Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680185 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

wantang

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 71
km óra
« Válasz #3570 Dátum: 2008.08.15 19:00:01 »
Sziasztok
Beléptem a 350 e. km.-be, és bekövetkezett ez első hiba :)
Szóval megállt a km óra. A fordulatszámmérő megy, de a sebességet nem mutatja, és a km-t nem számolja.
Szerintetek merre tapogatózzak ?


gebe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3571 Dátum: 2008.08.15 19:08:43 »
Üdv mindenkinek, mit gondoltok, miért van az, hogy a Carinám hengerfejezése óta az egyik kipufogó dob (valószínű az, amelyikben a katalizátor van), kb 2400-as fordulatnál zavaróan berezonál, ezt korábban nem csinálta, csak mióta szerelőnél volt. Létezik, hogy egy kipufogó rosszul van visszarakva a motorra?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: km óra
« Válasz #3572 Dátum: 2008.08.15 20:20:47 »
Sziasztok
Beléptem a 350 e. km.-be, és bekövetkezett ez első hiba :)
Szóval megállt a km óra. A fordulatszámmérő megy, de a sebességet nem mutatja, és a km-t nem számolja.
Szerintetek merre tapogatózzak ?
Ha a Tiéd még japó, akkor az bizony úgy marad, vagy egy bontott a megoldás. Ha már angol, akkor, ha pesti vagy, akkor a XIII. ker. Alig utcában helyreteszik.
De mindjárt jönnek a villamossági guruk és megírják a frankót!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

wantang

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 71
Re: km óra
« Válasz #3573 Dátum: 2008.08.15 20:26:38 »
már angol.
És melyik felén lehet a hiba? az óra felől, vagy a motor felől ?

Sziasztok
Beléptem a 350 e. km.-be, és bekövetkezett ez első hiba :)
Szóval megállt a km óra. A fordulatszámmérő megy, de a sebességet nem mutatja, és a km-t nem számolja.
Szerintetek merre tapogatózzak ?
Ha a Tiéd még japó, akkor az bizony úgy marad, vagy egy bontott a megoldás. Ha már angol, akkor, ha pesti vagy, akkor a XIII. ker. Alig utcában helyreteszik.
De mindjárt jönnek a villamossági guruk és megírják a frankót!


Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3574 Dátum: 2008.08.15 22:49:58 »
Üdv mindenkinek, mit gondoltok, miért van az, hogy a Carinám hengerfejezése óta az egyik kipufogó dob (valószínű az, amelyikben a katalizátor van), kb 2400-as fordulatnál zavaróan berezonál, ezt korábban nem csinálta, csak mióta szerelőnél volt. Létezik, hogy egy kipufogó rosszul van visszarakva a motorra?

Várhatóan a flexi cső kapcsolata nem lett túl sikeres.Meg kéne nézni a tűzkarikát a csőnél hogy a helyén van-e vagy az egész flexicsövet cserélni. :(
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: km óra
« Válasz #3575 Dátum: 2008.08.16 15:02:53 »
De mindjárt jönnek a villamossági guruk és megírják a frankót!

 ::)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

szumó

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3576 Dátum: 2008.08.16 18:34:18 »

    Heló.
 
   Aki tud, segítsen! 3 hete vettem egy Carina E-t, és azt veszem észre, hogy a motor egy kicsit" pörgeti magát."
   Melegen jó az alapjárat, kb. 800, de ha álló helyzetben elfordítom a kormányt, mindjárt felugrik 1100-1200-ra.
   Vagy ha mentem vele 50 kilométert, leállok 20 percre, majd továbbindulok, megint 1500 a fordulat.
   Ez a dolog természetes? Hiszen ilyenkor már meleg a motor, és kint sincs 0 vagy mínusz 5 fok.
   Mi lesz így télen? 2000 lesz az alapjárat hidegen? A kocsi még japán verzió. Motor: 4A-FE.

   

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3577 Dátum: 2008.08.16 18:37:02 »

    Heló.
 
