva mert a rögzítőcsavar oldása után a rugó menetei szépen összezáródtak ahogy a görgő is ráfeszített a szíjra.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.16 23:37:01 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10261
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7696 Dátum: 2012.11.17 06:59:04 »
...
A szinkron tökéletes, a feszesség pedig hát ugye fellazítottam a görgőt, ekkor a rugó azonnal meghúzta, körbeforgattam a motort, a görgőt ujjal megtámasztottam és meghúztam a rögzítő csavart. Ennyi. A különbség centikben(!) mérhető. Az EM azt írja 20N erőhatásnál 5-6mm a laza. Aha. Mennyi az a 20N?  :?:

Ezzel az előgyújtással bogarat tettél a fülembe, talán elvándorlok egy szerelőhöz, hogy nézzen rá strobival.
Egyébként Gyöngyösről írok, cca. 5 hónapja Carinázok.

Köszönöm szépen a segítséget és a kitartást (már két napja csépeljük a bellentyűzetet!), jó volt átbeszélni valakivel a dolgot és remélem nem eredménytelenül! Holnap ismét irány a garázs, indítás után jelentkezem.

20N kb. annyi, mint amennyi erőt 2kg tömeg megtartásánál kell kifejteni. Én emellett alkalmaztam, amit az oroszok mondtak Samaránál: a vezérműszíj leghosszabb ágán középen megfogva megcsavarni a szíjat (tehát nem a motort kell tekerni, hanem a szíjat csavarni), és ha 90 fok elcsavarásához könnyű a dolgom, akkor laza a szíj. Tehát emberi, normál erővel 90 fok, de túltekerni már nehéz, akkor kb. jó. Carinánál is kb. bejön  nekem;) De ez csak kiegészítő módszer. Túlfeszíteni nagyon egészségtelen  :excl:
Az előgyújtás állítása előtt nézz rá a leírásra, hogyan kell. Indítás előtt E1 és TE1 kapcsokat rövidre kell csukni egy vezetékkel (ez kikapcsolja a gyújtás szabályzását, a motor üzemmeleg legyen), stroboszkóp vezérlése az 1-es gyújtókábelről. Indítás után a főtengely szíjtárcsán levő jelet és a burkolaton levő skálát kell nézni, 10 foknál kell látni a jelet. Nálam 8 fok volt, és így is észrevehető javulás történt a 10-re való beállítással. A beállítás a gyújtáselosztó ház elforgatásával lehetséges: azt hiszem magad felé fordítva csökken, a tűzfal felé forgatva nő az előgyújtás. A házat 2 csavar fogja, azokat fellazítva könnyen elfordul, nem szabad erőltetni. Ha ketten vagyok, egyik nézi e jelet, másik forgatja, menet közben hamar megvan a jó állás. Utána csavarok visszahúz, motor leállít, E1 és TE1 közül vezeték kivesz, aztán most ellenőrzés: indítás, aztán 5 és 15 fok között kell legyen a jel váltakozva persze, mert már megy a szabályzás. Így emlékszem, de nézd meg a javításiban  :yes:
Arra kell vigyázni, nehogy valakit berántson a szíj, vagy a ventilátor lapát :no:

Ha nem messze laknál, pikk-pakk beállíthattuk volna. Két nap nem is sok, szerintem pöpec lesz, nagyon kíváncsi vagyok rá  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.17 07:07:27 írta vd1234 »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7697 Dátum: 2012.11.17 21:44:41 »
...nagyon kíváncsi vagyok rá  :yes:
Megvolt az indítás: finomabban jár (talán) alapjáraton de sajnos gázfröccs után a lepörgésben ugyanúgy kopog.  :cry:
Utcán ugyan nem teszteltem de tuti, hogy motorféken is zörögni fog ahogy eddig.
Totál ugyanaz a hang, 1 az 1 ben. Semmit nem változott.

Levettem az összes szíjat és úgy járattam picit - így kizárva a generátort, a vízpumpát, a szervót, a klíma feszítőgörgőjét illetve a kompresszort - nincs változás.
Módosítottam az előgyújtáson +, -, nincs változás.

Érdekes a hang egyébként, nem olyan mint egy rossz csapágy vagy valami normál kerepelés, ami erősödik - halkul.
Felpörgetem cca. 3000-ig (egy határozott gázfröccs üresben) és a lepörgésben "krrrrrrrrrrr"-szól a hang, majd mikor majdnem eléri az alapjáratot mintha elvágták volna, hirtelen elnémul.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10261
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7698 Dátum: 2012.11.18 08:40:40 »
Megvolt az indítás: finomabban jár (talán) alapjáraton de sajnos gázfröccs után a lepörgésben ugyanúgy kopog.  :cry:
Utcán ugyan nem teszteltem de tuti, hogy motorféken is zörögni fog ahogy eddig.
Totál ugyanaz a hang, 1 az 1 ben. Semmit nem változott.

