Sziasztok,
Egy benzines Toyota Corolla 1.4 vagy 1.6 VVTi-t 2002-2005 szeretnék venni mint első autó. Azért erre esett a választásom, mert összesen 1 millió forintom van autó vásárlásra (ebben benne kell hogy legyen az átírási költségek, biztosítás, olajcsere stb), megbízható autót szeretnék, amit nem kell állandóan szerelőhöz vinni. Az autót napi 40 km ingázásra vennénk, évente 1-2szer 500 km utaznánk autópályán szüleinkhez. Sedan kivitelben gondolkozunk az ilyenkor esedékes sok csomag miatt, és talán ennek a legnagyobb a csomagtartója (437 Liter).
Sajnos az autókhoz nem nagyon értek (első autó lesz), és szerelő ismerősöm sincs, akit magammal vigyek, ezért kérném a segítségeteket, mire kell odafigyelni használt Toyota Corolla vásárlásánál.
Találtam egy elég részletes leírást (
http://hogyanvegyunkhasznaltautot.hu/), de ezzel kapcsolatban van egy-két rész, amit nem igazán értek:
1. "
Nyúljunk be a kipufogócsőbe. Ha az ujjunkon zsíros, fekete szmötyi marad, akkor az autó valószínűleg erősen eszi az olajat. Nem jó vétel." - Ez akkor is igaz, ha az autó katalizátoros? Katalizátoron látszik valahol, ha van szennyeződve? Esetleg egy diagnosztika kimutatja-e, ha baj van a katalizátorral?
2. "
Ha az olaj fehér, habos, akkor probléma van a motorblokkal. Az ilyen autó nem lehet jó vétel." - Mikor nézzem, mielőtt begyújtjuk az autót, vagy miután ment alapjáraton pár percet? Esetleg vigyemel egy próbakörre, és utánna nézzem meg? Később azt írja hogy "Rövid, téli utak után az olajbeöntő sapkán enyhe, világos habzás (olaj-pára elegy) előforduló jelenség." - szóval ez természetes is lehet?
3. "
Gázfröccs közben ellenőrizzük a kipufogógáz színét. Kékes-szürkés színű füst esetén a motor nagyon kopott lehet, és esetleg eszi az olajat, " - a kérdés ugyanaz mint az 1.-nél (Katalizátor)
4. "
Húzzuk ki a nívópálcát. Gáz adáskor jön füst a nyíláson? Ha igen, akkor kopott a motor." - Járó motor mellett nyugodtan levehetem a sapkát? Vagy állítsam le, vegyem le a sapkát, és utánna indítsam be újra?
Természetesen elvinném egy szerelőhöz is (lehetőleg márkaszervízbe), de csak miután meggyőződtem arról, hogy az autó nagyjábó rendben van.
Ja és még egy kérdés. Olvastam, hogy 2002-2005 között motorhibás volt, amit garanciában cseréltek is 160.000 km-ig. A csere a nívópálcán lesz látható egy zöld jelölés formájában. Ha nem látom a zöld jelölést, meg se vegyem az autót?
Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszokat!