Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384532 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

KrumpLee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3630 Dátum: 2016.11.05 17:47:41 »
Egy ilyet találtam (toyota avensis verso kézikönyvben):

zolika8904

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3631 Dátum: 2016.11.05 19:51:40 »
Brrrr... Általában nem vagyok egy nyelvtannáci, de azt hiszem éjszaka nyelvtani rémálmaim lesznek. :nono:

Elnézést kérek az ékezetek, meg a szaknyelvi kifejezések hiánya miatt.Igaz, romániában élek,de tökéletesen tudok magyarul és a magyar az anyanyelvem.Szóval, teljes mértékben elfogadom a kritikát,ennek megfelelően kellett volna irnom.
Visszatérve a tárgyra.Ugy van ahogyan mondtad,az autó inditása előtt,valóban a műszerfalból hallatszik egy klattyogás.Mi a tehendő ebben az esetben?
Előre is köszönöm.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3632 Dátum: 2016.11.05 20:57:52 »
Elnézést kérek az ékezetek, meg a szaknyelvi kifejezések hiánya miatt.Igaz, romániában élek,de tökéletesen tudok magyarul és a magyar az anyanyelvem.Szóval, teljes mértékben elfogadom a kritikát,ennek megfelelően kellett volna irnom.
Visszatérve a tárgyra.Ugy van ahogyan mondtad,az autó inditása előtt,valóban a műszerfalból hallatszik egy klattyogás.Mi a tehendő ebben az esetben?
Előre is köszönöm.
Hehe, a múltkor egy szlovák billentyűzettel kellett írnom és egy cseh Win7 menürendszere társult hozzá. Sajnos egyiket sincs szerencsém művelni, egy élmény volt. Ennél már csak a szlovák prediktív billentyűzet volt jobb cseh androiddal. :hug:
Klattyogás: egyik szervo se javítható, márkaszervíz meg 110.000ft felett méri darabját az új példányoknak. Ha tudod, hogy melyik romlott el, akkor _esetleg_ lehet saját szakállra bontottat keresgélni, aminek emberibb az ára. A szerelése a műszerfal bontásával oldható meg. Kesztyűtartó két csavarját leoldod és benézel. Ha a bal oldalon látod, ahogy az air mix motor folyamatosan pozicionálni próbál (fekete cuccon egy fehér kar), akkor nagy valószínűséggel megvan a gond. Bontottan 100€ körül lehet találni, de vigyázz, mert netről kifoghatsz olyat ami jobb kormányosba való. Legoptimálisabb leadni a kocsit egy villamosságis autószerelőnél aki szétkapja a műszerfalat, keres belevaló motort és összerakja. Neki a probléma megoldásáért fizetsz, így nem neked kell megfelelő alkatrészért rohangálni, aztán szívni ha rosszat rendelsz.
A klattyogáson kívül egyébként van panasz? Nekem is csinálta pár hónapja, de aztán végigállítgattam párszor és abbahagyta, azóta se jött elő, hibamentesen teszi a dolgát.

KrumpLee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3633 Dátum: 2016.11.05 22:01:45 »
Nekem is volt ilyen hibám. Nem állított az alsó motor. Olyan volt mintha megakadt volna egy ponton és oda vissza mozgott csak. Fél évig (nyáron) nem foglalkoztam vele. Kézzel rásegítettem és beállt a kívánt alsó állásba (utánna lehúztam róla a csatlakozót). Ősszel álltam neki, mert akkor már szükségem volt egy kis meleg levegőre :).  Nálam a megoldás az volt, hogy kivettem a motort és vékony zsírral újrazsíroztam az összes kis tengelyt, fogaskereket csigatengelyt! Bezsíroztam még a mozgató karokat is. Fogaskerék áttétel van vagy 6-7 bent. (mint a mutató ujjam fele,akkora motor hajtja, kell a sok áttétel. Ha még csak morog akkor van remény.

Zsotti

zolika8904

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3634 Dátum: 2016.11.05 22:20:00 »
A klattyogáson kívül csak a rendszertelen meleg levegő befújas a panasz.Nem igazán látok benne periodikus ismétlődést.Van,hogy a hőmérő óra alig mozdul ki és már meleget fúj,de van, hogy az óra már fél állásban van és nem fúj meleget.Ma például hideg motorral indultam el,22 C-ra és automatára állitottam.Jo ideig hideget fújt,pedig a hőmérő mutatója már a skála közepére elért.Kezdtem állitgatni a hőfokot,felvittem 30 C -ra,hagytam kis ideig,visszavettem 22 C-ra de semmi meleg.Kikapcsoltam és ujra bekapcsoltam a befúvót.Ekkor már meleget fújt be.És ezután egész nap folyamán.

