Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786882 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Sipi87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2445 Dátum: 2015.04.27 13:10:11 »
Köszi a gyors választ, nem mann szűrő van rajta, meg nem mondom milyen viszont eltérő mint olajcsere előtt és mindkettővel csinálja. Lehet logika abban hogy a szűrővel van gond mivel a szűrő felvesz majd 1 liter olajat.
És anyukád kocsija mióta produkálja ezt és hány km van benne?

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2446 Dátum: 2015.04.27 13:45:35 »
Sziasztok, kérlek segítsetek, 2001-es ráncfelvarrot D4D Avensis-em van és az olajnyomás miatt aggódom. ha néhány óra állás után indítom a kocsit akkor már 2-3 másodpercet is jár a motor mire elalszik az olajnyomás lámpa. Ha leállítom és néhány perc múlva újraindítom akkor azonnal elalszik. Van benne állófűtés és kipróbáltam tök hideg motornál és állófűtéssel bemelegített motornál is ugyan ezt produkálja. 5W40 CASTROL és 10w40ELF olajjal is ugyan ez.
Ez normális vagy kezdhetem a sírást?

Előre is köszi a segítséget
Sipi

Szerintem érdemes olajnyomást mérni! Az érzékelő "gomba" helyén azt hiszem... :yes:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2447 Dátum: 2015.04.27 14:14:29 »
Pont ez miatt van egy visszacsapó szelep az olajszűrőkben,hogy ne engedje visszafolyni az olajat a szűrőből,mert akkor indításnál mindig tele kellene nyomni azt is,ami egy-két deci olajat is jelenthet,vagy van ahol többet. Szerintem ez a visszacsapó szelep már minden mai olajszűrőnek a része.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2448 Dátum: 2015.04.27 14:25:30 »
Köszi a gyors választ, nem mann szűrő van rajta, meg nem mondom milyen viszont eltérő mint olajcsere előtt és mindkettővel csinálja. Lehet logika abban hogy a szűrővel van gond mivel a szűrő felvesz majd 1 liter olajat.
És anyukád kocsija mióta produkálja ezt és hány km van benne?
Majd' 1 liter olaj a szűrőben? Basszus, biztos ez?! A benzinesében 2 deci van (3,5 liter a motorban, 2 deci a szűrőben)...  :eek:

Anyum autója megtévesztő lehet, hiszen erősen off, de (eredeti) 190.000km van benne és tudtommal, a vétel óta ilyen. Lehet, hogy a dízelnél máshogy működik ez a dolog, csak nekem furcsa, hisz, az enyém kb azonnali lámpakialvással jár. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2449 Dátum: 2015.04.27 14:36:52 »
Az 1 litert azért erősen túlzásnak érzem...1-2dl inkább.
Megnéztem a hozzávaló szűrő mérete (mann) 102-80mm.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.27 14:42:05 írta Kika1 »

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2450 Dátum: 2015.04.27 14:51:43 »
A diesel szűrő valóban nagyobb mint a benzines. Pl nekem is egy elég nagy van fent. Ha A kölső méreteit kiköbözzük, valóban kb 1 liter térfogatot kapunk. Persze a benne lévő szűrők miatt ennél lényegesen kevesebb, de 2 dl-nél az enyémben is több olaj van.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2451 Dátum: 2015.04.27 18:18:04 »
Nekem az előző off dízel autómban, ahogy egyre szennyezettebb lett az olaj, úgy került egy picivel mindig több időbe, hogy kialudjon több olajmárkánál is. Egyetlen kivétel volt a Shell Helix egyik olaja, aminél szennyezetten is egyből kialudt. Nem tudom ez mennyire befolyásolhat a lámpa kialvásodon.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2452 Dátum: 2015.04.27 19:37:04 »
Nekem az előző off dízel autómban, ahogy egyre szennyezettebb lett az olaj, úgy került egy picivel mindig több időbe, hogy kialudjon több olajmárkánál is. Egyetlen kivétel volt a Shell Helix egyik olaja, aminél szennyezetten is egyből kialudt. Nem tudom ez mennyire befolyásolhat a lámpa kialvásodon.
Van benn logika, amit írsz. Viszont nem tudom hogy ezek a szűrők nyomó ágba szereltek, vagy visszatérő ági szűrők. Mert ha pl visszatérő ágiak, akkor a szennyeződés hatására, (ami persze a szűrőben van) hamarabb eléri a nyomást, ezáltal korábban alszik ki a lámpa. Ellenkező esetben neked lehet igazad, mert az olaj nyomásának le kell győzni a szűrő ellenállását és csak utánna éri el a nyomást. A hidraulikában gyakrabban alkalmaznak visszatérő ágban szűrőket, de ez nem hidraulika. :)

Atis87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2453 Dátum: 2015.05.03 14:12:21 »
sziasztok ! a segitsegeteket kernem egy boldog tulajdonosa lettem egy 2004 T25 os avensis nak! ki egett a jobb oldali tompitott fenyszorom izzoja.. probaltam volna kicserelni de sehogysem ferek hozza..nem talalok a neten semmit rola mindenhol a lokharito leszerelese utan szedik ki a lampa testet de nem gondolom h lekellene szedni az egesz lokost hogy egy izzot csereljek.. vagy megis? :/ tanacstalan vagyok kerlek irjatok!

