Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680149 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6780 Dátum: 2012.06.08 09:37:54 »
A 4A-FE nem hidrotőkés...
Megelőztél a válasszal...;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6781 Dátum: 2012.06.08 09:58:21 »
Itt a legtöbben 5W40-et használnak (előző olajcsere óta én is Mobil Super 3000 X1), de van aki 5W30-ast, ha nem eszi a motor az olajat. 10W40-nél "sűrűbbet" semmiképp sem ajánlott alkalmazni itt Magyarországon. Nem tudom miért jöttek elő nálad a szelephangok, 10w40-el egyébként jól elvan a 4AFE. Autó előélete?
10 éve 1 tulaj - nem a barkácsolós típus, Toyota szerviz, 2. autó volt a családban, 280E (valós) km.
Szóval nem rossz helyről származik.
Sajnos nem tudom milyen olaj volt benne, és gyanítom a volt tulaj sem.
Viszont túl volt töltve a motor, a full jelzés felett kb. 3-4 mm-rel.

Hidrotőke témában nem tudok nyilatkozni, azért is nem írtam konkrétan, hogy az. "...hidrotőke/vezérlés/szelephang..."
Mondjuk az Unix-on ránéztem kíváncsiságképp, és kidobott rá egy hidrotőkét 6E Ft/db áron.

De ha nem tőkés akkor állítható? Lapka, excenter, vagy ilyesmi?
Már nem mintha megbontanám, itt az olaj a ludas tuti... de, hogy miért?! Nem értem  :no:
Cseréljem le hígabbra?
4l-es Castrol Edge 5W30 éppen van most 10.500-ért.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6782 Dátum: 2012.06.08 10:06:02 »
A Carina nem hidrotőkés, hanem hézagállító lapkás. Legalábbis a 4A-FE tutira, mert azt már csináltam.
Olajcsere utáni hang. Hmmmm...Öcsém gyűrűzés után Elf Excellium NF 5w40-et töltött bele, hiba nélkül ment. 500km után lecserélte ugyanilyen olajra, amit ő vett olcsóbban, máshol (7200 - 6500 Ft). Csere után nekiállt vinnyogni a motorja (Nexiája van, az hidrotőkés), ezért most rendelek neki a 7500-asból.
Tehát nem ugyanaz a két olaj, az tuti  :censored:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6783 Dátum: 2012.06.08 14:47:28 »
üdv!

Normális 5W40-et tegyél bele, az a biztos! Nekem is az van  :clap:!



vd1234!
Mennyibe volt a xado öblitőd és milyen kiszerelés? Egy kúrás ez ugye?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6784 Dátum: 2012.06.08 15:53:31 »
De ha nem tőkés akkor állítható? Lapka, excenter, vagy ilyesmi?
Már nem mintha megbontanám, itt az olaj a ludas tuti... de, hogy miért?! Nem értem  :no:
Cseréljem le hígabbra?
4l-es Castrol Edge 5W30 éppen van most 10.500-ért.
Lapkás, de ilyen futásnál nem szokás cserélni.
Megvételkor nálam is kopogott az Aral 10w40-től kb. fél percig max. (de hogy perceken át????), Eneos 10w40-től elhallgatott, most 5w40 van benne - nem eszi. Szerintem is cseréld le valami másra, akár az általad említettre.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6785 Dátum: 2012.06.08 15:55:44 »
Egy kúrás ez ugye?
Igen egy. Klasz a géped ezzel a kék-ezüst kombinációval, de hova lett a nappali fényed?

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6786 Dátum: 2012.06.08 16:12:06 »
Szerintem az elég durva lenne, ha 5-10 perc kellene hogy eljusson az olaj a szelepekig.  Mikor 15w-40 volt benne ez 2-3 mp volt.  Viszont az, hogy melegedésre múlik az inkább nagy szelephézagra utal. Lehet, hogy eddig is megvolt ez a csattogás, de nem volt feltűnő.
Régebben ki akartam próbálni a Mobilt-t, de lebeszéltek róla, mert nagyon híg és csattogós lesz a motor. Így jártam az OMV 5W-40-nel is. A Castrol 10W nagyon bejött. nem csattog, de azért hallok 3 szelepet. Hasonlóan csattognak mint az injektorok. Következő olajcserénél kipróbálom az Eneos-t. Talán kisebb az esély a hamisítvány benyelésére.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6787 Dátum: 2012.06.08 16:22:33 »
Általában a használat során a szelephézag nem nő, hanem csökken. Nem emlékszem olyan esetre, hogy a 16 szelepnél bármelyik is nagyobb hézaggal ment volna, hanem mind az alsó határon volt inkább, amihez hozzá kellett nyúlni nálam. Ha jól tévedek, 16-ból legalább 10-et kellett állítanom. Tehát ennyinél kellett növelni a hézagot, és a végére hála Istennek csendesebb lett a motor  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6788 Dátum: 2012.06.08 16:27:36 »
...
vd1234!
Mennyibe volt a xado öblitőd és milyen kiszerelés? Egy kúrás ez ugye?
Erről van szó:
Xado motormosó adalék

