Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680197 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3645 Dátum: 2008.09.05 21:38:54 »
Néha az is előfordul SZVSZ helyett, hogy IMHO (In MY Humble Opinion)


Na, ezt meg én nem tudtam sokáig. De meguntam, és rákerestem a neten  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3646 Dátum: 2008.09.07 09:37:28 »
Néha az is előfordul SZVSZ helyett, hogy IMHO (In MY Humble Opinion)
Na, ezt meg én nem tudtam sokáig. De meguntam, és rákerestem a neten  :yes:
Na most már én is tudom az imho-t..  :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3647 Dátum: 2008.09.07 10:07:19 »
Sziasztok,

péntek du Debrecenből Bpest felé volt egy hibakódom, pár másodpercre felgyulladt a check engine.
most kiolvastam, 52. tudja vki ez mit jelent ? köszi előre is.
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3648 Dátum: 2008.09.07 10:11:09 »
Sziasztok,

péntek du Debrecenből Bpest felé volt egy hibakódom, pár másodpercre felgyulladt a check engine.
most kiolvastam, 52. tudja vki ez mit jelent ? köszi előre is.

na meg is találtam, google a barátom  ::)
KNOCK SENSOR SIGNAL    * Wirings and connectors (Knock sensor circuits) * Knock sensor * ECU (Engine Control Unit)

no és ez milyen hibát jelent ? (aznap tankoltam fullra a tankot OMV Carrera 95-el.)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3649 Dátum: 2008.09.07 10:51:07 »
na meg is találtam, google a barátom  ::)
KNOCK SENSOR SIGNAL    * Wirings and connectors (Knock sensor circuits) * Knock sensor * ECU (Engine Control Unit)
no és ez milyen hibát jelent ? (aznap tankoltam fullra a tankot OMV Carrera 95-el.)
még annyit, hogy  a hiba jelzésekor autópályán haladtam, egyenletes 120 körüli sebességgel, nem érzékeltem se gyengeséget se rángatást.
A hűtővizem viszont magasabb volt a megszokottnál amikor észleltem a hibát, de ez lehet nem függ össze, fene tudja.
aztán megálltam picit, fél perc alatt lehűlt a normális értékre, majd utána még a gödöllői emelkedőnél ment feljebb megint picit.
Azóta nem érzek semmi problémát.
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3650 Dátum: 2008.09.07 13:26:43 »
Asszem ez a kopogás érzékelő, ami akkor jelez, ha nem jó minőségű az üzemanyag.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3651 Dátum: 2008.09.07 13:44:24 »
Asszem ez a kopogás érzékelő, ami akkor jelez, ha nem jó minőségű az üzemanyag.
Igen ez a kopogás érzékelő.
Meg kell nézni a vezetékét, hogy rendes-e a kontakt.
Egyébként a vízmelegítéssel úgy van összefüggésben, ahogy telefonon is mondtam neked. Kopogásos égést érzékelhet, aminek hatására elkezdi asszem későbbre tenni a gyújtást, aminek az a hatása, hogy jobban melegíti a vizet!
Az érzékelő a motor tűzfal felőli oldalán van a hengerfejbe csavarva. Személyesen még nem találkoztam vele, mert szerencsére még nem volt rá szükség, meg szó, mi szó igen lehetetlen helyen van!
Egy fokkal egyszerűbb lenne az ECU csatlakozón kimérni, de ahhoz meg megfelelő infó kellene, hogy melyik vezetéken jön a jel. A másik, dolog, hogy megfelelő eszköz is, oszcilloszkóp kellene. Ha jól emlékszem 7 kHz körüli jeleket kell adnia, vagy ennél a frekvencinál ad feszültséget, vagy testel, most nincs meg pontosan az infó.

Persze első nekifutásra a legegyszerűbbet kell megpróbálni, másik benzint tenni bele, mert a történetet ismerve valóban az üzemanyaggal lehet összefüggésben.