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2454 Dátum: 2015.05.03 15:22:24 »
Ki lehet cserélni lámpa kivétele nélkül,de szép mutatvány. Nekem nincsenek azok kis nőgyógyász kezeim,de sikerült aránylag egyszerűen. Igaz lenyúztam rendesen. A jobb oldali csatlakozót egy vékony fogóval húztam le óvatosan.

Atis87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2455 Dátum: 2015.05.03 15:33:06 »
ertem csak az a problemam hogy ugye lekell pattintani egy ilyen muanyag haznak a fedelét! azzal nincs baj de mellette ottvan az ablakmoso folyadek beonto csove ami fixen van ott.. es attola megcsak a muanyag fedelet sem tudom kivenni hogy oda ferjek egyaltalan az izzohoz.. mas autokon ahol ott van az ablakmoso csove az altalaban egy mozdulattal szethuzhato...de ez fix es nem tudom kinyitni.. leszedni a muanyagot.. az egyebkent csak ki nyilik vagy le is jon a helyerol az a muanyag?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2456 Dátum: 2015.05.03 21:01:20 »
Sziasztok, kérlek segítsetek, 2001-es ráncfelvarrot D4D Avensis-em van és az olajnyomás miatt aggódom. ha néhány óra állás után indítom a kocsit akkor már 2-3 másodpercet is jár a motor mire elalszik az olajnyomás lámpa. Ha leállítom és néhány perc múlva újraindítom akkor azonnal elalszik. Van benne állófűtés és kipróbáltam tök hideg motornál és állófűtéssel bemelegített motornál is ugyan ezt produkálja. 5W40 CASTROL és 10w40ELF olajjal is ugyan ez.
Ez normális vagy kezdhetem a sírást?

Előre is köszi a segítséget
Sipi

Szia,
vegyél gyári olajszűrőt és el fog múlni a probléma. Nem drágább, mint az utángyártott.
nekem is ezt csinálta az 1CD motoros Avensis.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Waxolás 2015 tavasz
« Válasz #2457 Dátum: 2015.05.04 15:03:55 »
Ma délben elhoztam az autót a szokásos tavaszi leápolásból. Igazából, nincs változás, a polírozó srác szokásához híven jól dolgozott, az eredmény sem maradt el.

Külön tetszett, hogy nem is kellett mondanom, automatikusan úgy csinálta, hogy az idő (és főleg használat) közben keletkezett kis lakksérüléseket, karcokat megpolírozta, majd csak ezután ment rá wax-szal. Ismeri az igényeimet, hiszen, visszajáró vagyok már évek óta.  ::) Az autó belseje most "csak" kis lett takarítva, kárpittisztítást nem igényelt. A szélvédő és a két első oldalablak egy újabb réteg nanobevonatot is kapott, ennek létjogosultsága engem meggyőzött az elmúlt 2 év alatt.

A wax, ami rákerült egy igen jó minőségű, profinak mondható típus, Wolfgang Füzion.
Már önmagában a csomagolása sem hétköznapi:



Ez már többedjére kerül az autóra, előtte volt Autoglym HD wax is, az is ugyanúgy kiváló termék, sőt, talán picit tartósabb is ennél. Mostanra (szeptemberben volt utoljára kezelve a fényezés) elfogyott a lakkról, de, igazából ritka az a kifejezetten wax termék, ami ennél jelentősen többet bírna. Persze, létezik.
Lényeg, hogy ősszel valószínűleg nanobevonatot kap az egész kasztni. Ez sokkal tovább tart. Egyszerű példával élve, olyan a két féle termék közötti különbség, mintha egy elsőosztályú testápolót használnánk a bőrünkre (wax), vagy egy hasonlóan vékony, speciális "páncélt". Árban picit a mostani felett lesz, de ez főleg azért van, mert a mester szerint a nano bevonat iszonyú munkaigényes. 3 rétegnyi utómunkát igényel. Tehát, az árkülönbséget igazából csak az élőmunka többlet adja.

Mit fizettem? 12k.

És ilyen lett:




Több kép, illetve, a beltérről készültek ITT találhatók.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2458 Dátum: 2015.05.04 15:37:18 »
szép lett. 12?  :clap:
múltkor megálltam nálunk a madaras P-ban 25 röl indult a polir és sztem fele se mint ez..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2459 Dátum: 2015.05.04 15:44:21 »
Köszi. ;)

Ez a drágábbik anyag. Mivel visszajáró vagyok, nekem ennyi, alapból kb 15k körül mozog az ára. És még így is egy tízessel olcsóbb...  :D
Persze, neki is van olyan terméke, amit kifejezetten a kereskedők kérnek az eladandó autókra, az olcsóbb. Leggyakrabban az Autoglymet használja.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i