Köszönöm a válaszaitokat.
A gyári is ilyen. Igen, jobban világít. Olyan nincs, hogy én jobban látok vele, de neked szemben meg gyertyafény.
Ha egy régi foncsoros, nagy lámpatestes halogén helyére teszed be, akkor ott ugye mivel nem pont ott van a LED fényforrása mint a halogén izzószála, ezért össze vissza szórja a fényt. De a vetítő lencsés lámpatestek esetén ez minimális. Szép éles konturral világít. Igen, jobban, mint egy halogén. Hiszen ezért is fejlesztették ki.
Engem pl nem zavar, tudatosan nem nézek rá és akkor nem vakít.
Talán a mátrixos rendszerek a legbiztosabbak ilyen szepontból.
Lehet, hogy félreértelek, de van: beleteszem a NightBreakereket, én jobban látok vele, és a többieket sem zavarja. Műszaki vizsgán is tökéletes.
Ezt a tudatosan nem nézek rá dolgot próbáltam, de a visszapillantóból nem tudom elkerülni, mindig át kell váltsam a tükröt. Gondolkodtam automatikusan sötétedő beszerelésén, de nem találtam megoldást egyelőre
Azt viszont továbbra is el tudom képzelni, hogy sokan beleteszik ezeket az utólagos megoldásokat, ők jobban látnak, a többiekkel mi van, az nem annyira számít...
A Te problémad az, mint ami nekem volt a '96-os Corollánkkal. Egyszerűen alacsonyan ülsz a többi (újabb fényszórós) autóhoz képest, melyek fénye vetített, irrányított, méghozzá úgy, hogy egy adott vonal fölé szinte semmit nem, alatta viszont erőteljesebben szórnak. Ezt látni is pl. amikor egy falfelületre világítanak, tompítottal is - hasonlíts össze egy ~25 évvel ezelőtti és egy ~ 10 évvel ezelőtti autó vetített fényét egy falfelületre, érteni fogod mire gondolok.
Na az akkori Corolla/Carina normális vezető pozíciójában az ember feje pont e (gyári) vonal alatt van. Ezért vakított engem szinte minden kocsi egy idő után. Amikor 2011-ben átültem az első új autónkba (Kia Ceed), érdekes, hogy ugyanazon az utakon, szokásosan menve többé nem tapasztaltam a jelenséget, pusztán azért mert ~10cm-vel fentebb volt a fejem.
Lehet, de érdekelne, hogy egy Ceed-ben milyen magasan van az ember szeme az útfelülethez képest? Ugyanis minden spirálrugót kicseréltem, szerintem olyan 5 centivel magasabban ülök a régihez képest, fekvőrendőrökön sem ült fel azóta sehogy az alja, mégsem éreztem változást ebben. Még 5 centit valóban nem tudok emelni a gyári megoldásokkal, viszont szerintem újabb autókban is ülnek alacsonyabban nálam, akkor azokat is legalább úgy zavarja ez, nem? Vagy mindenki üljön SUV-ba, buszba, ezt akarják elérni? Egy magasabb felépítésű autó pedig sokszor a gyalogosoknak is életveszélyesebb, mint az enyém.