Üdv Bepi81!
6000kilométerrel ezelőtt raktam bele 5w30 mobil 1-et,és nagyon minimálisat csökkent a szint,de amúgy a minimum maximum között van pont a szint félúton.Esetleg próbáljam meg feltölteni maxra?
Jaja egyébként már tegnap én is kizártam a szívócsonkot.A francba .....nem sok kedvem van kicseréltetni a dugókat.Elég időigényes munka.
A héten nincs időm,de akkor jövő héten veszek 1 lityi olajat és felöntöm teljesen maxra,hátha nekem is abbamarad a csörgés mint neked.
Szia Robi!
Én ugyan még nem próbáltam az 5W-30-at, mert mióta megvettem, 5W-40-et rakok bele meglévő 1L/10.000km-es (most a Q8 olajjal 5000km/1L!) olajfogyásom miatt. A hígabb 5W-30 kissé jobban fogyna ennél. Szerintem a Te autód is kb annyit eszik (talán kissé kevesebbet), mint az enyém olajból és az én megfigyeléseim alapján igen, akkor kezd el csörögni, ha csökkent az olajszint. Tölts rá ugyanolyan viszkozitású olajat, mint, ami most benne van és figyeld meg, hogy alább hagy a csörgedezés.
Ennyitől még eszedbe ne jusson felújítani a motort, semmi értelme, csak rendszeresebben figyelni kell a szintet és, ha szükséges, utántölteni, hogy mindig a maxon legyen a szint.
A helyzet az, hogy a manual szerint 1,2L különbség van a nívópálca min-max jelzései között. Esetedben ez 6 deci hiányt feltételez, amit, ha levonsz az amúgy sem sok 3,7 literből, akkor alig 3 liter olajnak kell megoldania a teljes motor kenését eljutva minden kritikus kenést igénylő helyre. Ez a mennyiség nagyon kevés, könnyebben is fárad az olaj tőle, kevésbé hatékonyan tudja hűteni a hengereket mozgás közben. Végső soron ez (is) vezet a növekvő olajfogyasztáshoz, ezért ajánlott - mint már írtam - a maximum közelében tartani a nívón a szintet.
Ha már olaj, az első fékek cseréjével egyidőre, előre hozom az olajcserét is, hogy egy munkadíjból az is meglegyen.
Fékek:
Tárcsa: Ferodo Premier 255mm átmérő: ~ 2 x 9000Ft
Betétek: Ferodo Premier FDB1391 cikkszám (132mm széles): 12.000Ft/4db, szettben
Olaj: Mobil Super 3000 5W-40 5L: ~8800Ft
Olajszűrő: Mann MAW68/3: 1100Ft
Levegőszűrő: "a narancs keretes, citromsárga szűrő felületű nemtom milyen márka": ~1600Ft
Pollenszűrő: csak ellenőrizve lesz egyelőre, csere majd tavasszal...
Egy probléma ellenőrzése lesz továbbá: kánikulában üzemmeleg motornál klímát használva, amikor a kuplungot pl. egy lámpa előtt lassítva kinyomom, párszor előfordult, hogy a fordulatszám annyira leesett, hogy leállt a motor is. Ennek fogok utánajárni, aki esetleg találkozott ilyen jelenséggel, és tudja a megoldását, az jelezze, legyen szíves...