A leírás is ott van, én spec. kb. 1000 km-t mentem vele, most fogom ledobni.
Egyszer beleöntöttem, és megyek vele. Erre gondoltál?
Mondjuk csodát ez sem művel...
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.08 16:36:58 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6789 Dátum: 2012.06.08 16:34:55 »
A gyűrűzés előtt sajnos be kell áldozzak egy töltet friss olajat, mivel nincs időm megszerelni, de a mosó már 1000 km óta benne van.
Gyűrűzés után még egy töltet, azt meg 500 km után kell cserélni a gyűrűcsomagoláson levő leírás szerint, na akkor tervezem beletenni az LM olajat, de előtte még kis motormosás xado-val az olajváltás miatt.
Eddig volt benne Castrol Magnatec 10w40 (előző gazda), Q8 Formula Excel 5w40, Eneos Premium Hyper 5w40 (eddig semmi nem veszett össze az előzővel), most lesz két töltet Elf Excellium NF 5w40, aztán az LM Top Tec 4100 5w40.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6790 Dátum: 2012.06.08 16:36:45 »
Amióta nálam van, 98-óta megvan ez a kis szelephang. Nem változott. Az utolsó ellenőrzésnél erre azt mondták, hogy tűrés felső határán van, nem érdemes foglalkozni vele. Rövidesen aktuális lesz egy újabb ellenőrzés, mert nem szeretném ha valamelyik hézag csökkenne és akkor ki fogom cseréltetni ezt a hármat is.
Saját tapasztalatomból tudom, hogy a hígabb olajnál erősebben csattog.
Jól tudom, hogy a melegedésnél csökken a szelephézag?
Egyébként egyszerűen meg lehet fülelni, csak kell egy méretes csavarhúzó. A markolatot a fülemhez teszem, a másik végével pedig végig tapogatom a szelepfedelet. Csodákat lehet hallani.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6791 Dátum: 2012.06.08 16:41:33 »
Amióta nálam van, 98-óta megvan ez a kis szelephang. Nem változott. Az utolsó ellenőrzésnél erre azt mondták, hogy tűrés felső határán van, nem érdemes foglalkozni vele. Rövidesen aktuális lesz egy újabb ellenőrzés, mert nem szeretném ha valamelyik hézag csökkenne és akkor ki fogom cseréltetni ezt a hármat is.
Saját tapasztalatomból tudom, hogy a hígabb olajnál erősebben csattog.
Jól tudom, hogy a melegedésnél csökken a szelephézag?
Egyébként egyszerűen meg lehet fülelni, csak kell egy méretes csavarhúzó. A markolatot a fülemhez teszem, a másik végével pedig végig tapogatom a szelepfedelet. Csodákat lehet hallani.
Nem tudom, én 5w40-nel az előbb említett sorozat egyik olajánál sem hallottam csattogást. Ezek hidegben "hígabbak" a 10w40-nél, melegen gyakorlatilag ugyanolyan "hígak". Sőt, mikor a 10w40-et váltottam a Q8 5w40-re, akkor volt a legnagyobb csendesedés olajváltáskor.
4A-FE-nél hidegen kell beállítani a szelephézagot, melegen meg sem adják a hézagot (én nem találtam sehol). Marutinál viszont igen, ott pedig melegen nagyobb hézag az előírás, vagyis melegedve nagyobb a hézag logikusan, ami elég érdekes, dehát ezt adja meg a gyár. Igaz, hogy ott himbák vannak.

Tetszik ez a csavarhúzós módi  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.08 16:49:32 írta vd1234 »

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6792 Dátum: 2012.06.08 16:48:04 »
Na ennek a hideg meleg dolognak utánaérdeklődök.
A másik lehetőség leereszteni az olajat egy tiszta edénybe és visszaönteni a kannába. Utána mehet bele a másik olaj. Ha nem ez a fő hibaforrás akkor később még akár felhasználható. Gondolom nem sokat futott még.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6793 Dátum: 2012.06.08 18:13:11 »
kössz kalapos!  ;)

Igen egy. Klasz a géped ezzel a kék-ezüst kombinációval, de hova lett a nappali fényed?

Ez még a menetfény előtti kép :)!
Akkor még 2.2 bart nyomtam a gumikba, nem látszik?  :D :lol:

vd1234!
Köszi, egy olajevős gépet kell rendbetenni, elsőnek a szelepszimmeringek cserések, de ha eztán is kajálja a kenőanyagot, akkor kipróbálja a srác az öblítést, hátha leragadt gyűrűkkel állunk szemben.

Egyébként lapkás az adott motor, le lett ellenőrizve és meglepően gyári hézagokat mértünk. Kiváncsiságból megpróbáltuk a (+) (-) 0.05 mm-es hézagmérőlapot bedugni, de nem ment. Ebből arra következtetek, hogy jó a hézag.
Az olajevése brutál... nemrég hegesztetett fel egy új saválló csövet a kipufogó végére 100-as átmérőjű talán. Ugye a csődarab új volt és kb 200km alatt olyan lett, mint egy Wartburgé...

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6794 Dátum: 2012.06.08 18:35:15 »
Köszönöm a sok hozzászólást a zajt okozó 10W40 témában!
Csere lesz itt hamarosan "hígabbra" ugye, a kérdés már csak az, hogy 5W40 vagy 5W30?

Ja igen és az olajszűrő is csere megint? 200km van benne kb...
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.08 18:41:42 írta offday »
üdv, offday