   Aki tud, segítsen! 3 hete vettem egy Carina E-t, és azt veszem észre, hogy a motor egy kicsit" pörgeti magát."
   Melegen jó az alapjárat, kb. 800, de ha álló helyzetben elfordítom a kormányt, mindjárt felugrik 1100-1200-ra.
   Vagy ha mentem vele 50 kilométert, leállok 20 percre, majd továbbindulok, megint 1500 a fordulat.
   Ez a dolog természetes? Hiszen ilyenkor már meleg a motor, és kint sincs 0 vagy mínusz 5 fok.
   Mi lesz így télen? 2000 lesz az alapjárat hidegen? A kocsi még japán verzió. Motor: 4A-FE.

   

Megválaszoltam, ahol először kérdezted! ::)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

szumó

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3578 Dátum: 2008.08.16 18:48:16 »
 
     TROTTER, köszi a gyors választ.
   
    Nekem ez a jelenség még furcsa. Ezelőtt volt két opelem, minkettő kétliteres, nyolcszelepes, azokkal alapjáraton
   közlekedtem, nem lehetett kibillenteni a motorok nyugalmát. Ez egyébként a kisebb motor miatt van?
 
   üdv. szumó

 

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3579 Dátum: 2008.08.17 12:31:28 »
TROTTER, köszi a gyors választ.
Nekem ez a jelenség még furcsa. Ezelőtt volt két opelem, minkettő kétliteres, nyolcszelepes, azokkal alapjáraton közlekedtem, nem lehetett kibillenteni a motorok nyugalmát. Ez egyébként a kisebb motor miatt van?
üdv. szumó

Gondolom, egyhatosod van, akkor ezexerint... Az Opelekben más a vezérlési elv. Itt figyeli az ECU a terhelést és besegít, ha többletenergia kell, hogy ne terhelje agyon a motort.
Ha teljesen kitekered a kormányt ütközésig, hogy megszólaljon a szervó, a fordulatszámnak meg kell emelkednie, ne ne tartsd sokáig végállásban, mert nem szereti...

De ha klímázol, akkor is megemeli a fordulatszámot, ezzel együtt kell élni.
Csak egy adalék, az Octavia, és sok más mai modell, váltáskor nem engedi le a fordulatszámot, hanem kis gázfröccsel segíti a váltást.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3580 Dátum: 2008.08.17 12:51:56 »
Ismerősék kb 16 éves Mazda 626-osuk is pont ezt csinálja. De nem csak ennyit emel a fordulatszámon... Jó az 2-3 ezernek is.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3581 Dátum: 2008.08.18 21:52:48 »

    Heló.
 
   Aki tud, segítsen! 3 hete vettem egy Carina E-t, és azt veszem észre, hogy a motor egy kicsit" pörgeti magát."
   Melegen jó az alapjárat, kb. 800, de ha álló helyzetben elfordítom a kormányt, mindjárt felugrik 1100-1200-ra.
   Vagy ha mentem vele 50 kilométert, leállok 20 percre, majd továbbindulok, megint 1500 a fordulat.
   Ez a dolog természetes? Hiszen ilyenkor már meleg a motor, és kint sincs 0 vagy mínusz 5 fok.
   Mi lesz így télen? 2000 lesz az alapjárat hidegen? A kocsi még japán verzió. Motor: 4A-FE.

Ez így nem normális. Kormány eltekeréskor egy PICIT meg kell emelnie a fordulatszámot, de nem ennyire. Az végképp nem kóser, hogy 20 perc állás után 1500-as alapjáratod lesz. Télen, teljesen jéghideg motorral lehetne legfeljebb ennyi, de inkább akkor is csak 1300-1400. Szal itt valami nem kerek, de majd a villamossághoz nálam jobban értő guruk lőjék be pontosabban, hogy mi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szigig

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3582 Dátum: 2008.08.20 17:30:56 »
Sziasztok!

Nekem is hasonló problémám lenne. Indításkor az alapjárat kb. 1000, de mintha köhögne, akadozna. Majd megyek vele pár kilómétert bemelegszik, utána 1300-1500 között van és ingadozik. Visszaolvasva talán lambda szonda, de nem értek hozzá és az árát nézve nem verném magam ilyen költségekbe feleslegesen. Az autó 1995 Carina e 1.6-os 4A-FE   79KW  SB153AB.

