Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1386667 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Sz.Gergő

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3750 Dátum: 2016.12.26 15:18:13 »
Ez a katalizátorcsere 65e kmnél tényleg fura...A mi D-CAT-unkban most 240e km van, eddig se turbó se DPNR probléma nem volt. Kb. 80% autópályás használat(amire való!!!).
Nálunk nincs autópályás menet, sajnos! Meg is lett az eredménye:(

Bozarov

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3751 Dátum: 2016.12.28 21:41:06 »
Szia!

Egyetlen helyen találtam rá infót, nem tudom, hogy valóban így van-e, de hihetőnek tűnik.
Mellékelem a képet, remélem hasznos lesz.
Ha már csináltatok ilyet (gondolom igen, tehát zsírzás/olajzás a csavarokon lesz), akkor érthető lesz szerintem.
9 lépéses, szóval ezt leírás nélkül kitalálni elég nehéz, az enyémnél  3 lépéses volt.
Mondjuk a lazításnál szerintem a sorrend fordított, de talán valaki majd megerősít/megcáfol.
Ha főtengelycsapágy/hajtókarcsapágy nyomatékok is kellenek, akkor csak szólj.


Hali..Lexus 220d /2AD-FHV/ hengefej tomites csere... Jol sikerult a manover bar mintha ici-picit hangosabb lenne... belul nem erezheto de talan kivulrol...
olaj es szurok 20.000.-
Hengerfejtomites 18.000.- gyari..
Szivo,kipufogo tomites 16.000.- gyari..
Hengerfejcsavarok 27.000.-
Szakall metal gepmuhely 32.000.-
Bordas szij 4.800.-
Szelepszar szimering 3.400.-
Fagyallo 3.000.-
Tuzkarika porlaszocsucsokhoz es ket kisebb tomites 3.000.-
Szelepfedel tomites 8.000.-
...ha mar darabokban volt kicsereltem az izzitogyertyat 26.000.-
Vizpumpa 18.500.-
Teljes vezerles szett 52.000.-
Plusz munkadij.... kb ez a vegosszeg.... ;)

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3752 Dátum: 2017.01.05 21:37:22 »
Melyik a legmegbízhatóbb d4d diesel motor t25 ben?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3753 Dátum: 2017.01.05 22:04:37 »
Melyik a legmegbízhatóbb d4d diesel motor t25 ben?
Amelyiknek gazdája volt!  :excl:

Nem poén, komolyan!

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3754 Dátum: 2017.01.05 22:27:05 »
Amelyiknek gazdája volt!  :excl:

Nem poén, komolyan!

De biztosan van olyan amelyik jobb vagy rosszabb volt gyárilag.
nem tudom hány lovast nézzek ha veszek d4d t.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
D-4D & D-CAT
« Válasz #3755 Dátum: 2017.01.05 22:51:21 »
D-4D esetén talán a ráncfelvarrás utáni modellekbe szerelt 2 literes 126 lóerős, de ahogy már írták, tulajdonos/használat/karbantartás függő is a dolog.

Ráncfelvarrás előtt meg ugye nem nagyon volt választék, csak a 116 lovas verzió.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3756 Dátum: 2017.01.05 23:25:07 »
De biztosan van olyan amelyik jobb vagy rosszabb volt gyárilag.
nem tudom hány lovast nézzek ha veszek d4d t.
A legnagyobb rizikót a 2.2 D-CAT motor jelenti és talán a 2 literes a leginkább probléma mentes.

zolika8904

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3757 Dátum: 2017.01.07 14:06:55 »
A panasz a következő.Ha lerakom az autót 2-3 napra és éppen a hőmérséklet fagypont alá süllyed,akkor az első inditáskor nem indul be az autó.Legalább 3 hosszú probálkozásra indul. Probáltam, hogy ráadom a kontaktot és türelmesem várom,hogy izzitsa,nem inditom hanem leveszem a kontaktot,majd ismét hagyom izzitani. Ez sem segit.Az akuval nincs baj.A motor izzogyertyák lettek cserélve.Ha sikeresen beindul,azutan egesz nap szepen pöccre indul.
A szerelő cserélte az izzogyertyát.Hivtam is, hogy nem oldotta meg a problémát,de sajnos már ebben az évben nem fér bele az idejebe.Szoval csak puszta kiváncsiságbol érdekel, h vajon mi az ami az öninditómat ki fogja fesziteni.
És elnézést a pontatlan kifelyezés mód miatt.
Sziasztok!Pár hete már felvetettem a kérdésem,ami még sajnos ma sem oldodott meg.Állitolag az üzemanyag porlasztoval van baj.A szerelő elmondása szerint feljavitani érdemesebb mint használtal probálkozni,de állitolag az sem garancia a további probléma mentes müködésre.
Egy másik szerelő szerint okozhatja a problémát a gázolaj szürő is,ha nem eredeti toyota szürő.
Tanácstalan vagyok.Valaki ütközött hasonló problémába?Előre is köszönöm,szép napot mindenkinek!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3758 Dátum: 2017.01.07 19:24:26 »
Tanácstalan vagyok.Valaki ütközött hasonló problémába?
Hozzáértő Toyota specifikus szervízben próbálkozz szerintem. ToyoTeamGarage például.

Gyurma1978

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3759 Dátum: 2017.01.09 14:36:09 »
Sziasztok.van nekem egy 2006 T25 avensisem,és vilàgít a légzsàjlàmpàm.A vill.szerelő szerint berohadt a làgzsàkvezérlő ,indìtó.Azt szeretném megkérdezni,hogy ha veszek egy hasznàltat bele akkor mire figyeljek oda??Mert van itt egy TRV szàm meg  a Toyota alatti szàm ennek mennyire kell stimmelni.vàlaszt előre is köszönöm ..

