Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1557239 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corolla Verso
« Válasz #4965 Dátum: 2016.04.21 22:39:00 »
Dehogynem. Az automata kapcsolná, ha kell. Hisz az elvárás ez esetben a kívánt hőfok, és érje el a beépített műszaki tartalommal. Így van pl a Honda Accordban. Na de meg lehet ezt így is szokni.
Én nem örülnék, ha az autóm helyettem döntené el, én mit szeretnék.
music     

andrew82

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 410
Re:Corolla Verso
« Válasz #4966 Dátum: 2016.04.22 12:14:54 »
Igen, nyomod és felugrik. De nem ugrik fel. Izélgetni kell, oldalt valahol hogy mégis kinyitható legyen, mondjuk kétkezes. Ez ilyen.  :cry:
De mondhatnám a kesztyűtartó ajtaját, ami rendre kiugrik és nem lenyílik szépen, hanem rázuhan az ott ülő térdére -ha nem vigyáz.
A fedele eleve, gyárilag ferde. Olyan kis izgalmak a tökéletesség mellett :-)  :sorcerer:

A kesztyutartot ha szetszeded van benne egy csillapito ize, ki szokott ugrani, a leirasban benne van, vissza tudod tenni, nekem is ki volt jove. Amugy ferden all, de ki meg nem nyilt

p2pp2p

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Corolla Verso
« Válasz #4967 Dátum: 2016.04.22 12:49:27 »
Használ vki Yatour illesztőt mp3 lejátszás miatt?
Ha igen mi a tapasztat vele?

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4968 Dátum: 2016.04.22 16:55:42 »
A kesztyutartot ha szetszeded van benne egy csillapito ize, ki szokott ugrani, a leirasban benne van, vissza tudod tenni, nekem is ki volt jove. Amugy ferden all, de ki meg nem nyilt

Sokszor ismét kijön, szerintem a súlytól, ha mondjuk valami nehezebb kerül bele, fényképező, gps stb. Szét kell szednem...

andrew82

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 410
Re:Corolla Verso
« Válasz #4969 Dátum: 2016.04.22 20:59:40 »
Használ vki Yatour illesztőt mp3 lejátszás miatt?
Ha igen mi a tapasztat vele?

En is nezegettem h majd kene :)

fenegie84

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re:Corolla Verso
« Válasz #4970 Dátum: 2016.04.26 09:52:00 »
köszi - igen, v.leg ez lesz a megoldás, ha nincs itt valaki akinek van tapasztalata a fejegység cseréről, akkor nem vágok bele a bizonytalanba.

Ha jól értettem a kérdést, akkor arra szeretnél választ kapni, hogy ha fejegységet cserélsz, akkor a kormány multigombjai hogy tudják majd vezérelni, jól értem?
Én kicseréltem a gyárit, mert elromlott és inkább vettem bele egy JVC-t, ami kihangosítós.
A kormányról csak akkor lehet vezérelni a fejegységet, meg a műszerfali kijelzőt, ha megveszek hozzá egy kiegészítő kábelt. Ezt még nem tettem meg, de tervben van. Szóval mindenféleképpen kell egy ilyen kiegészítő hozzá.
Maga a fejegység csere nem volt bonyolult, egy youtube videó alapján megcsináltam.

MÁS:
Nézegetek 2.0 D4D Verso-kat (2005), és a kérdésem az lenne, hogy ezeknél a motoroknál milyen buktatók lehetnek?
Tudom, h általánosságban a kettős tömegű lendkerék problémás lehet, de ezt is csak olvastam.
Még csak nézegetem őket, de valamikor szeretnék egy másik autót, mert a párom visszamegy dolgozni, és szükségünk lesz egy másikra, amibe szintén tudjuk a 3 gyereket pakolni.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4971 Dátum: 2016.04.26 11:25:56 »
Ha jól értettem a kérdést, akkor arra szeretnél választ kapni, hogy ha fejegységet cserélsz, akkor a kormány multigombjai hogy tudják majd vezérelni, jól értem?

MÁS:
Nézegetek 2.0 D4D Verso-kat (2005), és a kérdésem az lenne, hogy ezeknél a motoroknál milyen buktatók lehetnek?
Tudom, h általánosságban a kettős tömegű lendkerék problémás lehet, de ezt is csak olvastam.
Még csak nézegetem őket, de valamikor szeretnék egy másik autót, mert a párom visszamegy dolgozni, és szükségünk lesz egy másikra, amibe szintén tudjuk a 3 gyereket pakolni.

köszi, erre voltam kiváncsi. A műszerfali gombok működnek a "külsős" fejegységeddel?