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3652 Dátum: 2008.09.07 13:58:02 »
Igen ez a kopogás érzékelő.
Meg kell nézni a vezetékét, hogy rendes-e a kontakt.
Egyébként a vízmelegítéssel úgy van összefüggésben, ahogy telefonon is mondtam neked. Kopogásos égést érzékelhet, aminek hatására elkezdi asszem későbbre tenni a gyújtást, aminek az a hatása, hogy jobban melegíti a vizet!
Az érzékelő a motor tűzfal felőli oldalán van a hengerfejbe csavarva. Személyesen még nem találkoztam vele, mert szerencsére még nem volt rá szükség, meg szó, mi szó igen lehetetlen helyen van!
Egy fokkal egyszerűbb lenne az ECU csatlakozón kimérni, de ahhoz meg megfelelő infó kellene, hogy melyik vezetéken jön a jel. A másik, dolog, hogy megfelelő eszköz is, oszcilloszkóp kellene. Ha jól emlékszem 7 kHz körüli jeleket kell adnia, vagy ennél a frekvencinál ad feszültséget, vagy testel, most nincs meg pontosan az infó.

Persze első nekifutásra a legegyszerűbbet kell megpróbálni, másik benzint tenni bele, mert a történetet ismerve valóban az üzemanyaggal lehet összefüggésben.
Aham, szóval veled beszéltem :D Taby mond mindenféle becenevet csak azt nem ahogy a fórumon is fennvagy. De mostmár tudom :)
Akkor első körben kijárom a benzint belőle (még majd' 3/4-ig van a tank) aztán reseteljem a hibakódot? vagy felvillan a check engine lámpa ha újra hiba van és nem kell resetelni ?
remélem tényleg csak a benya szar, bár elég gáz hogy direkt fizetek a jobb minőségért erre mégis fost kapok.

Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3653 Dátum: 2008.09.07 20:54:04 »
Igen ez a kopogás érzékelő.
Meg kell nézni a vezetékét, hogy rendes-e a kontakt.
Egyébként a vízmelegítéssel úgy van összefüggésben, ahogy telefonon is mondtam neked. Kopogásos égést érzékelhet, aminek hatására elkezdi asszem későbbre tenni a gyújtást, aminek az a hatása, hogy jobban melegíti a vizet!
Az érzékelő a motor tűzfal felőli oldalán van a hengerfejbe csavarva. Személyesen még nem találkoztam vele, mert szerencsére még nem volt rá szükség, meg szó, mi szó igen lehetetlen helyen van!
Egy fokkal egyszerűbb lenne az ECU csatlakozón kimérni, de ahhoz meg megfelelő infó kellene, hogy melyik vezetéken jön a jel. A másik, dolog, hogy megfelelő eszköz is, oszcilloszkóp kellene. Ha jól emlékszem 7 kHz körüli jeleket kell adnia, vagy ennél a frekvencinál ad feszültséget, vagy testel, most nincs meg pontosan az infó.

Persze első nekifutásra a legegyszerűbbet kell megpróbálni, másik benzint tenni bele, mert a történetet ismerve valóban az üzemanyaggal lehet összefüggésben.
Aham, szóval veled beszéltem :D Taby mond mindenféle becenevet csak azt nem ahogy a fórumon is fennvagy. De mostmár tudom :)
Akkor első körben kijárom a benzint belőle (még majd' 3/4-ig van a tank) aztán reseteljem a hibakódot? vagy felvillan a check engine lámpa ha újra hiba van és nem kell resetelni ? 
remélem tényleg csak a benya szar, bár elég gáz hogy direkt fizetek a jobb minőségért erre mégis fost kapok.


Ja én vagyok.
Én azért azt szoktam javasolni, hogy nem kell nagyon a dolgok elé menni (főleg, ha amúgy minden OK).Egyelőre fogjuk a benzinre, mert azzal még nagy hibát nem teszünk, nem bontuk, nem rontunk el semmit, aminek nincs is baja.
Arról nem is beszélve, hogy igen a rossz benzin is okozhat ilyen hibát, csak tudod ez megint az a kategória és számtalanszor bele is esünk ebbe a hibába, hogy az ember mindíg valami nagyon nagy hibára gondol, pedig sokszor triviális megoldások vannak. Lehet, hogy ez is az!

A hibakódot legegyszerűbben az aksisaru 1 percnyi levételével (lehetőleg a negatívat!) lehet törölni. Annyi mellékhatása van a történetnek, hogy a riasztó hisztizhet kicsit, illetve a rádiót újra kell programozni, esetleg kódolni, amelyik kódot kér ilyenkor. Ezt nem árt tisztázni mielőtt ilyet csinál az ember!!!

