Sziasztok!
nekem is hasonló problémám lenne. Indításkor az alapjárat kb. 1000, de mintha köhögne, akadozna. Majd megyek vele pár kilómétert bemelegszik, utána 1300-1500 között van és ingadozik. Visszaolvasva talán lambda szonda, de nem értek hozzá és az árát nézve nem verném magam ilyen költségekbe feleslegesen. Az autó 1995 Carina e 1.6-os 4A-FE 79KW SB153AB.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Szerintem a lamda szonda nem valószínű, mert azt hidegen még nem használja az ECU (nem tudja még), illetve a fordulatszám szabályzásban nincs szerepe.
Ha melegen nagy az alapjárat elképzelhető, hogy fals levegőt kap valahol. Ezt nem kell, hogy feltétlenül kívülről kapja. Átereszthet pl.: a szénszűrő regenerálásáért felelős VSV szelep is, ami a hűtővízkörbe van bekötve, mivel csak üzemmelegen szabad működnie, ez akár az általad leírt hibákat is okozhat. Bár jobban átgondolva mivel az csak egy bizonyos részterhelési tartományban műkszik elképzelhető, hogy alapjáratra nincs hatása. Azért meg kell nézni ezt, is, hogy teljességgel kizárható-e!
Ugyanez a helyzet, ha a fordulatszámszabályzás aktuátora -ami gyakorlatilag a fojtószelepet megkerülő csatornán átmenő megkerülő levegő mennyiségének szabályozásával állítja a fordulatot- szorul, akad. Ekkor szintén nem működik az alpjárati szabályzás, természetesen!
Fontos lenne tudni, hogy ez szegénykeverékes motor? mintha az általad írt kW érték arra utalna. Ennél a változatnál még kutyább a helyzet, mivel a hengerenkénti egyik szívócsatorna lezárását is vákuum végzi, ami szintén egy falslevegő forrás!
Szal a lényeg, hogy a falslevegő lehetőségét ki kell zárni.
Ha az rendben esetleg lehet gondolni az ECU hőmérséklet szenzorára, ami tudtommal a carina-nál nem azonos a műszerfalon lévő hőmérő jaladójával!!!
Az ECU-é a vízpumpa házán van. Esetleg a csatlakozást, kontaktust meg lehet vizsgálni, ellenállást lehet mérni rajta.
Persze az az igazi, ha az ember a motorvezérlőnél tudja, hogy melyik az a vezeték, mert akkor egyrészt nem kell szétdúlni a motorteret, másrészt azt látod, amit a motorvezérlés is.
Ehhez a témához van egy ötletem, lehetséges, hogy a diagcsatiban van hőtővízhőmérsék kivezetés THw vagy TW jelöléssel, itt lenne mérhető a legegyszerűbben, de ebben nem vagyok biztos utána kell néznem. Mondjuk ezen az alapon akár a levegő hőmérséklet érzékelője is lehet ludas az meg THA talán, akárcsak a rossz kontakttal is. Ugyanis ezek a szenzorok többnyire NTC szenzorok azaz negatív koeficiensű, tehát kicsi hőmérsékleten nagy az ellenállása, melegen kicsi. Így sajnos előállhat, hogy egy rossz kontaktot nem fals adatnak, hanem nagy ellenállásnak, azaz kis hőmérsékltnek értékel. Ergo hiba üzenet nincs, csak hibás működés, ezesetben emeli a fordulatot, hiszen azt hiszi hideg van!
Szerintem ez a két dolog lehetséges, ami miatt fordulatot emel alapjárat helyett, legalábbis én ezeken a helyeken kutakodnék!
Az ECU hibáról inkább ne is beszéljünk, de az igazán nem is jellemző még a márkára sem, nemhogy a típusra!