Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5041499 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #30405 Dátum: 2023.09.11 11:17:58 »
Sajnos a hosszú és nem igazán védett egyhelyben állás hasonló hibákat okoz és gyakorlatilag elbontandóvá teszi az autót, hacsak, nem valaki olyanhoz kerül az autó, aki ebben kihívást/projektet lát. De ez sztem kizárólag saját kivitelezésben érheti meg, mert a szerelő ráfordított munkaóráit senki sem fogja megfizetni.
Sajnálom, kár az autóért és a gazdája is sajnálhatja, mert anyagilag elbukja a piaci árának 80%-át ebben a formában.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Egyéb autók
« Válasz #30406 Dátum: 2023.09.11 17:39:17 »
A vasaló Swift mellett még ilyen Mitsu Coltokat nézek.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mitsubishi/colt/mitsubishi_colt_1.1_inform_ac-19801887#sid=2093bb36-eaeb-4b19-914b-ea1a4b93fc7a

Ezekhez mit szóltok? Egy jó swift brutál drága is tud lenni.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Egyéb autók
« Válasz #30407 Dátum: 2023.09.11 17:47:33 »
Ezekbe rönó váltó szokott lenni... egyszer durván megjártam egy Space Starral (leírtam anno a mitsu topikban).

Akkor már inkább Honda Jazz...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Egyéb autók
« Válasz #30408 Dátum: 2023.09.11 19:57:06 »
A Honda Jazz is "kultautó" lelakott kocsiknak iszonyat ára van. És azzal is meg lehet szívni.  Utánanézek a váltónak.  :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Egyéb autók
« Válasz #30409 Dátum: 2023.09.11 22:56:47 »
Első autónak igaz túl erős, viszont jól felszerelt, ki is néz valahogy, és elférnek benne - és ez még akkoriban meg is volt építve. Galant  :wub:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mitsubishi/galant/mitsubishi_galant_2.0_v6_24v-19832181#sid=2407645e-d7c3-4eea-8b9f-f917bd2c027d
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Egyéb autók
« Válasz #30410 Dátum: 2023.09.12 05:33:12 »
Első autónak igaz túl erős, viszont jól felszerelt, ki is néz valahogy, és elférnek benne - és ez még akkoriban meg is volt építve. Galant  :wub:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mitsubishi/galant/mitsubishi_galant_2.0_v6_24v-19832181#sid=2407645e-d7c3-4eea-8b9f-f917bd2c027d

Mester , ez harminc éves!  ::)
Megnéztünk egy képen gyönyörú 99es Honda Civic-et odamentem mellé , beültem, mentem vele és megrohantak a 90es évek! Ez nagyon rég volt már, Mester! Ekkor voltam fiatal. Ezek már időkapszulák .
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Egyéb autók
« Válasz #30411 Dátum: 2023.09.12 12:38:06 »
Lehet időkapszula, de 2 lufival, tempomattal, ABS-el, stb-vel azért mégsem egy 2000-es évekbeli Swift szintje azért...  :innocent: ;)

Én ha most keresnék autót, ezt simán odatenném a befutók közé... mert tényleg bocsánat, na de mitől lenne más akár egy IV-es Golf, mint egy ilyen jól extrázott, a mai napig is biztosan működő Galant? Egy IV-es Golf is simán lehet már 20+ éves, vagy hogy a Toyota háza táján maradjunk, a T22-es Avensis is 98-ban jött ki.

És szerintem a mai fiatalok is találnának benne agresszivitást, azaz "jól mutat" az a cápaorr, a hátsó szárny, a dupla kipufogó, a felnik... ezek egy Golfon valahogy tanyasi tunying kategória lenne, ennek meg egyszerűen jól áll. Persze tudom ízlések és pofonok.  ;)