Válaszotokat előre is köszönöm.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3583 Dátum: 2008.08.20 20:34:08 »
Sziasztok!

 nekem is hasonló problémám lenne. Indításkor az alapjárat kb. 1000, de mintha köhögne, akadozna. Majd megyek vele pár kilómétert bemelegszik, utána 1300-1500 között van és ingadozik. Visszaolvasva talán lambda szonda, de nem értek hozzá és az árát nézve nem verném magam ilyen költségekbe feleslegesen. Az autó 1995 Carina e 1.6-os 4A-FE   79KW  SB153AB.

Válaszotokat előre is köszönöm.
Szerintem a lamda szonda nem valószínű, mert azt hidegen még nem használja az ECU (nem tudja még), illetve a fordulatszám szabályzásban nincs szerepe.
Ha melegen nagy az alapjárat elképzelhető, hogy fals levegőt kap valahol. Ezt nem kell, hogy feltétlenül kívülről kapja. Átereszthet pl.: a szénszűrő regenerálásáért felelős VSV szelep is, ami a hűtővízkörbe van bekötve, mivel csak üzemmelegen szabad működnie, ez akár az általad leírt hibákat is okozhat. Bár jobban átgondolva mivel az csak egy bizonyos részterhelési tartományban műkszik elképzelhető, hogy alapjáratra nincs hatása. Azért meg kell nézni ezt, is, hogy teljességgel kizárható-e!

 Ugyanez a helyzet, ha a fordulatszámszabályzás aktuátora -ami gyakorlatilag a fojtószelepet megkerülő csatornán átmenő megkerülő levegő mennyiségének szabályozásával állítja a fordulatot- szorul, akad. Ekkor szintén nem működik az alpjárati szabályzás, természetesen!

Fontos lenne tudni, hogy ez szegénykeverékes motor? mintha az általad írt kW érték arra utalna. Ennél a változatnál még kutyább a helyzet, mivel a hengerenkénti egyik szívócsatorna lezárását is vákuum végzi, ami szintén egy falslevegő forrás!
Szal a lényeg, hogy a falslevegő lehetőségét ki kell zárni.
Ha az rendben esetleg lehet gondolni az ECU hőmérséklet szenzorára, ami tudtommal a carina-nál nem azonos a műszerfalon lévő hőmérő jaladójával!!!
Az ECU-é a vízpumpa házán van. Esetleg a csatlakozást, kontaktust meg lehet vizsgálni, ellenállást lehet mérni rajta.
Persze az az igazi, ha az ember a motorvezérlőnél tudja, hogy melyik az a vezeték, mert akkor egyrészt nem kell szétdúlni a motorteret, másrészt azt látod, amit a motorvezérlés is.
Ehhez a témához van egy ötletem, lehetséges, hogy a diagcsatiban van hőtővízhőmérsék  kivezetés THw vagy TW jelöléssel, itt lenne mérhető a legegyszerűbben, de ebben nem vagyok biztos utána kell néznem. Mondjuk ezen az alapon akár a levegő hőmérséklet érzékelője is lehet ludas az meg THA talán, akárcsak a rossz kontakttal is. Ugyanis ezek a szenzorok többnyire NTC szenzorok azaz negatív koeficiensű, tehát kicsi hőmérsékleten nagy az ellenállása, melegen kicsi. Így sajnos előállhat, hogy egy rossz kontaktot nem fals adatnak, hanem nagy ellenállásnak, azaz kis hőmérsékltnek értékel. Ergo hiba üzenet nincs, csak hibás működés, ezesetben emeli a fordulatot, hiszen azt hiszi hideg van!
Szerintem ez a két dolog lehetséges, ami miatt fordulatot emel alapjárat helyett, legalábbis én ezeken a helyeken kutakodnék!
Az ECU hibáról inkább ne is beszéljünk, de az igazán nem is jellemző még a márkára sem, nemhogy a típusra!
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.20 20:44:09 írta b.c. »

szigig

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3584 Dátum: 2008.08.20 21:18:04 »
Sziasztok!

 nekem is hasonló problémám lenne. Indításkor az alapjárat kb. 1000, de mintha köhögne, akadozna. Majd megyek vele pár kilómétert bemelegszik, utána 1300-1500 között van és ingadozik. Visszaolvasva talán lambda szonda, de nem értek hozzá és az árát nézve nem verném magam ilyen költségekbe feleslegesen. Az autó 1995 Carina e 1.6-os 4A-FE   79KW  SB153AB.