Másik, pedig az, hogy ha jót feltételezünk akkor lehet az is, hogy maga a benzin jó, csak a kocsi nem ehhez tanulta meg a beállításokat. Ergo el kellett menjen min. 20 km-t, ahhoz, hogy a megváltozott körülményekhez adaptálni tudja a számításaihoz használt paramétereket.
Szal, tudom kicsit eröltetettnek tűnhet ez, de adjunk egy esélyt ennek is.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3654 Dátum: 2008.09.08 00:49:14 »
aminek hatására elkezdi asszem későbbre tenni a gyújtást, aminek az a hatása, hogy jobban melegíti a vizet!

Nem a korábbi gyújtástól (nagyobb előgyújtástól) melegszik jobban a víz?

Anno a Moszkvicsom mindig olyankor melegedett, ha az előgyújtás túl nagy volt (ezt abból is észre lehetett venni, hogy gyorsításkor csörgött a motor).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

power

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3655 Dátum: 2008.09.08 11:16:28 »
Sziasztok,

Valószínüleg hengerfejtömítés-átégéses problémám van (Carina 1992 2.0 3S-FE), tudna-e valaki egy jó szervit, szakműhelyt, szakit, aki járatos ebben a témában és megbízható, és lehetőleg nem borzasztó drága?


b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3656 Dátum: 2008.09.08 20:28:58 »
aminek hatására elkezdi asszem későbbre tenni a gyújtást, aminek az a hatása, hogy jobban melegíti a vizet!

Nem a korábbi gyújtástól (nagyobb előgyújtástól) melegszik jobban a víz?

Anno a Moszkvicsom mindig olyankor melegedett, ha az előgyújtás túl nagy volt (ezt abból is észre lehetett venni, hogy gyorsításkor csörgött a motor).
A nyakamat nem tenném rá, de azért írtam így, mert nekem így logikus.
A vizet azért melegíti így jobban, mert elnyúlik az égés.
Az elnyúló égés alatt egyre nagyobb hengerfelület kerül szabaddá, ahol a begyújtott gáz egyre nagyobb hőveszteséget szenved, ami meg a hűtővízbe távozik első menetben.

A nagy előgyújtás azért okoz kopogásos égést, mert nem lángfontot hoz létre a szikra, hanem robbanást, ami ráadásul a szikra előtt már elindul a keverék egy-egy pontján öngyulladással gyullad meg ez okozza a csilingelő (nagyfrekvenciás) hangot.
Szal ez együtt jár a hanggal is, ahogy írtad, de erről nem számolt be a kolléga.
Ilyen alapon ez is okozhat nagyobb hőt, ugye ez méginkább generálja  az öngyulladást. Ez ilyen alapon egy öngerjesztő folyamat.
Hát...., fene tudja. Már rég tanultam ezt. Megint egy dolog, amit át kellene ismételni.

Lényeg azért nem változik, mert abban biztosan egyet értünk, hogy az alaphiba az, hogy valami miatt rossz helyre teszi a gyújtást, amit okozhat rossz benzin, fals kopogás szenzor jel, stb, stb....

power

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3657 Dátum: 2008.09.09 10:40:24 »
Sziasztok,

Valószínüleg hengerfejtömítés-átégéses problémám van (Carina 1992 2.0 3S-FE), tudna-e valaki egy jó szervizt, szakműhelyt, szakit, aki járatos ebben a témában és megbízható, és lehetőleg nem borzasztó drága?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3658 Dátum: 2008.09.09 13:57:53 »
Sziasztok,

Valószínüleg hengerfejtömítés-átégéses problémám van (Carina 1992 2.0 3S-FE), tudna-e valaki egy jó szervizt, szakműhelyt, szakit, aki járatos ebben a témában és megbízható, és lehetőleg nem borzasztó drága?

Charlie Bt., ha pesti vagy. Van a Támogatóink fórumrészben külön topic. Egy megkérdezést bizonnyal megér a dolog.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

szenteyb

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3659 Dátum: 2008.09.12 11:16:22 »

Sziasztok!
Nálam is gyengélkedik az autó ködlámpa kapcsolója. A hibajelenségek pontosan uazok, amiket ti is írtatok.
Lehet, hogy rosszul értettem b.c. sorait (Onnan gondolom, hogy kapcsoló baja van, mert ha kiveszem és lehúzom a csatiról akkor nem csinálja lámpakapcsolgatásra!),
de ha lehúzom a kapcsoló csatlakozóját, akkor nem hogy a ködlámpa, de a tompított sem kapcsolható.

Végig hívogattam a bontókat, de sehol nincsen ilyen kapcsoló.
Nincs valami ötletetek, hogy hol szerezhetnék?

köszönöm előre is!
Balázs
dv,
Balázs