KrumpLee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3635 Dátum: 2016.11.05 22:28:15 »
Ilyen a tied is? :

http://racing-bazar.hu/alkatresz/elektronika/toyota_avensis_t25_f%C3%BBtes_allito_motor

Azért mert amikor sikerül átfordítani a motornak a terelőlemezeket akkor a beállított meleg jön.
Nálam (avensis verso) a vezető oldalon a jobb lábamnál van mindkét fűtés állító motor. Az alsó szarakodott nekem. Szerintem azért mert annak kell megnyitni a fűtéshez a csapot is. (egy acélbowden megy ki a motortérbe ott a csap.)
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.05 22:37:12 írta KrumpLee »

zolika8904

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3636 Dátum: 2016.11.05 22:38:55 »
Én még nem értem el addig,hogy szerszámot ragadjak és bontsak.Még csak diagnozist próbálok felállitani.De hamarosan muszáj lessz tenni valamit,mert közeleg a tél és jó lenne már a célba  érkezés előtt egy kis füttés. ::)

KrumpLee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3637 Dátum: 2016.11.05 23:33:29 »
Nálam a burkolat nem takarja el, a jobb bokád mellett lehet a motor. Beindítod a motort, behasalsz és közbe tekergeted a fűtésállító gombot. Kézzel rásegítesz picit és ha átfordul fűtésre akkor lehúzod a csatit. Per pillanat nincs jobb ötletem.

zolika8904

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3638 Dátum: 2016.11.06 07:33:38 »
Köszönöm a tippet,megnézem,hogy hátha nem kell lebontani a müszerfalat,mert ahoz nem hiszem hogy neki fogok. :)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3639 Dátum: 2016.11.07 11:47:26 »
Sziasztok!

 Hol találhatóak ezek a vízmelegítő gyertyák? Én úgy tudom, hogy csak az alapjáratot emeli  meg a gyorsabb motor bemelegedés miatt.

Egy kérdés:

 Valaki itt a fórumon már tisztított SCV szelepeket. Szeretnék segítséget kérni ehhez a művelethez. (mielött megvenném 80.000Ft-ért) A autó egy toyota avensis verso 2004 2.0 D-4D .
A hiba: padlógáznál kb. 3500-4000rpm között megtorpanik az autó és rá is fékez VSC jel villanik.(ha tovább nyomom letilt.) Ha lassan gyorsítok akkor magasabb fordulatnál jelentkezik ez a hiba.
Kérdésem milyen folyadékkal tisztítsam és hogyan. Van a melóhelyen ultrahangos mosó.

Köszi a segítséget.

Ha a nyitott motorházba belenézel, akkor a motor jobb oldalán legfelül van az EGR szelep. A vízkört melegítő extra izzítógyertyák ez alatt helyezkednek el úgy, hogy jobb oldalról nyúlnak be a blokk vízkörébe.
Itt az EM-30 jelzésű oldal környékén láthatóak leginkább.
Hozzájuk férni nem egyszerű. Én kiszereltem az EGR szelepet, de végül a komplett légszűrőházat el kellett távolítanom, hogy elektromosan le tudjam kötni a csatlakozóikat, hogy meg tudjam mérni őket. Szerencsére egyik sem mutatott szakadást, hozták az előírt 1 Ohm környéki ellenállást, így nálam a cseréjük most nem szükséges.
Viszont a 4 db normál izzítógyertyát kicseréltem és meglepődve tapasztaltam, hogy mind a 4 gyári darab nagyon könnyen kijött. Semmiberohadás, beleszakadás, csak puhán megindulás és sima csere.  :clap:
Minimálisan egyenletesebbé vált az alapjárat hidegen, és a motor hideg üzemű hangja is kicsit finomabb lett, kevésbé kopog. Persze a nagyobb hidegek is épen elmúltak, szóval nem biztos, hogy releváns az összehasonlítás.

Az SCV takarítását mindenképp egy komolyabb ultrahangos tisztítóban kellene megejteni (a hőmérséklet szabályzása szükséges általában). Vannak nem túl olcsón megvásárolható folyadékok az ultrahangos tisztításhoz, abból az "alkalomhoz illőt" kell megvenni. Nekem nincs tapasztalatom az ügyben, de már egy ideje tervezem, hogy megejtem ezt a műveletet.

Üdv:
BF



KrumpLee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3640 Dátum: 2016.11.07 23:11:36 »
Köszi a segítséget. Ha leteszem egy hétvégére az autót lehet, hogy nekiállok a vízmelegítő gyertyáknak. ( milyen árban vannak ill. hogy keressek rá mint alkatrész?)
Az EGR szelepet megtisztítottam pár hónapja. Nem láttam rajt jelentős mennyiségű kormot. Szerintem a tisztítás után ezért nem éreztem különbséget a motoron.
Az SCV szelepek tisztításáról ennyit találtam a neten:
https://www.youtube.com/watch?v=wMXD9-xIa3k&index=1&list=PLXyXA4_iSbGhLWactjwEogQl2rmjBRgh7
https://www.youtube.com/watch?v=9EjII3PmEt8&list=PLXyXA4_iSbGhLWactjwEogQl2rmjBRgh7&index=2

A tisztító folyadékra én úgy tippelek féktisztító vagy benzin. Olyan folyadék ami oldja a lerakódásokat és a gázolajat?!?
Ha van valakinek ötlete szívesen fogadom. Van a melóhelyen ultrahangos mosó de lugos is. A lugosba nem biztos, hogy bele merném tenni ( esetleg belső gumi tömítések)
A tisztításhoz egy számítógép tápra gondoltam (12V egyenáram) és egy zsiguli irányjelző relé.

