Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680063 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4515 Dátum: 2009.10.16 10:01:08 »
Üdv mindenkinek, egy kis segítség kéne.
Ha határozottan nyomom a féket, kigyullad a fékrendszer ellenörzö lámpa /piros(!)/, de amint lelépek a fékröl, elalszik. A fékfolyadék mennyisége pont a min és max között van.

kösz a segítséget elöre is.

carina e 2.0

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4516 Dátum: 2009.10.16 11:20:10 »
Üdv mindenkinek, egy kis segítség kéne.
Ha határozottan nyomom a féket, kigyullad a fékrendszer ellenörzö lámpa /piros(!)/, de amint lelépek a fékröl, elalszik. A fékfolyadék mennyisége pont a min és max között van.

kösz a segítséget elöre is.

Szerintem jol elkoptak a fékbetéteid, általában az első fékbetétek vannak ugy megcsinálva hogy ha már veszélyesre kopnak vissza jeleznek ilyen módon.Legjobb lessz ha megnézeted elől-hátul mert ha halogatod a féktárcsát is lehet cserélni.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4517 Dátum: 2009.10.16 11:20:22 »
Üdv mindenkinek, egy kis segítség kéne.
Ha határozottan nyomom a féket, kigyullad a fékrendszer ellenörzö lámpa /piros(!)/, de amint lelépek a fékröl, elalszik. A fékfolyadék mennyisége pont a min és max között van.

kösz a segítséget elöre is.
Akkor a betét/pofa vastagsága, vagy a tárcsa illetve a dob vastagsága vagy ezek összesen nem elegendőek így lecsökken a fékfolyadék szintje a min alá mikor fékezel...

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4518 Dátum: 2009.10.16 11:40:04 »
10e km-el korábban lett minden cserélve. Az az elötti garnitúrával pedig 90e km (a betéttel is!) sikerült megtenni gond nélkül.
Anno a GolfII-ben kellett 10e -ként cserélni a betétet, de azért megnézem.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4519 Dátum: 2009.10.16 11:47:40 »

A pollenszűrőt ne a szélvédő alatt keresd. A gázpedál melett van egy kis kipattintható műanyag ajtó a középkonzol felé. na amögött kéne lenni, ha klímás. ha nem klímás, akkor nem tudom, h van-e.
Irta, hogy nincs klíma tehát pollenszűrő se, szóval lehet félreérthetően írtam a motorháztető és a szélvédő között alatt van egy rács műanyagból ahol az ablaktörlők is laknak ott az alatt kell lennie szunyoghálószerűségnek...

Az enyém klímás és mostanában matattam a műanyag rács alatt, de nekem nem volt ott szúnyogháló. De én beépítettem egyet, olyan szúnyogháló-fémből. Az enyémbe akkor ez nem járna gyárilag?

Jó kérdés - az enyim angol, abban sincs.
Mi az a szúnyogháló-fém? Mert kéne nekem is bele, a pollenszűrő ugyan felfogja, de mégiscsak hogy néz az ki full levelesen...

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4520 Dátum: 2009.10.16 12:00:01 »
Üdv mindenkinek, egy kis segítség kéne.
Ha határozottan nyomom a féket, kigyullad a fékrendszer ellenörzö lámpa /piros(!)/, de amint lelépek a fékröl, elalszik. A fékfolyadék mennyisége pont a min és max között van.

kösz a segítséget elöre is.

Szerintem jol elkoptak a fékbetéteid, általában az első fékbetétek vannak ugy megcsinálva hogy ha már veszélyesre kopnak vissza jeleznek ilyen módon.Legjobb lessz ha megnézeted elől-hátul mert ha halogatod a féktárcsát is lehet cserélni.


Tudtommal ennyire nem szofisztikált a Carina - ott csak a folyadékszintet nézi valami, és szevasz (már amennyiben jól gondolom)

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4521 Dátum: 2009.10.16 12:06:45 »
Üdv mindenkinek, egy kis segítség kéne.
Ha határozottan nyomom a féket, kigyullad a fékrendszer ellenörzö lámpa /piros(!)/, de amint lelépek a fékröl, elalszik. A fékfolyadék mennyisége pont a min és max között van.

kösz a segítséget elöre is.
Akkor a betét/pofa vastagsága, vagy a tárcsa illetve a dob vastagsága vagy ezek összesen nem elegendőek így lecsökken a fékfolyadék szintje a min alá mikor fékezel...

Ez érdekes felvetés. A tárcsánál ugye nem fordulhat ez elő, hisz' a konstrukcióból adódóan automatikusan utánállít (persze ha nagyon üt...). A dobféknél meg van utánállító, de az elromolhat akár.
Esetleg a gumi fékcsövek tágulnának nagyon?

Álló helyzetben (járó motornál!) is csinálja? Ha igen, akkor meg kéne nézni közben a folyadékszintet. Ha nem, akkor arra gondolok, hogy a folyadék nagyon előrelöttyen fékezéskor, és netán megzavarja  a szintmérőt (nem tudom hogy méri a szintet)

Esetleg utánatöltés?

