Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306524 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Szerviz
« Válasz #4110 Dátum: 2010.08.26 09:12:04 »
Csongrád megyében, lehetőleg Szegeden hova érdemes vinni az autót futómű-gyanús probléma esetén? A T-max kizárva, horror áron dolgoznak.
A Vásárhelyi Pál úton a Merci szervízbe.

Bocs, hogy "ellenkommentelek", de a Mercivel több alkalommal is szívtunk, mert bár alapból sem olcsók, több alkalommal is inkorrektek voltak.
Viszont a Vásárhelyi Pál utcán a Marso szervizzel jók a tapasztalataim. Esetleg tudok ajánlani Vásárhelyen jóárasított-képzett Toyota szerelőt.
kisa
born to ride

dezsox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #4111 Dátum: 2010.08.26 13:31:03 »
Üdv!

Corolla E11 1.4 vvt-i autómban, mióta én használom, nem volt hűtőfolyadék cserélve (~70.000km).
Úgy gondolom, itt az ideje.  ::)
Nem tudom, mennyire rakaszkodjak a könyv által előírt Toyota Longlife Coolant szabványhoz, mivel ha jól sejtem ezt csak a Toyota saját hűtőfolyadéka teljesíti, más gyártóé nem.
A gond csak annyi, hogy Toyota szervízben 1 liter kb. nagyon sokezer forint!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4112 Dátum: 2010.08.26 13:34:18 »
www.autoteka2000.hu (neten nincs fenn ez a hűtőfolyadék, de hívd fel őket, jutányos áron van gyári, B.S. is tőlük vette).
         

dezsox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #4113 Dátum: 2010.08.26 13:53:13 »
Köszönöm!

www.autoteka2000.hu (neten nincs fenn ez a hűtőfolyadék, de hívd fel őket, jutányos áron van gyári, B.S. is tőlük vette).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4114 Dátum: 2010.08.26 14:01:58 »
Üdv!

Corolla E11 1.4 vvt-i autómban, mióta én használom, nem volt hűtőfolyadék cserélve (~70.000km).
Úgy gondolom, itt az ideje.  ::)
Nem tudom, mennyire rakaszkodjak a könyv által előírt Toyota Longlife Coolant szabványhoz, mivel ha jól sejtem ezt csak a Toyota saját hűtőfolyadéka teljesíti, más gyártóé nem.
A gond csak annyi, hogy Toyota szervízben 1 liter kb. nagyon sokezer forint!

Egész pontosan 2700 pénz / liter. Tény, hogy ez gyári, de ennyiért én sem vettem volna meg... ennek ellenére mégis ez van benne...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dezsox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #4115 Dátum: 2010.08.26 14:18:07 »
Most akkor az van benne vagy nem?  :hmmmm:
Autótékánál nem tudták pontosan megmondani, de 5.000 Ft körül van a gyári 5literes!

(kissé gyanús, nem?  :whistling: )

Üdv!

Corolla E11 1.4 vvt-i autómban, mióta én használom, nem volt hűtőfolyadék cserélve (~70.000km).
Úgy gondolom, itt az ideje.  ::)
Nem tudom, mennyire rakaszkodjak a könyv által előírt Toyota Longlife Coolant szabványhoz, mivel ha jól sejtem ezt csak a Toyota saját hűtőfolyadéka teljesíti, más gyártóé nem.
A gond csak annyi, hogy Toyota szervízben 1 liter kb. nagyon sokezer forint!

Egész pontosan 2700 pénz / liter. Tény, hogy ez gyári, de ennyiért én sem vettem volna meg... ennek ellenére mégis ez van benne...  ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4116 Dátum: 2010.08.26 17:46:37 »
Öszintén szolva nem értem mi lehet olyan különleges egy hűtőfolyadékban?
Ne faggyon meg minus 35 fokig, ne kezdje ki a rendszert. de szerintem ezt bármely gyártmány tudja.
Motorolajnál értem hogy sokféle adalék meg összetétel miatt nem mindegy ,de a hűtőfolyadéknál :?:

repeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #4117 Dátum: 2010.08.26 17:55:37 »
Nálam 181.000 kilométer van az autóban. Elképzelhető, hogy ezért akadozik már a váltóm?

Automata utánállítású kuplungnál hogyan lehet észre venni, hogy kopott a szerkezet? Mert kézinél ugye elkezd csúszni, ez tiszta sor...

Mikor akadozik?

Néha csak félig sikerül betenni rükibe. Ezt már szoktam érezni, ilyenkor ha szépen óvatosan elkezdem felengedni a kuplungot, be lehet tenni. Eleinte néha reccsent, de mióta erre rájöttem, nincs vele semmi gond.

Egyesbe visszatenni gyakorlatilag csak álló autónál lehet, max5 km/h-nál, amikor kuplung nélkül is bemenne. (Illetve nyilván fordulatszám függvényében máshol is, de ezt egyesben nehéz eltalálni.)

Kettes-hármas nem a kedvence, ez főleg hidegben jelentkezik, mind fel-, mind visszaváltáskor. Inkább a hármast útálja. Ha már meleg a rendszer, akkor nincs baj, megy rendesen.

Nagy melegben is van azért meglepije. Olyankor felengedett kuplungnál a kinyomócsapágy zörög. Kinyomott kuplungnál a hang megszűnik. Ha alapjáraton klíma is megy, a hang erősödik.

120 ezernél Castrol TAF-X 75W90-es olajat kapott. Hát dióhéjban ennyi.