Levettem az összes szíjat és úgy járattam picit - így kizárva a generátort, a vízpumpát, a szervót, a klíma feszítőgörgőjét illetve a kompresszort - nincs változás.
Módosítottam az előgyújtáson +, -, nincs változás.

Érdekes a hang egyébként, nem olyan mint egy rossz csapágy vagy valami normál kerepelés, ami erősödik - halkul.
Felpörgetem cca. 3000-ig (egy határozott gázfröccs üresben) és a lepörgésben "krrrrrrrrrrr"-szól a hang, majd mikor majdnem eléri az alapjáratot mintha elvágták volna, hirtelen elnémul.
A nyavalya...
Kár, hogy nem látjuk élőben.
Nem laza a vezérműkerék, vagy a főtengelyen a szíjtárcsa? Most megint kopott csapágyra tudok gondolni, vagy valami más, esetleg banális árulás van a motorodnál  :cry: Végig kéne nézni egy másiknál, ami jó, lehet, hogy valami rossz helyen van  :?: Elosztófedelet levetted már?

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7699 Dátum: 2012.11.18 09:02:34 »
A nyavalya...
Kár, hogy nem látjuk élőben.
Nem laza a vezérműkerék, vagy a főtengelyen a szíjtárcsa? Most megint kopott csapágyra tudok gondolni, vagy valami más, esetleg banális árulás van a motorodnál  :cry: Végig kéne nézni egy másiknál, ami jó, lehet, hogy valami rossz helyen van  :?: Elosztófedelet levetted már?
Minden meg van húzva.
A csapágyat kizárnám mert a fordulat esésekor minta valami némítógombbal :) nyomná ki a hangot.
Olyankor enyhén rezzen is a motor, meg szisszen is. Szóval mikor az alapjárati üzembe áll, akkor, de abban a pillanatban megszűnik.
Osztófejet még nem szedtem le, de belenézek.
Olyan érdekes a hang, hogy akárhova állok a motor körül, mindig a másik oldalról hallom. Seprűnyéllel már körbetapogattam a kritikus pontokat (aknából is), de eddig nem találtam meg a konkrét helyet. Hiszem hogy így rálelhetek hiszen ha pl. ráteszem a generátorra hallom rendesen a csapágy surrogását - amit kívülről, a kocsi mellett állva persze lehetetlen meghallani - szóval jó ez a ősi technika. :)
Megpróbálok a délelőtt folyamán egy videót készíteni.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10261
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7700 Dátum: 2012.11.18 09:06:55 »
Ez a sziszegő-szuszogó hang nálam is van leállításkor.
Kezdek arra gyanakodni, nem is a motor csinálja. Pl. váltó, nyelestengely-csapágy. Váltóolaj van benne elég, mikor lett cserélve?
Ha kinyomod a kuplungot, akkor is van, nem változik?

