Ilyenkor nem kell lacafacázni, azzal kell vigasztalódni, hogy egy új autó mennyivel megbízhatóbb, kevésbé esélyesen romolhat el vagy mehet tönkre benne bármi, biztonságosabb közlekedésre ad esélyt egy váratlan baleset okán stb.
A régi E10-es Corollával ütköztem egyszer, belefutottam egy baromba aki nem adta meg az elsőbbséget. Ha lett volna benne ABS, és a gumik se lettek volna 8 évesek, akkor tuti meg tudtam volna állni érintkezés nélkül, vagy legalábbis sokkal kisebb lett volna a kár. Tisztán emlékszem ma is, hogy időben észleltem hogy baj lesz, és nyomtam én a féket meg csináltam bármit is, tehetetlennek éreztem azt a pár másodpercet mert az autó nem azt csinálta amit kértem tőle. Azóta méginkább figyelek arra, hogy a gumik állapotával nem érdemes hazardírozni, és a mai autókban lévő különféle vezetésbiztonsági funkciókra nem szabad legyinteni. Egy 10 évvel ezelőtti ABS sem olyan már mint a mai (egy nem létezőről nem is beszélve), egy kopott fék vagy gumi sem olyan mint egy új, és egy autó nagyon összetett cucc. Ezer ponton gyengülhet a teljesítménye 10 év alatt, amit az ember átlag használat alatt alig vesz észre, max csak az esztétikumokat... aztán ha egyszer ne adj Isten jön egy éles szitu, akkor...
Ez volt az első és a legfontosabb motiváció amikor eldöntöttük, új autó kell (különösen újdonsült családapaként).
Ésszel kell gondolkozni ilyenkor érzelmeket háttérbe, mert az új szerelem úgyis jön 2-3000 km. múlva