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4522 Dátum: 2009.10.16 12:24:09 »

Álló helyzetben akárhogy lépek a fékre, nem világít.
A kézikönyv alapján a kopott fékbetétet hang jelzi (a fékek felöl).

Az olajfogyasztásom amúgy igencsak megnött a korábbi 1l/10,000km-röl 1l/2000-re, ezért aktuális lesz alaposabban megnézni a motort, és akkor a fékekre is ránézünk.
Esetleg a gumi fékcsövek tágulnának nagyon?


olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4523 Dátum: 2009.10.19 08:35:14 »
Üdv mindenkinek, egy kis segítség kéne.
Ha határozottan nyomom a féket, kigyullad a fékrendszer ellenörzö lámpa /piros(!)/, de amint lelépek a fékröl, elalszik. A fékfolyadék mennyisége pont a min és max között van.

kösz a segítséget elöre is.

Szerintem jol elkoptak a fékbetéteid, általában az első fékbetétek vannak ugy megcsinálva hogy ha már veszélyesre kopnak vissza jeleznek ilyen módon.Legjobb lessz ha megnézeted elől-hátul mert ha halogatod a féktárcsát is lehet cserélni.


Tudtommal ennyire nem szofisztikált a Carina - ott csak a folyadékszintet nézi valami, és szevasz (már amennyiben jól gondolom)
Hello
Én is pont most akartam leírni!!! Ugyanez az én problámám is. A fékfolyadék a minimum fölött van és most már egyre kisebb fékpedál lenyomásnál is csinálja! Nyár elején vettem észre, de akkor csak "vészfékezéskor" csinálta - azt hittem ez normális! De egyre többször látom felvillani!
Ha szétkapom a féket honnan tudom megállapítani hogy esetleg már kopott a betét? Milyen vastagnak kell lennie? És a tárcsának is mennyi a minimum vastagság?
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4524 Dátum: 2009.10.19 08:57:28 »
Ráncfelvarrás előtti japónak 23mm a min vastagság, abs nélküliről van szó. Nem szabályozható, mert a gyári új vastagság nem adja ki.

Fújjuk fel jónagyra a bubit :)
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.19 10:39:39 írta kleingy »

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4525 Dátum: 2009.10.19 11:26:18 »
Ráncfelvarrás előtti japónak 23mm a min vastagság, abs nélküliről van szó. Nem szabályozható, mert a gyári új vastagság nem adja ki.

Fújjuk fel jónagyra a bubit :)
Féktárcsáról van szó ugye?
Ezt megcáfolom, mert nekem már volt-kellett szabályozni!
A fékbetét is érdekelne! Annak mi a minimális mérete, esetleg honnan tudom hogy az már nem jó! kopott???!!!
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.19 11:29:32 írta olahtomi »
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4526 Dátum: 2009.10.19 14:44:45 »
Ráncfelvarrás előtti japónak 23mm a min vastagság, abs nélküliről van szó. Nem szabályozható, mert a gyári új vastagság nem adja ki.

Fújjuk fel jónagyra a bubit :)
Féktárcsáról van szó ugye?
Ezt megcáfolom, mert nekem már volt-kellett szabályozni!
A fékbetét is érdekelne! Annak mi a minimális mérete, esetleg honnan tudom hogy az már nem jó! kopott???!!!
Az lehet hogy szabályoztattad, de eléri a tárcsa vastagsága a minimális előírtat ??? ???
A betét nekiál ciceregni...

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4527 Dátum: 2009.10.19 16:08:03 »
Ráncfelvarrás előtti japónak 23mm a min vastagság, abs nélküliről van szó. Nem szabályozható, mert a gyári új vastagság nem adja ki.

Fújjuk fel jónagyra a bubit :)
Féktárcsáról van szó ugye?
Ezt megcáfolom, mert nekem már volt-kellett szabályozni!
A fékbetét is érdekelne! Annak mi a minimális mérete, esetleg honnan tudom hogy az már nem jó! kopott???!!!

betét - 1mm, vagy (ahogy irták) cicereg

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4528 Dátum: 2009.10.19 18:05:54 »
Sziasztok!
Sajnos megadta magát a kipufogó. A flexibilis csöve eltörött.
Tud valaki Budapesten olyan helyet,műhelyt ahol nem aranyárban de rendessen megoldódhat a probléma?
Köszönom előre is!
Zoli.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4529 Dátum: 2009.10.19 18:09:43 »
Sziasztok!
Sajnos megadta magát a kipufogó. A flexibilis csöve eltörött.
Tud valaki Budapesten olyan helyet,műhelyt ahol nem aranyárban de rendessen megoldódhat a probléma?
Köszönom előre is!
Zoli.
Sima flexicsövet veszel 5 centi hosszút és asszem 5 cm átmérűjű kell és behegeszti bármelik kipufis. hosszabb is jó de 5 centi a minimum.