Zsotti

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3641 Dátum: 2016.11.08 12:45:45 »
Köszi a segítséget. Ha leteszem egy hétvégére az autót lehet, hogy nekiállok a vízmelegítő gyertyáknak. ( milyen árban vannak ill. hogy keressek rá mint alkatrész?)
Az EGR szelepet megtisztítottam pár hónapja. Nem láttam rajt jelentős mennyiségű kormot. Szerintem a tisztítás után ezért nem éreztem különbséget a motoron.
Az SCV szelepek tisztításáról ennyit találtam a neten:
https://www.youtube.com/watch?v=wMXD9-xIa3k&index=1&list=PLXyXA4_iSbGhLWactjwEogQl2rmjBRgh7
https://www.youtube.com/watch?v=9EjII3PmEt8&list=PLXyXA4_iSbGhLWactjwEogQl2rmjBRgh7&index=2

A tisztító folyadékra én úgy tippelek féktisztító vagy benzin. Olyan folyadék ami oldja a lerakódásokat és a gázolajat?!?
Ha van valakinek ötlete szívesen fogadom. Van a melóhelyen ultrahangos mosó de lugos is. A lugosba nem biztos, hogy bele merném tenni ( esetleg belső gumi tömítések)
A tisztításhoz egy számítógép tápra gondoltam (12V egyenáram) és egy zsiguli irányjelző relé.

Zsotti

Vízmelegítő gyertyák:
Ne feledd, ezek a vízkörbe nyúlnak! Hűtőfolyadék valamilyen mértékű leengedése szükséges lesz. A mértéket nem tudom és nem is biztos, hogy sima leengedéssel onnan is leürül.

Az SCV tisztításnál én injektor (porlasztó) tisztító folyadékot keresnék, mert ott kb. ua. a koszt kell eltüntetni, mint az SCV-nél. Esetleg felhívnék egy közeli, dízel injektorok felújításával foglalkozó műhelyt és kérnék tanácsot, esetleg valamennyi folyadékot kéz alól.
Elektromos meghajtásról lövésem sincs, de a szélső értékek egymás utáni váltogatása egy indexrelé alacsony frekvenciájával lehet, hogy kicsit megviseli a szelepet. A helyén ugye ez egy magas frekvenciás PWM jellel van vezérelve, ahol a szelepnyitás mértékét a négyszögjel kitöltési tényezőjével lehet FINOMAN állítani. Ott nem jellemző a full open és a full close közötti csattogtatás, amit a relével tervezel. Szerintem, ne tedd!

Üdv:
BF

mipo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3642 Dátum: 2016.11.08 17:29:13 »
Majd a koromszűrőre figyelj  meg a jó minőségű olajra és üzemanyagra! Érdemes lecserélni az olajat 8000-10000Km körül híd el meghálálja a vezérlés is! :) Az enyémbe már nincs PDF szűrő mert csak hibát okozna ki lett írva a számítógépből meg ki lett véve így sokkal kevesebbet fogyaszt az autó és vizsgán abszolút nincs jelentősége !
Szia! :)

Csak azt szeretném megkérdezni, hogy hol csináltattad meg a részecskeszűrő kiiktatását? Mondjuk még nem cseréltem ki, de félek, hogy előbb utóbb baj lesz belőle. Korábban volt hogy letiltott és elvette a teljesítményt( TRC OFF+VSC+motorhiba együtt) és erre gyanakszom. Van esetleg más ötleted vagy ez lehet a hiba? Köszönöm előre is.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3643 Dátum: 2016.11.08 17:56:52 »
PDF szűrő kiiktatást laptoppal és kézrátétellel 50.000 forint+ÁFA áron vállalok. Papírom van róla, hogy PDF szűrőt gyógyíthatok. :innocent:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3644 Dátum: 2016.11.08 18:12:53 »
PDF szűrő kiiktatást laptoppal és kézrátétellel 50.000 forint+ÁFA áron vállalok. Papírom van róla, hogy PDF szűrőt gyógyíthatok. :innocent:
komoly papir lehet....
ugyanis dpf szürőnek hivják....
nem pedig pdf...[emoji13] [emoji13] [emoji14] [emoji106] [emoji104] [emoji12]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки