Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1559059 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Corolla Verso
« Válasz #4605 Dátum: 2016.01.27 15:22:17 »
Az lesz a szép amikor a három gyerköcnek nem gyerekülése lesz bent, hanem MBT bicaja ráaggatva a hátsó ajtóra és csapatni felfelé a hoch alpen strassen ;)

ddt500

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Corolla Verso
« Válasz #4606 Dátum: 2016.01.27 19:02:20 »
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!  ::)

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4607 Dátum: 2016.01.28 16:15:41 »
Na mégsem olyan egyszerű a történet, újra előjött.
Egyszer egy erősebb gyorsítás után, egyszer meg egy nagyon rövid autópályázás után megintcsak nem akar gyorsulni, szürkés füstölés. Pár perc után mintha mise' történt volna, újra a régi erejében az autó.

...na megvolt a márkaszerviz bevizsgálás, most azt mondják, hogy mind a 4 injektor határérték feletti, ezért a jelenség. Létezik az, hogy két héttel ezelőtt még határérték alattinak mondták, most meg már nem az?!

Gyorsan adtak is egy kb. 400e ajánlatot mind a négy cseréjére, de a 2 hét különbséggel más vélemény miatt kicsit kételkedem (azzal együtt is hogy nyilvánvalóan előbb-utóbb cserélni kell egy 10 éves injektort, ezzel számoltam is...)
Szeretnék egy másodvéleményt és ajánlatot - itt Fehérváron van a Filep diesel, ők ajánlottak? Esetleg tudtok még valami helyet? 100km körül még persze belefér, ha jó helyet tudtok.


Éééés egy kis tanmese: a kocsit a barátomtól vettem, a hazai használtpiac állapotát ismerve nem is akartam ismerősnél távolabbról egy kitudjamilyen előéletű kocsit venni. Egy valamit hagytam ki a számításból: hogy őt is átverhetik... lekérdeztettem most a szervizben az előéletét - nos, 2011-ben, mielőtt ő vette, két szerviz között visszaugrott az óra 100e km-t. Mivel még épphogy az elévülési időn belül vagyunk, a kereskedője a "csalás bűntette, 1-3 év szabadságvesztéssel büntethető" c. filmet fogja megtekinteni a bíróságon.

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4608 Dátum: 2016.01.29 09:44:53 »
Teljes szívás a használtautó piac, hacsak nem éves vizsgával, majd az árokba lökendő talicskát nem veszel. Persze semmi értelme annak. Viszont az összes többinél áll a zászló. Az én Versom 6,1 volt újként, mire kifizettük lett 10, és ér 2-őt. Senki nem hiszi el, hogy 8 év alatt 100 e-t ment csak. Nekem megérte akkor is, mert nulla  probléma ezalatt (ami, az kopó és végül is semmiség), mindenfelé elvitt, erős és jól is fogyaszt, kényelmes stb. Ha eladom a köv. tulaj szívja a turbót, a kettős tömegűt és a befecskendező rendszert. Pedig nálam minden megkapott az autó, oda való olajat, időben, szűrőket, odafigyelést -értsd hidegben nem taposást, masszív autópálya után 5-10 percet, hogy visszahűljön a turbó stb.  Csak az a helyzet, hogy tervezett az avulás, abban a km sávban meghal, bármit csinálsz. Kinek előbb, kinek később. Az vigasz lehet, hogy a többi is ilyen, a barátom BMW-je, Fordok stb. Ez van.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4609 Dátum: 2016.01.29 11:32:40 »
Csak az a helyzet, hogy tervezett az avulás, abban a km sávban meghal, bármit csinálsz. Kinek előbb, kinek később. Az vigasz lehet, hogy a többi is ilyen, a barátom BMW-je, Fordok stb. Ez van.

Számoltam én ezzel, nem is panasznak írtam a hibajelentést. A családnak egy biztonságos és méretes autót akartam - újra nincs pénz, így választottam azt hogy a kezdeti ár kisebb, aztán részletekben a felújítási költségek.
A baj az, hogy a legtöbben akarnak egy presztízsautót és reménykednek hogy majd ők kivételek/szerencsések lesznek a típushibákkal - aztán amikor beüt a hiba, marad úgy az autó, vagy megy a gányolás. Mindennap lehet látni ugyanolyan típusú és korú autóból szétesettet meg makulátlant (érdemes pl. az első generációs Suzukikat figyelni, mekkora különbségek vannak már ránézésre is), nem véletlenül...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corolla Verso
« Válasz #4610 Dátum: 2016.01.29 14:07:50 »
Teljes szívás a használtautó piac, hacsak nem éves vizsgával, majd az árokba lökendő talicskát nem veszel. Persze semmi értelme annak. Viszont az összes többinél áll a zászló. Az én Versom 6,1 volt újként, mire kifizettük lett 10, és ér 2-őt. Senki nem hiszi el, hogy 8 év alatt 100 e-t ment csak. Nekem megérte akkor is, mert nulla  probléma ezalatt (ami, az kopó és végül is semmiség), mindenfelé elvitt, erős és jól is fogyaszt, kényelmes stb. Ha eladom a köv. tulaj szívja a turbót, a kettős tömegűt és a befecskendező rendszert. Pedig nálam minden megkapott az autó, oda való olajat, időben, szűrőket, odafigyelést -értsd hidegben nem taposást, masszív autópálya után 5-10 percet, hogy visszahűljön a turbó stb.  Csak az a helyzet, hogy tervezett az avulás, abban a km sávban meghal, bármit csinálsz. Kinek előbb, kinek később. Az vigasz lehet, hogy a többi is ilyen, a barátom BMW-je, Fordok stb. Ez van.
Lehet, hogy igazad van , lehet hogy nem:
100ekm után még elmehet 150ekmt az említett fődarabok meghibásoása nélkül (ami nálad mondjuk még 12 év!!!)
250ekm után lehet az egyik fődarabhiba, mondjuk 100ekm-en belül és kerüljön 200-500eFt. Az nem sok egy új autóhoz képest, annyit csökken 1 év alatt az értéke, csak ugye a maraványértékéhez képest sokk-nézőpont kérdése ;)

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4611 Dátum: 2016.01.29 16:24:50 »
Lehet játszani a km-rekkel, nem tudjuk kitalálni, mikor adja meg magát valami. Erre írtam a tervezetett avultatást, vagyis hogy a gyártáskor már tervezik a várható élettartamot és az szórással, de bejön. A Toyotánál nem hivatalosan ez a 150e km körüli,amit mondanak.
Mennyit fut nálam? Nos ha nem lenne több autó, akkor lehetne több éves km, illetve változhat az élet. Mentem én már sokezret egy-egy hónapban, mert kellett, tehát felesleges évekre előre jósolni. További 12 év alatt nem is a fődarabok mennek tönkre, hanem a sok kicsi (ehhez képest) apróság, ami megintcsak sokba kerül. Ezért is lehet az, hogy az új és keveset futottak az első években nem pörögnek, a használtak pedig sokszor évente vagy gyakrabban is. Az biztos, hogy  a használat módja, az elhanyagolás és figyelmetlenség, valami rosszul értelmezett spórolás tönkreteheti a legjobb technikát is. Ezenkívül a tipushibák és gyenge pontok bejátszhatnak bőven. Egy rossz üzemanyag tankolása is lehet katasztrófális.
Ami pedig a költség nagyságát illeti, hát egy kétmilliós autón egy 500 ezres javítás az sok. Kifizetni is sok és az értékéhez képest is sok :-) Nem az új árához képest...
Így van ez az igazsággal, igazán relatív és nézőpont, + ki fizeti a révészt kérdés :-)

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Corolla Verso
« Válasz #4612 Dátum: 2016.01.29 17:08:40 »
Azért én remélem, hogy a Toyotánál nem csak 150 ezerre terveznek. Most vagyunk 161 ezernél 2005 óta, minden lényeges eseményt itt a topikban kérdeztem meg, ja' nem volt sok :)
Igen egy 500 ezres tétel a 2 milliós kocsihoz képest sok. De fordítsunk egyet, 500 ezer befektetéssel a 2 milliós piaci értékű autó legalább ugyanolyan használati értékű lesz mint ha 3 v.4 milliós lenne. Nem lehet előre tudni.
Egyelőre bizakodom, hogy a rendszeres szakszervizes kezelés és nem vandálkodás, meghozza a gyümölcsét és továbbra is megbízható társ marad. MX5-öket, S2000-t elhasználó potenciális unokagyártók véleménye is az, hogy jó ez az auto... :)

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Corolla Verso
« Válasz #4613 Dátum: 2016.01.29 17:25:57 »
Ja, ami nekem hiányzik, mert nem vagyok parkolóművész, az egy első tolatóradar, talán segitene a szűk mélygarázs fordulókban, meg parkolásnál. Nem tudom mennyibe kerülhet igy utólag...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corolla Verso
« Válasz #4614 Dátum: 2016.01.29 17:28:37 »
Szerintem is sokkal többet bírnak mint 150ekm, azon már én is túl vagyok :yes:
250-ig meg sem állok, nem gondolkodom a lecserélésén. (Lehet nekem a kis dieselem van, amit pláne jónak tartanak)
Rozsda és gumik, tömítéseken kivül nem sok mindenen számít a kor (max. az emberek  fejében).
A 12 évet is azért írtam, mert ugye ha úgy használja mint eddig, nem sok ok lehet, hogy ne bírja ki.
Persze addig sok mindenben nagyon el fog avulni- pláne olyan tulajnál, aki meg tudta venni a vadi új autót és meg teheti valószínűleg 12 éven belül ismét.
Sok minden meg fog változni 12 év alatt : megnőnek a gyerekek, kirepülnek, vagy éppen többen lesznek stb.
Lehet hogy lesz már Euro 7 :hmmmm: vagy 8 és be se mehetünk régi kocsival a városba stb.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4615 Dátum: 2016.01.29 17:44:04 »
Ha az enyémet nézzük, akkor végképp többet bírnak :)
...az ominózus visszatekerésel együtt van benne 350k km - tisztán látszik a szerviztörténeten, hogy mielőtt a barátomhoz került, gyorsan szaporodtak a kilóméterek, de rendszeresen megvoltak a karbantartások is - tehát az első tulaj úgy 220k-ig v.leg autópályázott leginkább. Félidőben volt egy kuplungcsere - de a motor, kapcsolók, extrák zajtalanul, jól működnek, a beltérben egy váltószoknya csere és újnak nézne ki (csak a vezetőülésen van minimális kárpitfeslés beszállóóldalon).
Az injektor ennyi idősen/kilóméterrel szerintem simán belefér.

Szóval szerintem is jó, tartós kis hardver ez  :flowers:

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4616 Dátum: 2016.01.29 17:48:08 »
tehát az első tulaj úgy 220k-ig v.leg autópályázott leginkább.
...akarom mondani 320k  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.29 17:49:44 írta fezso »

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4617 Dátum: 2016.01.29 17:57:25 »
Mindenképpen jó és hiszek is benne. Részben másoknak is van és csupa jó tapasztalattal bírnak -kivéve a 175 lovast, ami sorra hengerfejes lesz- másrészt én is a tartósság reményében vettem. Persze a méret és a pakolhatóság sokat nyomott a latba, meg tetszett is stb.
A márkaszervízben annyit súgtak, 10 ezrenként olajcsere (+szűrők, olaj,pollen, levegő), max minden másodiknál ü.a. szűrő csere, nem tolni hidegen és nem lelőni, ha hajtva volt. Kerülendő a sok rövid út, a kettős kuplung gyengéje a sok indítás, tehát inkább járjon kicsit feleslegesen és melegíteni a nagy hidegben kicsit.
Kb. ennyi.
A prémium BMW és társai is megsínylik a ritka olajcserét és a hideg hajtást, forró turbós leállítást. Ezért gáz egy használttal próbálkozni, a k.magas karbantartást el szokták mismásolni, okosba és ritkábban, meg sufni és majd valaki későbbi tulaj beleszalad a gazosba.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Corolla Verso
« Válasz #4618 Dátum: 2016.01.29 18:09:35 »
Teljes szívás a használtautó piac, hacsak nem éves vizsgával, majd az árokba lökendő talicskát nem veszel. Persze semmi értelme annak. Viszont az összes többinél áll a zászló. Az én Versom 6,1 volt újként, mire kifizettük lett 10, és ér 2-őt. Senki nem hiszi el, hogy 8 év alatt 100 e-t ment csak. Nekem megérte akkor is, mert nulla  probléma ezalatt (ami, az kopó és végül is semmiség), mindenfelé elvitt, erős és jól is fogyaszt, kényelmes stb. Ha eladom a köv. tulaj szívja a turbót, a kettős tömegűt és a befecskendező rendszert. Pedig nálam minden megkapott az autó, oda való olajat, időben, szűrőket, odafigyelést -értsd hidegben nem taposást, masszív autópálya után 5-10 percet, hogy visszahűljön a turbó stb.  Csak az a helyzet, hogy tervezett az avulás, abban a km sávban meghal, bármit csinálsz. Kinek előbb, kinek később. Az vigasz lehet, hogy a többi is ilyen, a barátom BMW-je, Fordok stb. Ez van.

Szia!
Előre elnézést kérek, ha valakit érzékenyen érint a "nézőpontom". :flowers:
Bocs, hogy MÁS oldalról is megközelítem a költségeket :otlet:
Ezek az amortizációs költségek nálam "kiütik a biztosítékot".
Volt régebben belinkelve egy xls táblázat cikkel ami ezzel a kérdéssel foglalkozik: http://kiszamolo.hu/ennyit-koltesz-az-autodra-valojaban/
Itt kijön, hogy VALÓJÁBAN mennyi egy km költsége amortizációval, karbantartással, üzemanyaggal...mindent figyelembe véve.(persze józan paraszti ésszel is kijön) :whistling:
Ebben az esetben (becslés) ez ~130..150 Ft/km-re jönne ki.  :otlet: Ez k.b UBER ár.  :otlet:
Természetesen egyáltalán nem azt akarom sugallni, hogy saját autó, helyett járjunk Uberrel, csak az összehasonlítás miatt írtam.
Én is használt autó párti vagyok. Még ha - ad abszurdum - évente 200.000 Ft-ot kellene költeni a karbantartásra 10 évig, akkor is messze olcsóbban jön ki. :innocent:
Szerintem egy használt autóra sem kell feltétlenül sokat költeni, pláne egy benzinesre. :)

Már persze, ha a költségek számítanak valakinek. ( az előző 6...8 hozzászólás szerint sokunknak számít).
Természetesen nem vitatom, hogy egy új autó a költségeken kívül, minden egyéb szempontból JOBB!
Még egyszer elnézést azoktól, akiket "kényes ponton" érint a dolog, nem "bántásiból" írtam. :hug: :flowers:






Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4619 Dátum: 2016.01.29 18:43:05 »
Szerintem kicsit tévút  az ilyen és ehhez hasonló számítgatás - nem gondolom hogy az a kényelem és függetlenség, amit a saját autó nyújt, számszerűsíthető lenne. "Kicsit" sarkítva: milyen sokat spórolhatnánk, ha nem használnánk vécépapírt  [rohog]
A gond akkor van, amikor valaki rosszul méri fel a lehetőségeit, és nem számol a benzinen kívüli kiadásokkal.