Válaszotokat előre is köszönöm.
Szerintem a lamda szonda nem valószínű, mert azt hidegen még nem használja az ECU (nem tudja még), illetve a fordulatszám szabályzásban nincs szerepe.
Ha melegen nagy az alapjárat elképzelhető, hogy fals levegőt kap valahol. Ezt nem kell, hogy feltétlenül kívülről kapja. Átereszthet pl.: a szénszűrő regenerálásáért felelős VSV szelep is, ami a hűtővízkörbe van bekötve, mivel csak üzemmelegen szabad működnie, ez akár az általad leírt hibákat is okozhat. Bár jobban átgondolva mivel az csak egy bizonyos részterhelési tartományban műkszik elképzelhető, hogy alapjáratra nincs hatása. Azért meg kell nézni ezt, is, hogy teljességgel kizárható-e!

 Ugyanez a helyzet, ha a fordulatszámszabályzás aktuátora -ami gyakorlatilag a fojtószelepet megkerülő csatornán átmenő megkerülő levegő mennyiségének szabályozásával állítja a fordulatot- szorul, akad. Ekkor szintén nem működik az alpjárati szabályzás, természetesen!

Fontos lenne tudni, hogy ez szegénykeverékes motor? mintha az általad írt kW érték arra utalna. Ennél a változatnál még kutyább a helyzet, mivel a hengerenkénti egyik szívócsatorna lezárását is vákuum végzi, ami szintén egy falslevegő forrás!
Szal a lényeg, hogy a falslevegő lehetőségét ki kell zárni.
Ha az rendben esetleg lehet gondolni az ECU hőmérséklet szenzorára, ami tudtommal a carina-nál nem azonos a műszerfalon lévő hőmérő jaladójával!!!
Az ECU-é a vízpumpa házán van. Esetleg a csatlakozást, kontaktust meg lehet vizsgálni, ellenállást lehet mérni rajta.
Persze az az igazi, ha az ember a motorvezérlőnél tudja, hogy melyik az a vezeték, mert akkor egyrészt nem kell szétdúlni a motorteret, másrészt azt látod, amit a motorvezérlés is.
Ehhez a témához van egy ötletem, lehetséges, hogy a diagcsatiban van hőtővízhőmérsék  kivezetés THw vagy TW jelöléssel, itt lenne mérhető a legegyszerűbben, de ebben nem vagyok biztos utána kell néznem. Mondjuk ezen az alapon akár a levegő hőmérséklet érzékelője is lehet ludas az meg THA talán, akárcsak a rossz kontakttal is. Ugyanis ezek a szenzorok többnyire NTC szenzorok azaz negatív koeficiensű, tehát kicsi hőmérsékleten nagy az ellenállása, melegen kicsi. Így sajnos előállhat, hogy egy rossz kontaktot nem fals adatnak, hanem nagy ellenállásnak, azaz kis hőmérsékltnek értékel. Ergo hiba üzenet nincs, csak hibás működés, ezesetben emeli a fordulatot, hiszen azt hiszi hideg van!
Szerintem ez a két dolog lehetséges, ami miatt fordulatot emel alapjárat helyett, legalábbis én ezeken a helyeken kutakodnék!
Az ECU hibáról inkább ne is beszéljünk, de az igazán nem is jellemző még a márkára sem, nemhogy a típusra!


Köszönöm gyors válaszod, majd kinyomtatom és elviszem a szerelőmhöz.
De ha tudtok Győr vagy környékén Toyota szerelőt az lenne az igazi.

Még egyszer is köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.20 21:29:17 írta szigig »