...
A szinkron tökéletes, a feszesség pedig hát ugye fellazítottam a görgőt, ekkor a rugó azonnal meghúzta, körbeforgattam a motort, a görgőt ujjal megtámasztottam és meghúztam a rögzítő csavart. Ennyi. A különbség centikben(!) mérhető. Az EM azt írja 20N erőhatásnál 5-6mm a laza. Aha. Mennyi az a 20N?
Ezzel az előgyújtással bogarat tettél a fülembe, talán elvándorlok egy szerelőhöz, hogy nézzen rá strobival.
Egyébként Gyöngyösről írok, cca. 5 hónapja Carinázok.
Köszönöm szépen a segítséget és a kitartást (már két napja csépeljük a bellentyűzetet!), jó volt átbeszélni valakivel a dolgot és remélem nem eredménytelenül! Holnap ismét irány a garázs, indítás után jelentkezem.
20N kb. annyi, mint amennyi erőt 2kg tömeg megtartásánál kell kifejteni. Én emellett alkalmaztam, amit az oroszok mondtak Samaránál: a vezérműszíj leghosszabb ágán középen megfogva megcsavarni a szíjat (tehát nem a motort kell tekerni, hanem a szíjat csavarni), és ha 90 fok elcsavarásához könnyű a dolgom, akkor laza a szíj. Tehát emberi, normál erővel 90 fok, de túltekerni már nehéz, akkor kb. jó. Carinánál is kb. bejön nekem;) De ez csak kiegészítő módszer. Túlfeszíteni nagyon egészségtelen
Az előgyújtás állítása előtt nézz rá a leírásra, hogyan kell. Indítás előtt E1 és TE1 kapcsokat rövidre kell csukni egy vezetékkel (ez kikapcsolja a gyújtás szabályzását, a motor üzemmeleg legyen), stroboszkóp vezérlése az 1-es gyújtókábelről. Indítás után a főtengely szíjtárcsán levő jelet és a burkolaton levő skálát kell nézni, 10 foknál kell látni a jelet. Nálam 8 fok volt, és így is észrevehető javulás történt a 10-re való beállítással. A beállítás a gyújtáselosztó ház elforgatásával lehetséges: azt hiszem magad felé fordítva csökken, a tűzfal felé forgatva nő az előgyújtás. A házat 2 csavar fogja, azokat fellazítva könnyen elfordul, nem szabad erőltetni. Ha ketten vagyok, egyik nézi e jelet, másik forgatja, menet közben hamar megvan a jó állás. Utána csavarok visszahúz, motor leállít, E1 és TE1 közül vezeték kivesz, aztán most ellenőrzés: indítás, aztán 5 és 15 fok között kell legyen a jel váltakozva persze, mert már megy a szabályzás. Így emlékszem, de nézd meg a javításiban
Arra kell vigyázni, nehogy valakit berántson a szíj, vagy a ventilátor lapát
Ha nem messze laknál, pikk-pakk beállíthattuk volna. Két nap nem is sok, szerintem pöpec lesz, nagyon kíváncsi vagyok rá