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3760 Dátum: 2017.01.10 19:51:26 »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3761 Dátum: 2017.01.11 15:04:29 »
Érdemes elolvasni:
http://www.vezess.hu/magazin/2008/04/03/konnyu-kinyirni-egy-dizelmotort/
... és azután, (hogy ezt elolvasta valaki), lesz még bátorsága használt dízelt venni... :hmmmm:

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3762 Dátum: 2017.01.12 08:36:33 »
Sziasztok!

 Legelőször is elnézést kérek, hogy nem olvasom végig a több ezer hozzászólást. Tervezem, hogy veszek magamnak egy 2004 körüli D4D 2.0 116 LE diesel Avensist. Valami ilyesmit:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d_sol_comfort-11016466

A leendő kocsi előéletével kapcsolatban nem hiszem, hogy lesznek megbízható információim. Azt gondolom, számítanom kell majd befecskendező rendszer javításokra.
 Nagyságrendileg milyen költsége van ha tönkremegy pld. a magasnyomású szivattyú, befecskendez fejek, részecskeszűrő, turbó  stb.? Hasonló költségekkel kell számolni, mint egy bármilyen más modern diesel esetében?

Köszönettel,
Kustora
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.12 08:40:56 írta kustora »
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3763 Dátum: 2017.01.12 09:36:36 »
Sziasztok!

 Legelőször is elnézést kérek, hogy nem olvasom végig a több ezer hozzászólást. Tervezem, hogy veszek magamnak egy 2004 körüli D4D 2.0 116 LE diesel Avensist. Valami ilyesmit:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d_sol_comfort-11016466

A leendő kocsi előéletével kapcsolatban nem hiszem, hogy lesznek megbízható információim. Azt gondolom, számítanom kell majd befecskendező rendszer javításokra.
 Nagyságrendileg milyen költsége van ha tönkremegy pld. a magasnyomású szivattyú, befecskendez fejek, részecskeszűrő, turbó  stb.? Hasonló költségekkel kell számolni, mint egy bármilyen más modern diesel esetében?

Köszönettel,
Kustora
Injektor, magasnyomású szivattyú javításról/felújításáról itt találsz megközelítő árakat az oldal alján. Ha egy injektor felújítás 57.000ft/db, akkor a 4 db felújítása ki-be szereléssel bőven 250.000 ft felett lesz. Magasnyomású szivattyú, ha felújítható, akkor szereléssel 60-90.000 ft kb. CR cső úgy emlékszem hogy Hiace esetében 60 körül volt, Avensisnél is hasonló lehet.
Turbófelújítás ára függ attól, hogy újat veszel vagy felújítod. Használt felújítás árak itt.  Új turbo esetében egy ebay-es beszerzés fele áron megejthető Lengyelországból vagy Németországból. De akár új, akár felújított mindig fájdalmas kiadás.
Részecskeszűrő áráról itt a topicban visszafelé olvasgathatsz. Szvsz előzetesen a motor oldalán rendet kell tenni, mert a hibás működés újra eltömíti és akkor még jobban fáj az ismételt horribilis kiadás.
Melóhelyemen a Hiace-ben volt ilyesmi motor. Nem vagyok egy dízelrajongó, de azt a kocsit imádtam. Egy hozzáértő mondta, hogy gond esetén a diagnosztika/javítás injektor > magasnyomású szivattyú > CR cső sorrendben történjen. Ha ezek rendben vannak, akkor boldog lesz a dízeltulaj is.

Dízelvétel... Brrrr.... Lehet kifogsz egy szerencsés vételt, de normál évi 15000 km-es futásig a valószínűbb az, hogy egy benzines a többletfogyasztása kevesebb költséggel fog járni. Egy használt 12 éves dízelt gyakran azért adnak el, mert kinéz egy nagyobb javítás. Egy injektorsor felújítás, egy CR szivattyú felújítás, izzítógyertya sor, vízkör melegítők, meg egy részecskeszűrő cseréje egyidőben akár a kocsi piaci értékének a 40-50%-ba is kerülhet, amit nem biztos, hogy boldogan fizetne ki. Így inkább eladja. Persze lehet hogy jó vételt fogsz ki, 15000-nél többet mész évente, főleg autópályán fogod hajtani, vagy csak nem gond ha befigyel egy nagyobb felújítás. Akkor tényleg rentábilis lehet a dízel.

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3764 Dátum: 2017.01.12 09:42:54 »

...Dízelvétel... Brrrr.... Lehet kifogsz egy szerencsés vételt, de normál évi 15000 km-es futásig a valószínűbb az, hogy egy benzines a többletfogyasztása kevesebb költséggel fog járni. Egy használt 12 éves dízelt gyakran azért adnak el, mert kinéz egy nagyobb javítás. Egy injektorsor felújítás, egy CR szivattyú felújítás, izzítógyertya sor, vízkör melegítők, meg egy részecskeszűrő cseréje egyidőben akár a kocsi piaci értékének a 40-50%-ba is kerülhet, amit nem biztos, hogy boldogan fizetne ki. Így inkább eladja. Persze lehet hogy jó vételt fogsz ki, 15000-nél többet mész évente, főleg autópályán fogod hajtani, vagy csak nem gond ha befigyel egy nagyobb felújítás. Akkor tényleg rentábilis lehet a dízel.

Köszönöm szépen a gyors választ! Azt hiszem, hogy 1.8 benzines lesz, és elgázosítom.
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0