Az ósdi kazettás rádiók bármikor lecserélhetők usb-s, mp3-at játszó - akár tolatókamerás rendszerekre is, és máris ott a "fiatalítás".  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re:Egyéb autók
« Válasz #30412 Dátum: 2023.09.12 13:28:28 »
Sajnos a hosszú és nem igazán védett egyhelyben állás hasonló hibákat okoz és gyakorlatilag elbontandóvá teszi az autót, hacsak, nem valaki olyanhoz kerül az autó, aki ebben kihívást/projektet lát. De ez sztem kizárólag saját kivitelezésben érheti meg, mert a szerelő ráfordított munkaóráit senki sem fogja megfizetni.
Sajnálom, kár az autóért és a gazdája is sajnálhatja, mert anyagilag elbukja a piaci árának 80%-át ebben a formában.
Szomszéd srác autószerelő, de már pizzafutárkodik 1 éve. Mellette fusiban itthon szerelget. Most 3 autó áll a ház előtt 1 bent. Múltkor telefonál és ezt hallom: "Nem igaz, hogy én mindig olyan autót veszek, amihez nem lehet kapni alkatrészt, mindjárt összetolom 1 kupacba és felgyújtom az összeset".
Milyen autók ezek?
Ford Focus I, Merci C kb 20 éves, Seat Ibiza 20 éves. És szerintem nem véletlen vette őket, mert aszitte majd ő rendbeteszi. Szóval könnyen mellé lehet nyúlni.
Laco 73 :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #30413 Dátum: 2023.09.12 15:20:40 »
Első autónak igaz túl erős, viszont jól felszerelt, ki is néz valahogy, és elférnek benne - és ez még akkoriban meg is volt építve. Galant  :wub:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mitsubishi/galant/mitsubishi_galant_2.0_v6_24v-19832181#sid=2407645e-d7c3-4eea-8b9f-f917bd2c027d
Ezek az autók már csak a mi emlékeink miatt (gyerekkorunk vágyott típusai) kívánatosak. Együttélni egy ilyennel ma, ennyi idősen már több, mint kompromisszum. Alkatrész hiányok, korábbi gányolások, ismeretlen múltból származó rejtélyes hibák, korrózió.
Most lett eladó a Primerám, vasárnap hirdettem meg. Maga a típus alig 20 éves, de már a legutolsó évjáratára (2007) is érvényes, hogy egyes alkatrészeket vagy nem gyártják már, vagy várni kell az utángyártottra is, mert a kis darabszám miatt nem tartanak a polcokon, raktáron mindent. És ez egy Nissan, ami sztem nagyobb gyártónak számít, mint a Mitsu. Szóval, sajnos erre mondják, hogy kezd eljárni felette az idő. Jó, amíg jó, de előbb-utóbb ellátási problémákba fog ütközni az ember velük.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #30414 Dátum: 2023.09.12 15:22:22 »
Szomszéd srác autószerelő, de már pizzafutárkodik 1 éve. Mellette fusiban itthon szerelget. Most 3 autó áll a ház előtt 1 bent. Múltkor telefonál és ezt hallom: "Nem igaz, hogy én mindig olyan autót veszek, amihez nem lehet kapni alkatrészt, mindjárt összetolom 1 kupacba és felgyújtom az összeset".
Milyen autók ezek?
Ford Focus I, Merci C kb 20 éves, Seat Ibiza 20 éves. És szerintem nem véletlen vette őket, mert aszitte majd ő rendbeteszi. Szóval könnyen mellé lehet nyúlni.
Hát, ezek közül egyik sem egy ritka típus. Nem lehet, hogy bontóból akart valamit használtan venni hozzá? Mert az utángyártó cégek ezekhez sztem azért gyártanak még szinte mindent.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #30415 Dátum: 2023.09.12 15:33:06 »
Mester , ez harminc éves!  ::)
Megnéztünk egy képen gyönyörú 99es Honda Civic-et odamentem mellé , beültem, mentem vele és megrohantak a 90es évek! Ez nagyon rég volt már, Mester! Ekkor voltam fiatal. Ezek már időkapszulák .
Ennyire ne kategorizáld be a dolgot, valamiben muszáj lesz kompromisszumot kössél. Ne rohadjon és ne rohadjon le alattad, ne legyen régi, ne legyen fos, ne legyen drága. Ezek egyszerre NEM teljesülő feltételek a használtautó piacon. Az, hogy téged megrohantak a 90-es évek, sztem a legkisebb, legkevésbé fájó kompromisszum, ha az autó egyébként jó. Első autónak miért ne lenne jó? Miért kellene egy modernebb autó, amire biztosan többet fog költeni a fiad a kezdő fizetéséből? Nem az lenne a célja, hogy minél több pénze megmaradjon hó végére?

Figyi: Vegyük alapul a Civicet. Kifogod, hogy szép, és egyben van. Veszel 4 flakon alvázvédőt, 1 flakon RO55-öt, meg egy tégely Budaprimer roszdagátló alapozót. A kerékjárati íveket fémtisztára takarítod, és sorban mindennel lekezeled (1rtg. RO55, 2rtg. Budaprimer, 3rtg. bitumenes alvázvédő). Mind a 4 keréknél. Hidd el, amíg a fiadnál van az autó, nem fog rohadni. És elköltöttél 10 000Ft-ot ezekre, valamint a fiaddal is eltöltöttél 1 hétvégényi minőségi időt. Tanítottál neki valami fontosat. Megtanítottad neki, hogyan tudja jópár évre konzerválni a karosszériát, megóvva a pénztárcát a lakatolás - ehhez képest - döbbenetes költségeitől. És van egy jó autója, ami elektronikában stabil (nem rohad le alatta), kora ellenére minimális költséggel fenntartható. Én erre terelném a gyermeket.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Egyéb autók
« Válasz #30416 Dátum: 2023.09.13 09:30:22 »
hát, nemtudom.. a Civicet elvitték, írt a srác.. lehet elcsesztem.. :hmmmm 
Én mentem a civiccel annyira rossz volt vezetni.. a váltó full gáz, kopogott elől a fekvőrendőrőn stb.
de mindegy.
az a baj velem hogy én egy feszes új autóhoz vagyok már szokva, 4 éve. nehéz beülni egy 20 plussz évesbe.. mindegy csinálom tovább
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #30417 Dátum: 2023.09.13 13:50:54 »
hát, nemtudom.. a Civicet elvitték, írt a srác.. lehet elcsesztem.. :hmmmm 
Én mentem a civiccel annyira rossz volt vezetni.. a váltó full gáz, kopogott elől a fekvőrendőrőn stb.
de mindegy.
az a baj velem hogy én egy feszes új autóhoz vagyok már szokva, 4 éve. nehéz beülni egy 20 plussz évesbe.. mindegy csinálom tovább
Egy váltóhiba költséges egy ilyen viszonylag kisértékű autónál. A kopogó futómű, azonban nem nagy összeggel javítható, ez kopó-forgó alkatrész, ami nem róható fel egy huszon x éves autónak. Lehet, hogy egy szilent kiszakadt. Oké. 6-7000Ft az új... Na, bumm.
Ennyi pénzért, ilyen idős autónál számolni kell a kisebb költségekkel. Persze, egy váltó szinkron javítással nem feltétlen, bár, ha ez a vételárban is megjelenik egy jelentősebb engedmény formájában, akkor akár az is beleférhet. A fődaraboknak kell rendbe legyenek: nem előrehaladott korrózió, ne legyen a motor csapágyas. Az, hogy az egyik elektromos ablakemelő nem működik, vagy tölteni kell a klímát, esetleg elfáradt az ülés tömése, ez mind jelentéktelen tétel, könnyen javítható, elosztható akár hónapokra is a költsége.

Nem láttam a Civicet, de lehet, hogy elcseszted, mert simán lehetett egy vállalható autó. Nem kizárt, hogy azért jött rá a vevő rövid időn belül.

Lényeg, hogy ebben a kategóriában ne hibátlant keress, és ne is az új autókhoz hasonlítsd, hanem kókányolástól mentes autót keress.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Elment a Primera...
« Válasz #30418 Dátum: 2023.09.18 10:35:31 »
Gondolkodtam, hogy ide írjam-e, vagy a beszélgessünk topicba...

elment a Primera. Nem ez a meglepő, hanem, hogy gyakorlatilag a meghirdetéstől számított 1 nap alatt...  :eek:  :wacko: :yes:
Egy P12 Primera Wagon... ami ronda, lenézett, és alulértékelt a használtautó piacon. Mert kicsit Renault is...

Szóval, az úgy volt, hogy a COV jött, így a Nissannak mennie kellett. Nem siettem el a hirdetést, mert amíg a COV apróságai (pici hibák javítása, kötelező szervíz, folyadékcserék, karbantartások) el nem készülnek, jó, hogy ott van a "tepsi" járkálósnak.
Ráadásul, az asszony is kijelentette, hogy sajnálja a Nissant, mert megszerette, mert nagy, kényelmes, kulturált autó, amivel különösebb gondunk sincs.

Azonban, az előítélet élt bennem, hogy vajon a típus megítélése miatt mennyi idő alatt fogom tudni eladni, ráadásul, messze nem a kínálat aljára lőttem be az vételárát (250e Ft-tal az általam fizetett összeg felett!), így jobbnak láttam még most, időben feltenni a hirdetést, hadd ízlelgessék az érdeklődők. Ez volt múlt vasárnap. Aztán hétfő délelőtt jött a telefon, hogy "megvan-e még az autó?". Mondtam, hogy igen, megvan. "Az jó, de vajon hétvégéig is meglesz, mert én csak akkor tudok menni érte." Mondom, nem vagyok jövőbelátó és azé lesz az autó, aki először jön és megegyezünk és kifzeti. Javasoltam, hogy pénteken hívjon fel, ha még megvan, szombatig tartom neki. "Rendben." - hangzott. Így is lett.

Szombaton eljött a vevő 3-ad magával. Egerből. Suzuki szervizben dolgozik szervizvezetőként, van neki egy P10-es Primerája (még a japánban gyártott), korábban két Mitsu Galantja is volt, szereti a japán autókat. Körbenézték a Primerát. Egymásra néztek. "Jó? - Jó." Ennyi volt. Mondom, menjetek, próbáljátok ki. "Nem szükséges, bízom benned. Hétfőn úgyis megy az emelőre átnézésre. Igazából az autóért jöttünk."  :)

Bakker, ez csak nekem fura, hogy szó szerint csak megnézték, és megvették próba nélkül?  :szemez: Persze, az autó szép és mondtam is, hogy mindene megfelelően működik, legyen az klíma, vagy bármelyik elektronikus berendezése, de én eladóként próbáltam győzködni, hogy próbálják ki... olyan furán jött ki az adott szituban. A motorháztetőt felnyitották, körbefuttatták a tekintetüket, majd lecsukták. "Ez olyan, amilyennek lenni kell." - hangzott.

Az autóban 270500km van, valósan. Nem eszik olajat, vizet, váltója rendben, körben gyári fény, de a fényezésen vannak kisebb prezúrok. Azonban, ezek ellenére mind a festés, mind a lakkréteg egységes, nem hámlik sehol. Fékek rendben, futóműben minden szükséges dolog cserélve. Egy korrekt állapotban lévő, ténylegesen normálisan szervizelt, ténylegesen garázsban tartott autó. De használva volt, nem vitrinben tartottuk.

És itt jön be az általam ismételgetett racionalitás: Ha egy 20 éves autó JÓ állapotban van (értsd: nincs kókányolva, de rendszeresen szervizelték és nem lakták le), akkor az gyorsan és árában eladható. Mindegy, hogy ronda, vagy Renault-tulajdon. Mindegy, hogy a használt piacon mennyire alulértékelt és mindegy, hogy a használtpiaci ára 300e és 1,5Millió Ft között mozog. Az enyém 850-ért ment el. És ezzel az autóval az új tulaj is jól járt, mert nem hulladékot vett rakat pénzért. Sajnálom, hogy meg kellett válnunk ettől az autótól, de örülök, hogy egy hasonlóan racionálisan gondolkodó emberhez került.
« Utoljára szerkesztve: 2023.09.18 10:39:07 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Egyéb autók
« Válasz #30419 Dátum: 2023.09.18 12:23:34 »
Az árhoz egy megjegyzés. Úgy megszaladt az új autók ára, hogy viszi magával a használtakét is. Most kíváncsiságból megnéztem néhány relációt. A Yarisunkat ezelőtt 8 évvel 2,5M-ért vettük. Most ezzel a II. generáció ezzel a motorral szerelt kínálatának legdrágábbja lenne, de nagy eséllyel a kevés km miatt 2 millió fölött eladható lenne. 8 évvel ezelőtt  átlagban 150-200 Ft bukást jelentett +1 év, tehát eszerint kb. az akkori ár felét kéne érnie.
A COV-ot 1,6-ért adtam el jó 2,5 éve, és még emlékszem az akkori kínálat árrelációjára, ennek alapján most simán megadható lenne érte a 2millió is, az akkori irányár most a 2. legalacsonyabb lenne, itt is a korábbi tendenciákat tekintve az 1,6-nak 1,25 környékén kéne lennie...
A PCV-t 3 éves koráig nem lehet eladni, az állami támogatás miatt, de most a friss 3 éveseket hasonló futásteljesítménnyel és felszereltséggel minimum 800.000 Ft-tal drágábban kínálják, mint amennyibe került.
Persze nem elfelejtendő, hogy mibe kerülne most egy új Yaris, egy új PCV (az már nincs, de az utolsó ismert) listaára 3 millkával magasabb volt, mint a miénknek a listaára volt anno.
music