Nem akarok szőrszálhasogató lenni, de a kinyomócsapágy pont kinyomott állapotban zörög (sajátfüllel hallottam egy barátom Fiatjában)

Ami kinyomott kuplungnál megszűnt zörögni, az egy régi Subarumban a nyelestengely csapágya volt. Meg a sebváltó üresben (is), mikor nem volt benne váltóolaj. (mert pl komplettó kifolyt egy autópályázás közben)
Corolla 1.6 Compact AE101

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #4118 Dátum: 2010.08.26 18:05:07 »
www.autoteka2000.hu (neten nincs fenn ez a hűtőfolyadék, de hívd fel őket, jutányos áron van gyári, B.S. is tőlük vette).
A tékát szeretem az Eneos miatt, + a múltkor láttam náluk 1l Toyota DOT 5.1 fékfolyadékot 1800Ft-ért.
A hűtőfolyadékot firtató mailra azonban nem feleltek, a boltban meg nem tudtak Toyota hűtőfolyadékról. A netes rendeléses számukat nem hívtam, mert szabadság volt odaírva (ennek ellenére az olajrendelésemet visszaigazoló mail a hölgytől jött).
Amennyiben budapesti klubtárs tud valami konkrétat a Toyota LLC Red-el kapcsolatban, akkor engem is érdekelne egy 5l-es doboz.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4119 Dátum: 2010.08.26 18:21:11 »
Nem akarok szőrszálhasogató lenni, de a kinyomócsapágy pont kinyomott állapotban zörög (sajátfüllel hallottam egy barátom Fiatjában)
A zörgés akkor van, ha leléptél a kuplungról...  :flowers: Ha így értetted, akkor bocsi. Ha rálépsz a kuplungra, akkor nyomod ki, és akkor elhallgat.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4120 Dátum: 2010.08.26 18:29:07 »
Idézet
Az MMT váltóba kell-e/lehet-e olajat cserélni? a szervizben nem tudták
Idézet
megmondani, csak ha alánéznének és akkor látnák, hogy van-e leeresztő csavarja... a szervizkönyvem nem tér ki az MMT váltóra, csak a kézire...
Ugye ezt nem márkaszervíz mondta???  :eek:
Mivel az MMT váltó tulajdonképpen egy sima váltó amit motorok kapcsolgatnak, így ugyanaz vonatkozik rá, mint a Toyota sima váltóira. Azaz 60 ezrenként ellenőrzést/szükség szerint cserét írnak elő. Gyakorlatilag ha jót akarsz az autódnak, akkor 60 ezrenként cserélni kell!

Idézet
Öszintén szolva nem értem mi lehet olyan különleges egy hűtőfolyadékban?
Ne faggyon meg minus 35 fokig, ne kezdje ki a rendszert. de szerintem ezt bármely gyártmány tudja.
Nem kell ragaszkodni a gyárihoz, de azért ne a legolcsóbb legyen, hiszen a vízpumpa kenéséért is felel!
Xanyi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4121 Dátum: 2010.08.26 18:41:35 »
Öszintén szolva nem értem mi lehet olyan különleges egy hűtőfolyadékban?
Ne faggyon meg minus 35 fokig, ne kezdje ki a rendszert. de szerintem ezt bármely gyártmány tudja.
Nem kell ragaszkodni a gyárihoz, de azért ne a legolcsóbb legyen, hiszen a vízpumpa kenéséért is felel!
[/quote]
A hűtőfolyadék azon túl, hogy fagyállóval feltöltve nem fagy meg télen, még számos más funkciója is van, amiről nem is gondolnád, hogy szükséges. Ilyen pl. a vízkeverő kenése. Ha ez egy gagyi hűtőfolyadéknak (~800-1000FT/L)  köszönhetően tönkre megy, nem hinném, hogy spóroltál (egy vízkeverő több 10ezres tétel). Nekem kb 3-4 hete cserélték a hűtőfolyadékot (Toyota gyári), előtte én is valami Glikosam-ot akartam beleönteni, amiről nagyon helyesen lebeszéltek. Az rendben, hogy spórolsz, de nem mindegy, hogy min! :excl: Hűtőfolyadékot milyen időközönként cserélünk? 6-7-8-x év? Akkor miről is beszélünk? ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4122 Dátum: 2010.08.26 19:15:13 »
"Hűtőfolyadékot milyen időközönként cserélünk? 6-7-8-x év? Akkor miről is beszélünk? kacsint"
Nem sporolásról van szó! Csak az indokot kerestem, miért pont ez  vagy az a jó. Nem hiszem hogy alapjaiban finnyásabb a Toyota rendszere mint  más gyártmányoké. Ha mégis akkor azt is el kell fogadni.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #4123 Dátum: 2010.08.26 19:29:04 »
Hűtőfolyadékot milyen időközönként cserélünk? 6-7-8-x év? Akkor miről is beszélünk? ;)
Első csere 4 év, majd 2 évente az előírás szerint.

Egy környékbeli szerelő sajnos lebeszélt az első cseréről, mert bemérte, és azt mondta, hogy a gyári még így is jobb, mint akár az általa használt Castrol.  :hmmmm: Egyébként nem tudom miért lenne jobb egy aluhoz kifejlesztett nitrát, foszfát mentes egyéb hűtőfolyadékoknál, de márkaszervízben kimérve (Reálban eredeti Toyotának mondott) csak kicsit volt drágább mint az LM, úgyhogy az került bele. Most az öcséméhez kellene venni.

A japán 1,4 D4-D be a kiegyenlítő tartályba kell önteni? A hűtő tetején nincs nyílás.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4124 Dátum: 2010.08.26 19:43:05 »
És tudja valaki mi az indoka a 4 ill 2 éventi cserének?
Lebomlik valami benne? Feltételezve hogy a fagypont még mindig megfelelő.