Nem vagyok biztos abban, hogy az olajfogyás és a katalizátor elhasználódás szoros összefüggésben van. Nálam 510e km-nél kapott új katalizátort, és 625e km-ig nem jött elő a katalizátor probléma, pedig akkor már zabálta az olajat: 7-8 deci/1000 km.
Lehet nincs összefüggés közötte, ezt hallottam több embertől is. Én elismerem, hogy "autós-műszaki tudásom" hagy kívánnivalót maga után, izzót még kicserélek, de olajcseréhez már szervizbe megyek.
Így lehet semmi köze a katalizátornak az olajevéshez, az olajat az autó viszont csipegeti, és mivel nem látni tócsát alatta, valahova csak "elszökik", és erre írták többen is már, hogy a katalizátornak sem biztos, hogy jót tesz az ajánlott csereperiódusnál gyakoribb olaj(után)töltögetés.
Egyébként magának a katalizátornak ha hibája lesz, az érezhető lesz az autó teljesítményén/futásán, vagy csak egyszerűen füstölni fog, vagy mik lehetnek ennek a jelei? Én csak egy user vagyok, aki használja az autót A-ból B-be eljutni, ezt elismerem.
Remélhetőleg nem villan fel újra az ikon, természetesen figyelni fogom.