Nekem is pont 2005-ös van 350e.km-el, most lettek csereérettek az injektorok majd félmilláért, ez a kettőstömegűvel együtt az előző tulajok használatától függően vagy előbb vagy utóbb BIZTOSAN elkövetkezik. Ezt bele kell kalkulálni az árába. A szerviztörténetében látok egy kuplungszett cserét 6 éve, sajna az nem derül ki belőle, hogy a lendkerék is benne volt-e. Mindenesetre most szépen működik, semmi jelét nem érzem hogy meg akarná adni magát (...ha van egyáltalán előjele).

A szerviztörténetet mindenképp kérdezd le, mert nekem is ott derült ki hogy a "kötelező" 100e km visszatekerést is korrektül elvégezték.  :cry: (ne legyenek illúzióid, v.leg szinte mindegyikben, de alkualapnak jó, ha kiderül)

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4972 Dátum: 2016.04.26 12:35:43 »
A kettőstömegű lendkerék és a kuplung tudomásom szerint egyben cserélendő. Lásd a cikket: http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/kettos_tomegu_lendkerek_cserelni_szinte_biztosan_kell_am_nem_mindegy_hogy_mikent_mikor-10892
"Gyári előírás szerint kuplungot jellemzően komplett szettként, kettős tömegű lendkerékkel kell cserélni."

Különben persze dög sok pénzek ezek, de semmi újdonság az, hogy egyébként a kuplung cseréjét is akármelyik autóról van szó, be kell kalkulálni! Tetemes km vagy használattól függően ezek is mint a fék alkatrészei kopó-elfogyó alkatrészek. Amennyire nézegettem, azért ez a kisebb költségtényező, mégse félmilla, mint az injektorok vagy a szintén nem filléres turbó, ha van... vagy a részecskeszűrő, ha van és már nem lehet tisztítani stb.
Megj. : a fenti cikkben eléggé szigorú az ítélet, azért ki van ez találva és a normál használat nem lövi agyon idő előtt. Az sem igaz, hogy pl. a nagy német márkák ilyen szart csinálnak, hogy ne lehessen Németo.ban 200 felett is autózni, mert "elromlik idő előtt"... ez marhaság. A nagy és jó márkákban a motor, az automata váltó, kettőstömegű, a hajtás és vezérlés remekül össze van hangolva, az úgy jó, ahogy van. A rengeteg indítózás-leállítás, a rettenet terhek kis fordulatos vontatása az gyilkos, de azért tudja a német tesó mivel húzza a lakóházát, basszus. Ráadásul ma már rengeteg benzines is kettőstömegűvel szerelt, mert ez egy jó szerkezet.
Itt jegyzem meg, hogy a csodás Audi az automata váltóit hivatalosan úgy tervezi, hogy kb. 250 e km körül egy tengely elfogyjon. Akkor kell nagyjavítani és akkor ha mindent, ami szükséges kicserélnek és persze tutin összerakják, akkor megint 250 e km élettartam várható. Cserébe van egy baromi jó szerkezete az embernek. 

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corolla Verso
« Válasz #4973 Dátum: 2016.04.26 12:59:55 »

MÁS:
Nézegetek 2.0 D4D Verso-kat (2005), és a kérdésem az lenne, hogy ezeknél a motoroknál milyen buktatók lehetnek?
Tudom, h általánosságban a kettős tömegű lendkerék problémás lehet, de ezt is csak olvastam.
Még csak nézegetem őket, de valamikor szeretnék egy másik autót, mert a párom visszamegy dolgozni, és szükségünk lesz egy másikra, amibe szintén tudjuk a 3 gyereket pakolni.
Azok már 11 évesek, legalább 200e, de akár ennek a duplája km-rel. Nagyon nagy lutri az ilyenből jót találni. Nem győzöm eleget hangsúlyozni, a dízelekkel nem elsősorban az a gond, hogy annyival többször elromlanának a benzinesekhez képest, hanem hogy ezen gondok drága javíthatósága miatt zömében épp az érintetteket adják el.
music     

fenegie84

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re:Corolla Verso
« Válasz #4974 Dátum: 2016.04.26 13:45:04 »
köszi, erre voltam kiváncsi. A műszerfali gombok működnek a "külsős" fejegységeddel?

