Sziasztok!
Legelőször is elnézést kérek, hogy nem olvasom végig a több ezer hozzászólást. Tervezem, hogy veszek magamnak egy 2004 körüli D4D 2.0 116 LE diesel Avensist. Valami ilyesmit:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d_sol_comfort-11016466
A leendő kocsi előéletével kapcsolatban nem hiszem, hogy lesznek megbízható információim. Azt gondolom, számítanom kell majd befecskendező rendszer javításokra.
Nagyságrendileg milyen költsége van ha tönkremegy pld. a magasnyomású szivattyú, befecskendez fejek, részecskeszűrő, turbó stb.? Hasonló költségekkel kell számolni, mint egy bármilyen más modern diesel esetében?
Köszönettel,
Kustora
Injektor, magasnyomású szivattyú javításról/felújításáról
itt találsz megközelítő árakat az oldal alján. Ha egy injektor felújítás 57.000ft/db, akkor a 4 db felújítása ki-be szereléssel bőven 250.000 ft felett lesz. Magasnyomású szivattyú, ha felújítható, akkor szereléssel 60-90.000 ft kb. CR cső úgy emlékszem hogy Hiace esetében 60 körül volt, Avensisnél is hasonló lehet.
Turbófelújítás ára függ attól, hogy újat veszel vagy felújítod.
Használt felújítás árak itt. Új turbo esetében egy ebay-es beszerzés fele áron megejthető Lengyelországból vagy Németországból. De akár új, akár felújított mindig fájdalmas kiadás.
Részecskeszűrő áráról itt a topicban visszafelé olvasgathatsz. Szvsz előzetesen a motor oldalán rendet kell tenni, mert a hibás működés újra eltömíti és akkor még jobban fáj az ismételt horribilis kiadás.
Melóhelyemen a Hiace-ben volt ilyesmi motor. Nem vagyok egy dízelrajongó, de azt a kocsit imádtam. Egy hozzáértő mondta, hogy gond esetén a diagnosztika/javítás injektor > magasnyomású szivattyú > CR cső sorrendben történjen. Ha ezek rendben vannak, akkor boldog lesz a dízeltulaj is.
Dízelvétel... Brrrr.... Lehet kifogsz egy szerencsés vételt, de normál évi 15000 km-es futásig a valószínűbb az, hogy egy benzines a többletfogyasztása kevesebb költséggel fog járni. Egy használt 12 éves dízelt gyakran azért adnak el, mert kinéz egy nagyobb javítás. Egy injektorsor felújítás, egy CR szivattyú felújítás, izzítógyertya sor, vízkör melegítők, meg egy részecskeszűrő cseréje egyidőben akár a kocsi piaci értékének a 40-50%-ba is kerülhet, amit nem biztos, hogy boldogan fizetne ki. Így inkább eladja. Persze lehet hogy jó vételt fogsz ki, 15000-nél többet mész évente, főleg autópályán fogod hajtani, vagy csak nem gond ha befigyel egy nagyobb felújítás. Akkor tényleg rentábilis lehet a dízel.