35 és 55w szokott lenni.
Az 55w olyan kékebb kék színt ad.
Szemezek énis az 55w 6000K verzióval,siemens trafóval.
Na akkor tegyük tisztába ismét a dolgokat, hamár nem tetszett elolvasni a tunning/világítás fórumot.
Az adott HID cső (ez nem izzó, legalábbis a hagyományos értelemben nem) színhőmérséklete - kiadott "fénye" - nem függ a rendszer teljesítményétől (35 vs 55 W), hanem a benne lévő gázok és egyéb összetevők arányától, fajtájától. 3000 Kelvintől 10-12.000 K-ig szóródik az általam ismert gyártási spektrum a sárgától az ibolyáig bezárólag. A gyári csövek jellemzően 4000-4500 K körül mozognak, az legáltalánosabb a 4300K-s cső.
Minél magasabb a színhőmérséklet, annál kevésbé lehet éjszaka látni velük, ez lefordítva azt jelenti, hogy minél "kékebb" a színe, annál rosszabb lesz a töksötétben az országúton a teljesítménye. Ez az emberi szem sajátos tulajdonságai miatt van így, ebben most nem mennék bele.
A 4500K-s csövek, mint a gyári (D2S, D2R), mint pedig az utólagos szettek (halogén izzók helyére HID cső) esetében elérhetőek.
A 35 vs 55W közötti utólagos szettek esetében az magasabb teljesítményűeket a bizonyos CAN busz rendszerrel típusok követelték meg, ahol van izzófigyelés a BC irányából. Hagyományos autóknál édesmindegy melyik szettet vesszük meg.
További döntési helyzet a slim trafós szettek, melyeket elsősorban a szűk motorterű autókhoz fejlesztették ki, illetve a motorokhoz.
Én személy szerint nem pártolom az FF tükrös rendszerekhez az utólagos xenon beépítését, túl azon, hogy a hatóságok harapnak rá.
Sajnos rendkívül sok szórt fényt ad, ami nagyon vakít. Részletekbe most nem mennék bele.
A vetítőlencsés fényszórókkal már más a helyzet, jóllehet ezekben sem legális az utólagos szett elhelyezése, ugyanis a halogénre és a HID-re kialakított vetőlencse belső terelőlemeze más és más kialakítású, ebből adódóan a vetített fény képe más. Itt azonban legalább a szórt fény nem jelentős, nem vakít.
Ha valami érdekel még szívesen válaszolok, ez a pár sor, csak a jéghegy csúcsa volt, nagyon szerteágazó téma ez (is).
De a folytatást a tunning/világítás szaktopicban folytassuk!