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7701 Dátum: 2012.11.18 10:54:33 »
Minden meg van húzva.
A csapágyat kizárnám mert a fordulat esésekor minta valami némítógombbal :) nyomná ki a hangot.
Olyankor enyhén rezzen is a motor, meg szisszen is. Szóval mikor az alapjárati üzembe áll, akkor, de abban a pillanatban megszűnik.
Osztófejet még nem szedtem le, de belenézek.
Olyan érdekes a hang, hogy akárhova állok a motor körül, mindig a másik oldalról hallom. Seprűnyéllel már körbetapogattam a kritikus pontokat (aknából is), de eddig nem találtam meg a konkrét helyet. Hiszem hogy így rálelhetek hiszen ha pl. ráteszem a generátorra hallom rendesen a csapágy surrogását - amit kívülről, a kocsi mellett állva persze lehetetlen meghallani - szóval jó ez a ősi technika. :)
Megpróbálok a délelőtt folyamán egy videót készíteni.
Nekem is van valami fémes zaj a motorban.Alapjáraton semmi,de gázadásra felerősödő fémes zaj.Nem kopogás,hanem,fémes,olyan egyenletesen erősödik.Menet közben is behallatszik,váltásnál,gázelvételnél,olyan surrogásszerü hang.Amikor megvettem megvolt a hang,aztán cserélve lett minden szíj,feszitő,megmaradt a hang,nem változott,levett szijakkal ugyanaz.A klimakrompresszorom kopott,de annak a csilingelő hangja,teljesen más,nem az okozza.Most hogy hengerfejtömités csere volt,sem találtunk semmit.Az olaj fent volt a vezérműtengelyeknél,semmi kopás nem látszott.A hengerfejes szétszedte,megmérte a rugókat,beállitotta,a szelephézagokat,és nem talált semmi rendellenességet.Előfeszítés rendesen beállitva,feszitőrugó,erős,a fogaskerekeken kopás nem látszik,hengerfalak,vállmentesek.Összerakás után a hang ugyanúgy megmaradt.A hengerfejes meghallgatta,nem volt tippje,hogy mi lehet.Jövő héten meghallgatjuk a haverral,neki van fonendoszkópja,és talán be tudjuk határolni honnan jön a hang.Videót én is megpróbálok csinálni!Egyébként szépen üzemel az autó,jól megy jól fogyaszt,és 1500km után nincs látható olajfogyasztás.Érdekes hogy egyáltalán nem kormolja össze a kipufogót,mint javitás előtt.Ja és igy fülre olyan ,mintha a motor felső részéről a szelepfedél alól hallani a zajt,de ez lehet csalóka.Birtos nem a váltóból jön,kuplungkinyomásra nem változik,és az erősen kopott nyomcsapágy jóval csendesebb mint ez a hang.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.18 10:58:04 írta veres2 »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7702 Dátum: 2012.11.18 11:20:21 »
Ez a sziszegő-szuszogó hang nálam is van leállításkor.
Kezdek arra gyanakodni, nem is a motor csinálja. Pl. váltó, nyelestengely-csapágy. Váltóolaj van benne elég, mikor lett cserélve?
Ha kinyomod a kuplungot, akkor is van, nem változik?
A váltóolajat kicseréltem a motorolajjal egyidőben. Kuplung kinyomására nem változik.

Reggel szétkaptam a gyújtást is, osztófej le, majd ki is húztam végül az egészet a hf-ből. Hiba itt sincs eltekintve egy pici lógástól a vezérműtengely kapcsolódásánál. Végre láthattam a már említett "omega alakú valami"-t, nos hát az a tengelykapcsoló elem gyakorlatilag, csapolva van a gyújtás tengelyén, azért tudtam billegtetni anno.

Na mindegy. Íme a videó:

« Utoljára szerkesztve: 2012.11.18 11:45:32 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10261
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7703 Dátum: 2012.11.18 12:53:48 »
Na ugye, hogy az elosztó tengelyén van?  ;)
Meghallgattam, innen nem tűnik (annyira) durvának.
A szívórészt esetleg jó lenne megnézni, nincs-e tömítetlenség, lazulás (szívócsonk, a fedele, gumik). Megmozgatva kézzel, illetve féktisztítót porlasztva közelre, ha felpörög, tömítetlenség van. Az injektorok is kelepelhetnek esetleg.
Ami még lehetséges, az a PCV szelep. Ez a szelepfedélből kilógó műanyag, rajta egy fehér szám, és egy gumitömlővel visszavezetik a szívórészre (a kezedtől a 2. tömlő, ami visszamegy a szelepfedéltől a szívőrészre). Azt kéne megnézni, hogy jól működik-e? Kipufogónál nincs tömítetlenség?
Nekem úgy tűnik, kicsit lomhán pörög fel. Gyújtást jól beállítottátok? Esetleg légszűrőt mikor cseréltél? Milyen hajtőműolajat kapott?
Rotornál is körülnéztél, nincs por, elhasználódás?  (bocs, ha írtad volna már őket).
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.18 12:59:04 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7704 Dátum: 2012.11.18 15:48:13 »
Érdekes a hang egyébként, nem olyan mint egy rossz csapágy vagy valami normál kerepelés, ami erősödik - halkul.
Felpörgetem cca. 3000-ig (egy határozott gázfröccs üresben) és a lepörgésben "krrrrrrrrrrr"-szól a hang, majd mikor majdnem eléri az alapjáratot mintha elvágták volna, hirtelen elnémul.
Ilyt csinált a corollám is meg mintha most elkezdte volna a carina is. A corollánál sosem derült ki mi csinálta, mert lecserélődött a carinára.
De akkor azt mondta nekem egy szerelő, h van valami kettős akármi. Lendkerék vagy mittomén mi. És annak van valami feszítése, és hogy az nem elegendő.
Ez létezhet?
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7705 Dátum: 2012.11.18 15:51:10 »
A váltóolajat kicseréltem a motorolajjal egyidőben. Kuplung kinyomására nem változik.

Reggel szétkaptam a gyújtást is, osztófej le, majd ki is húztam végül az egészet a hf-ből. Hiba itt sincs eltekintve egy pici lógástól a vezérműtengely kapcsolódásánál. Végre láthattam a már említett "omega alakú valami"-t, nos hát az a tengelykapcsoló elem gyakorlatilag, csapolva van a gyújtás tengelyén, azért tudtam billegtetni anno.

