Igen, nem hidrotőkés motor. A muka valóban szakszerű volt, viszont tudom, hülyén hangzik, de biztos vagyok benne, hogy nem volt szelephézag ellenőrzés/állítás. Illetve, ha jól emlékszem, ennél a motornál nem egyszerűen csak állítócsavar van a hézagok szabályozásához, hanem valami keményfémlapkák vannak, amit cserélgetni kell. Emiatt nem egyszerű a beállítás és nem mindenhol tudják megcsinálni.
Toyota szerviz eléggé húzós árakkal dolgozik, de nem tudom, hogy a hivatalos szervizen kívül bárhol csinálnak-e ilyet szakszerűen?
Szia!
Ugyanaz a megoldás, mint az enyémben.
Az igazság az, hogy ez egyáltalán nem bonyolult dolog, és a
leírás alapján akár otthon is elvégezhető lehet (itt a 13. oldaltól van a 4A-FE vonatkozó leírása). Mivel nekem nincsenek meg azok a speciális eszközök, amikkel a vezérműtengelyek kivétele nélkül lehet a lapkákat cserélni, ezért vezérléscserekor követem majd el a tervek szerint.
Ellenőrzéshez viszont nem kell sok minden, az mindennel egy órán belül meg kellene szerintem legyen. Ha minden eszközük megvan, akkor a cserék is nagyon kényelmesen talán plusz 1-2 óra, de akkor tényleg kényelmesek voltak. Ha kicsit megerőlteti magát az ember, akkor nálam vezérléscserével ez egy délelőtt meg kellene legyen, de egy napot szánok rá, mivel utálok sietni ilyenkor. Azt kell megoldani, hogy a főtengelyt tudd lassan forgatni (gyertyákat kivéve meglepően könnyen forog), és egy szokásos, bárhol beszerezhető hézagmérő. A gyújtógyertyákat ki kell venni, szelepfedelet levenni, a megfelelő helyzetbe tekerni a főtengelyt és mérni.A mért értékeket hengerenként fel kell írni. Ahol nem jó az érték, ott kell a lapkát cserélni: a hézag értékéből és a lapka vastagságából meg lehet határozni a jó lapka méretet. Lapkák 0,05mm-es lépésközzel vásárolhatók, én a Szakálnál kaptam anno. A hézagokat a megadott legnagyobbra szoktam venni, mivel ez csak csökkenni szokott a tapasztalatom szerint. Legutóbbi állításnál minden értéket felírtam, és amikor kint voltak a vezérműtengelyek, megnéztem minden lapka vastagságát, de alig kellett újat venni, mert több kicserélendőt másik szelephez lehetett tenni, ahová pont az kellett. A lapkán néha rajta van a vastagsága is, de ha nincs, akkor külső mikrométerrel célszerű megmérni, nem "sima" tolómérővel.
Összefoglalva:
Nem gondolom, hogy egy normális helyen ne tudnák ezt gyorsan megoldani. Szakszervizben pedig meg kell lenni a célszerszámoknak, és akkor csak a szelepfedelet kell levenni és a beállítást el lehet végezni elég gyorsan. Persze előbb megkérdezném, nehogy már 8 órát szöszöljenek ezzel