Nekem is pont 2005-ös van 350e.km-el, most lettek csereérettek az injektorok majd félmilláért, ez a kettőstömegűvel együtt az előző tulajok használatától függően vagy előbb vagy utóbb BIZTOSAN elkövetkezik. Ezt bele kell kalkulálni az árába. A szerviztörténetében látok egy kuplungszett cserét 6 éve, sajna az nem derül ki belőle, hogy a lendkerék is benne volt-e. Mindenesetre most szépen működik, semmi jelét nem érzem hogy meg akarná adni magát (...ha van egyáltalán előjele).

A szerviztörténetet mindenképp kérdezd le, mert nekem is ott derült ki hogy a "kötelező" 100e km visszatekerést is korrektül elvégezték.  :cry: (ne legyenek illúzióid, v.leg szinte mindegyikben, de alkualapnak jó, ha kiderül)

A műszerfali két "gomb", vagy inkább pálca működik a cserét követően is. Csak a kormányon lévők nem, mivel fizikai kapcsolat a kiegészítő kábel nélkül nincs köztük az új fejegységgel. Ezzel én sem kalkuláltam mikor beszereltem, nem tudtam, h a kormányos dolgok is a fejegységbe csatlakoznak.
Meg kell nézni, h amilyen fejegységet tervezel beszerelni, ahhoz kapható-e ilyen kábel.

A 2.0 D4D-re reagálva:

Amiket most látok a Használtautón.hu-n, azok rendre 200e + km futott példányok. Valami miatt azt késztetést érzem, hogy ne benzines legyen a másik autónk. A 2.2 D4D-t meg alapból nem merném megvenni, mert amiket olvastam a hengerfej tömítés keménységéből adódó problémákról, eltántorítanak. A D-CAT-ről nem is beszélve. Több hirdetett autónál láttam a leírásában, hogy feltüntetik miket cseréltek már bennük, pl.: pont a kettős tömegűt. Na most ezt az ember, vagy le tudja ellenőrizni, vagy sem.
Amúgy az észérv a benzines mellett szól, mert most is nagyon elégedett vagyok vele, már ha csak az alkatrészek árait nézem, az is meggyőz a dieselel szemben.
Nézegettem a sima Corollát (5 ajtósat), de abban jelenleg (meg még egy pár évig) nem férünk el a 3 gyerekkel.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4975 Dátum: 2016.04.26 14:03:17 »
Amiket most látok a Használtautón.hu-n, azok rendre 200e + km futott példányok. Valami miatt azt késztetést érzem, hogy ne benzines legyen a másik autónk.
akkor érdemes venni a dieselt, ha nem ez lesz az ovi-iskola-munkahely-bolt-iskola-ovi szaladgálós, hanem a hosszútávú nagyihozutazós-ingázós autó. Bár ki tudja, kb. annyival drágábbak az ugyanannyi idős benzinesek, mint amennyibe a diesel javítások fognak fájni :) A piac tökéletesen áraz, na...  ;)

fenegie84

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re:Corolla Verso
« Válasz #4976 Dátum: 2016.04.26 14:13:39 »
akkor érdemes venni a dieselt, ha nem ez lesz az ovi-iskola-munkahely-bolt-iskola-ovi szaladgálós, hanem a hosszútávú nagyihozutazós-ingázós autó. Bár ki tudja, kb. annyival drágábbak az ugyanannyi idős benzinesek, mint amennyibe a diesel javítások fognak fájni :) A piac tökéletesen áraz, na...  ;)

Most ránéztem a benzinesekre, hát valóban jóval drágábbak, ami érthető is. Az enyémben most lesz 120e Km, na egy ilyen 2,2 millánál kezdődik, szemben az 1,6-1,7 millás 2.0 D4D-vel.
Majd lesz valahogy. Azért kipróbálok majd egy dieselt, mert kíváncsi vagyok rá  ::)