Na mindegy. Íme a videó:




üdv!

Nos meghallgattam a videot, de sajnos nem olyan, mint élőben...

Visszaolvastam a hozzászólásaidat, azt nem irtad, hogy a hengerfejen kivül ellenőriztél-e mást is, de nekem gyanús a hajtókarcsapágy vagy dugattyúcsapszeg is! Élőben lehetne eldönteni!

Hidegen nem hangosabb, mint melegen?


vd1234!

A sziszegő hang leállitáskor a kompresszió!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10261
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7706 Dátum: 2012.11.18 16:11:00 »
Ilyt csinált a corollám is meg mintha most elkezdte volna a carina is. A corollánál sosem derült ki mi csinálta, mert lecserélődött a carinára.
De akkor azt mondta nekem egy szerelő, h van valami kettős akármi. Lendkerék vagy mittomén mi. És annak van valami feszítése, és hogy az nem elegendő.
Ez létezhet?
Elvileg a kettőstömegű lendkerékben a rugó fárad el, leállításkor az csattog. Carinában tuti nincs ilyesmi, Corollában nem tudom.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10261
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7707 Dátum: 2012.11.18 16:11:52 »

üdv!

Nos meghallgattam a videot, de sajnos nem olyan, mint élőben...

Visszaolvastam a hozzászólásaidat, azt nem irtad, hogy a hengerfejen kivül ellenőriztél-e mást is, de nekem gyanús a hajtókarcsapágy vagy dugattyúcsapszeg is! Élőben lehetne eldönteni!

Hidegen nem hangosabb, mint melegen?


vd1234!

A sziszegő hang leállitáskor a kompresszió!
Kösz az infót!

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7708 Dátum: 2012.11.18 16:20:44 »
Na ugye, hogy az elosztó tengelyén van?  ;)
Meghallgattam, innen nem tűnik (annyira) durvának.
A szívórészt esetleg jó lenne megnézni, nincs-e tömítetlenség, lazulás (szívócsonk, a fedele, gumik). Megmozgatva kézzel, illetve féktisztítót porlasztva közelre, ha felpörög, tömítetlenség van. Az injektorok is kelepelhetnek esetleg.
Ami még lehetséges, az a PCV szelep. Ez a szelepfedélből kilógó műanyag, rajta egy fehér szám, és egy gumitömlővel visszavezetik a szívórészre (a kezedtől a 2. tömlő, ami visszamegy a szelepfedéltől a szívőrészre). Azt kéne megnézni, hogy jól működik-e? Kipufogónál nincs tömítetlenség?
Nekem úgy tűnik, kicsit lomhán pörög fel. Gyújtást jól beállítottátok? Esetleg légszűrőt mikor cseréltél? Milyen hajtőműolajat kapott?
Rotornál is körülnéztél, nincs por, elhasználódás?  (bocs, ha írtad volna már őket).

A gyújtáson nem láttam semmi rendelleneset, a szívóoldalon is minden rendben. Megnéztem a PCV szelepet az is működik és csőben sincs dugulás.
A kipufogórendszer rendben a gyújtást pedig - egyenlőre strobi hiányában - oda tettem vissza ahol volt.
A légszűrő szinte új, a hajtóműolaj most nem ugrik be, de Haynes által előírt viszkozitású fullsynt Castrol.

...Nos meghallgattam a videot, de sajnos nem olyan, mint élőben...

Visszaolvastam a hozzászólásaidat, azt nem irtad, hogy a hengerfejen kivül ellenőriztél-e mást is, de nekem gyanús a hajtókarcsapágy vagy dugattyúcsapszeg is! Élőben lehetne eldönteni!

Hidegen nem hangosabb, mint melegen? ...

Meghallgattam aknából is a kartert; nem tudom ha esetleg hajtókaros akkor határozottan onnan jönne a hang? Mert nem onnan hallom.
Igazából ez a legnagyobb baj, hogy nem találom a pontos helyét.
Hidegen - melegen ugyanúgy hallani, nem változik.

Akárhány videót néztem eddig hajtókaros autókról azok kattogtak az indítás pillanatától. Vagy az már a végstádium?
Hajtókarcsapágyat egyébként hogyan tudok ellenőrizni, és mi a tűrés?
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.18 16:37:41 írta offday »
üdv, offday

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7709 Dátum: 2012.11.18 16:24:52 »
Elvileg a kettőstömegű lendkerékben a rugó fárad el, leállításkor az csattog. Carinában tuti nincs ilyesmi, Corollában nem tudom.
kettős tömegű lendkerék modern dízelekben van csak!!!