Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680095 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5955 Dátum: 2011.07.23 07:47:32 »
Az első esetben a kétszínű kábelek végeit multival összekötve 9-10 V között mozgott indításkor.
A második esetben az akku negatív pólusa és a trafóból kijövő gyújtáskábelre kötöttem a multimétert. Asszem 8 V körül mozgott minimálisan.
A ledek milyen gyorsan kellene hogy villogjanak? Szerintem a multi kb. fél másodpercenként frissíti  kijelzőn amit éppen mér. Ha már a trafó előtt is szinte állandó feszültséget ad, abból lehet a hiba okára következtetni?
Carinánál nem tudom pontosan, de hozzávetőlegesen 100-as percenkénti fordulatszám az, amit teker az önindító. Ebből kiindulva, mivel két fordulatonként van gyújtás hengerenként és négy henger van, percenként 200 szikra van, ami másodpercenként 200/60 szikra, vagyis több, mint 3. Ezt multiméterrel szerintem nem lehet mérni rendesen, ilyen gyorsan nem képesek frissíteni általában. A LED-ek elég gyorsan kell villogjanak, ha a trafó primerén vannak. A nagyfeszkábelen olyan 20000V körül szokott lenni, arra rámértél multiméterrel és túlélte...akkor vagy nincs szikra, vagy nem élte túl mégsem, de ez elég "érdekes" nekem. Valami szuper védelem lehet a műszeredben, ha tényleg jól értem ezt a dolgot!
Szerintem amit bemásoltam a könyvből, azokat mérd meg a jeladótól kezdve, vizsgáld meg az elosztófejet és a rotort, kábeleket, gyertyákat, különben nem találod meg, mi a hiba.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5956 Dátum: 2011.07.24 13:50:51 »
A szekunder körben életveszélyes mérni multiméterrel, illetve nem is lehet!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5957 Dátum: 2011.07.24 14:33:35 »
Életveszélyes - a multiméternek :D, persze mindenki legyen elővigyázatos! Viszont teljesen felesleges is, miért fontos, hogy 21000V  vagy 21560V van, jó szikra legyen, kész! Ha annyira érdekel valaki, rakjon sorba mondjuk 50db 10kOhmos ellenállást, egyiken mérje meg a feszültséget és szorozza meg a kapott értéket 50-nel - de a mérést itt sem multiméterrel, hanem oszcilloszkóppal végezze az impulzusmérés miatt, ami tud olyan 1000V-ig elmenni.
A múltkor olyan 1200V-on durrant el a multiméterem, ami üzemszerűen 1000V-ig mér...akkor hússzoros túlterhelésen  hát...:eek:
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.24 14:41:47 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5958 Dátum: 2011.07.26 15:44:51 »
Kék vs piros matrica!
Én megreklamálom műszakikor az biztos, remélem összejön!
Az a bosszantó, hogy januárban lett új forgalmi csináltatva, mikor vettük!  :censored:

http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/2011/02/14/friss_vizsga_utan_piros_matrica/

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5959 Dátum: 2011.07.26 15:56:23 »
Nekem mindig is piros volt a Corin, de most májusban a vizsgabiztos szólt, hogy átírjuk-e? :yes: 585 forintot kellett fizetni, a matrica díját. Ja és ingyen, üres forgalmi (nem 6 ezer).  :sorcerer:
         

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5960 Dátum: 2011.07.26 18:06:56 »
Kék vs piros matrica!
Én megreklamálom műszakikor az biztos, remélem összejön!
Az a bosszantó, hogy januárban lett új forgalmi csináltatva, mikor vettük!  :censored:

http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/2011/02/14/friss_vizsga_utan_piros_matrica/

Waoohh! Ez nekem most nagyon jól jött, idén telt be a forgalmim, de ha ez előbb tudom :-/ nah mind egy... nem járok olyan sokat pesten inkább vidéken. Mondjuk nekem 95-ös a kocsi szóval évjáratban akkor én már kibuktam vagy még esetleg éppen hogy meglenne?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5961 Dátum: 2011.07.26 19:03:38 »
1996 január 1. után európában forgalomba állított.

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5962 Dátum: 2011.07.26 19:28:27 »
Akkor nagyvonalban lecsúsztam róla  :wacko: :)

csabicsucsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
  • Toyota Carina E 97'
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5963 Dátum: 2011.08.12 21:05:35 »
Mostanában ha felkapcsolom a világítást akkor a h ködlámpa vele együtt kapcsolódik.
Egyedi probléma ez?

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5964 Dátum: 2011.08.12 21:27:18 »
Mostanában ha felkapcsolom a világítást akkor a h ködlámpa vele együtt kapcsolódik.
Egyedi probléma ez?

Nem egyedi,tipushiba, nekem is időnként felkapcsol pl. nagyobb rázkódásra, meg kisebbre is :(, meg bekapcsoláskor is néha.

Régebben leirták hogy néhány forrasztást érdemes újraforrasztani lsd a képen.

Amúgy nekem egy kapcsolóra van kötve az első hátsó is, és ha lehúzom a kapcsolót akkor a tompitottat se lehet felkapcsolni, csak a helyzetjelzőt. Ez elég hülye megoldás, másnál is igy van?

[a csatolmányt egy admin törölte]

csabicsucsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
  • Toyota Carina E 97'
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5965 Dátum: 2011.08.12 21:37:48 »
Hoppá.Köszönöm az információt.

Sajnos nekem nincs első ködlámpám...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5966 Dátum: 2011.08.12 23:35:15 »
Na szép, begajdult a riasztó (Meta System). Menet közben egyszer csak elkezd riasztani, nemrég meg állt az udvaron és hirtelen megszólal a riasztó megint, hát kész. Lekötöttük az akkut, de holnap jó lenne keríteni egy szakit aki kiiktatja amíg nem tudom vinni normális helyre. Hallottatok már ilyet?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5967 Dátum: 2011.08.13 11:40:42 »
Mostanában ha felkapcsolom a világítást akkor a h ködlámpa vele együtt kapcsolódik.
Egyedi probléma ez?
A Corollámnál ugyanez a helyzet... :wacko:
         

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5968 Dátum: 2011.08.14 10:31:54 »
Na szép, begajdult a riasztó (Meta System). Menet közben egyszer csak elkezd riasztani, nemrég meg állt az udvaron és hirtelen megszólal a riasztó megint, hát kész. Lekötöttük az akkut, de holnap jó lenne keríteni egy szakit aki kiiktatja amíg nem tudom vinni normális helyre. Hallottatok már ilyet?
Nincs kulcsod a vezérlőjéhez? Nekem azzal ki lehet kapcsolni!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5969 Dátum: 2011.08.14 13:54:52 »
Na szép, begajdult a riasztó (Meta System). Menet közben egyszer csak elkezd riasztani, nemrég meg állt az udvaron és hirtelen megszólal a riasztó megint, hát kész. Lekötöttük az akkut, de holnap jó lenne keríteni egy szakit aki kiiktatja amíg nem tudom vinni normális helyre. Hallottatok már ilyet?
Nincs kulcsod a vezérlőjéhez? Nekem azzal ki lehet kapcsolni!

De van, elvileg lezártam a kulccsal szerintem sikeresen, mert a távirányítóval már nem lehet zárni meg nyitni az ajtókat, nem is csippant semmit hiába nyomkodom. A fura az, hogy így is beriaszt néha. Lehetséges, hogy a vezérlő agy tönkrement.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -