Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5051028 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #27450 Dátum: 2017.01.26 10:39:09 »
Jó lenne még az Aurisba is,a mostani kicsi benzines helyett. ;)
Biztos lehetsz benne, hogy benne lesz a következőben. ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #27451 Dátum: 2017.01.27 19:34:57 »
ma reggeli mérleg: 8 km/h átlagsebesség, 10.2 fogyasztás a fedcomp szerint.   :censored: :censored: :censored:
és akkor ma délután itt már nincs olyan hideg, és nem is fűtöttem. 20 km/h átlagsebesség, 5.2 átlag yeeeee, apa kezdődik :D   :clap:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #27452 Dátum: 2017.01.29 14:51:53 »
és akkor ma délután itt már nincs olyan hideg, és nem is fűtöttem. 20 km/h átlagsebesség, 5.2 átlag yeeeee, apa kezdődik :D   :clap:

14 km családdal elővárosi forgalomban, hangsúlyozottan odafigyelve a gázadásokra, bc szerint 3.9. táráááááámmmm  :flowers:

ez még a hazudós fedcomp mellett sem lehet több öt liternél

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27453 Dátum: 2017.01.30 11:26:58 »
Fiat Stiloról van valakinek infója. A feleségem unokaöccse, most rá van gerjedve, és 1-2 héten belül akar egyet venni. Lehetőleg 1.6 benzines, de akár az 1.2-es is érdekli.
Próbáltam lebeszélni róla, már csak azért is, mert 2005-ig gyártották, szóval a legfiatalabb is 12 éves. És most adott el egy ismert előéletű stabilan működő 15 éves Cordobát, ahhoz képest biztosan nem lesz előrelépés...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Egyéb autók
« Válasz #27454 Dátum: 2017.01.30 11:39:31 »
Fiat Stiloról van valakinek infója. A feleségem unokaöccse, most rá van gerjedve, és 1-2 héten belül akar egyet venni. Lehetőleg 1.6 benzines, de akár az 1.2-es is érdekli.
Próbáltam lebeszélni róla, már csak azért is, mert 2005-ig gyártották, szóval a legfiatalabb is 12 éves. És most adott el egy ismert előéletű stabilan működő 15 éves Cordobát, ahhoz képest biztosan nem lesz előrelépés...
Totalcaron pont par hete volt hasznaltteszt:
http://totalcar.hu/tesztek/2016/12/02/hasznaltteszt_fiat_stilo_1_6_16v_active_2001/
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27455 Dátum: 2017.01.30 11:52:58 »
Totalcaron pont par hete volt hasznaltteszt:
http://totalcar.hu/tesztek/2016/12/02/hasznaltteszt_fiat_stilo_1_6_16v_active_2001/
Köszi, ezt már olvasuk, vannak benne jó tanácsok.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #27456 Dátum: 2017.01.30 12:12:47 »
Fiat Stiloról van valakinek infója. A feleségem unokaöccse, most rá van gerjedve, és 1-2 héten belül akar egyet venni. Lehetőleg 1.6 benzines, de akár az 1.2-es is érdekli.
Próbáltam lebeszélni róla, már csak azért is, mert 2005-ig gyártották, szóval a legfiatalabb is 12 éves. És most adott el egy ismert előéletű stabilan működő 15 éves Cordobát, ahhoz képest biztosan nem lesz előrelépés...
Általánosságban elmondható hogy egyike azon kevés olasz autóknak, amit sikerült viszonylag normálisan összerakniuk. Én egy jellemzőbb hibáról olvastam, ami a légzsák visszajelző lámpa, ülés alatt szokott szétjönni a csatlakozó. Azon kívül a szórás nagy, van akinek bejött, van akinek nem. A Toyota TS-ekhez hasonlóan a Abarth-ok jellemzően szét vannak hajtva. Fiathoz Magyarországon kevesen értenek, sok szaki meg egy kerékcsapágyra is azt fogja mondani hogy "kellett neked olasz sz*rt venned", míg más típusnál meg fogja csinálni. Ha pedig valami közepesen nehéz szerelnivaló lesz rajta, jön a szakiról-szakira járás, vagy a gányolás.
Javaslom valami közösség felkeresését típushibák miatt.
Szerelők:
Kanyik Antal 8. kerben: legelismertebb név a szakmában, de azért engem már küldött el "nem lehet megcsinálni" szöveggel, illetve most félig volt az olaj a nívópálcán olajcsere után.
Dunakeszin van két szaki, velük még nincs tapasztalatom.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #27457 Dátum: 2017.01.31 19:42:38 »
ide írom, mert ide szeretek írni:

a macuda brüsszelben, városi (nem is akármilyen) dzsungelharcos forgalomban 11.5-es teljes tankra számolt fogyasztást adott. rekord.

ennek fényében kell értelmezni a prius 6-7 literes bc átlagait :D

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27458 Dátum: 2017.01.31 23:08:00 »
Általánosságban elmondható hogy egyike azon kevés olasz autóknak, amit sikerült viszonylag normálisan összerakniuk.
Köszi, ezt olvastam akkor, de meg sem köszöntem!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27459 Dátum: 2017.01.31 23:09:29 »
ennek fényében kell értelmezni a prius 6-7 literes bc átlagait :D
meg a vételárát is  :whistling: .
Úgyértem, sokan azzal menőznek, hogy milyen keveset fogyaszt a hibrid, de ha az árát is hozzávesszük, akkor egyáltalán nem biztos, hogy sokkal olcsóbbra jön ki az egy kilométerre eső költség.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #27460 Dátum: 2017.02.01 11:12:42 »
persze hogy nem, én sem azért vettem, mert olcsó :D
egy taxival azért valszeg más a helyzet, de mondjuk 100.000 km-re vetítve átlag két liternyi fogyasztáselőny nem akkora nagy truváj...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27461 Dátum: 2017.02.01 11:33:22 »
persze hogy nem, én sem azért vettem, mert olcsó :D
egy taxival azért valszeg más a helyzet, de mondjuk 100.000 km-re vetítve átlag két liternyi fogyasztáselőny nem akkora nagy truváj...
Tudom, csak sokan mindig ezt nyomják mennyivel kevesebbet fogyaszt, de összességében egyáltalán nem biztos, hogy olcsóbb.
Ezt is rendszerben kell nézni.
A másik ilyen kedvencem, amikor elmondják, hogy a hibrid/villanyautó mennyivel környezetbarátabb. Azt nem teszik hozzá, hogy akkor amikor mész vele. De mi van a gyártással és az életciklusa végén lévő időszakkal, különösen az akkumlátorokkal?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #27462 Dátum: 2017.02.01 11:54:52 »
az akksi újrahasznosítható. a gyártást nem tudom. de ez az egész hibridesdi igazából az "élményfaktor" miatt király. kifejezetten élvezetes, hogy villannyal is lehet közlekedni. és pont a városban, ahol ez a legfontosabb.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Egyéb autók
« Válasz #27463 Dátum: 2017.02.01 13:54:32 »
Tudom, csak sokan mindig ezt nyomják mennyivel kevesebbet fogyaszt, de összességében egyáltalán nem biztos, hogy olcsóbb.
Ezt is rendszerben kell nézni.
A másik ilyen kedvencem, amikor elmondják, hogy a hibrid/villanyautó mennyivel környezetbarátabb. Azt nem teszik hozzá, hogy akkor amikor mész vele. De mi van a gyártással és az életciklusa végén lévő időszakkal, különösen az akkumlátorokkal?
Nem lehet általánosítva rendszerben nézni, mert sokminden diverzifikálja a dolgot.
- egy autó költsége egyszer nagy az elején. azt nem kell elosztani utána a következő időszakra, az egy eleinte letudott költség és slussz. Utána évekig jön az üzemeltetés költsége, ami egészen más kasszából finanszirozódik. (beruházás és üzemeltetés költségtípusok egészen más jellegűek cégeknél is, kötelező is őket szétválasztani - pl beruházási adót/áfát se egyformán fizetsz és azt sem húzod szét a jövőre, hacsak nem lízingelsz)
- a gyártás és az életciklus végén töltött időszak merően eltér az aktív időszaktól. Egy alig vagy nem használt autót ugyanúgy le van gyártva majd egyszer selejtezve, holott az idejének többségét csak a garázsban tölti (mint anyám Nexiája, ami 1996 óta alig járt 38ezer km-t). Ugyanúgy földrajzilag is elkülönül - a gyártás és a bezúzás folyamatán a környezeti terhelés jóval alacsonyabb autónként számolva, mint használat közben, mert a gyártási és bezúzás alatt a környezetet érintő terhelés koncentráltan jelentkezik, ahol sokkal hatékonyabban tudják azt kezelni, enyhíteni. Például a dízelekből kiszerelt részecskeszűrőket egyenként senki se pótolja vissza - használat közben pedig száz, sőt ezerszer több károsanyagot pöfög ki nélküle az autó, de a tulajt úgyis csak az érdekli, hogy spóroljon 50ezer forintot.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.01 13:56:30 írta robi (Robi) »

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #27464 Dátum: 2017.02.01 15:39:11 »
Tudom, csak sokan mindig ezt nyomják mennyivel kevesebbet fogyaszt, de összességében egyáltalán nem biztos, hogy olcsóbb.
Ezt is rendszerben kell nézni.
A másik ilyen kedvencem, amikor elmondják, hogy a hibrid/villanyautó mennyivel környezetbarátabb. Azt nem teszik hozzá, hogy akkor amikor mész vele. De mi van a gyártással és az életciklusa végén lévő időszakkal, különösen az akkumlátorokkal?
Szerintem attól függ. Nézegetve az árakat, azt veszem észre, hogy egy prius II (1.5 misi) nagyjából másfélszeresébe kerül egy Prius I-nek (1 misi). Tehát az árzuhanás már kezd csökkenni.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer