Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5003512 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15375 Dátum: 2012.11.21 15:58:43 »
Egyébként, a Toyota motorban van vas a fötengelyen, hajtókarokon kívül? Meg esetleg a vezérmű. De a blokk nem alu? Meg a dugattyú is. Esetleg a gyűrű acél.
Gondolom ami nagyon kopna az Fe :hmmmm:

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15376 Dátum: 2012.11.21 16:02:12 »
Gondolom ami nagyon kopna az Fe :hmmmm:

A dugattyú alu ötvözet szokott lenni, a blokk+hengerfej is alu(bár a blokk lehet acél), a főtengelycsapágyak futófelülete sem acél..

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15377 Dátum: 2012.11.21 16:08:57 »
A dugattyú alu ötvözet szokott lenni, a blokk+hengerfej is alu(bár a blokk lehet acél), a főtengelycsapágyak futófelülete sem acél..
Most az acélgyürű akkor puha aluhengerfalonfut? Nem tudom , csak kérdezem.Ami nagy kopásnak van kitéve az biztos kemény, persze nem csak acélötvözet lehet.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15378 Dátum: 2012.11.21 16:36:59 »
Most az acélgyürű akkor puha aluhengerfalonfut? Nem tudom , csak kérdezem.Ami nagy kopásnak van kitéve az biztos kemény, persze nem csak acélötvözet lehet.

A hengerfalon van egy nikkel-szilíciumkarbid bevonat, nicasil, ami nagyon kopásálló.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15379 Dátum: 2012.11.21 16:42:31 »
A hengerfalon van egy nikkel-szilíciumkarbid bevonat, nicasil, ami nagyon kopásálló.
Nicasilről csak a motoroknál hallottam. Persze lehet, hogy mindenben az van.Az meg ha kopik se vonza a mágnes.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re:gyáriból mágneses olajleeresztő csavar házilag
« Válasz #15380 Dátum: 2012.11.21 18:04:56 »
És mi az erdmény? Mennyi vasat gyüjtött össze a mágnes a csavaron?
Legkozelebb csinálok fotót. Minimális szmötyi volt a régiben.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15381 Dátum: 2012.11.21 18:50:14 »
A hengerfalon van egy nikkel-szilíciumkarbid bevonat, nicasil, ami nagyon kopásálló.
Carinán a motorblokk vas (öntvény), a hengerfej alumínium, általános párosítás. Ennél a hengereknél a nicasil tehát vason van rajta, mert gondolom nicasil-os. Én így tudom. Amikor szétszedtem, ezt is tapasztaltam.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:gyáriból mágneses olajleeresztő csavar házilag
« Válasz #15382 Dátum: 2012.11.21 18:55:14 »
Legkozelebb csinálok fotót. Minimális szmötyi volt a régiben.
Majd elviheted a méhbe :D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re:gyáriból mágneses olajleeresztő csavar házilag
« Válasz #15383 Dátum: 2012.11.21 20:04:42 »
Majd elviheted a méhbe :D
Á, nem érdemes, olajos és veszélyes hulladéknak minősül. :D

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:gyáriból mágneses olajleeresztő csavar házilag
« Válasz #15384 Dátum: 2012.11.21 20:12:20 »
Á, nem érdemes, olajos és veszélyes hulladéknak minősül. :D
Elégeted, majd a hamuból mágnessel összeszeded :detective:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15385 Dátum: 2012.11.21 20:52:01 »
Fura, vagy sem, így van. Hidegben könnyebben mozog a váltó minden irányban, nyári melegben hajlamos akadni, de - nekem - csak a 2.-3. fokozat közötti felváltásoknál, visszafelé sehol nem akad.
Akkor szvsz túl híg az olaj. Aztán fene tudja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15386 Dátum: 2012.11.22 06:32:53 »
Akkor szvsz túl híg az olaj. Aztán fene tudja.
A szervizes adatbázisban lévő olaj is ez, ami most benne van a váltóban, úgyhogy elvileg nem szabad, hogy gond legyen vele.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #15387 Dátum: 2012.11.22 07:54:31 »
Ahogy olvasgattam a multban,ugyemléxem,h többféle olaj jóvolt a váltóba,ugyértem,h több márkanév olaja,de a gl4 jelzés megvolt mindnél! Szóval xerintem a márka majdnem,h mind1,lényeg,h 75w90 gl4 olaj legyen...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

golya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15388 Dátum: 2012.11.23 16:33:11 »
nah bekerült az Eneos 0w-20 a kocsiba. kíváncsian várom mit mutat majd :). habár szerintem picit túltöltötték, mert elméletileg olyan 4,2-4,3 l kell bele, és szűk 5dl olajat kaptam vissza az 5 literből  :wacko: .

szintet majd mérek ha lecsillapodik az olaja motorban, mert a pálcán egyelőre még nem megállapítható a mennyiség (elkenődik ahogy húzom ki a csövön).

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15389 Dátum: 2012.11.23 17:52:44 »
Na váltóolaj kapcsán: Vasárnap le lett engedve a váltóolajam, féltengely kivételénél, majd visszakerült bele.
Eddig volt egy kis érdekes dolog a váltóval: néha a 3as fokozatba felváltáskor volt egy jellegzetes érzés, mint amikor két fém alkatrészt egymásnak dörzsöl az ember. Még egyelőre nem kopogom le mert 5 napig állt a verda, de most mintha megszűnt volna.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer