Nem kell azért mindent elsőre elhinni:
""Vihar egy pohár vízben"-rovat: az Android.Counterclank
A hét nagy pánikja volt úgy kb. egy napig, a sajtó is ráugrott persze (még itthoni orgánumok is), hogy a Symantec egy új, agresszív malware-támadásról adott hírt. Az Android.Counterclank (szerintük legalábbis) település után információt gyűjt és ad ki a felhasználó készülékéről, és az összes forrás telepítésszámait összeadva már akár 5 millió eszköz is "fertőzött" lehet.
A Lookout cserébe tudatta a világgal, hogy nem malware-ről van szó, hanem egy reklámhálózatról (ad network), ami egyébként viszonylag agresszív (mert pl. push reklámokat is ad, és könyvjelzőt tesz a böngésződbe), de nem malicsüsz. (A készülékek IMEI alapján való azonosítása nem példa nélküli a push notifikációkat küldözgető appok világában, a Symantec többek között erre ugrott rá.)
Az androidportal.hu szerkesztősége innen is gratulál a Symantec-nek, hogy (saját megfoglmazásukat használva) "megtalálták" az egyik Androidos reklámhálózatot az Android Marketen - bízunk benne, hogy azért amikor pl. push notifikációk és távoli adatgyűjtés címén a pl. Twittert is malware-nek titulálják, lesz valaki még házon belül, aki gondolkozik is. Pár lépés távolságból szemlélve a dolgot pedig tanulhatunk pár dolgot az esetből:
Nem minden van úgy, ahogy a vírusírtókat gyártó cégek mondják. Ezek a cégek egész nap vírusokat kergetnek, látnak, ráadásul nekik az hozza a pénzt, ha vírust találnak. Innen pedig adódik az analógia: ha a kezedben van egy böszmenagy kalapács, hajlamos vagy mindent szögnek nézni.
Örök tétel és továbbra is igaz: telepítés előtt szánjunk 2 másodpercet arra, hogy a telepített app által kért jogosultságokat átnézzük! (Főleg, ha nem mainstream appokat telepítünk.) Ha nem kívánja a kedves felhasználó, hogy egy app "felküldje" a készüléke IMEI számát, lesz kedves nem telepíteni olyan appot, ami erre jogot kér.
Összefoglalva: az Android.Counterclank-ot tartalmazó alkalmazások nem vírusok, nem tartalmaznak kifejezetten kártékony kódot (ültessük el ezt a FUD-ot), ugyanakkor ez a reklámozási megoldás vélhetően nem az a fajta megoldás, amit a telefonomon akarok tudni."
forrás:
klikk