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4977 Dátum: 2016.04.26 15:32:09 »
Általában a hosszabb utakra, sok használatra vesznek dizelt és persze, hogy 2x-3x annyi km van vagy lehet bennük, mint a benzinesben, ugyanabban a korban. A dizel nagyon jó, tényleg döntő, hogy városi szaladgálósra kellene, vagy családi autó, munkaautó lesz. Nem szabad 2-3 km-es üzemben használni tartósan, nem arra való és főleg télen nem. 
A másik dolog pedig, hogy a karbantartás mennyire volt tisztességes... a 30 e km-enkénti olajcserét felejteni, ha ezt tartották be, na az édeskevés. Az sem mindegy milyen olajat kapott, a "jó lesz az"  nem lesz jó hosszú távon. De sokan ezen spórolnak és most te megveszed.
A tankolás módja, honnan és mit... okosba... Egyáltalán kik nyúltak bele és hozzá, mert sokat lehet elcseszni elektronikán, vezérlésen, de váltón és akármiben is. Számomra a tulaj, a kocsi állapota árulkodó, tudom lehet glancolni, de azért átjön ám, vannak emberek, akiktől nem vennék autót első ránézésre sem.
Aztán... az is megoldás, megvenni és majd kiderül, ha kell toljuk bele a jó anyagot, alkatrészt és akkor jó lesz. Itt az ár ami még játszik. Hozzáértő meg mindenképp kellene vételkor, és /vagy egy állapotfelmérés, ahol te akarod és neked mit mondanak, nem a haverja az eladónak... A márkaszervizek tudnak tesztelni, megvan a műszerparkjuk és ezt nem hagynám ki a vételnél.

fenegie84

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Re:Corolla Verso
« Válasz #4978 Dátum: 2016.04.26 15:38:15 »
Általában a hosszabb utakra, sok használatra vesznek dizelt és persze, hogy 2x-3x annyi km van vagy lehet bennük, mint a benzinesben, ugyanabban a korban. A dizel nagyon jó, tényleg döntő, hogy városi szaladgálósra kellene, vagy családi autó, munkaautó lesz. Nem szabad 2-3 km-es üzemben használni tartósan, nem arra való és főleg télen nem. 
A másik dolog pedig, hogy a karbantartás mennyire volt tisztességes... a 30 e km-enkénti olajcserét felejteni, ha ezt tartották be, na az édeskevés. Az sem mindegy milyen olajat kapott, a "jó lesz az"  nem lesz jó hosszú távon. De sokan ezen spórolnak és most te megveszed.
A tankolás módja, honnan és mit... okosba... Egyáltalán kik nyúltak bele és hozzá, mert sokat lehet elcseszni elektronikán, vezérlésen, de váltón és akármiben is. Számomra a tulaj, a kocsi állapota árulkodó, tudom lehet glancolni, de azért átjön ám, vannak emberek, akiktől nem vennék autót első ránézésre sem.
Aztán... az is megoldás, megvenni és majd kiderül, ha kell toljuk bele a jó anyagot, alkatrészt és akkor jó lesz. Itt az ár ami még játszik. Hozzáértő meg mindenképp kellene vételkor, és /vagy egy állapotfelmérés, ahol te akarod és neked mit mondanak, nem a haverja az eladónak... A márkaszervizek tudnak tesztelni, megvan a műszerparkjuk és ezt nem hagynám ki a vételnél.



Igen ezekkel tisztában vagyok, legalább is olvastam róla. Az alap számomra, hogy elviszem a kocsit márkaszervizbe átnézetni, a mostanit is így vettem.
Nem 2-3 km útakra lenne használva, hanem a napi 2x30 km ingázásra, amiben legalább 40 km országút lenne.
Egyébként teljesen igazad van, nagyon meg kell nézni, h kitől vesszük az autót, mert döntően növelheti a szopás faktort.

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4979 Dátum: 2016.04.26 20:02:04 »
Tanult barátom és mások is azt mondják, állapotot veszel! Na ezt kell jól felismerni, ehhez minden segítség igénybe vehető.
A gyári, bemutatótermi is lehet lutri -és nem a korszakos Dáciáról beszélek- , láttam már "új" autót, ami fényezve volt (persze nem lenne baj, ha nem titkolják el és leengedik az árát). Különben meg azért sok jó konstrukció van, a Toyota is közéjük tartozik, annyira fatális meglepetések nem lehetnek, ha átnézeted.
Ja jut eszembe, van a fanyalgás, hogy a Toyota "unalmas" semmi "izgalmas", meg csak autózásra való, nem lehet csapatni stb. Dühös szoktam lenni a nyafogásra, mert az autó szerintem éppen  az autózásra való és ha ezt teljesíti, nem kisiskolás fokon, akkor dícsérjük meg. Nem mindenki ácsingózik tízmillió feletti, szuper járgányra, mert se pénze, se megvenni, se a fenntartásra, mondjuk egy 300-ezres szervízre és nem mindenki akar sportautót... vannak emberek családdal, gyerekekkel, akiknek biztonságos, többnyire kényelmes és gazdaságos A-ból B-be érkezés az igényük, erre viszont egy Toyota tökéletes! :-) :clap: