Az altalam szervizelt, ismert Jazz is tarcsafekes hatul, pedig elso szerias 1,2-es. Igaz, elegge jol felszerelt modell. A hatso tarcsafekben beragadt a betet, ez sajnos elegge sok mas kocsinal is elofurdult, ahogyan hallottam. Lehet, hogy az ujabbakban mar nem a VTi Civic hatso feknyerge van fent.
Motorolajbol ez is olyan, mint a VVTi Corolla, elfogad mindent. Ami megis a legjobban tetszik neki, az az 5W-30-as viszkozitas. Mi Mobil1 ESP-t teszunk bele, azzal nagyon szepen megy. Elvileg 20e km a gyari periodusa az olajnak, ha az longlife, mint amilyen a gyari toltese is: Castrol SLX Professional Longlife. Ha nem ilyen az olaj, akkor maximum 15e km-nel le kell az olajat cserelni. Tekintettel a suru varosi hasznalatra, mi 8-10e km-nel szoktuk az olajat cserelni, ekkorra mar elegge elsotetedik, meg koszosodik. 10e-nel nem erdemes tovabb benne vagyni, plane ha sok a varosi hasznalat.
A valtoba a Honda MTF olajat javasolja a gyar, azonban ez helyettesitheto 5W-40-es es 10W-40-es olajjal is. Mi meg MTF-et sosem hasznaltunk egyik Hondanal sem (nem is fogunk), az osszes Hondas ismeros es a profi, Hondara-szakosodott szerelonk is mindig 10W-40-es motolajat tesz a valtoba, illetve 5W-40-est. Mi 5W-40-es olajat hasznalunk telen, mert ezzel nem mozog olyan nehezen a bot, nem olyan mezszeru a feeling, mint a 10W-40-nel. A Hondak valtoja nagyon jo, a 40-es motorolajjal 300-400e km-t siman lefut hiba nelkul, ez tapasztalat. Szerintem az 5W-40-es olajat erdemes tenni bele, mert azzal minden korulmeny kozott konnyen kapcsolhato marad es az elettartama igy is fel millio km.
Amire figyelni kell, hogy a motorolaj hamarabb eloregszik, meg a Honda kenyesebb a Toyotanal a frissebb valtoolajra. Ezert 40e km-enkent erdemes a valtoba friss olajat tenni. Ha jol emlekszem, akkor 2 liternyi olaj kell bele vagy picivel kevesebb, de erre most nem tennem a nyakamat, azonban meg tudom otthon nezni, ha nincsen meg a gepkonyve neked.
A legszuroje nagyon kicsi, hamar el is koszolodik, erre is figyelni kell, minden olajcserenel legalabb ellenorizni kell.
Az olajcsere amugy ennel a kocsinal nagyon franko: konnyen hozzaferni mindenhez, a szuro nagyon jo helyen van, az olajnak kulon elvezeto csatornai vannak, igy nem folyik ossze-vissza mindenen, No.1. Eddig ebben a kocsiban volt a legkenyelmesebb az olajcsere. A CR-V sem rossz, de a Jazz messze a legkonnyebben hozzaferheto.