Megvolt a találkozó Oximoronnal, szemügyre vettük a használt GS és RX kínálatot.
Sajnos a GS esetében mindegyiknél le volt merülve az akksi, így nem lehetett beindítani sem őket (a másikat még kinyitni sem, annyira nem volt benne már "erő" - állítólag a beleszerelt Pajzs védelmi rendszer szívja le így).
A csomagtartó a GS Hibrid esetében valóban csak nagyon erős komrpomisszummal vállalható (Oximoron lemérte a csomagtartót hány centi a mélysége, de én már nem emlékszem rá). A hátasó üléstámlák se dönthetők le semennyire, ezt a Camry Hibridnél valahogy meg tudták oldani, igaz ettől még az sem lesz furgon.
A beltere rendben volt, elől és még hátul is el lehetett férni (persze ha az első ülésen helyet foglalók terpeszkedni akarnak, akkor már itt is kompromisszumos lesz a lábtér mérete). A fejtér elől nem hagyott sok teret a tetőkárpit és a fejbúb között (az ülés koppra a legalsó állásba volt állítva)- és ebben még napfénytető sem volt. A kidolgozás minősége páratlan, ahogy nyílnak a tárolórekeszek, a pohártartó, valóban egy más kategória. De ez a "pirosas" fabetét valóban nem igazán szép látvány ebben az autóban.
Tulajfüggő dolog lehet, de mindkét GS-en erősen le voltak padkázva a felnik, ez sokat rontott az összképen - dehát ugyebár használt autóról beszélünk.
Az RX minőségérzetre is lemarad a GS-től, viszont sokkal bőkezűbb a fej, láb és csomagtér méret. Az elektromos csomagtérajtó is jó móka, de gondolom az amerikaiak miatt van benne az az állandó idegesító csipogás, amikor nyílik/záródik.
Sajnos próbakörre nem volt lehetőség, ahhoz időpont egyeztetés kell, hogy fel tudják készíteni az autókat (vagy inkább az akksikat?
).
Mindenesetre nem éppen megnyugtató tudat, hogy 2-3 hét nem használat után már teljesen le tud merülni az akksi, bár mondjuk aki Hibridet vesz, azért teszi, mert sokat használja.
És szerencsére egyik autóról sincs rossz véleménye a többi autósnak, a bőrdzsekis kopaszok szerencsére nem kedvelik annyira ezt a márkát.
Így persze nem is fordulnak meg utána annyian (na jó, egy GS után talán igen
), de én pont ezt szeretem benne.
Ha én keresnék autót, akkor a Lexus kínálatából az RX mellett tenném le a voksot, a GS Hibrid inkább üzletember-autó, vagy gyermektelen családosoknak való, ahol nincs sok holmi, és csak egy jó vastag hitelkertyára van szükség.
A GS300-as már más tészta lehet, de olyat sajnos nem találtunk a telepen.